Gönderen Konu: corolla teker ebatları  (Okunma sayısı 30778 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla teker ebatları
« Yanıtla #20 : Nisan 20, 2011, 18:01:38 »
ya adaşım Mesut kardeşim ben bile bile yanlış bilgi verirmiyim, senin verdiğin değerlerde de 65 rakamına yanak yüzdesi yazmış, ben de aynı şeyi kastetmek istemiştim, yüzde yerine kalınlık yazmışım.. yani anlayacağın kelimeyi yanlış yazmışım kusura bakma adaşım :) Ahmet bey aracın yere yakınlığından şikayet edip aracını yükseltmek istediğini yazmış ve bunu sağlamak için 185 ile 175 değerleri arasında kaldığını belirtmiş.. ben de buna isitnaden 185 ve 175 değerlerinin yere temas eden yüzey alanı olduğunu yükseklikle alakalı olmadığını belirtmek istedim sadece.. selamlar :)
Mesut bey 185/65   ile   175/65  in yanak yüksekliklerinde nasıl fark olmaz?
185in %65 ile 175 in %65 inin yanak yükseklikleri aynıdır anlamına geliyor sizin söyledikleriniz.
Yukarda ki resimi incelediğinizde de daha net bir şekilde görebilirsiniz.
-Yanak yüksekliği artar (yuvarlana çapını artırır, aracın yerden yüksekliği artar)
-Yuvarlanma çapı artar (artan yuvarlanma çapı km sayacında değişikliğe yol açar)
Çap olarak büyüyen lastik aracın yerden yüksekliğinide etkiler.


Yani Ahmet bey 175/65 i 185/65 yaptığınızda
-Aracınız biraz yerden yükselicek
-Lastik tabanınız artıcak
-Artan lastik tabanı direksiyonunuzda biraz ağırlaşmaya yol açacaktır.
-Yol sesinde artma meydana getirecektir
-Yol şartlarına ve lastik özelliklerine bağlı olarak fren mesafeniz kısalacaktır/farklı durularda artma meydana getirebilir*
-Fazla fark edilmeyecek derecede yakıt miktarı artacak
-Km sayacınızda ve hız göstergeniz farklı gösterecektir
-Hıza bağlı olarak yol tutuşunuz +artacaktır/-azalacaktır
-Aracınız yerden biraz daha yükseldiği için altına giren daha fazla rüzgardan dolayı özellikle yüksek hızlarda yol tutuşunuz azalır
-.... diye gider..

Mesela aracı yorma bakımından Saç jantlar ağır olduğundan hafif alaşımlı jantlara göre zaten daha fazla motoru zorlayarak aracı yorar.Şimdi orjinali böyle diye daha hafif jant takmak zararlı mıdır?
Öyle ise yapacağınız durum analizlerine göre olumlu sonuçlar alabilirsiniz.
Bu konuda çok şey yazabiliriz.Tekrardan aynı şeyleri yazmak yerinde forumda zaten bununla ilgili yazılarda mevcut.Oraları incelerseniz daha sağlıklı karar verebilirsiniz.
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Toyota Club Türkiye

Ynt: corolla teker ebatları
« Yanıtla #20 : Nisan 20, 2011, 18:01:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla teker ebatları
« Yanıtla #21 : Nisan 20, 2011, 18:18:50 »
1.4 vvt-i'larda 175
1.6 vvt-i'larda 185

Ama 2005 model 1.4 vvt-i aracı olan dayımın aracında 185 var. 2001 1.6 vvt-i olan aracımızda bridgestone b330 evo 185 tabanlı lastik var. 2000-2002 kasalarda gördüğüm bütün 1.4lerde 175 taban vardı.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)