Gönderen Konu: Otomobilde 9. vites devrimi  (Okunma sayısı 17807 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #40 : Haziran 16, 2011, 17:42:24 »
elimizden geldiğince :)
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #40 : Haziran 16, 2011, 17:42:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #41 : Haziran 16, 2011, 18:55:40 »
Eskiden hatırlarımda otomatik vitesli arabaya on yargılı bakilirdi.Otomatik vites kullanana kız bile vermezdiler :D Ama simdi durum daha farklı.Yeni Crafter'da otomatik sanziman olursa bir tek Novo manuel olacak.Hem cok vites cok iyi bir şey.A4'u aldığımızdan buyana ilk defa dün uzun süreli kullandım.8 vites,2400 devir,135 km/h'daki tüketim degeri 5,6 Lt.Nasıl bir deger ama?
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #42 : Haziran 17, 2011, 16:47:45 »
Millet 9.viteste ekonomi yapıyor bizim toyota henüz adam gibi bir şanzıman çıkartıpta t-sporta takmadı 192 hp ile halen 8saniyelerde geziniyor vw golf 1.4tsi motor 170hp ile 7saniyelerde uçuyor peaaahhh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2016 Corolla 1.33 Life
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '16
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #43 : Haziran 17, 2011, 23:02:44 »
9 vites yapana kadar konik bir dişli ile sorunu çözseler ya, ne diye 4-5-6 olmadı 7-8-9 diye sayı arttırıp üstüne para alıyorlar, koy şanzumana bi konik dişli hıza göre kayarak ilerlesin gerilesin yavaşlasın hızlansın, kafa karıştırıyorlar, karışan kafalardan da para alıyor adamlar yahu....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #44 : Haziran 18, 2011, 12:11:32 »
Mahmut Abi, çöz şu işi. Bitsin bu kandırmaca :D
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #45 : Haziran 18, 2011, 13:14:15 »
Mahmut Abi, çöz şu işi. Bitsin bu kandırmaca :D

:rofl: :lol:

Eğer konik dişliyle iş bitecekse baskı balataya girdiğimizde konik dişlide koyalım 6 vitesli şanzıman aramayalım :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #46 : Haziran 20, 2011, 10:27:12 »
Yahu neden 30-35den sonra böyle düşünmeye başlıyor babamda böyle 0 alırsam manuel almam diyor :D
Vallaha bana şehir içinde düz vites kullanmak hammallıktan başka birşey değil gibi geliyor.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #47 : Haziran 20, 2011, 10:53:25 »
9 vites yapana kadar konik bir dişli ile sorunu çözseler ya, ne diye 4-5-6 olmadı 7-8-9 diye sayı arttırıp üstüne para alıyorlar, koy şanzumana bi konik dişli hıza göre kayarak ilerlesin gerilesin yavaşlasın hızlansın, kafa karıştırıyorlar, karışan kafalardan da para alıyor adamlar yahu....
Mahmut Abi, çöz şu işi. Bitsin bu kandırmaca :D
:rofl: :lol:

Eğer konik dişliyle iş bitecekse baskı balataya girdiğimizde konik dişlide koyalım 6 vitesli şanzıman aramayalım :D
Mahmut Bey' in dediği konik dişli CVT denilen şanzıman işte.;)
Gayet de performanslıdır.
Buradan inceleyebilirsiniz:
http://www.obitet.gazi.edu.tr/sunular/12.ppt
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2016 Corolla 1.33 Life
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '16
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #48 : Haziran 21, 2011, 22:46:01 »
Uğur bey, desteğiniz için teşekkürler, valla ortaya bir laf atmıştım, sizde destekleyince tuttu galiba. öylesine aklıma gelmişti. ama verdiğiniz linkteki pps.yi inceleyince benimde aklıma yattı. tamda o an düşündüğüm gibi açıklamışlar. piyasada seri üretim ve kullanımı sağlanırsa da vites kutusuna insanların verdiği bir sürü para azalır. bakımı kolaylaşır. ne diyelim, piyasaya çıkar seri üretim yapılırsa herkese iyi sürüşler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #49 : Haziran 22, 2011, 10:35:05 »
Uğur bey, desteğiniz için teşekkürler, valla ortaya bir laf atmıştım, sizde destekleyince tuttu galiba. öylesine aklıma gelmişti. ama verdiğiniz linkteki pps.yi inceleyince benimde aklıma yattı. tamda o an düşündüğüm gibi açıklamışlar. piyasada seri üretim ve kullanımı sağlanırsa da vites kutusuna insanların verdiği bir sürü para azalır. bakımı kolaylaşır. ne diyelim, piyasaya çıkar seri üretim yapılırsa herkese iyi sürüşler.
CVT' nin dezavantajları; 1- çelik kayışın kopma riski ve yüksek üretim maliyeti, 2- ani gaz vermelerde koni üzerinde bir anlamda patinaj yapan bu kayışın koni üzerinde deformasyona neden olması.;)
Piyasada Honda Jazz, Audi Multitronic ve Subaru' nun (ki Türkiye' de yok) mini sınıfındaki modellerinde seri üretimleri var.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #50 : Haziran 22, 2011, 14:00:57 »
cvt şanzımanlar sürekli degişen oranlarda çalışmakta .. tek tek vitesle ugraşmanın neanlamı varki
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #51 : Mayıs 26, 2015, 10:59:18 »
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #52 : Mayıs 26, 2015, 11:10:15 »
Aracın isteklerine daha seri karşılık verebilecek güç/devir aralığını daha iyi bir orantıyla kullanacak vites sistemidir kendileri.
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #53 : Mayıs 26, 2015, 12:05:41 »
konuyu hortlatalım
yeni honda crv dizel otomatik araçta zf 9 ileri şanzıman kullanılmış
benim avensis 4 ileri, 9 ileri ne demek yaaa  :-\ :-\ :-\ :-\

http://www.zf.com/eu/content/tr/turkey/corporate_tr/products_services_tr/highlights_tr/9speedautomatictransmission_tr/9speedautomatictransmission.html

http://www.ototeknikveri.com/haber/2983/2015-honda-cr-v-16-dizel-160-hpnin-teknik-ustunlukleri
Gecen sene Fiat, 500L modelinde 9 ileri sanzımanı kullanmıştı.Konforun ve tasarrufun birleştiği mükemmel bir teknoloji ;)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #54 : Mayıs 26, 2015, 12:06:49 »
Fiat 500 x te zaten var.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #55 : Mayıs 26, 2015, 13:54:18 »
fiat'ın 500x'te yaşadığı şanzıman problemlerini bir araştırmanızı tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #56 : Mayıs 26, 2015, 15:15:02 »
fiat'ın 500x'te yaşadığı şanzıman problemlerini bir araştırmanızı tavsiye ederim.
500X'teki şanzıman tork konvektörlü mü çift kavramalı mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #57 : Mayıs 26, 2015, 15:27:24 »
Gerek yok.5-6 yeter.Bir de fazladan uğraş dur.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #58 : Mayıs 26, 2015, 15:33:48 »
Ya arkadaş yap bi cvt kurtul vites derdinden. Sonra ne devirde gitmesini istersen ona ayarla.
Dur daha almanlar cvt yi keşfedemedi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3391 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobilde 9. vites devrimi
« Yanıtla #59 : Mayıs 26, 2015, 16:12:15 »
Ya arkadaş yap bi cvt kurtul vites derdinden. Sonra ne devirde gitmesini istersen ona ayarla.
Dur daha almanlar cvt yi keşfedemedi :)

 :kötü:

Audi multitronik.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new