Gönderen Konu: vvt-i motor nedir lütfen yardım  (Okunma sayısı 60829 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 57500
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #40 : Ekim 20, 2009, 23:51:17 »
Bazı arkadaşların yakıt değerleri hakkında yazdıkları tam bir bomba.İnanmak zor ya.Benim arabam lpgli yazılan değerlere ben lpgyle ulaşamıyorum.Aracımızı gözümüzde fazla büyütmesek,sonuçta hepimiz orta sınıf araçlara biniyoruz.Ve 1.6 110hp bir arabanın sehiriçinde 0,19 yakması imkansız kim ne derse desin.Birde tüm dünyanın bildiği vvt-i motorun zincirli oluşunu yok diye iddia etmekte garip geldi bana affınıza sığınarak.


Toyota Club Türkiye

Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #40 : Ekim 20, 2009, 23:51:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #41 : Ekim 21, 2009, 00:23:33 »
Bu araba benzınde hayatta 0,19 yakmaz sehir içinde.Lpgde anca okadar yakıyor.Kim diyosa benzinli şehir içinde 0,19 yakıyor ben inanmıyorum kardeşim.Bizim kisi psikopat vvt i mi fazla yakıyor.Simdi lpgli şehirler arası 0,14-0,15 ama zorlamayacan sehir içide 018-0,19.Benzindeyken sehirler arası 0,21 0,22 sehir içide 0,30 0,29 yakıyodu.Birazda basarsan bak gör nasıl içiyor.Ben otobanda yol bilgisayarını 17 lt tükettigin yazdıgını gördüm 100 kmde.hızımda 5 vites 5,500 -6,000 devir arası desem anlarsınızz herhalde..Az yakmak istiyosak 3000 deviri gecmeyecen arabada az yakacak.Başka yolu yok
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #42 : Ekim 21, 2009, 01:47:51 »
en ideali vvtL-i :D acaba bu motoru t-sporttan cıkartıp sol hb'e takabilir miyiz ?
japon mucizesi TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #43 : Ekim 21, 2009, 08:17:34 »
en ideali vvtL-i :D acaba bu motoru t-sporttan cıkartıp sol hb'e takabilir miyiz ?

Takarsın tabiki, bunun adıda swaptır ama neden böyle birşey yapmak istiyosun anlıyamadım, böyle bişey yapmak mantıklı olsaydı emin ol herkezden önce ben yapardım :) ama bunu yapmak çok mantıksız, o motoru araca takmaya kalksan + 6 ileri şanzumana ihtiyacın olucak ve bence fren sisteminide güçlendirmen gerekicek, ayrıca yol tutuşuda 1,6 motora bile az gelirken 1,8 193HP yada 1,8 Comkpressor lü 225HP motorla o kasayı ne durdurabilirsin nede yerde tutabilirsin aracı.

Ayrıca harcadığın para boşuna olucak, 4 kapılı Tsportun olsun istiyorsun anlaşılan ama zaten 4 kapılı T-Sportlar varda TR de hiç yok, lanet olsunki bu sabancı hiçbi haltı getirmiyor memlekete kıl oluyorum bu duruma, diyer markalar ürün gamında ne varsa getiriyorlar ama sabancı binek olarak 3 modelde bitiriyor işi, yaris , corolla, ve avensis bittti ha pardon bide camry var ama onu bile düzgün tanıtıp satışını beceremediler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #44 : Ekim 21, 2009, 15:10:54 »
evet mesut abi 4 kapılı t-sportum olsun istiyorum.t-sport için netten bir ton yazı okudum. dünyanın en verimli 3. motoru ama şanzıman kötü olduğundan gitmiyor demişler ve celica şanzımanı ile bu sorun çözülebilir demişler.ardından t-sport modellerini araştırdım corolla t-sport compressor var dediğin gibi tr'ye gelmiyor maalesef.t-sportta type-r ile yürüyemeceği için aklım hep type-r'dan yana keşke compressor gelsede görsek aracı
japon mucizesi TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Automatic transmission
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #45 : Ekim 22, 2009, 22:47:56 »
vvt-i zincirlii diye idda etmiyoruz abi. Ben idda etmiyorum bilmiyordum farklı bir sistem :D teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #46 : Nisan 09, 2010, 09:54:03 »
Bu araba benzınde hayatta 0,19 yakmaz sehir içinde.Lpgde anca okadar yakıyor.Kim diyosa benzinli şehir içinde 0,19 yakıyor ben inanmıyorum kardeşim.Bizim kisi psikopat vvt i mi fazla yakıyor.Simdi lpgli şehirler arası 0,14-0,15 ama zorlamayacan sehir içide 018-0,19.Benzindeyken sehirler arası 0,21 0,22 sehir içide 0,30 0,29 yakıyodu.Birazda basarsan bak gör nasıl içiyor.Ben otobanda yol bilgisayarını 17 lt tükettigin yazdıgını gördüm 100 kmde.hızımda 5 vites 5,500 -6,000 devir arası desem anlarsınızz herhalde..Az yakmak istiyosak 3000 deviri gecmeyecen arabada az yakacak.Başka yolu yok

+1


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #47 : Nisan 09, 2010, 10:51:00 »
+1



Metin bu yazı 2009 Ekim ayında yazılmış ozamanda bugüne biton zam geldi doğal olarak şuan bu değerleri yakalamak çok çok zor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #48 : Nisan 09, 2010, 17:23:42 »
Tabiki çok zor Mesut, Ben Tuncay'ın "Az yakmak istiyosak 3000 deviri gecmeyecen arabada az yakacak.Başka yolu yok" cümlesi için katılıyorum demek istemiştim, pardon :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #49 : Kasım 21, 2010, 01:58:25 »
Valla arkadaşlar arabamı yeni aldım 2005 Corolla HB lpg taktım normal kullanımda 155 krş/km yakıyorum çok memnunum
"O" Varsa Sorun Yok !!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '10
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #50 : Mart 07, 2018, 11:08:35 »
VVT-i motor nedir hakkında ben de biraz araştırma yaptım. Bu içeriği buldum: http://bilgihanem.com/vvt-i-motor-nedir/



Toyota menşeli motorun harf açılımı “Variable Valve Timing with intelligence” yani akıllı değişken supap zamanlaması demektir. Verilen isimden de gördüğümüz gibi mantık değişken supap zamanlamasıdır.  Yeterli ve belli sıraya bağlı olarak emme supapları VVT-i tipi motorda zamana bağlı olarak sürekli değişkenlik gösterir. Toyota mühendislerinin yaptığı çalışmalar aslında Honda’nın V-TEC motor teknoloji mantığı ile aynıdır. V-TEC çalışma prensibi de değişken zamanlamaya bağlı olmasıdır.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '10
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #51 : Nisan 17, 2018, 11:55:50 »
VVT-i Motor Nedir?

Toyota menşeli motorun harf açılımı “Variable Valve Timing with intelligence” yani akıllı değişken supap zamanlaması demektir. Verilen isimden de gördüğümüz gibi mantık değişken supap zamanlamasıdır.  Yeterli ve belli sıraya bağlı olarak emme supapları VVT-i tipi motorda zamana bağlı olarak sürekli değişkenlik gösterir. Toyota mühendislerinin yaptığı çalışmalar aslında Honda’nın V-TEC motor teknoloji mantığı ile aynıdır. V-TEC çalışma prensibi de değişken zamanlamaya bağlı olmasıdır.

VVT-i Motorun Özellikleri Nelerdir?

VVT-i’nin temel olarak açılımından ve çalışma mantığınndan kısaca bahsettik. Toyota bu motor tipini bizlere 2000’li yıllarda göstermiş olsa da geçmişi biraz daha eskiye dayanmaktadır. İlk 1991 yılında geliştirme aşamasına VVT olarak başlamıştır. 4A-GE tipi içten yanmalı motorun olayın başlangıcı olarak kabul edebiliriz.

Sistem, emme eksantrik mili dönüş yapısını tahmini olarak 40 dereceye kadar, krank mili içerisinde değişerek supap zamanlamasını farklılaştırmak için tasarımı gerçekleştirilmiştir. VVT-i yalnızca kamın tüm hareket sırasında döndüğü açıyı değiştirir. Bilmemiz gereken önemli kısımlardan birisi de budur. Değişken araç sürüş kullanımlarında oluşan supap bindirme (emme ve egzoz supaplarının birlikte bir süre açık kaldıkları an) süreleri normal motorlarda serbesttir.

Duruma VVT-i açısından baktığımızda; supap bindirme süresini her bir motor devrine göre ideal şekilde ayarlayabilmektedir. Motorun çalışma sıralamasında mantık olarak eksantrik milinin supaplara önce veya geç basması, bahsettiğimiz parçanın ya erken açılması ya da geç açılması anlamındadadır. VVT-i’nin bu noktada yaptığı hareket; eksantrik milinin zamanlama ayarlaması altında kontrolü sağlayıp, emme supaplarının açılma zamanını erkene almaktadır. Yani supap bindirme süresinin artış göstermesi ve emme supaplarının devir yükselmesiyle yanma odasına fazladan oksijen alınması sağlanıyor. VVT-i’nin yönetim şekli ECU (Electronic control unit) dur.

Kaynak


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #52 : Nisan 17, 2018, 12:23:09 »
VVT-İ ile VTECH hiç benzer şeyler degildir.
Hondada kullanılan VTECH, Toyotanın 2009 yılında çıkarttıgı valvematic'in daha basit versiyonudur ve VVTİ den daha üstündür.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #53 : Nisan 17, 2018, 16:27:47 »
VVT-İ ile VTECH hiç benzer şeyler degildir.
VTECH Toyotanın 2009 yılında çıkarttıgı valvematic'in daha basit versiyonudur ve VVTİ den daha üstündür.
Ahmet Güve bey sanırım yazım hatası oldu VTECH Hondaya aittir toyotaya değil yanlış anlaşılma olmasın açısından yazdım kusura bakmayın
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i motor nedir lütfen yardım
« Yanıtla #54 : Nisan 17, 2018, 16:31:41 »
Ahmet Güve bey sanırım yazım hatası oldu VTECH Hondaya aittir toyotaya değil yanlış anlaşılma olmasın açısından yazdım kusura bakmayın

Anlis anlamalar icin aciklama ekledim.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new