Gönderen Konu: yine abs...yine abs!  (Okunma sayısı 17590 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #80 : Nisan 01, 2011, 23:31:04 »
Bu söylediğin yazılım hatası bile olabilir ve bu modellerin hepsinde de olabilir aslında. Dik yokuştan inerken ABS yi bir şekilde ani frenle başlatmışsan ve araba kazıklayıp ABS kendini bırakınca eğim nedeniyle araç tekrar hareketleniyor sonra tekrar tutup bırakıyor ve aynı şey sürüp gidiyor olabilir. Greçekten problem olabilir, dik bir yokuşta denenmesinde fayda var.
daha önce bu şekilde bir şeyi 5.30i ile denemiştim (e60 kasa) şak diye durmuştu, koşullar aynıyken corolla berbat bir şekilde iniyor ciddi anlamda inmeye devam ediyor, megane II ile denedim corollada bunu yaşayınca, o da şak diye durdu. benim zavallı 98 corollam da duruyor(abs yok) 2 küçük çocuğa çarpıyordum 10km hızla giderken !!!! bir kere de kalkışta durmam gerekti aynı hız devam etti araba.. çok can sıkıcı, diğer arabalarda rastladığım bir şey değildi bu.
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Toyota Club Türkiye

Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #80 : Nisan 01, 2011, 23:31:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #81 : Nisan 02, 2011, 00:03:32 »
biri bana sonucu özetleyebilir mi? kemal bey,honda nın da aynı sorunlar yaşattığını okudum,bazı forumlarda (civic).... anlamadım gitti yani! frene basmaya korkuyorum var mı böyle birşey! geçen sene böyle bir kaza yaptım üstelik..fren yokmuş gibi oldu,çok feci bir duyguydu..frensiz bir arabada gidiyormuş gibi:)))sonra küütt tabi...
Arabaarımız compact sınıf gülnur hanım, küçük arabalar, motor gücü çok yüksek olmayınca frenlerede yeteri kadar performans yüklüyorlar
Orta sınıf araçlarda frenler biraz daha etkin , motor gücü yükseldikçe fren sistemi iyice güçleniyor;
tabi  sadece fren istemi , yani balatalar diskler, disk soğutmaları değil, aynı zamanda aracın  çekiş düzeni (Önden çekiş - arkadan itiş - 4 çeker )
süspansiyon, ağırlık dengesi gibi önemli faktörlerde var,
japon arabaları bu konuda çokta başarılı değiller, toyotaları fren konusunda hep yetersiz buluyordum, civicte zayıf bence,
kısa bir süre subaru legacy kullanmıştım  onun frenleri özelliklede süspansiyonu berbattı
Opel vectra fren konusunda bizim japonlardan çok daha iyi, fren dozajı mükemmel, çok keskin değil, ama çok yumuşakta değil
genellikle mekanik fren istenilen durmayı sağlıyor, ABS kolay kolay devreye girmiyor
Kullanım alışkanllıklarıda çok önemlidir, her sürücünün ayrı bir fren dozlaması vardır, bayanlar sanırım birazda korkuyor  frene tam basmaktan
mesela uygun bir yolda yavaşça giderken  vitesi boşa alıp sol ayağınla frene bas...zınk diye duracaktır araba, çünki sol ayağımızı sağ ayağımız kadar kontrollü basamayız
Ama her ne ollursa olsun ABS siz arabaya binilmez, ABS her koşulda kontrol demektir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #82 : Nisan 05, 2011, 14:31:03 »
Bence ABS nedeniyle fren mesafesi uzuyorsa ve bu Corolla'da olup 5 serisi BMW de olmuyorsa (breh breh karşılaştırmak bile bir şeref :) ) temel nedeni araçların ağırlığının lastik sürtünmesi üzerindeki etkisindendir.
Yumuşak lastiğe geçmek yararlı olur. (Patinaj olmayınca ABS devreye girmez..)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #83 : Mart 25, 2018, 21:47:10 »
BU güzel konuyu hortlatmak istiyorum. Araştırırken denk geldi ve gerçekten diğer markalarda da böyle sorunlar yaşayanlar var.
Enteresandır ki bir yerde abs çabuk devreye girerken, başka bir yerde hiç devreye girmiyor. Özellikle deneyiniz bu sorunu yaşadığını zannedenler. Sorunun asıl sebebi, eğer lastikler ve balatalar değiştirilmişse, asfalt zemininde. Ülkemizde her yer inşaat, toz. Bu tozlar belirli yollarda lastik-yol sürtünmesini çok kötü etkiliyor. Fakat otoban ve ana caddelerde frenleme performansı çok daha iyi oluyor. Denemenizi tavsiye ederim. Bu asfalt temizliği, toz meselelerinden ötürü aracınızın lastiklerine, frenine güvenip tedbiri elden bırakmamak gerek.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 202600
  • Model Yılı: '01
  • 17 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #84 : Mart 26, 2018, 03:13:00 »
Aracım 2001 Corolla 1.4 VVT-I motor ABS var. Lastikler yeni Semperit Comfort Life 2 185/65/R14
Kuru zeminde aracın frenleri ABS olmadan bile çok iyi, acil durumlarda ise frene yüklenince ABS olması gerektiği gibi devreye giriyor.
Islak ve Kaygan zeminlerde ise ABS kuru zemine nispeten daha erken devreye giriyor hele birde bir manevra yapıyorsanız dahada erken devreye giriyor.
Ama gereksiz yere ABS yi devreye sokmadı hiç.
2018 - ....... | 2001 Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra Special A.C.
2016 - 2017 | 1996 Renault 19 Europa 1.4 RN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #85 : Mart 26, 2018, 06:34:02 »
BU güzel konuyu hortlatmak istiyorum. Araştırırken denk geldi ve gerçekten diğer markalarda da böyle sorunlar yaşayanlar var.
Enteresandır ki bir yerde abs çabuk devreye girerken, başka bir yerde hiç devreye girmiyor. Özellikle deneyiniz bu sorunu yaşadığını zannedenler. Sorunun asıl sebebi, eğer lastikler ve balatalar değiştirilmişse, asfalt zemininde. Ülkemizde her yer inşaat, toz. Bu tozlar belirli yollarda lastik-yol sürtünmesini çok kötü etkiliyor. Fakat otoban ve ana caddelerde frenleme performansı çok daha iyi oluyor. Denemenizi tavsiye ederim. Bu asfalt temizliği, toz meselelerinden ötürü aracınızın lastiklerine, frenine güvenip tedbiri elden bırakmamak gerek.

heleki yagmurun basladigi ilk 1 dakika da ayni. arac hemen kizakliyor fren sistemi sacmaliyor
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • MEB
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '17
  • 68 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #86 : Mart 26, 2018, 12:04:36 »
LAstik ve yol koşulu ayrıca frene basma şeklide önemli.
2003 benzinli  terra 1.6 VVT-I  dan sonra 2017 1,6 advance manuel benzinliyle yola devam.

Üç günlük seyisler ve 40 Yıllık işi karıştırıyorlar.