0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Alman şanzıman üreticisi ZF binek otomobillere yönelik dünyanın ilk dokuz vitesli otomatik şanzımanını piyasaya sürdü.
Vw grubu bünyesinde bulunan cok vitesli sanzimanlar(Dsg,Multitronic vs.) çift kavrama ve manuel vitese göre daha hızlı bir degisim oluyor.Kullandığım uç değişik araçta (A4 8,Caravelle ve Leon 7 ileri) en başarılı olanı A4'te kullanılan Multitronic sanziman.Vites büyüme ve küçülme zamanı cok iyi ayarlammis.Caravelle icinde aynı şeyi soyleyebilirken Leon'da aynı şeyi maalesef soyleyemeyecegim.Vites küçültmek için muhakkak müdahalede bulunmak gerekebiliyor.
..
bildiğim kadarı ile vw DSG şanzıman'ı 400ms gibi çok düşük bir rakamda vites değiştiriyordu, ama lambo bunu geliştirdi ve ISR (Independent Shifting Rods) şanzıman ile en hızlı vites değiştirme süresine ulaştı. (sadece 50 milisaniye )
Multitronic ile DSG şanzımanların çalışma prensipleri ve mekanizmaları birbirinden farklıdır. Multitronic daha çok geliştirilmiş CVT tarzı bir şanzımandır.
Zaten birde şu var şahsi fikrimdir katılırmısınız bilmem ama sıfır otomobil alacaksam otomatik olmalı
Oto mobil
Yahu neden 30-35den sonra böyle düşünmeye başlıyor babamda böyle 0 alırsam manuel almam diyor