Gönderen Konu: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?  (Okunma sayısı 29692 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« : Ekim 07, 2011, 18:34:15 »
Arkadaşlar baktım ama bulamadım aynı konu sanırım yok varsa da şimdiden özür dilerim

Aurisimde Valvematic motor mevcut ve aracımdan çok memnunum fakat neden bazılarında vvt motor bazılarında da vaivematıc motor var?

Aralarındakı fark ne artıları eksileri nedir acaba?

Toyota Club Türkiye

Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« : Ekim 07, 2011, 18:34:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Valvematic 132 hp
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #1 : Ekim 07, 2011, 21:22:41 »
Arkadaşlar baktım ama bulamadım aynı konu sanırım yok varsa da şimdiden özür dilerim

Aurisimde Valvematic motor mevcut ve aracımdan çok memnunum fakat neden bazılarında vvt motor bazılarında da vaivematıc motor var?

Aralarındakı fark ne artıları eksileri nedir acaba?
Tam emin değilim ama vvti motor 2009 model ve öncesi auris lerde vardı(Bilen varsa düzeltsin).Toyota mühendisleri o motoru geliştirip valve matic motoru piyasaya sürdüler vvti motorda subabları kontrol eden bi mekanizma vardı valvematic te ise subabları ve aynı zamanda gaz kelebeğini kontrol eden bir mekanizma var yani aracın ihtiyacına göre subab ve gaz kelebeği zamanlamasını yapan bir mekanizma var valvematiclerde.Bu da demek oluyor ki valve matic motor yakıt konusunda diğer motorlardan %5-%10 civarında yakıt tasarrufu, %10 oranında daha fazla güç sağlıyor.İşin türkçesi düşük devirlerde yakıt ekonomisi,yüksek devirlerde performans (132hp) demek oluyor :)  8-)
R 1 3 5
 └┼┼┤
   2 4 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Valvematic 132 hp
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #2 : Ekim 07, 2011, 21:32:36 »
Biraz tarzanca bir anlatım oldu ama umarım anlamışsınızdır biraz işim var ondan detaya girmeden yazdım saygılar efenim  ::)
Bu video biraz aydınlatıcı olacaktır.
Toyota Valvematic Engine Features
R 1 3 5
 └┼┼┤
   2 4 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #3 : Ekim 07, 2011, 22:25:15 »
arasında fark yok, valvematik olanlar vvt motorların bir üst modeli.. adı üstünde subapların zamanlamasını yapabilen vvt motorlara birde valflerin içeriye doğru açılma miktarını ayarlayan mekanizma yerleştirilmiş.

yakıt tüketimini azaltmışlar ve karbondioksit salınımını düşürmüşler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '11
  • 93 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #4 : Ekim 07, 2011, 22:48:56 »
arasında fark yok, valvematik olanlar vvt motorların bir üst modeli.. adı üstünde subapların zamanlamasını yapabilen vvt motorlara birde valflerin içeriye doğru açılma miktarını ayarlayan mekanizma yerleştirilmiş.

yakıt tüketimini azaltmışlar ve karbondioksit salınımını düşürmüşler...

Fark yok diyorsunuz ama karbondioksit salınımının düsmesi ve ayrıca % 10 a kadar yakıt ekonomisi sağlaması yeterli diye düşünüyorum.
0 'dan 100 km 'ye 10 saniyede çıkabilirsin belki, ama önemli olan kaç saniyede durabildiğindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #5 : Ekim 08, 2011, 11:10:26 »
hem yakıt düşüyor hem alınan güç artıyor daha ne olsun :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #6 : Ekim 08, 2011, 11:34:10 »
Fark yok diyorsunuz ama karbondioksit salınımının düsmesi ve ayrıca % 10 a kadar yakıt ekonomisi sağlaması yeterli diye düşünüyorum.

motor açısından söylüyorum. aslında aynı motor. bellki blok piston gibi elemanlar bile aynıdır. şuan sıkıştırma oranlarını bilemiyorum ama demek istediğim vvt teknolojisinin bir adım ötesidir. yani ikisi ayrı şeyler değil..    aslında toyotanın hondanınkine benzer bir sistem icat etme isteği diyelim. hondada vtec toyotada valfmatic. ama bu teknolojinin mucidi bmw hiçbir şekilde reklam yapmıyor. çünkü motor ve altyapı almanlar için kesin sağlam olması gereken ancak araba özelliklerinin önüne geçmeyecek şeyler. yani arabadaki rahatlık ve iç mekanda sundukları yada yol tutuş güvenlik sessizlik kalite hissi gibi konular üzerinde yoğunlaşıyorlar. ama mazda honda toyota suzuki nissan gibi arabalar herzaman işlevsellik üzerine kurulu. güzel şeyler yapıyorlar ancak alacakları yolda var.bu yüzden genelde çıkan teknolojiyi bir üst seviyeye taşımakla uğraşıyorlar.. hepsi benim fikrimdir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '11
  • 93 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #7 : Ekim 08, 2011, 11:47:05 »
hem yakıt düşüyor hem alınan güç artıyor daha ne olsun :)

Evet güç artışını yazmayı da unutmuşum ayrıca bence seçim yada tercih için yeterli
0 'dan 100 km 'ye 10 saniyede çıkabilirsin belki, ama önemli olan kaç saniyede durabildiğindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #8 : Ekim 08, 2011, 13:15:47 »
Evet güç artışını yazmayı da unutmuşum ayrıca bence seçim yada tercih için yeterli
kesinlikle ama maliyeti daha yüksek olduğundan mı ki hala 124 lük vvti kullanılıyor 132 lik valvematic yerine :??
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '11
  • 93 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #9 : Ekim 08, 2011, 15:35:56 »
kesinlikle ama maliyeti daha yüksek olduğundan mı ki hala 124 lük vvti kullanılıyor 132 lik valvematic yerine :??

3 ay kadar önce sıfır aldığım verso da 132 hp valvematic var ve o kasaya oranlada araç gayet iyi benim açımdan ve 7.4 LT yakıyor ortalamada bilgisayar verisine göre
0 'dan 100 km 'ye 10 saniyede çıkabilirsin belki, ama önemli olan kaç saniyede durabildiğindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #10 : Ekim 08, 2011, 16:57:37 »
3 ay kadar önce sıfır aldığım verso da 132 hp valvematic var ve o kasaya oranlada araç gayet iyi benim açımdan ve 7.4 LT yakıyor ortalamada bilgisayar verisine göre
demek istediğim corolla da neden kullanılmıyor :) değerlerde gerçekten çok iyi o kasaya göre :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #11 : Ekim 14, 2011, 10:54:51 »
Evet valvematic olan Auris'imde 7.1 lt gibi bir yakıt sarfıyatım var ki benım gibi seri araba kulanan biri için üper rakam bir LPG'ci olarak araca benzinle biniyorum kı bu rakam opet'in pahalı olan 97 okta benzini ile 32 kurusa tekabul ediyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '11
  • 93 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #12 : Ekim 14, 2011, 11:31:26 »
Evet valvematic olan Auris'imde 7.1 lt gibi bir yakıt sarfıyatım var ki benım gibi seri araba kulanan biri için üper rakam bir LPG'ci olarak araca benzinle biniyorum kı bu rakam opet'in pahalı olan 97 okta benzini ile 32 kurusa tekabul ediyor :)

Çok iyi bir değer ben kurşunsuz 95 ile versoda 7.3 yakıyorum ama malum araba 1.500 kg....
0 'dan 100 km 'ye 10 saniyede çıkabilirsin belki, ama önemli olan kaç saniyede durabildiğindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #13 : Ekim 14, 2011, 11:52:21 »
Seri kullanımla 7.1 çok iyi değer. Seriden kastınız, seri vites değişimi galiba.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #14 : Ekim 14, 2011, 12:50:11 »
Orjinal soruya kimse yanıt vermemiş galiba,

VVT-i = valf açılıp kapanma zamanlamasını ayarlayan sistem
Valvematic = valf zamanlaması + valflerin açılma miktarını da ayarlayan sistem.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #15 : Kasım 12, 2011, 02:00:15 »
Orjinal soruya kimse yanıt vermemiş galiba,

VVT-i = valf açılıp kapanma zamanlamasını ayarlayan sistem
Valvematic = valf zamanlaması + valflerin açılma miktarını da ayarlayan sistem.

alper hocam valvematic teknolojisi vtec'in gelişmişi diyebilir miyiz yani ??
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #16 : Aralık 04, 2011, 00:14:15 »
aracım 2010 auris a/t rampa çıkarken araç bayılmasın diye gaza biraz daha yüklenince araç vites düşürmüyor fakat motor deviri 2400 de ise birden 2600-2700'e çıkıyor videodaki sistem devreye giriyor diyebilir miyiz?
2013 Auris Active Skypack Multidreve S BRC-LPG
2010 Auris Comfort Extra AT. CC BRC-LPG (arkadaşıma sattım)

English Teacher

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #17 : Aralık 04, 2011, 00:51:27 »
aracım 2010 auris a/t rampa çıkarken araç bayılmasın diye gaza biraz daha yüklenince araç vites düşürmüyor fakat motor deviri 2400 de ise birden 2600-2700'e çıkıyor videodaki sistem devreye giriyor diyebilir miyiz?

tabiki denebilir.. videoda anlatılan sistem devamlı olarak çalışıyor.. motorun durumuna göre sürekli olarak subapların açılma oranı ayarlanıyor.
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #18 : Eylül 17, 2013, 03:37:45 »
konuyu hortlatıcam ama affola, maksat kafa karışıklığı giderilsin


motor açısından söylüyorum. aslında aynı motor. bellki blok piston gibi elemanlar bile aynıdır. şuan sıkıştırma oranlarını bilemiyorum ama demek istediğim vvt teknolojisinin bir adım ötesidir. yani ikisi ayrı şeyler değil..    aslında toyotanın hondanınkine benzer bir sistem icat etme isteği diyelim. hondada vtec toyotada valfmatic. ama bu teknolojinin mucidi bmw hiçbir şekilde reklam yapmıyor. çünkü motor ve altyapı almanlar için kesin sağlam olması gereken ancak araba özelliklerinin önüne geçmeyecek şeyler. yani arabadaki rahatlık ve iç mekanda sundukları yada yol tutuş güvenlik sessizlik kalite hissi gibi konular üzerinde yoğunlaşıyorlar. ama mazda honda toyota suzuki nissan gibi arabalar herzaman işlevsellik üzerine kurulu. güzel şeyler yapıyorlar ancak alacakları yolda var.bu yüzden genelde çıkan teknolojiyi bir üst seviyeye taşımakla uğraşıyorlar.. hepsi benim fikrimdir

Değişken sübap zamanlamasının ilk çıkışı VTEC iledir, sene 1983, 1.6L 4 sıralı silindirli bir atmosferik makineden 100bg'lik bir güç elde edilmiş Honda tarafından. Bu motor SOHC olarak üretilmiş, daha sonradan DOHC olanı üretilmiş ve 160bg güç elde edilmiş aynı motordan.

VANOS ise aynı mekanizmanın BMW tarafından uygulanmasıdır, sene 1992. tek VANOS olarak (SOHC), sonradan o da çift VANOS halini almış (DOHC).

Aynı mantığı diğer firmalar da muhtelif adlarla uygulamışlar akabinde; Mitsubishi (MIVEC), Subaru (AVCS), Nissan (NeoVVL), Toyota (VVTI, VVTL-i, Dual VVTI-i, Valvematic) vb ancak en gelişmişini Porsche yapmış, ismi de VarioCam Plus.

İlgili linkler:
http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC
http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS

Bu kadar peşrevden sonra asıl konu başlığındaki soruya gelirsek, Dual VVT-i ile Valvematic arasındaki fark nedir?

Temelde ikisi de değişken sübap zamanlamasını kullanır, her ikisi de DOHC yani üstten çift egzantriklidir, ancak Dual VVT-i hem emme hem egzoz sübaplarını kontrol ederken, Valvematic sadece emme sübaplarını kontrol eder. Ancak Dual VVT-i sübap açılma miktarını kademeler halinde ayarlarken, Valvematic sübap açılma miktarını sürekli olarak değiştirebilir. Dolayısıyla Dual VVT-i çok seri emme ve egzoz yaparken, Valvematik daha ince yakıt/hava karışım oranı ayarlaması yapabilir.

Sonuç:
Dual VVT-i : daha performans odaklı bir motor tasarımıdır
Valvematic : daha ekonomi odaklı bir motor tasarımıdır

Mukayese gerekirse;
Dual VVT-i, Honda'nın Vtec sistemi benzerken,
Valvematic, Honda'nın i-Vtec sistemine benzer

İlgili linkler;
http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ZR_engine

Bir de sistemin sorunundan bahsedelim; patent ihlali yapmamak için her firma kendince bir tasarım geliştirmiş, ancak bu tasarımlar içerisinde en çok parça içeren Toyota'nın tasarımlarıdır. Bu nedenle bu sistemden en çok arıza veren de bu sebepten ötürü Toyota'dır. VTEC'ten sonra geliştirilmiş en stabil sistem ise VANOS'da uygulanmış, zira sistem sadece 3 temel parça üzerinde yürümekte. Toyota'nın bu iki modeli için konuşursak Dual VVT-i sisteminin kesinlikle daha stabil olduğunu söylemek gerekir.

(Alıntı değildir, kendi bilgimi, algımı içerir)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: Valvematic - VVT motor arasında ki fark?
« Yanıtla #19 : Eylül 17, 2013, 07:30:38 »
Genel olarak soru cevapşanmış ben yüzeysel geçecegim.

VVTİ motorlar emme subaplarını yol şartlarına göre açılma zamanını öne veya geri çeker ama açık kalma zamanı aynı devir fakat degişik yüklerde degişmez.

Avantajı düşük devir orta ve altı devirlerde emme zamanını ileri alarak emme sırasında yanma odasında vakum oluşmasını saglar sübap açıldıgındada vakum ile hızla hava yakıt daha iyi pülverize olur.

DUAL VVTİ  ise bunu ekzost subaplarınada yapar.

VALVEMATIC  ise DUAL VVTİ deki özelliklere ilave olarak motor devri ve yüke göre subapların açılma boyu degişir. Böylece düşür devirlerde motor ataleti subap yaylarını daha az kuvvetle açar böylece iç dirençler azalarak verim artar. Düşük devirlerde subap daha kısa süre açık kalcagından titremeler azalır.
Yüksek devirde ise subap boyu VVTİden daha uzun açıldıgından daha fazla hava yakıt alarak performansı ve yakıt tüketimi artar.

Honda VTEC ile Toyotanın VALVEMATIC birbirine yakındır. Toyotanınkisi daha gelişmiş halidir.
Bire bir aynı olan ise Toyota VVLTİ dır.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new