Gönderen Konu: Yakın Geleceğin Otomobili  (Okunma sayısı 5025 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Yakın Geleceğin Otomobili
« : Ocak 02, 2012, 00:34:24 »
Merhaba otomobil severler,

Çok yakında, şu 1 - 3 yıl içinde otomobil piyasasında neler olacak?

Elektrikli otomobiller konusunda hiç aceleci olmayın, şu an bir geçiş dönemindeyiz ve inanın çok kısa bir süre sonra inanılmayacak rakamlara düşecekler. Sargı dinamodan oluşan motorları, kablo ve elektronik donanımlarıyla mevcut içten yanmalı motor teknolojilerinden çok çok daha basitler. En pahalı parçaları aküleridir. Bizim takip etmemiz gereken konu hangisinin aküsü kaç km yol yaptırmaktadır ve akü hangi madenden yapılmıştır. Şu an itibariyle en iyisi Lityum İyondur.

Yeniliklerde her zaman daha önce icat edilmiş teknoloji piyasaya sürülür, talep'e göre üretimi devam eder yada yeni modeli veya bir yeni teknolojisi piyasaya sürülür.

Sadece aküyle hareket eden araçlar elbette hayatımızda her zaman varolacaklar, fakat çoğunluğu yine Hybrid otomobiller oluşturacak. Hemen sonrasında, yakıt hücresi içinde hidrojen kullanan otomobil piyasaya sürülecek. Yeri gelmişken belirtmeliyim ki, hepimizin merak ettiği Bor'da yakıt hücresi yapımında kullanılan madenlerden biridir.

Sonuç olarak çok kısa bir süreçte çevremizde dolaşacak olan motor teknolojileri şunlar olacak;

Akülü araçlar,
Benzin veya Dizel Hybrid araçlar,
Yakıt hücreli araçlar.

Herkes kullandığı mesafeye ve diğer ihtiyaçlarını karşılayabilecek duruma göre birini seçecek.

Akülü sistemler genelde küçük veya orta-alt sınıflarda uygulanırken,
Benzin veya Dizel Hybrid sistemleri orta-alt, orta ve üst sınıflarda uygulanacaklar,
Yakıt hücreliler ise genellikle üst sınıf ve daha lüks araçlarda uygulanacaktır.

Bu araçların hepsinde akü kullanılacağından, ekonomi sağlamak amacıyla araçların tamamında tavan güneş enerji pilleri mevcut olacak.

Bizlerin yapması gereken şey, sabırla beklerken mevcut olan tek yakıtlı, genelde düz şanzımanlı araçlarımıza iyi bakıp keyfini çıkartmak olacaktır. Zira bu araçlarla son yıllarımızı geçiriyoruz. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Yakın Geleceğin Otomobili
« : Ocak 02, 2012, 00:34:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #1 : Ocak 02, 2012, 14:14:09 »
Güzel bir konu açmışsınız Tekin Bey, teşekkür ederim. Bana göre gelecek yakıt hücreli araçlarda Tekin Bey. Ben kısa vadede hibridlerin yaygınlaşacağını fakat çok da uzun olmayan bir gelecekte yakıt hücreli araçlara geçiş yapacağımızı düşünüyorum. Tabi bunda dünya petrol rezervleri ve petrol fiyatlarının seyri de belirleyici olabilir.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #2 : Ocak 03, 2012, 15:27:43 »
Japonlar  sadece güneş enerjisiyle, daha doğrusu ışıkla (küçük hesap makinaları gibi)
çalışan bir motoru geliştiriyorlarmış
Gündüz gün ışığını ve çalışırken ürettiği enerjiyi depolayıp gecede kullanabilen bir motor

Artık kapalı garajı olanlar hava atamayacak sanırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #3 : Ocak 15, 2012, 19:49:49 »
Yakın geleceğin otomobillerinde yeni nesil Nevigasyon cihazları standart olacaktır,

Nerdeyse internet gibi, bir çok bilgiye ulaşabildiğimiz bu cihazlardan nasıl faydalanabileceğimizi az çok hepimiz biliyoruz,

Yakın gelecekte, yeni nesil bu cihazlar sayesinde, her türlü acil durumlarda bizi bulmaları sağlanacağı gibi, her an oluşabilecek arıza bilgileri uydu aracılığıyla merkeze iletilip açıklamasıda ekrandan yapılabilecektir, diğer taraftan araç çalındığında yada kötü amaçla kullanıldığında, yine uydu aracılığıyla o aracın işletim sistemide kapatılabilecektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #4 : Ocak 15, 2012, 19:51:22 »
Tekin bey umarım dediğiniz gibi fiyatları uçuk olmaz
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #5 : Ocak 15, 2012, 20:21:54 »
Sercan bey,

Bakır, elektronik ve akü, teknolojik maliyetleri çok düşük şeyler.

1990'lı yıllarda, kocaman akülü çanta gibi mobil telefonlar vardı ve sadece gelir düzeyi yüksek bir kaç kişi alabiliyordu,

Daha sonraları ucuzladıkça yaygınlaşan antenli, şarj ve akü ömrü çok kısa ama hala çok pahalı cep telefonları çıktı,

Şimdilerde ise ilk okul öğrencilerinin cebinde bile en son teknoloji ürünler mevcut.

İşte elektrikli ve melez otomobillerininde yaygınlaştıkça fiyatları böyle olacak.

"Yaygınlaşma süreç sonu nedir?" diye sorarsanız, tüm markaların tüm modelleri için max. 5 ila 7 yıl.

Bu arada, dün Hybrid Auris'i test ettim, gerçekten kaliteli bir araç.

Gelecek güzel olacak.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #6 : Ocak 15, 2012, 20:35:29 »
Tekin bey ilginize teşekkürler Aurisi bende görmüştüm ama test edemedim
Demek istediğim şudur esasında firmalar yinede ucuza satmayacaklardır eminimki
Hatırlarsanız kriz döneminde vergi alınmayacak dendiğinde firmalar fiyat arttırdılar banada çok komik gelmişti yani açıkcası insanlığa değerden bahsettim saygılar
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #7 : Ocak 15, 2012, 20:42:47 »
Elbette ben de fiyatları 30.000TL civarında olacak demek istemiyorum,

Ama Prius gibi de 120.000TL civarlarında olmayacaklar,

Tahminim A B C sınıfları için 40 ila 60.000TL civarlarında olacaklar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #8 : Ocak 15, 2012, 20:47:26 »
Elbette ben de fiyatları 30.000TL civarında olacak demek istemiyorum,

Ama Prius gibi de 120.000TL civarlarında olmayacaklar,

Tahminim A B C sınıfları için 40 ila 60.000TL civarlarında olacaklar.

40.000 Tl ye razıyım açıkcası umarız fazlası olmaz
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Çok yakın gelecekte Hidrojenli otomobilleri piyasada göreceğiz.

Kullanırken dikkat edeceğimiz konuların başında, kaliteli orjinal hava filtreleri kullanmaktan kaçış olmaması.

Yakıt Hücresi sistemini temiz tutabilmenin ilk şartı hava filtresinin orjinal olarak periyodunda veya kullanılacak yolun durumuna göre önceden değişmek büyük önem taşıyacaktır.

Diğer taraftan yakıt hücresi kendini havadaki rutubetle temizleyebilme özelliğine sahip olsada, havadaki toz yakıt hücresi içindeki memranlara zarar verebileceğinden, hava filtresi konusu büyük önem taşıyacaktır.

Filtreden geçen hava, elektrikli motor tahrikli burgu kompresör ile basınçlı hale geçirildikten sonra Intercooler aracılığı ile soğutulup Yakıt Hücresine gönderilmekte.

Sıcak ve Soğuk havalarda Intercooler'ın dışardan geçirdiği hava debisi, kapakçıklarla ayarlanıp soğutma kapasitesi ayarlanmakta.

Emilen havanın içindeki fazla rutubet ayrıştırılmakta ve gerekli durumda Yakıt Hücresine gönderilerek fazlalaşan harareti alınmakta.

Basınçlı hava ile Hidrojen birleşim esnasında Elektrik üretilecek ve fazlası aküde toplanacak, ihtiyaç fazlası oluştuğunda ise sistem kapanacaktır. Basitçe tarif etmek gerekirse, Hybrid teknolojisinde kullanılan içten yanmalı makinaların yerini Yakıt Hücresinin almış olması, yalnız bu kez aracın sadece elektrik motoru ile yüksek hızlara veya yokuş yukarı yüklü tırmanabilme özelliğinin olacak olmasıdır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #11 : Şubat 26, 2015, 10:19:20 »
Tüp gibi arabalara takılabilirler mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #12 : Şubat 26, 2015, 10:30:20 »
Tüp gibi arabalara takılabilirler mi ?

Bizdeki benzinli modellerde kullanmak üzere böyle bir düşünceniz varsa, motorunuzun ömrünün kaç hafta olacağını bilemem.

BMW böyle bir motor üretip 7 serisinde kullandı ama ekonomik olmadığı anlaşılmış olacak ki Hybrid ile satışa devam ediyor.

Yani hidrojeni en verimli kullanabilen sistem yakıt hücresi ile elektrik üretmek ki motor üreticilerini en çok zorlayan konu yakıt hücresi içindeki düşürülemeyen ısı ve membran ömrüydü.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #13 : Şubat 26, 2015, 10:52:49 »
Bir grup batarya ve elektrik motoru ile hibrit olur mu ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #14 : Şubat 26, 2015, 12:19:16 »
Bir grup batarya ve elektrik motoru ile hibrit olur mu ?

Daha basite indirgeyip Aynı aksı çevirmeyeceksen, gaz pedalını kontrol eden beyin hangi enerji kaynağının ne zaman devreye girip çıkacağını yöneten program ve kontaktör gurubu ile desteklenirse, detayları ile uğraşacak zaman ve parayada sahipsen neden olmasın?

Bu arada, site yöneticilerimizden Hakkı Saygılı'dan haber alan var mı?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #15 : Şubat 26, 2015, 13:13:59 »
Bir grup batarya ve elektrik motoru ile hibrit olur mu ?

Bunu yapasıya kadar fluence ze gibi elektrikli bir araba alıp bu motoru anlık besleyebilecek bir benzinli ya da dizel jeneratör takılarak menzili çok daha fazla uzatılabilir. dolayısıyla mtv derdi de kalmaz :)

eğer böyle bir çözüm bulabilirsem alırdım elektrikli fluence i
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #16 : Şubat 26, 2015, 15:23:33 »
Bunu yapasıya kadar fluence ze gibi elektrikli bir araba alıp bu motoru anlık besleyebilecek bir benzinli ya da dizel jeneratör takılarak menzili çok daha fazla uzatılabilir. dolayısıyla mtv derdi de kalmaz :)

eğer böyle bir çözüm bulabilirsem alırdım elektrikli fluence i

Marka bağımlılığınız yoksa, Opel Ampera verelim.. :)

Tam jeneratörlü ve Tam elektrikli araç 108.000TL
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #17 : Şubat 26, 2015, 16:02:26 »
Marka bağımlılığınız yoksa, Opel Ampera verelim.. :)

Tam jeneratörlü ve Tam elektrikli araç 108.000TL

Tekin abi keşke ucuz olsa. Ama jeneratör alıp fluence ze ye takmak çok daha ucuza malolur. :) 30-35 bin e fluence ze bulmak mümkün çünkü. Tek gereken şey verimi yüksek sessiz bir jeneratör bulup araba aküsüne bağlayabilmek, ve de jeneratör için yakıt deposunun yerleştirilmesi. Dünyada bunu yapan bir mucit çıkmamış daha. İmkanlar olsa yapmak isterdim.

Keşke toyota da ampera gibi bir şey üretse. ama 1.3 lt lik içten yanmalı motor kullansın yoksa ötv yüzünden yine alınmaz :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #18 : Şubat 26, 2015, 17:38:41 »
Tek gereken şey verimi yüksek sessiz bir jeneratör bulup araba aküsüne bağlayabilmek, ve de jeneratör için yakıt deposunun yerleştirilmesi. Dünyada bunu yapan bir mucit çıkmamış daha.

Aracın kendi benzin deposu var ya, neden dünyada yapılmamış olsun? Yapmışlar ya..

Sizin takacağınız Jeneratör öyle bir verim üretebilmeliki, aracı saatte 200km ile dere tepe yüklü şekilde götürebilecek elektrik üretebilsin.

Bu jeneratörü bu verimle ancak aracın kendi motoru çevirebiliyor, yakıt deposuda olduğu yerde kalıyor.

Amperada benzinli motor sadece jeneratörün bir parçası olarak görev görüyor.
Benzinli motorun şanzıman-difransiyel ile bağlantısı yok.

Aracı sadece elektrik motoru götürüyor, bagajda ve aracın altında ilave piller var, yavaşlama, fren durumlarında tersine üretilen gücü toplarken, araca gerekli kompresör görevinide görüyor.

Piller aynı zamanda ev prizi ile şarj edilebiliyor.

Teknoloji çok basit ama patent onlarda, yapacak bir şey yok.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakın Geleceğin Otomobili
« Yanıtla #19 : Şubat 26, 2015, 18:47:25 »
Aracın kendi benzin deposu var ya, neden dünyada yapılmamış olsun? Yapmışlar ya..

Sizin takacağınız Jeneratör öyle bir verim üretebilmeliki, aracı saatte 200km ile dere tepe yüklü şekilde götürebilecek elektrik üretebilsin.

Bu jeneratörü bu verimle ancak aracın kendi motoru çevirebiliyor, yakıt deposuda olduğu yerde kalıyor.

Amperada benzinli motor sadece jeneratörün bir parçası olarak görev görüyor.
Benzinli motorun şanzıman-difransiyel ile bağlantısı yok.

Aracı sadece elektrik motoru götürüyor, bagajda ve aracın altında ilave piller var, yavaşlama, fren durumlarında tersine üretilen gücü toplarken, araca gerekli kompresör görevinide görüyor.

Piller aynı zamanda ev prizi ile şarj edilebiliyor.

Teknoloji çok basit ama patent onlarda, yapacak bir şey yok.

Aklında yanlış kalmış sanırım Tekin abi, fluence ze ful elektrikli bir araç, menzili 180 km, harici bir içten yanmalı motoru yok. bir jeneratör takara ampera gibi bir sistem yapılabilir, ama dünyada fluence ze üstüne jeneratör takan yok demek istedim :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.