0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Stop-Start sistemi, orta yada düşük yoğunluklu trafiğe sahip yerlerde faydalı olabilir, yalnız İstanbul gibi yüzlerce defa dur-kalk yapılan trafiklerde kesinlikle verimsiz olup arıza çıkartma olasılığı yüksek bir sistem olarak gördüğüm için, tavsiye etmem.
Benimde özellikle turbo ile ilgili endişelerim var dı ama vag grubu bu sorunuda düşünmüş,elektrik destekli bir yağ pompası ile motor dursa bile yağlama durmuyor.ayrıca istendiği zaman sistem devreden çıkartılabiliyor.yani aşırı yoğun trafikte yada uzun yolculuklar esnasında sistemi devre dışı bırakmak gibi bir imkanımızda var.
hocam benden daha iyi bilirsiniz ki her artının bir eksi si muhakkak olur,dediğiniz gibi bu sistemin geleceği pek yok gibi, çünkü dizel hybird ler çok daha ekonomik seçenekler sunuyor,ama onlarında fiyatları yüksek,şahsen ben aracımı alırken start & stop lu modeli daha gelmemişti,olsaydı kesin alırdım.dizel hybird ler ucuzlayıp piyasada çoğalana kadar bence güzel bir çözüm.
İyiki bu sistemli aracı alamamışsınız, servislerde oldukça fazla sistemi şikayet eden yada yeni program bekleyen araçlar var, yeni program konsa dahi akünün boyutunu değişmedikten sonra ne düzelme sağlanabilir ki? zaten büyük bir aküye geçmek demek Hybrid araç demek oluyor. Yapılması gereken Hybrid araçların ucuzlamasını beklemek, ülkemizde sadece Toyota ve Honda da mevcut bu sistem Haziran ayından itibaren Chevrolet Volt ve Opel Ampera ile çoğalacak ama ucuzlaması biraz daha vakit alacaktır, belki 1 yıl gibi.
Video muthis, genelde iki ayri resim olarak gorurdum oran degisimlerini CVT icin.Videodaki sanziman GM'in kullandigiymis, diger markalarda da sistem ayni zaten.Dikkatimi ceken, celik kemerin zayif nokta oldugu belirtilmis, o kemerin sorun cikarmasi sanzimanin inmesi demektir, acaba bu sorun sikca karsilasilan bir durum mudur?
Gökhan bey, çelik kayışın kopma arızasını hiç duymadım, hatta ülkemizde yerli yapılan Renault 9, Fiat Albea'larda bile bu otomatik şanzıman kullanılmış ve bugüne kadar kayış kopması arızası hiç duyulmamıştır. CVT şanzımanda onlarca vites uygulaması yapılabilir.
Bende duymadim fakat videoyu koyan kisi "weakness" ifadesi kullanmis, o nedenle aklima takildi. CVT sanziman icin sonsuz disli seklinde bir ifade okumustum bende.video icin tekrar tesekkur ederim.
Merhaba Arkadaşlar, benim aracım Avensis 2.0 Exe. Elegant yarı otomatik vitesi düz yollarda D konumunda kullanırım. Fakat aklıma takılan bir kaç soru var;-Aracımı seyir halinde iken vitesi "D"den "S"ye alırken hızımı kaça düşürmeliyim, çünkü "D"den "S"ye aldığımda vites "3"te oluyor.-Vitesi "S"ye aldığımda vites sayısı en fazla "4" oluyor, 5. vites neden yok?Teşekkürler...
D ekonomik mod olarak çalışıyor ve şanzıman mümkün olduğu kadar düşük devirlerde çabucak büyük vitese geçerek ekonomi yapıyor.S ise spor mod anlamına geliyor ve en son sürate 4. vitesle çabucak ulaşıyor, 5. vitesi kullanmıyor.
Benim arkadaşımda 1.6 Elegant var. 220 yaptığını söylüyor hatta radara yakalanmış cezası da gelmiş, bana hava atmak için gösteriyordu. Şimdi benim aracımda 4. viteste 220 yi görebilir mi? Aracı hızlı kullanan biri değilim aslında(mecbur kalmadıkça) merakımdan soruyorum.
Muhtemelen sizin aracınız da 4. vites ile 220Kg yapabilir (bu kadar ağır sürat yapılması kesinlikle sakıncalıdır).
bende de honda nın otomatiği var.D4 D3 2 ve 1 var ben hep d4 te kullanıyorum.diğerleri ne gibi durumlarda kullanılıyor veya kullanılması öneriliyor ?