Gönderen Konu: 2012 yılında MTV motor hacmine değil emisyon değerine göre hesaplanıyor  (Okunma sayısı 5674 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Üye

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 41000
  • Kan Grubu: B+
  • 43 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi



Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak.Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak


Gelir İdaresi, Motorlu Taşıtlar Vergisinde önümüzdeki yıl kapsamlı bir çalışma yapılması yönünde bir tavır aldı.
Bu çalışmada, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni bir değerlendirmeye tabi tutulacağı, bu kapsamda AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin vergi uygulamalarının da tek tek taranacağı belirtildi.
Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak. Ancak araçların kullandıkları yakıtlara göre karbon salınımları farklılaşıyor.

DİZELLER HER YÖNDEN AVANTAJLI
Türkiye’de dizel otomobil kullanımı masraf çıkarttığı söylentisi nedeniyle pek tercih edilmiyor. Bunun yerine yüksek yakıt gideri olan ve çevreye daha çok karbon salınımı yapan ‘benzinli’ araçlar kullanılıyor.
Artık benzinli araçlardan karbon salınımı daha fazla olduğu için MTV vergisi dizellere göre daha fazla alınacak. Bu da sahip olunan eski modelli benzinli otomobillerin vergilerinin çok daha yukarı çıkacağı anlamına geliyor. Yani satıldığında 6-7 bin TL eden otomobiller yıllık 2 bin TL vergi ödeyebilir.
Getirilecek yeni düzenleme ile elektrikli otomobillerin vergisi çok cazip oranlara çekilecek. Elektrikli arabalardan sonra da dizel otomobiller karbon salınımlarının az olmasından dolayı vergide avantajlı konumda olacak.
Ancak dizel otomobiller de eskidikçe karbon salınımı artacağından dolayı, vergisi de yıla göre artışa geçecek. Ancak benzinli otomobil kadar yüksek vergiye ulaşmayacak.

ARABA 6 BİN TL VERGİSİ 2 BİN TL
Ortalama olarak Türkiye’de kullanılan benzinli ve dizel otomobillerin büyük çoğunluğu 1.600 cc motor hacmine sahip. Piyasada yoğun olarak kullanılan araçlara baktığımızda da benzinli otomobillerin dizellere göre daha fazla salınım yaptığını görebiliyoruz. İşte Türkiye’de kullanılan bazı benzinli ve dizel otomobillerin karbon salınımları:
Hyundai Getz 1.4 benzinli: 141 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Hyundai Getz 1.5 dizel: 118 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Hyundai Era 1.6 benzinli: 152 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Hyundai Era 1.5 dizel: 120 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Fiat Albea 1.4 benzinli: 148 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Fiat Albea 1.3 dizel: 127 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Renault Fluence 1.6 benzinli: 155 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Renault Fluence 1.5 dizel: 119 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Toyota Corolla 1.6 benzinli: 162 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Toyota Corolla 1.4 dizel: 122 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Peugeot 206 1.4 benzinli: 150 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Peugeot 206 1.4 dizel: 110 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama


AVRUPA ÜLKELERİNDEN UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Motorlu Taşıtlar Vergisinde çeşitli ülke uygulamaları da şu şekilde belirleniyor:
-İngiltere: Motorlu taşıtları 2001 yılından itibaren karbon dioksit emisyonuna göre vergilendiriyor. Emisyon temelli vergilemenin yürürlüğe girmesinden sonra yeni şirket araçlarının ortalama emisyonu 196 gramdan 2002'de 182 grama, 2007 yılında 165 grama, 2008-2009 döneminde 140 grama düştü. Yüksek mesafe indiriminin kaldırılmasıyla şirket araçlarının 1 yılda katettikleri mesafe 300 milyon mile geriledi.
2009 tarifesine göre hurdaya çıkan araçların ortalama CO2 emisyon miktarı, kilometrede 179 gram, bunların yerine alınan araçların 134 gram oldu.

-İrlanda: 1 Temmuz 2008'den itibaren tescil edilen bütün binek otomobillerde motorlu taşıtlar vergisi, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor.
Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine ise devam ediliyor. İrlanda'da düşük CO2 emisyonuna sahip araçlar ödüllendirilirken, yüksek CO2 emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.
Ödenecek yıllık vergi, çevre dostu araçlarda 104 avrodan başlıyor, bu rakam yüksek emisyona sahip araçlarda 2.100 avroya kadar yükseliyor.

-Fransa: 2008 başında uygulamaya konulan ödül-cezalandırma sistemiyle CO2 emisyonu aşağı çekilmeye çalışılıyor. Sistemde düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanırken, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.
Bu yıl için kilometrede 124 gramdan fazla CO2 emisyonuna neden olan araçlar ödülden yararlanamıyor, emisyon miktarının 156 gramı aşması durumunda cezalar uygulamaya giriyor.
Sistem sayesinde 2007 sonunda 149 gram olan yeni araçların ortalama emisyon miktarı, geçen yılın ikinci yarısında 133 grama düştü.

-İsveç: İsveç'te binek otoların neden olduğu emisyon, diğer AB üyesi ülkelere göre oldukça yüksek. Bu ülkede 2006 yılında CO2 emisyonuna dayalı vergilemeye geçildi. 2003 yılında 198 gram düzeyinde bulunan CO2 emisyonu, 3 yıl sonra 191 grama geriledi.
Ancak buna rağmen İsveç, AB üyeleri içinde hala araç filosu ağır ve yakıt tüketimi yüksek olan bir ülke durumunda. Yüksek emisyona rağmen ülkede büyük motorlu araçlar hala tercih ediliyor.

-Diğer ülkeler: AB'de 2006 yılında binek otolara CO2 ile ilintili vergi uygulayan ülke sayısı 9 iken, bu sayı 2007 yılında 11'e, 2008 yılında 14'e, daha sonra da 17'ye yükseldi. Günümüzde İngiltere, Fransa, İsveç ve İrlanda'nın dışında 13 ülke daha kısmen ya da tamamen CO2 emisyonuna ya da yakıt tüketimine göre motorlu taşıtlar vergisi uyguluyor.
Listeye Almanya, Letonya ve İtalya da eklenirken, İtalya ve Lüksemburg haricindeki bütün Batı Avrupa ülkelerinde arz edilebilir elektrikli araçlara teşvik uygulaması sözkonusu.

-Almanya: Karbon temelli motorlu taşıtlar vergisi uygulamasına en son katılan ülkelerden birisi. 2009 yılının sonunda gerçekleştirdiği reform ile araçların silindir hacmine göre değil, yaydıkları CO2 ve diğer zararlı gazların miktarına göre vergilendirmeye başladı.

-Hollanda Karbon temelli vergileme yapan bir diğer ülke. Daha temiz ve daha az karbon yayan araç teknolojini teşvik için plaka vergisini daha etkin yakıtlı araçlan için indirdi. Bu değişimin ardından etkin yakıtlı B kategori araçların piyasa payı yüzde 9,5'den yüzde 16,1'e yükseldi.


http://www.motorlutasitlarvergisi.com/2012-mtv-motor-hacmine-degil-emisyona-gore-hesaplanacak
İnsanlara verdiğimiz değerin karşılığını alamadığımız için,arabalarımıza insanlardan daha çok değer verdik..

Toyota Club Türkiye


Çevrimiçi Üye

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kan Grubu: B+
  • 83 kere teşekkür etti
  • 94 kere teşekkür edildi
düşük model araçlarının vergisinin artacağı kesin de, yüksek modellilerin düşeceğini sanmıyorum ben...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...
O bir İNCİ

Çevrimdışı Üye

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 70000
  • Kan Grubu: B-
  • 76 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
LPG li araçlar nasıl hesaplanacak acaba.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 69000
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür edildi
en fazla karbonu da toyota salıyormuş..
mehmet hocam

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
peugeot ların ki de bayaa düşükmüş.. fiyatlarını arttırır kesin en az vergiyi bizim arçlar ödettiriyor diye  :D :D

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • TODAY TOMORROW TOYOTA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
lpg li otolar nasıl olacak acaba !?
1995  Corolla  1.6 16v  114 hp  xei  a/c  zavoli lpg  ~ N A M-I   D İ Ğ E R   E F S A N E ~

Çevrimdışı Üye

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 6 kere teşekkür edildi
 vay arkadaş toyotanın dizel motorunun emisyon değeri 122 imiş. şimdi bunlar sınırı 120 yapar iyi mi? yakarım o zaman bu gezegeni :D

Çevrimdışı Üye

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Klasik V8'ler nasıl olacak acabağğğğğğ :huh: :huh: :wacko: :wacko: :islik: :islik: :islik:

Çevrimdışı Üye

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 6 kere teşekkür edildi
Klasik V8'ler nasıl olacak acabağğğğğğ :huh: :huh: :wacko: :wacko: :islik: :islik: :islik:

abi hayırlısı olsun mukadderat  :D :D :D

Çevrimdışı Üye

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Dizeller sera gazı emisyonu açısından daha temiz fakat partikül emisyonu bakımından daha kirlidirler.
Umarım bir takım şablonları giydirmeye çalışmak yerine doğrudan ölçüm yaparak belirlerler. "Değeri 6ooo olan araba 2000 vergi ödeyebilir" sözü biraz manipülasyon kokuyor. Rakamlar neye dayanıyor? Oranlar açıklanmışsa neden açıkça yazmıyor? açıklanmamışsa bu rakamları nereden yumurtluyor?  Yollardaki eski arabaların yok edilmesine yönelik, otomotiv sanayinden yoğun bir lobi olduğu bilinen bir gerçek. LPG-CNG bahsinin açılmaması da ilginç.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı Üye

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 6 kere teşekkür edildi
Dizeller sera gazı emisyonu açısından daha temiz fakat partikül emisyonu bakımından daha kirlidirler.
Umarım bir takım şablonları giydirmeye çalışmak yerine doğrudan ölçüm yaparak belirlerler. "Değeri 6ooo olan araba 2000 vergi ödeyebilir" sözü biraz manipülasyon kokuyor. Rakamlar neye dayanıyor? Oranlar açıklanmışsa neden açıkça yazmıyor? açıklanmamışsa bu rakamları nereden yumurtluyor?  Yollardaki eski arabaların yok edilmesine yönelik, otomotiv sanayinden yoğun bir lobi olduğu bilinen bir gerçek. LPG-CNG bahsinin açılmaması da ilginç.

işin sonu şu olacak tahminimce. vergi oranlarının bir şekilde "güncellenmesi"...

içimden bir ses her şekilde daha fazla vergi ödeyeceğiz diyor.

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corolla gibi adam
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '00
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
paramız çok ya artık herkes 0 araba alır...
2000 1.6 terra vvti corolla

Çevrimdışı Üye

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***CLS***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar yeni arabaların çoğundan yüksek vergi alınıyor.

2010 model bir arabanın vergisi emisyon oranına göre 100 lira alınacak ise
motoru yüksekse bu arabanın mevcut sistemde 200 tl alınıyor
Şimdi 100 TL lik bir kayıp  olacak. Devlet de büyük ihtimalle bu kaybı önlemek için düşük modelli araçlara yüklenecek.
Ha burda
şu da var adamın arabası var ama yılda 1000 km kullanıyor.
Diğeri de yeni araba yılda 15-20 bin kullanıyor. toplamda cevreye saldığı kirli gaz oranı belki de eski arabadan daha fazla olacak.

Ha bu arada yolacak tüy kalmadı ya ne yapsak diye düşünüyorlar.
Vergi leri AB normlarına göre yapıyorsun da benim yaşam standardımı hala geri kalmış ülkeler seviyesinde tutuyorsun. Sen benim yaşam standardımı o seviyeye getir ben de o vergiyi zoruma gitmeden ödeyeyim.

Adam almanyada  2003 model Mercedes E270 CDI yi 9000 Euroya alıyorsa
Ben burda aynı arabayı 70-80 bin TL ye alıyorsam benden tutupta Ab normunda vergi alma.  Ben de aynı fiyata araba alabilecek duruma geleyim o zaman sonuna kadar hak veririm alınan vergiye.

Herkes paramı nereye harcasam diye düşünüyor ya.
Şöyle bir paradoks da var. Yeni araba almak lazım bu emisyon için. Yeni araba alınca da Cari açık artıyor diyor.

Hazır şehit haberleri de varken kimsenin sesi çıkmaz diye düşünüyorlar herhalde.



Çevrimdışı Üye

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
motor hacmine göre alınan vergiyi de beğenmeyen var bu şekli de beğenmeyen olacak bunun orta yolu yok ki herkes kabul etsin .. hiçbir zaman dört dörtlük bi sistem kurulamaz malesef..
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
Arkadaşlar yeni arabaların çoğundan yüksek vergi alınıyor.

2010 model bir arabanın vergisi emisyon oranına göre 100 lira alınacak ise
motoru yüksekse bu arabanın mevcut sistemde 200 tl alınıyor
Şimdi 100 TL lik bir kayıp  olacak. Devlet de büyük ihtimalle bu kaybı önlemek için düşük modelli araçlara yüklenecek.
Ha burda
şu da var adamın arabası var ama yılda 1000 km kullanıyor.
Diğeri de yeni araba yılda 15-20 bin kullanıyor. toplamda cevreye saldığı kirli gaz oranı belki de eski arabadan daha fazla olacak.

Ha bu arada yolacak tüy kalmadı ya ne yapsak diye düşünüyorlar.
Vergi leri AB normlarına göre yapıyorsun da benim yaşam standardımı hala geri kalmış ülkeler seviyesinde tutuyorsun. Sen benim yaşam standardımı o seviyeye getir ben de o vergiyi zoruma gitmeden ödeyeyim.

Adam almanyada  2003 model Mercedes E270 CDI yi 9000 Euroya alıyorsa
Ben burda aynı arabayı 70-80 bin TL ye alıyorsam benden tutupta Ab normunda vergi alma.  Ben de aynı fiyata araba alabilecek duruma geleyim o zaman sonuna kadar hak veririm alınan vergiye.

Herkes paramı nereye harcasam diye düşünüyor ya.
Şöyle bir paradoks da var. Yeni araba almak lazım bu emisyon için. Yeni araba alınca da Cari açık artıyor diyor.

Hazır şehit haberleri de varken kimsenin sesi çıkmaz diye düşünüyorlar herhalde.

 :alkis: :alkis: :alkis: +1
2003 subaru impreza  :)

Çevrimiçi Üye

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kan Grubu: B+
  • 83 kere teşekkür etti
  • 94 kere teşekkür edildi
bence vergiler araçların değerine göre hesaplanmalı, kim ne kadarlık arabaya biniyorsa o kadar vergi ödesin...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...
O bir İNCİ

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
bence vergiler araçların değerine göre hesaplanmalı, kim ne kadarlık arabaya biniyorsa o kadar vergi ödesin...
size sonuna kadar katılıyorum.. araç değerinin yüzdesiyle vergi alınsın motor hacmine bakılmaksızın.. en mantıklısı en adaletlisi bu bence de.. ozaman 100.000 tl den fazla fiyatlı c180 mercedes e binen adam benden daha az mtv ödememiş olur.. ayrıca otomobil firmaları da keyfe keder zamlar yapamamış olur.. korunan tüketici yani halkımız olur.. ayrıca eğer bir yerli oto üretilecekse bu bahsettiğiniz sistem yerli otonun pazar şansını arttırır..

şuan önümüze sürülen sistem de fena değil gibi görünüyor ama en büyük handikapı 80-90lı yıllara ait araçların hurdaya gidecek olması , bu da yüzbinlerce oto sanayicisinin işsiz kalması demek oluyor , ve ayrıca 50.000 tl parası olmayan belediye otobüsüne mi binsin kardeşim... tabiiki kesesine göre yaşlı araba alma hakkı olmalı...

Çevrimdışı Üye

  • Bölüm Sorumlusü
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: 0+
  • 110 kere teşekkür etti
  • 182 kere teşekkür edildi
Benim gibi satın arabayı olsun bitsin. >:( >:( >:( >:( >:( Oynatmaya az kalmadı zaten oynattık.Umarım Onlar'ı oynatacak hale gelmeyiz.....
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı Üye

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
İlgili yasanın geleceği söylentisi epeydir var, haberin kaynağı güvenilir mi?

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Bakalım bu oranlar , gelecek mi...

Hibrid  ve Elektrikli araçlardan o zaman vergi almazlar...

Ama Bu ampuller bunlara da bir kılıf bulurlar ....
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Toyota Club Türkiye