Gönderen Konu: Akü bitmeden değişmeli mi?  (Okunma sayısı 19585 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #40 : Aralık 09, 2018, 13:39:43 »
@Hakan Öztürk (3676) bey kıymetli bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Bugün yeni aldığım aküyü taktım ve yine obd2 cihazıyla ölçüm yaptım. Bu sefer değerler bir önceki aküye göre 0.2-0.4 arasında fazla gösterdi. İnşallah marş sorunum sadece bununla alakalıdır.

MAF sensörünü temizleyin,
EGR'yi temizleyin,
Bujilerinizi kontrol edin,
Düzenli olarak enjektör temizleyici kullanın,
Akü kutuplarına takılan, kablo ucundaki civatalı kelepçenin iç kısmını zımparalayın balata spreyi ile temizleyin, kutuplara sabitledikten sonra üstüne bir damla gres veya vazelin sürün.

Bunları yaptıktan sonra düzelme olmazsa, şarj dinamosu ve marş motoruna bakım yaptırabilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #40 : Aralık 09, 2018, 13:39:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #41 : Aralık 09, 2018, 21:14:38 »
@Hakan Öztürk (3676) bey kıymetli bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Bugün yeni aldığım aküyü taktım ve yine obd2 cihazıyla ölçüm yaptım. Bu sefer değerler bir önceki aküye göre 0.2-0.4 arasında fazla gösterdi. İnşallah marş sorunum sadece bununla alakalıdır.
Tekin abinin söylediklerine ek olarak multimetre ile boşta, marş anında ve çalışırken ölçüm iyi olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #42 : Aralık 10, 2018, 10:14:29 »
@Tekin Bozbey (21136) abi ve @Hakan Öztürk (3676) abi bilgilendirme için teşekkür ederim. Akü değişiminden sonra 2 sabah aracı çalıştırırken bir sıkıntı yaşamadım ama havalar 10derecenin üstündeydi öyle ciddi bir soğuk yoktu henüz. Eski akü şimdilik bagajda duruyor, önümüzdeki hafta sonu üşenmezsem onu tekrar takıp deneyeceğim. Normalde sağlıklı bir akünün 1 haftada hemen boşalmaması lazım diye düşünüyorum. Eğer tahmin ettiğim gibi boşalmış ise eski aküyü 60-70 liraya alıyorlar oraya satacağım, sağlam ise ne yapacağıma henüz karar vermedim  :lol:
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #43 : Aralık 10, 2018, 10:36:22 »
@Tekin Bozbey (21136) abi ve @Hakan Öztürk (3676) abi bilgilendirme için teşekkür ederim. Akü değişiminden sonra 2 sabah aracı çalıştırırken bir sıkıntı yaşamadım ama havalar 10derecenin üstündeydi öyle ciddi bir soğuk yoktu henüz. Eski akü şimdilik bagajda duruyor, önümüzdeki hafta sonu üşenmezsem onu tekrar takıp deneyeceğim. Normalde sağlıklı bir akünün 1 haftada hemen boşalmaması lazım diye düşünüyorum. Eğer tahmin ettiğim gibi boşalmış ise eski aküyü 60-70 liraya alıyorlar oraya satacağım, sağlam ise ne yapacağıma henüz karar vermedim  :lol:
Selman bey niye bu kadar uğraşıyorsunuz bilmiyorum ama bildiğim birşey var oda eski aküyü bağajda taşımakla aracınıza ve hayatınıza kast ediyorsunuz eski veya yeni akü tehlikeli asitler ve ağır metaller barındırır tehlikelidir döküldüğü anda çevreye çok büyük zararlar verebilir,onun için atık akü taşıma araçları bile ayrıdır özel yapımdır ani bir frende o akünün devrilmesi sonucu olabilecek sorunlar tehlikeli sonuçlar doğurabilir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #44 : Aralık 10, 2018, 10:40:11 »
Selman bey niye bu kadar uğraşıyorsunuz bilmiyorum ama bildiğim birşey var oda eski aküyü bağajda taşımakla aracınıza ve hayatınıza kast ediyorsunuz eski veya yeni akü tehlikeli asitler ve ağır metaller barındırır tehlikelidir döküldüğü anda çevreye çok büyük zararlar verebilir,onun için atık akü taşıma araçları bile ayrıdır özel yapımdır ani bir frende o akünün devrilmesi sonucu olabilecek sorunlar tehlikeli sonuçlar doğurabilir

Benim ki biraz boş iş aslına bakarsanız :) Ama eğer akü sağlam ise onu köyde elektrik çekmenin zor olduğu alanlarda aydınlatma aracı olara kullanabilirim :) Herhangi bir devrilme olamaması için aküyü bagajda sabitledim Ümit Bey uyarınız için teşekkür ederim :)
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #45 : Aralık 10, 2018, 13:14:49 »
Benim ki biraz boş iş aslına bakarsanız :) Ama eğer akü sağlam ise onu köyde elektrik çekmenin zor olduğu alanlarda aydınlatma aracı olara kullanabilirim :) Herhangi bir devrilme olamaması için aküyü bagajda sabitledim Ümit Bey uyarınız için teşekkür ederim :)
varsayalım ki akü sağlam köyde aydınlatma için kullandınız diyelim en fazla 45 dakika idare eder sonrası zayıflayarak biter o akü , sonrasında nasıl şarj edeceksiniz?.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #46 : Aralık 10, 2018, 13:26:13 »
varsayalım ki akü sağlam köyde aydınlatma için kullandınız diyelim en fazla 45 dakika idare eder sonrası zayıflayarak biter o akü , sonrasında nasıl şarj edeceksiniz?.

Babamın kendi yaptığı bir cihaz var akü şarj cihazı. Daha önce kendisi bir çok kez aküsünü şarj etmişti o cihazla, o şekilde şarj edebilirim :)

Aslında benimki meraktan dolayı, bitik bir aküyse onu götürüp satacağım zaten.
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 885 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #47 : Aralık 10, 2018, 15:33:28 »
Akü ile aydınlatma yapacaksanız LED aydınlatma ürünlerini kullanın( şerit LED vb)
Ayrıca elektrik olmayan mekanda güneş paneli kullanarak şarj olayını halledebilirsiniz.:)Bedava enerji size.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü bitmeden değişmeli mi?
« Yanıtla #48 : Aralık 10, 2018, 18:01:30 »
@Tekin Bozbey (21136) abi ve @Hakan Öztürk (3676) abi bilgilendirme için teşekkür ederim. Akü değişiminden sonra 2 sabah aracı çalıştırırken bir sıkıntı yaşamadım ama havalar 10derecenin üstündeydi öyle ciddi bir soğuk yoktu henüz. Eski akü şimdilik bagajda duruyor, önümüzdeki hafta sonu üşenmezsem onu tekrar takıp deneyeceğim. Normalde sağlıklı bir akünün 1 haftada hemen boşalmaması lazım diye düşünüyorum. Eğer tahmin ettiğim gibi boşalmış ise eski aküyü 60-70 liraya alıyorlar oraya satacağım, sağlam ise ne yapacağıma henüz karar vermedim  :lol:
Araçta herhangi bir kaçak yoksa ve aşırı enerji çeken bir sistem yoksa akü bir haftada bitmez. Yalnız akü şarj seviyesi azaldıktan sonra araç hareketi sonrası sadece yarım şarj olursa akünün sağlıklı performansında düşüş olur. Yani tam şarj yapmak iyi olur, ayrıca akü ilk kullanımda da tam şarj olacak şekilde aracı kullanmak faydalı olur.
Ümit Bey önemli bir noktayı işaret etmiş aslında. Şarj-deşarj döngüsü için, akü sağlığını korumaya yönelik (aşırı şarj ve deşarjdan kaçınmak amacı ile) bir akü yönetim sistemi de iyi olur.