Gönderen Konu: 140 HP TSI VAK'ASI  (Okunma sayısı 28757 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #80 : Eylül 14, 2011, 23:46:36 »
:))))))))
Eski topraklar haybeye mi kafam kadar piston, ağzım kadar sübap koymuş V8'lere???
F1 motorları bile bilinen en sağlam materyallerle yapılıp 1000 km sonra darmadağın oluyor komple atılıyor, 140 hp TSI ne yapsın...

 :alkis: ölede abi aslında biraz mantıklıda tsı lar ben zeviyordum taakii bu olaya kadar
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Toyota Club Türkiye

Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #80 : Eylül 14, 2011, 23:46:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #81 : Eylül 15, 2011, 08:29:03 »
ALS sistemi ne ola ki???
Tofaş'lardaki ASD fren sistemi gibi bişey mi? ::) :islik: :islik: :islik: :islik:
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2857 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #82 : Eylül 15, 2011, 09:10:19 »
  ALS: Anti Lag System. Performansı önemli oranda (turbo gecikmesi, gaz bırakıp geri almalarda turbonun dolması vs. sorununun önüne geçiyor) arttırıyor ancak turbo ömrünü negatif etkiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #83 : Eylül 15, 2011, 09:14:33 »
  ALS: Anti Lag System. Performansı önemli oranda (turbo gecikmesi, gaz bırakıp geri almalarda turbonun dolması vs. sorununun önüne geçiyor) arttırıyor ancak turbo ömrünü negatif etkiliyor.
Hımmmmmmmmmmmmmmmmmmm:)))
Atmosferik Veee Sekizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #84 : Eylül 15, 2011, 12:04:25 »
Hımmmmmmmmmmmmmmmmmmm:)))
Atmosferik Veee Sekizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #85 : Eylül 15, 2011, 13:05:41 »
  ALS: Anti Lag System. Performansı önemli oranda (turbo gecikmesi, gaz bırakıp geri almalarda turbonun dolması vs. sorununun önüne geçiyor) arttırıyor ancak turbo ömrünü negatif etkiliyor.

Hakan abi  müsadenle  detaya  ineyim ...

Anti Lag System (ALS)

--------------------------------------------------------------------------------

Yakın zamanda yarış seyretmeye gitmiş olan yada televizyondan detayları kaçırmayacak şekilde izleme alışkanlığı olan arkada$larımız , Ralli araçlarının özelikle bir viraja yaklaşırken girdikleri frenaj esnasında çıkardıkları ‘Çat – Pat' sesleri farketmiş olmalılar. Konunun detayı bilinmediğinde kolaylıkla ciddi bir arıza olarak algılanbilecek ve patlamayı andıran sesler çıkaran sistem, aslında Ralli araçlarının son yıllarda ürettiği en verimli sistemlerden biri : Anti Lag, yani Gecikme Önleyici sistemdir.

Turbo araçların normal beslemeli araçlara göre çok daha fazla güç üretebilmelerinin nedeni, bildiğimiz gibi Turbo ile aracın emme manifolduna, doğal yöntemle emebileceğinden daha fazla miktarda hava basılması ve buna göre de fazla yakıt verilebilmesidir. Bu sayede motorun birim zamanda içine alabileceği hava/yakıt karışımı artacağı için üreteceği güç de suni bir yöntem ile artırılmış olur. Ancak Turbo ünitesinin de kendine göre bazı sıkıntıları vardır : turbonun üretebileceği güç motorun devri arttıkça artar, azaldıkça da azalır – yani düşük devirlerde perfromans düşüktür.

Alt devirlerdeki cansızlık sorunu motorun belli devirlere çıkmadan egzoz ve emme pervanelerini yeterince hızlı döndürememesinden kaynaklanır ve genellikle kullanıcının gaza basmasından belirli bir süre sonra gücü hissetmesine, yani gücün gelmesinde bir ‘gecikme' yaşamasına neden olur. Bu sorun özellikle cadde versiyonu Turbo araçlarda küçük çaplı ve küçük hacimli turboların kullanılması ile çözülmeye çalışılır.

Yarış araçlarında ise maximum beygir gücü, motorun reaksiyon süresinden daha önemli olduğu için büyük boyutlarda turbolar kullanılır. Dolayısı ile yarış araçlarındaki turbo gecikmesi sorunu çok daha büyük olur.

İşte bugünkü konumuz ALS sistemi bu güç gecikmesi sorununu çözmek üzere tasarlanmış bir sistemdir. Sistemin esası, ateşleme anını geciktirmeye, yada yaygın tabiri ile ‘rötara çekmeye', bu noktada da karışımın yanmadan zenginleştirilmesine dayanmaktadır.

Sürücü ayağını gazdan çektiği anda beyin aracın ateşleme avansını büyük ölçüde geciktiriyor, yani hava/yakıt karışımını özellikle ateşlemiyor. Bu sayede sürücü gaza basmadığında yanma odasının içindede patlamamış hava/yakıt karışımının birikmesi sağlanıyor.

Sonunda, tam eksoz subabı açılmak üzere iken ( piston yaklaşık üst ölü noktayı büyük ölçüde geçmiş iken ) buji karışımı ateşlediğinde biriken gazlar, çoktan yanma odasını terketmeye başlamış oluyor ve tam bu noktada yanmaya başlayan gazlar büyük ve anlık bir ısı artışı ile yüksek bir hızla yanma odasından çıkıp eksoz kanalı üzerindeki turbo'nun pervane kanatçıklarına çarpıyor. İşte dışarıdan şiddetli patlamalar şeklinde duyduğumuz Çat – Pat sesleri bu esnada çok sıcak olan eksoz kanallarının çeperlerine çarparak patlayan hava yakıt karışımının çıkardığı seslerden oluşuyor.

Bu sayede sürücü ayağını gazdan çektiği anlarda, yani eksoz basıncının düşmesi gerektiği anlarda bile motorun eksoz tarafında yüksek basınç tutulmuş ve Turbo'nun pervanesinin yavaşlaması önlenmiş oluyor.

..: ALS sistemi nedir ve nasıl görev yapar? :..

Turbo beslemeli motorlarda yaşanan en belirgin sorun "turbo lag"dir. Turbo beslemeli motorlarda ayağınızı gazdan çektiğinizde turbo ile kapanan gaz kelebeği arasında oluşan basıncın turboya ters tepki vererek, basınç üreten pallere yaptığı frenleme sonucunda durma noktasına gelen turbo basınç pallerinin tekrar gaza basıldığında yeniden hızlanma sürecinde oluşan bekleme ve gücün gecikmesi "turbo lag" yani turbo boşluğu olarak nitelenir. Bu boşluk sonucunda turbo palleri de basınç ve ters basınç nedeni ile çabuk yıpranır. Bu olumsuzlukların giderilmesi amacı ile basınç yoluna eklenen "blow-off valve" diye adlandırılan tahliye sistemi, gaz kesildiği anda kapanan gaz kelebeği ile turbo arasında oluşan basınç devamlılığını, kapanan gaz kelebeğinin emme manifolduna giren basıncı engellediği sırada oluşan emme manifold vakumu ile blow-off supabını açtırarak, aradaki basıncı hava filtresinin emme ağzına veya açık havaya tahliye eder. Böylece turbo basınç palleri frenlenmez ve dönme hızı devam eder. Böylece tekrar gaza basıldığında hazır olan düşük bir basınçla araç hızlanırken asıl basınç da kolayca oluşarak aradaki boşluk yani bekleme de minimum seviyelere iner.
Bu turbo boşluğu sorunu yarış otomobillerinde daha da belirgin ve zorlu bir konudur. FIA kurallarına göre tüm araçların motor güçlerinde eşitliği sağlamak amacı ile turbo hava girişlerine konulması gereken restriktör (kısıtlayıcı bilezik) ile turbonun emebileceği hava kısıtlanmış ve motorun yüksek devirlerde kullanılması da böylece engellenmiştir. Grup N araçlarda bileziklerin iç çapı 32 mm, Grup A ve diğer tüm tadilatlı motorlarda bileziğin iç çapı 34 mm olarak kullanılmaktadır. Konu kısıtlama olunca, 3000 d/d civarı turbonun basınç üretmesi ile maksimum kullanılabilen güçlü devirlerin de 5500 d/d gibi oluşması sonrasında blow-off supabı yetersiz kalmış ve ciddi turbo boşluğu sorunları oluşmuştu. Bu sorunu aşma çalışmalarının sonucunda Toyota, Anti Lag System (ALS) yani boşluk önleme sistemini keşfetmiş ve uygulamıştır.
Anti Lag yani ALS sistemi ayağınızı gazdan çektiğiniz anda motor ateşleme zamanlamasını 40 derece veya daha fazlası ortalamalarnda geciktirir yani rötara çeker. Aynı zamanda da enjektörlerden daha da zengin yakıt püskürtülerek egzoz supabının açılması ile egzoz gazının aşırı yükselen ısısına zengin yakıtın teması ile "after burn" yani gecikmeli zamanlama sonrası yanma, turbo egzoz palleri yönünde patlamalarla oluşarak turbo pallerinin hızını arttırır ve emme yoluna devamlı yüksek turbo basıncını zorlamaya ve gaza tekrar basıldığında da en az 1 bar hazır basıncı sevkederek aracın ani hızlanmasına katkıda bulunur.
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #86 : Eylül 15, 2011, 13:48:24 »
Fayadlı bilgi için çok sağol tunç abim :alkis: F1 de bu sene kullanılmaya başlandı zaten izleyen abiler sesleri farketmiştir :D yetmedi bide kers DRS falan çıkardılar :) Aklıma yine takılan bir soru oldu :) TSİ motorlarda blow off varmı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #87 : Eylül 15, 2011, 13:57:01 »
Fayadlı bilgi için çok sağol tunç abim :alkis: F1 de bu sene kullanılmaya başlandı zaten izleyen abiler sesleri farketmiştir :D yetmedi bide kers DRS falan çıkardılar :) Aklıma yine takılan bir soru oldu :) TSİ motorlarda blow off varmı :)

rica ederim kardeşim , blow off un görevini yapan turbodaki standart parça  force ( dump ) valve dir, blow off u onun yerine monte ediyorlar. çok hafif bir  fısıldama  çıkartıyor  TSi  larda ...
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #88 : Eylül 15, 2011, 21:49:37 »
rica ederim kardeşim , blow off un görevini yapan turbodaki standart parça  force ( dump ) valve dir, blow off u onun yerine monte ediyorlar. çok hafif bir  fısıldama  çıkartıyor  TSi  larda ...
Anladım var yani :) Allahtan var olmasa ne olurdu çok merak ettim :D Bir son soru daha vw servisleri 1000tl karşılığında 140hpye 30 hp daha ekleyip 170 yapıyorlarmış yazılımla sadece bu nekadar mantıklı bunu bir servisin yapması ??? ya aynı motor 170 likle 140 lık bu şu demek olur kalite yok artık motorda yada farklı ama vw servisleri akıl dışı sokak modifiyecilerinin yaptığı işlere başladı :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • (Toyota Corolla 1996-Volkswagen Jetta 2008)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #89 : Eylül 15, 2011, 21:53:32 »
170 hp ile 140 hp aynı değil öyle olsa zaten oda 170 olurdu :)  Adamlar 1000 lira ya 140 beygir gücü 170 e çıkartıyolar ama ben olsam yaptırmam :D
Volkswagen Jetta
2008 Primeline Man
102 Hp / 148 Nm
Derin Siyah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #90 : Eylül 15, 2011, 21:57:21 »
170 hp ile 140 hp aynı değil öyle olsa zaten oda 170 olurdu :)  Adamlar 1000 lira ya 140 beygir gücü 170 e çıkartıyolar ama ben olsam yaptırmam :D

Aynı değilse böyle saçma bir iş neden yapılıyor garantisi yok güvenirliği yok...!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #91 : Eylül 16, 2011, 11:39:56 »
Anladım var yani :) Allahtan var olmasa ne olurdu çok merak ettim :D Bir son soru daha vw servisleri 1000tl karşılığında 140hpye 30 hp daha ekleyip 170 yapıyorlarmış yazılımla sadece bu nekadar mantıklı bunu bir servisin yapması ??? ya aynı motor 170 likle 140 lık bu şu demek olur kalite yok artık motorda yada farklı ama vw servisleri akıl dışı sokak modifiyecilerinin yaptığı işlere başladı :D

ABT yazılım  ile  hp yükseltiliyor, bir  arkadasımın  scirocco'su  1.4 210hp , ne kadar  saglıklı olur ? ( soru işareti ) ama 170'in  üzerinde  çook 1.4 tsi var   sadece  yazılım , turbo , downpipe, düzboru  ile ...
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #92 : Eylül 16, 2011, 19:09:49 »
:(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #93 : Eylül 17, 2011, 11:57:07 »
Hakkı abimin isteği üzerine düzeltilmiştir :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #94 : Eylül 17, 2011, 12:24:25 »
:(