Gönderen Konu: TRC OFF düğmesi neden var?  (Okunma sayısı 118265 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #20 : Şubat 14, 2013, 22:05:12 »
Birçok araçta, örnek olarak nerdeyse tüm eski Opellerde TC bahsettiğiniz şekilde çalışmıyor. Yani fren yapma değil, gaz kesme olarak işlevini yapıyor. Bu yüzden TC'yi kapatmadan bazı durumlarda kalkış yapamıyorsunuz, hatta aracı stop ettirme durumuna bile düşebiliyorsunuz (kaygan yokuş yukarı durumlarda mesela).
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Toyota Club Türkiye

Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #20 : Şubat 14, 2013, 22:05:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 3 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #21 : Eylül 02, 2017, 16:03:02 »
Iyi bayramlar. Trc sürekli yanıyor. Dügme işe yaramıyor. Varmi bunun bir reseti vs.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #22 : Eylül 02, 2017, 19:36:43 »
Sürekli yanması normal değil. Kontrol etmek lazım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 3 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #23 : Eylül 02, 2017, 20:33:49 »
TRC yanıyor demiştim. Ardına motor arıza yandı. Bikaç stop/start ederek denedim olmadı. Daha sonra bayram gezmesine gittiğimiz bir yerde corsa olan biri aynı şeylerden bahseder oldu. Dedim sende LPG varmı? Var dedikten sonra bende jeton düştü ve yakıt (benzin) göstergesine dikkatli baktım. Çeyreğin çeģreği kaldığını gördüm. 100tl benzin aldım ve motor arıza söndü. Ama TRC neden söndü anlamadım 😀

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 3 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #24 : Eylül 20, 2017, 18:34:37 »
Bugün mıcır bir yol girdim ve S yaparak aracı zor toparladım.  Baktım kayma simgesi yanmiyor.  TRC OFF düğmesine bastım ve OFF olmadı.  İşin özü TRC calismiyor. Anladimki bu araç TRC olmasaydı kıçı başı ayrı oynuyor. En kısa sürede servise gideceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 28000
  • Model Yılı: '16
  • 11 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #25 : Aralık 17, 2018, 10:54:57 »
Merhabalar;

Dün altı balçık olmuş çimenli bir alana girmiş bulundum. Rampa aşağı inerken indim ama çıkarken araç saplandı. TRC nin faydasını burada görmüş oldum. Balçığa kül sererek çıkmayı başardık bu ayrı bir konu ancak TRC nin  aracı patinaj çektirmeden yavaş yavaş ilerletmesi sayesinde çıkabildim. Ancak öncesinde lastiğin altına tahta sıkıştırarak yaptığım denemelerde kafama takılan bir şey oldu;

Bir teker patinaj çekerken diğeri tahtaya tutundu, yani gidebilir durumda iken TRC o tekeri durdurup dönmeye çalışan tekere yüklendi. Aynı şeyi sanayide, poryadan gelen sesi anlamak için tek teker tarafından kriko ile kaldırıp gaza bastıklarında da oldu. Yani yere basan tekerden gücü kesip dönen tekere yükleniyor. Off road deneyimim yok ancak mantık olarak tersi olması gerekmiyor mu? yani eğer gitmeye çalışıyorsam basan tekere gücü aktarmam gerekmiyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #26 : Aralık 17, 2018, 11:07:40 »
Merhabalar;

Dün altı balçık olmuş çimenli bir alana girmiş bulundum. Rampa aşağı inerken indim ama çıkarken araç saplandı. TRC nin faydasını burada görmüş oldum. Balçığa kül sererek çıkmayı başardık bu ayrı bir konu ancak TRC nin  aracı patinaj çektirmeden yavaş yavaş ilerletmesi sayesinde çıkabildim. Ancak öncesinde lastiğin altına tahta sıkıştırarak yaptığım denemelerde kafama takılan bir şey oldu;

Bir teker patinaj çekerken diğeri tahtaya tutundu, yani gidebilir durumda iken TRC o tekeri durdurup dönmeye çalışan tekere yüklendi. Aynı şeyi sanayide, poryadan gelen sesi anlamak için tek teker tarafından kriko ile kaldırıp gaza bastıklarında da oldu. Yani yere basan tekerden gücü kesip dönen tekere yükleniyor. Off road deneyimim yok ancak mantık olarak tersi olması gerekmiyor mu? yani eğer gitmeye çalışıyorsam basan tekere gücü aktarmam gerekmiyor mu?
araçta ESP sistemi varsa trc ile beraber çalıştığı için araçta kayma hissederse kayma hissettiği yöndeki tekere fren uygular diğer tekere güç aktarımı yapar o yüzden kaynaklanmış olabilir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 35 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #27 : Aralık 17, 2018, 11:35:51 »
Bu arada araç kullanım kitaplarının internetten indirilebilme imkanı konusunda bir fikriniz var mı ?

Aşağıdaki linkten araç modelinizi seçerek indirebilirsiniz.
https://turkiye.toyota.com.tr/KullaniciElKitabi/KullaniciElKitabi.aspx
2013 Auris 1.6 Active Manuel Karbeyazı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #28 : Aralık 17, 2018, 18:16:37 »
Merhabalar;

Dün altı balçık olmuş çimenli bir alana girmiş bulundum. Rampa aşağı inerken indim ama çıkarken araç saplandı. TRC nin faydasını burada görmüş oldum. Balçığa kül sererek çıkmayı başardık bu ayrı bir konu ancak TRC nin  aracı patinaj çektirmeden yavaş yavaş ilerletmesi sayesinde çıkabildim. Ancak öncesinde lastiğin altına tahta sıkıştırarak yaptığım denemelerde kafama takılan bir şey oldu;

Bir teker patinaj çekerken diğeri tahtaya tutundu, yani gidebilir durumda iken TRC o tekeri durdurup dönmeye çalışan tekere yüklendi. Aynı şeyi sanayide, poryadan gelen sesi anlamak için tek teker tarafından kriko ile kaldırıp gaza bastıklarında da oldu. Yani yere basan tekerden gücü kesip dönen tekere yükleniyor. Off road deneyimim yok ancak mantık olarak tersi olması gerekmiyor mu? yani eğer gitmeye çalışıyorsam basan tekere gücü aktarmam gerekmiyor mu?
Çok normal bir durum. Bu yüzden kimi araçlarda kilitli diferansiyeller vardır. Bahsettiğiniz yapıdaki araçlarda, güç hangi akstan kolay akıyorsa, bütün gücü o aksa veren yapıdadır diferansiyel. Bu da yola nispeten iyi tutunmayan lastik tarafında, araç torku lastik-zemin tutunma kuvvetini aştığında patinaj başlar, diferansiyel yapısı ve daha fazla gaz verme (daha fazla tork) nedeni ile daha fazla patinaj anlamına gelir. Asr ya da benzer sistemler ile patinaj önlenerek, teker-zemin arası tutunma statik sürtünme halinde tutulmaya çalışılır. Bu da kaymasız hareket için avantaj sağlar. Yalnız kimi şartlarda bu sistemi kapatmak (sadece geçici olarak) fayda sağlayabilir.
Kilitli diferansiyel sistmelerdinde ise (elektronik ya da mekanik), sistemin özelliklerine göre, bir lastik belli açıda boşta dönme gerçekleştirdiğinde, bağlı diferansiyel kısmen ya da tamamen kilitlenerek, gücü diğer çıkışlarına da aktarır. Yalnız bu gibi durumlarda direksiyon açısı, lastik ebatları vs. sistem sağlığı için çok önemlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 28000
  • Model Yılı: '16
  • 11 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #29 : Aralık 18, 2018, 15:16:58 »
TRC ile alakalı başka başlıklarda TRC nin elektronik diferansiyel kilidi gördüğü yazılmıştı, demek ki öyle değilmiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #30 : Aralık 18, 2018, 17:01:26 »
TRC ile alakalı başka başlıklarda TRC nin elektronik diferansiyel kilidi gördüğü yazılmıştı, demek ki öyle değilmiş.
Electronic Differential Lock ya da EDL olarak geçiyor, bazı markalar bu sistemi araçlarında sunuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 105000
  • Model Yılı: '15
  • 56 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: TRC OFF düğmesi neden var?
« Yanıtla #31 : Mayıs 19, 2022, 00:02:43 »
Herkese merhaba, şehir içinde giderken trc off göstergesi yandı. Hemen internete yazdım, hızlanınca geçer şeklinde okudum hızlanarak ışığı kapattım. Düğmesini vs görmedim, aracımı 8 aydır kullanıyorum ilk defa yandı. Dediğim gibi yol asfalt sorunsuz bir yoldu.