Gönderen Konu: TCT Üyeleri AE101 93-98 Corolla Testi  (Okunma sayısı 56355 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mustafa timuçin

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
TCT Üyeleri AE101 93-98 Corolla Testi
« : Mayıs 07, 2008, 23:18:16 »
arabanız sevdiğiniz ve sevmediğiniz yönleri nelerdir?
benım goruslerım;
Bu araçların en belirgin sorunu patlak egzost sorunudur.
-O da kendine has, aradan ayırt edilebilecek bir tını çıkartır başka zararıda yoktur
.
  Avantajları;
1-MOTOR COK PERFORMANSLI ,SORUNSUZ VE SAGLAM
2-IC VE DIS DIZAYN COK HOS,SON DERECE ERGONOMIK, KALITELI VE GENIS IC MEKAN
3-ASFALT ARABASI ,UZUN YOLDA KULANIM COK RAHAT VE KEYIFLI,YOLA YAPISIYOR
4-MUZIK SISTEMI TATMINKAR,BOYA-KAPORTA UZUN OMURLU
***EN BUYUK OZELLIGI SERI VE SORUNSUZ MOTORU***
93-98 SERISI COROLLA'NIN EKSILERI:
1- FRENLERI COK ZAYIF,GUVEN VERMIYOR (japon serılerınde boyle bır sorun yok orjınal balataları oldugu zaman sorun yok)
2- HIZLI GIRLEN VIRAJLARDA ONDEN KAYMA EGILIMI GOSTERIYOR(lastık tabaları genıs olmadıgından genıs tabanlı lastıkde boyle bır sorun gerceklesmıyor bızzat denedım)
3- ICERI COK RUZGAR VE LASTIK SESI GRIYOR( LASTIKLER MICHELIN)
BIRCOK KISI GIBI GAZA BASINCA EGZOSDAN CIKAN O TITREME SESINE BENDE BAYILIYORUM
    ışıkta kırmızıda bekliyorsunuz, kalkıştan 3 saniye sonra bütün arabaları dikiz aynasında görünce aldığınız zevk++++
yere çok çok çok yakın olması (bu hem + hem -, yola iyi yapışması+, Kayseri gibi şehirdeyseniz altını vurması)
bence çok yakması---
ilk başta arabada türkiye ve japonyada yapılanlar arasında çok fark gördüm japonyada yapılanların altları daha alcak jantlari degişik yan tarafta sinyalleri yok koltuk kıllıflari daha güzel radyo orjinal olarak oda daha güzel ve su pompasi ve frenler türkiyede yapilanlar ayni marka degil,japonyadan gelenler 13 jant ; Türkiye üretimi ise 14 jant.
Tek yakındıgım  cok yakması...
Avantajlarıysa saymakla bitmez

Bizim gibi kullanılsa heralde ne bmw ne mercedes dayanamazdı bu eziyete dolayısıyla inanılmaz saglam ve uzun ömürlüler...
İkincisi inanılmaz seri bir araba.

(benım corolla m 93 ılk japon serılerı yanı ıthal gelme turkıyeye 97 model ıle bızımkının arasında cok fark var yukarıdada belırtılmıstır)


pekı sızerın dusuncelerınız nelerdır ozellıklede 93 modelı XL.ne tur modlar yapılır v.s
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı merzat bağlar

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #1 : Mayıs 09, 2008, 18:44:18 »
bende daha önce 93corollo vardı sürat yapmadın sürece güzel sade bir araba

Çevrimdışı mustafa timuçin

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #2 : Mayıs 11, 2008, 01:49:31 »
sure
bende daha önce 93corollo vardı sürat yapmadın sürece güzel sade bir araba
surat yapınca ne oluyorkı ıste ben bu konuyu ondan actım arac ıle bıldıklerınızı lutfen yazınız
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı merzat bağlar

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #3 : Mayıs 12, 2008, 14:37:54 »
benzin fazla gidiyor rampa ve yokuşta zorladınmı yağ yakıyor tekirdağa gidip geliyorum yazın 93 corolloyla *** aşırı *** hız yaptım oldu düz yolda süper rampada o performansı bulamıyorsunuz

Çevrimdışı huseyın ceneli

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #4 : Mayıs 12, 2008, 22:09:25 »
Ankaradan selamlar bende 93 SW corolla var yeni aldım. önceden 96xl vardı.arada baya fark var
93 olanın altı yüksek makaslı.benim bi sorum olcak sizlere bunun jantını 13 yerine 14 çıkarsam ne olur-- lastklerini biraz geniş taban olsun istiyorum nekadar genişletebilirim ---direksiyonu incecik değiştirebilirmiyiz yerine ne olur--- klima taktırabilirmiyiz (kaldırırmı) tavan çıtasını nereden buluruz---tavanı açtırmak istiyorum nerede kaçparaya yaptırırım.      (bilenler bilmeyenlere söylesin)

Çevrimdışı ERDOĞAN DİLEK

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #5 : Mayıs 27, 2008, 12:00:45 »
93 kasayı 3 yıl kullandım.benim ilk arabamdı.iç döşemesi ve kaporta inanılmaz sağlam.frenleri sizlerinde bahsettiği gibi zayıftı.hiç arıza yapmadı.98 de yenileyerek aldığım 97 kasayı 6 yıl kullandım.frenaj da yolun ya da virajın durumu ve sürate göre arkadan yada önden savurma yapar.rüzgarlı havalarda yüksek süratte aracın kontrolü sizden cıkabilir.ama herseye ragmen çok ii arabadır.ilk kalkışlarda 2000 cc lik arabalara egzos dumanı yutturmak cok keyifliydi.tem otobanında 200 km.yi görürdüm.hatta istanbul erenköy -düzce arasını otobandan 65 dakikada  almışlığım vardır.şimdi 2006 d4d kulanıyorum.ve çok memnunum.herseye ragmen dizel hala avantajlı.saglam dayanıklı.süspansiyon çok iyi.motor sesi dizel gibi değil.asfalt sesini michelın lastiklerle daha az duyar oldum.tawsiye ederim.
corol-laz

Çevrimdışı Utku Çay

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #6 : Mayıs 28, 2008, 22:49:40 »
+ Çok Sağlam
+ Performans Çok İyi
+ Tüketim Değerleri İyi

- Güvenlik Hiç Yok
- Yalıtım Hiç Yok

Arıza istemem derseniz alın ama güvenlik derseniz hiç düşünmeyin
Bodrum

Çevrimdışı erdem yılmaz

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 99270
  • Kan Grubu: B+
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #7 : Mayıs 30, 2008, 00:23:17 »
yanlız cok düsündürücü performansı yüksek iyi kacıyor ama neden frenlerini zayıf yapmıslar acaba

Çevrimdışı Hakan Öztürk

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 40
  • Kan Grubu: A+
  • 574 kere teşekkür etti
  • 640 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #8 : Mayıs 30, 2008, 08:16:06 »
  Başka başlık altında da buna değindik hep beraber. Fren zayıflığından tam kastedilen ne? İlk önce bunu teşhis etmek lazım. Çünkü daha önce de dediğim gibi AE101 lerin piyasada her kalitede parçasını bulmak mümkün artık ve eğer fren sistemi parçaları belli standartı yakalıyamıyorsa bu tip zayıflıklar hissedilmesi çok doğal. Örneğin o kadar değişik kalitede fren balatası varki piyasada bilenler anlar. :)
 Sorulması gereken sorular bence şunlar;
 -Ani frenlemede araç lastikleri bloke oluyorda fren mesafesi mi uzuyor?
 -Ani frenlemede lastikler bloke olmuyormu?
 -Ani frenlemede lastiklerden birimi bloke oluyor?
 -Ani frenlemede araç savrulma eğilimi mi gösteriyor?
 -İlk frenlemede iyi tutuyorda arda arda yapılan frenlemelerde mi fren mesafesi uzuyor?
 -Ani frenlemede araç çok fazla mı öne doğru yatıyor?
 -Ortalama bir hızda ve düz yolda nispeten sert frenleme yapıldığında araç bir tarafa mı çekiyor?
 -Fren pedalı çok dipte mi tutuyor?
Aslında bunlara eminim daha eklenebilecek sorular vardır. Ama dediğim gibi önce sorunu teşhis etmek lazım ondan sonra karar vermek lazım. Bu konuda şikayeti olan arkadaşlar önce bu sorulara dikkate alır ve cevaplarlarsa diğer arkadaşlara daha faydalı olabiliriz düşüncesindeyim.  :carwash:

Çevrimdışı hidayet gök (3093)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #9 : Mayıs 30, 2008, 20:51:30 »
Piyasada benzinde ve lpg de en az yakan araçlardan.

Çevrimdışı Utku Çay

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #10 : Mayıs 30, 2008, 22:35:15 »
Hakan bey
Balatalarım yetkili serviste değişti, amortisörlerim yeni, lastiklerimin yol tutuşu güzel ve yeni ama frenlerim çabuk kilitliyor. Bu sorun kullandığım başka AE101 lerde de vardı. Frenlerin çok zayıf olduğu kaçınılmaz bir gerçek !

  Başka başlık altında da buna değindik hep beraber. Fren zayıflığından tam kastedilen ne? İlk önce bunu teşhis etmek lazım. Çünkü daha önce de dediğim gibi AE101 lerin piyasada her kalitede parçasını bulmak mümkün artık ve eğer fren sistemi parçaları belli standartı yakalıyamıyorsa bu tip zayıflıklar hissedilmesi çok doğal. Örneğin o kadar değişik kalitede fren balatası varki piyasada bilenler anlar. :)
 Sorulması gereken sorular bence şunlar;
 -Ani frenlemede araç lastikleri bloke oluyorda fren mesafesi mi uzuyor?
 -Ani frenlemede lastikler bloke olmuyormu?
 -Ani frenlemede lastiklerden birimi bloke oluyor?
 -Ani frenlemede araç savrulma eğilimi mi gösteriyor?
 -İlk frenlemede iyi tutuyorda arda arda yapılan frenlemelerde mi fren mesafesi uzuyor?
 -Ani frenlemede araç çok fazla mı öne doğru yatıyor?
 -Ortalama bir hızda ve düz yolda nispeten sert frenleme yapıldığında araç bir tarafa mı çekiyor?
 -Fren pedalı çok dipte mi tutuyor?
Aslında bunlara eminim daha eklenebilecek sorular vardır. Ama dediğim gibi önce sorunu teşhis etmek lazım ondan sonra karar vermek lazım. Bu konuda şikayeti olan arkadaşlar önce bu sorulara dikkate alır ve cevaplarlarsa diğer arkadaşlara daha faydalı olabiliriz düşüncesindeyim.  :carwash:
Bodrum

Çevrimdışı Hakan Öztürk

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 40
  • Kan Grubu: A+
  • 574 kere teşekkür etti
  • 640 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #11 : Mayıs 31, 2008, 16:03:21 »
  Peki bende şöyle bir örnek veriyim.
 Bazı servisler orjinal fren balatası taktıklarını söylemelerine rağmen durum gerçekte böyle olmayabiliyor. Bu işin birinci tarafı. Ama aslında cevabı yine siz vermişsiniz Utku arkadaşım :) Eğer frenler erken kitleme yapıyorsa ve bu her iki ön lastik içinde geçerliyse öncelikle sorunu fren sisteminde değil lastiklerde aramanız lazım. Lastiğinizin viraj tutuşu iyi olabilir ancak frenleme kabiliyeti yeterli olmayabilir. Bu durumda aracınızın fren sistemi görevini yapıyordur(en azından belli bir seviyeye kadar) ancak lastikleriniz buna ayak uyduramıyordur. Ama şunu da göz ardı etmeyelim; daha önce de dediğim gibi AE101 lerde 175 taban bence ince gelmekte ve 185 ile daha iyi fren ve yol tutuş yönünden sonuçlar alınabilmekte. Tabi burada lastik marka ve tipininde önemi var. Diğer yandan ise yine daha önce söylediğim gibi sonuçda aracı kendi segmenti içinde ve yaşı da göz önüne alınarak konu irdelenmeli. Bu araçdan yeni kasa bir BMW'nin fren performansını beklemek de yanlış olur bence.
 
 Not: Bunları yazıyorum çünkü, benzer fren performansı sorununu benimde yaşadığım olmuştu. Ama çözümü var.  :carwash:

Çevrimdışı sercan türkmen

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #12 : Haziran 20, 2008, 00:00:08 »
bu efsaneyse benim ki ne oluyo acaba:))

Çevrimdışı Utku Çay

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #13 : Haziran 20, 2008, 19:37:34 »
bu efsaneyse benim ki ne oluyo acaba:))

ex-efsane :)
Bodrum

Fatih1453

  • Ziyaretçi
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #14 : Haziran 28, 2008, 22:04:50 »
Birçok kişi gibi gaza basında egsozdan Çıkan o titreme sesine Bende bayılıyorum    ışıkta kırmızıda bekliyorsunuz, kalkıştan 3 saniye sonra bütün arabaları dikiz aynasında görünce aldığınız zevk
varmı bunun gibisi ya :)

Çevrimdışı Arda DERİNKAYA

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Opel Astra 111.yıl SD 1.3CDTİ 6ileri
    • By DeNgEE!!!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #15 : Haziran 30, 2008, 15:35:12 »
bizim eski 93 corolla japondu hemde saf hiç türk ekli değmemiş arabanın hem performansı ii hemde yere tutunuşu uzun yol için ii o yağ yakma mevzusu bizde hiç olmadı max 190 galiba ama yakıtı diğerlerine göre çok ii 93 efsanedende efsane :D qanımca o kırmızı ışık mevzusu süper yav o işi şimdiki ile deniyom zor oluyo ama 93 tık demeden yapıyodu
egsozdan gelen sesdende şikayetçi olanı duymadım mütiş biş kendimi yarış arabasında hissediyom japon ların tek sorunu var kliması yok ve güvenlik çok az :D ama onun dışında süper bizim 93 yere çok çarpıyodu bigün otobanda 180 falanla giderken hafiften tümsek çıktı araba biraz yerden kesildi tak diye bi oturdu çıkışta babam egsozu dinledi patlamıştı :D

Çevrimdışı gökhan gül

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1993 corolla gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #16 : Haziran 30, 2008, 18:01:36 »
beyler bu araç bende hastalık yaptı
tedavi olmam gerekiyo sanırım
doğru eksileri var ama motordan gelen o tatlı ses
gazabasınca banane ben gitmem dememesi :D
vs vs vs.....
tüm eksileri unutturuyo valla
bide o 91 kasalar yokmu?
bitanede ondanmı amlsam diyorum :D
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı Ahmet Ozkok

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 317000
  • Kan Grubu: 0-
  • 14 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #17 : Haziran 30, 2008, 18:14:34 »
Birçok kişi gibi gaza basında egsozdan Çıkan o titreme sesine Bende bayılıyorum    ışıkta kırmızıda bekliyorsunuz, kalkıştan 3 saniye sonra bütün arabaları dikiz aynasında görünce aldığınız zevk
varmı bunun gibisi ya :)

Ayni seyi ben de gordum.  :) Ayrica yeni model cok daha pahali spor arabalari olanlar bu sesi duyunca (egzosa bakarak) yaris yapmaya kalkiyorlar. Arabanin oyle bir iddiasi yok, benim de yok.

Arabayi aldigim kisi bazi degisiklikler yapmis. Direk motordan egzosa kadar tek parca 6.25';ik celik borular var (exhaust manifold (?) degismis), Magnaflow marka egzos, susturucu,katalitik konverter taktirmis. Bu daha bir guzel ses cikmasina yol aciyor. Bugun cekebilirsem birkac fotograf cekip ekleyecegim...
Fe... :-)

Çevrimdışı cem bozbey

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A-
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #18 : Haziran 30, 2008, 19:30:10 »
93 corrollam iki tane problemi var bence arabanın

1-fren
2 ve en önemlisi benzin göstergesi!!!!! benzinliklten benzin alıosun yavas yavas yukselio rampaya cıkıosun ceyrek depoyken ışık yakıyo cok  enteresan bi durum aynı gösterge sistemi celicada da var aynı sekilde oda rahatsız edici bunun bi cözümü varmıdır acaba???

3sge;)

Çevrimdışı Arda DERİNKAYA

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Opel Astra 111.yıl SD 1.3CDTİ 6ileri
    • By DeNgEE!!!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: EFSANEVİ KASA 93-98 SERİSİ TOYOTA COROLLA
« Yanıtla #19 : Temmuz 01, 2008, 14:53:28 »
1-Cem abi senin dediğin o fren sorunu sadece türk olanlarda var
2-Benzin deposu sorunuda gerçeten nede kaynaklanıyor bilmiyorum ama galiba ölçen cihazın yerinden kaynaklı
:D Yav bu 93 corolla o sezonda uzaydan inmiş gibi geliyo bana :D o zamanlar mercedesten bile daha ii bence

Etiketler: