0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar baktım ama bulamadım aynı konu sanırım yok varsa da şimdiden özür dilerimAurisimde Valvematic motor mevcut ve aracımdan çok memnunum fakat neden bazılarında vvt motor bazılarında da vaivematıc motor var?Aralarındakı fark ne artıları eksileri nedir acaba?
arasında fark yok, valvematik olanlar vvt motorların bir üst modeli.. adı üstünde subapların zamanlamasını yapabilen vvt motorlara birde valflerin içeriye doğru açılma miktarını ayarlayan mekanizma yerleştirilmiş. yakıt tüketimini azaltmışlar ve karbondioksit salınımını düşürmüşler...
Fark yok diyorsunuz ama karbondioksit salınımının düsmesi ve ayrıca % 10 a kadar yakıt ekonomisi sağlaması yeterli diye düşünüyorum.
hem yakıt düşüyor hem alınan güç artıyor daha ne olsun
Evet güç artışını yazmayı da unutmuşum ayrıca bence seçim yada tercih için yeterli
kesinlikle ama maliyeti daha yüksek olduğundan mı ki hala 124 lük vvti kullanılıyor 132 lik valvematic yerine :??
3 ay kadar önce sıfır aldığım verso da 132 hp valvematic var ve o kasaya oranlada araç gayet iyi benim açımdan ve 7.4 LT yakıyor ortalamada bilgisayar verisine göre
Evet valvematic olan Auris'imde 7.1 lt gibi bir yakıt sarfıyatım var ki benım gibi seri araba kulanan biri için üper rakam bir LPG'ci olarak araca benzinle biniyorum kı bu rakam opet'in pahalı olan 97 okta benzini ile 32 kurusa tekabul ediyor
Orjinal soruya kimse yanıt vermemiş galiba,VVT-i = valf açılıp kapanma zamanlamasını ayarlayan sistemValvematic = valf zamanlaması + valflerin açılma miktarını da ayarlayan sistem.
aracım 2010 auris a/t rampa çıkarken araç bayılmasın diye gaza biraz daha yüklenince araç vites düşürmüyor fakat motor deviri 2400 de ise birden 2600-2700'e çıkıyor videodaki sistem devreye giriyor diyebilir miyiz?
motor açısından söylüyorum. aslında aynı motor. bellki blok piston gibi elemanlar bile aynıdır. şuan sıkıştırma oranlarını bilemiyorum ama demek istediğim vvt teknolojisinin bir adım ötesidir. yani ikisi ayrı şeyler değil.. aslında toyotanın hondanınkine benzer bir sistem icat etme isteği diyelim. hondada vtec toyotada valfmatic. ama bu teknolojinin mucidi bmw hiçbir şekilde reklam yapmıyor. çünkü motor ve altyapı almanlar için kesin sağlam olması gereken ancak araba özelliklerinin önüne geçmeyecek şeyler. yani arabadaki rahatlık ve iç mekanda sundukları yada yol tutuş güvenlik sessizlik kalite hissi gibi konular üzerinde yoğunlaşıyorlar. ama mazda honda toyota suzuki nissan gibi arabalar herzaman işlevsellik üzerine kurulu. güzel şeyler yapıyorlar ancak alacakları yolda var.bu yüzden genelde çıkan teknolojiyi bir üst seviyeye taşımakla uğraşıyorlar.. hepsi benim fikrimdir