Gönderen Konu: yine abs...yine abs!  (Okunma sayısı 17678 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #40 : Mart 31, 2011, 12:00:45 »
benim ki de corolla  (2009) demek bunların abs lerinde bir sorun var..auris ile değişmek isteyen var mı?   :D :D :D
  Benimki de 2011 Corolla 1.6 Benzinli Comfort extra ABS yok :D

Toyota Club Türkiye

Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #40 : Mart 31, 2011, 12:00:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 16100
  • Model Yılı: '13
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #41 : Mart 31, 2011, 12:17:19 »
ya şu son kasa corolla kullanıcıları yokuşta frene basmayı bi deneyebilir mi? yokuş aşağı viteste olsun boşta olsun frene basınca anında abs devreye giriyor araba yavaşlamıyor bile, aynı hızda iniyor aşağı. el freni çekince zank diye duruyor.

araba ikinci el falan değil, sıfır aldık.. lastik saçma bir şey değil michelin pilot primacy var üstünde.. sorun ne?

Bende de 2011 corolla var. bahsettigin gibi yokus asagi inerken i gectim. duz yolda bile abs devreye girmiyor. 1 keresinde duz yolda artik en son durmaya yakin girmisti.

  Benimki de 2011 Corolla 1.6 Benzinli Comfort extra ABS yok :D

sizinkinde de abs var ama; devreye girmemis hic anlasilan. :)
2013 Corolla 1.6 Premium MultiDrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #42 : Mart 31, 2011, 12:20:24 »
ya abssi devreye girmeyenler nasıl kullanıyor arabayı :D ben fazlaca sakinleştim, artık anneannem bile -daha az- "aman yavrum yavaş" diyor :D bu kullanımla bile abs saçma yerlerde devrede.. panik fren yapmıyor musunuz?


bir de çok ilginçtir, otobanda arkam boşken yüksek hızlarda panik fren yapıyorum neredeyse devreye girmiyor bile, ama mesela bir keresinde kırmızıda hızlı kalktım sonra yola biri fırladı, frene abandım, hoppaa aynı hız devam.. yokuş aşağı da durmak bilmiyor ama o da her zaman olmuyor ???
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #43 : Mart 31, 2011, 12:21:06 »
arkadaşlar, abs nin devreye erken girmesinden midir nedir, fren mesafesi müthiş uzuyor,bugün yine çarpacak kadar yaklaştık  sonra nihayet durabildi.diğer araç firmalarının forumlarına da baktım,aynı sorun onlarda da var,hatta abs yi iptal ettirmeyi bile düşünen sürücüler var.ani fren yapmak gerektiğinde ne olacak halimiz!! bir bilen varsa söylesin lütfen..abs siz araç daha mı güvenli yoksa?
  Kesinlikle yanlış ABS çok yararlı bir sistemdir ani ve panik frende aracın savrulmasını kaymasını engeller sizin fren pedalına yaptığınız basınca görede devreye girer tekerleklerin kilitlenmesini önler durma mesafesinden önce durmanızı sağlamaz duramayacak mesafedeyseniz duramazsınız hangi tekerleğin kilitlendiğini algılar ve kilitlenen tekerleği bırakır eski aracım fiat tipo ile başıma gelen bir olaydan bahsedeyim 90 km/h süratle yan yoldan önüme çıkan bir araç yüzünden ani ve sert bir frende tekerlekler kilitlendi düz yolda 3-4 kez spin attı araç topaç gibi döndüm yolda yani allah korudu hangi yöne spin attıysa tesadüfen direksiyonu ters yöne kırmışım yan iki tekerlek üzerinde kalktı araç yan takla atıyordum biraz daha yüksek bir süratte olacakları düşünemiyorum bile şimdi bile olsa o durumda kurtarma şansım hiç olmazdı tamamen şans araç ABS sistemli olsaydı o durumu hiç yaşamazdım bu bir gerçek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #44 : Mart 31, 2011, 12:26:15 »
ya abssi devreye girmeyenler nasıl kullanıyor arabayı :D ben fazlaca sakinleştim, artık anneannem bile -daha az- "aman yavrum yavaş" diyor :D bu kullanımla bile abs saçma yerlerde devrede.. panik fren yapmıyor musunuz?


bir de çok ilginçtir, otobanda arkam boşken yüksek hızlarda panik fren yapıyorum neredeyse devreye girmiyor bile, ama mesela bir keresinde kırmızıda hızlı kalktım sonra yola biri fırladı, frene abandım, hoppaa aynı hız devam.. yokuş aşağı da durmak bilmiyor ama o da her zaman olmuyor ???
Valla Türkay ben aşırı agresif kullanırım ani hızlanmalar seri kalkışlar virajı bile bazen el freniyle dönerim çok sık yapmam tabi eşimle çok tartışırız bu yüzden  Abs devreye girmedi hiç bazen yoldaki zemin çok önemli devreye girmesi bakımından kayacağını hissedince devreye girer zaten

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #45 : Mart 31, 2011, 12:26:37 »
benim ki de corolla  (2009) demek bunların abs lerinde bir sorun var..auris ile değişmek isteyen var mı?   :D :D :D
Hazır değiştirmişken hondayla değiştir , ne kayma ne bişey valla acayip freni var, kabak lastikte bile yola yapışıp kalıyo

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #46 : Mart 31, 2011, 12:34:43 »
şimdi sorunu kendimde arıyorum inanın ama yok yani, ilk absli araç değil bu kullandığım. ama abs konusunda en kötü araba 2009 corolla olduğuna yemin edebilirim. bu saydıklarımın hiç birini başka bir arabada yaşamadım.. buna yakın kötü abs tecrübesi 98 passat dizelde yaşadım, onun da abs bozukmuş çocuk yaptırmamış pahalı diye..

bu arada zafer bey sanırım siz imzadaki araçtan sonra 2011e geçtiniz, ben şahsen o araçları karşılaştırınca imzanızdaki araçta çok çok daha süper frenler vardı, abs sıkıntı yaratmıyordu, yeni kasayla karşılaştırınca bir önceki kasa çok daha iyi..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #47 : Mart 31, 2011, 12:47:45 »
bu arada zafer bey sanırım siz imzadaki araçtan sonra 2011e geçtiniz, ben şahsen o araçları karşılaştırınca imzanızdaki araçta çok çok daha süper frenler vardı, abs sıkıntı yaratmıyordu, yeni kasayla karşılaştırınca bir önceki kasa çok daha iyi..
Evet 2006 hatchback Terra 3 yıla yakın kullandım onla da frenleme konusunda sıkıntı yaşamadım gerekli takip mesafesi korunursa problem olmaz zaten yeni Corollaya geçerken eski aracımı ararım diye düşünmedim değil ama gittikçe alışıyorum yeni kasaya'da ilk sedan aracım tüm araçlarım hatchbackti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #48 : Mart 31, 2011, 12:56:17 »
ikisini karşılaştırınca fren olarak siz ne düşünüyorsunuz?
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #49 : Mart 31, 2011, 13:03:22 »
Yenisi ağırlığından dolayıdır belki biraz daha zayıf olabilir ama çok farkedilir bir fark yok hatchback araçla sedan arasında bir hayli fark var yol tutuş en belirgin özellik eski aracım daha atak ve kıvraktı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #50 : Mart 31, 2011, 13:09:05 »
Yenisi ağırlığından dolayıdır belki biraz daha zayıf olabilir ama çok farkedilir bir fark yok hatchback araçla sedan arasında bir hayli fark var yol tutuş en belirgin özellik eski aracım daha atak ve kıvraktı
ataklık konusu bence motor açılmasıyla alakalıdır, ben de ilk aldığımda 98 modele göre vasat gelmişti ancak şu anda aynılar diyebilirim ama esneklik olarak daha hızlı geliyor hala 98 model..teknik verilere göre bakarsak kağıt üzerinde aynılar
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #51 : Mart 31, 2011, 13:19:08 »
ataklık konusu bence motor açılmasıyla alakalıdır, ben de ilk aldığımda 98 modele göre vasat gelmişti ancak şu anda aynılar diyebilirim ama esneklik olarak daha hızlı geliyor hala 98 model..teknik verilere göre bakarsak kağıt üzerinde aynılar
Evet motorun performansı açılmasıyla çok alakalı hatta şöyle diyebilirim bendeki eski Terra motor konusunda emsallerinden çok daha performanslıydı ben genelde yüksek devirli araç kullanırım araç vites değiştir dediğinde değiştirmem ki bir üst vitese geçildiğinde daha rahat toparlar biraz fazla yakar belki ama motor için düşük devirde kullanmaktan çok daha verimlidir yenisinide şimdilik çok fazla zorlamıyorum daha 2300 km de zaman zaman limitleri dahilinde zorluyorum performansı hiç de fena değil sedan araca göre oldukça seri ve atak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #52 : Mart 31, 2011, 14:07:00 »
5. vites 3000 devir 110 km/s hız görüyorsak iyimi ? :) açılmışmı ? :)

Ama konumuza dönecek olursak ABS'den çok memnunum yahu :D Ayrıca deneyen oldumu bilmiyorum dün akşam 90 km sabit hıza ulaşıp trafiğin akmadığı bir saat ve yolda var gücünüzle fren pedalına basınca kaymak, kaymamak herşey hikaye arkadaşlar :D Gayet güzel 4 teker asfaltı kazırken, abs'de devredeydi, hemende duruverdim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #53 : Mart 31, 2011, 14:16:29 »
biri bana sonucu özetleyebilir mi? kemal bey,honda nın da aynı sorunlar yaşattığını okudum,bazı forumlarda (civic).... anlamadım gitti yani! frene basmaya korkuyorum var mı böyle birşey! geçen sene böyle bir kaza yaptım üstelik..fren yokmuş gibi oldu,çok feci bir duyguydu..frensiz bir arabada gidiyormuş gibi:)))sonra küütt tabi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #54 : Mart 31, 2011, 15:21:46 »
ya şu son kasa corolla kullanıcıları yokuşta frene basmayı bi deneyebilir mi? yokuş aşağı viteste olsun boşta olsun frene basınca anında abs devreye giriyor araba yavaşlamıyor bile, aynı hızda iniyor aşağı. el freni çekince zank diye duruyor.

araba ikinci el falan değil, sıfır aldık.. lastik saçma bir şey değil michelin pilot primacy var üstünde.. sorun ne?

Gece 11-12 gibi Kendi sonuçlarımı yazarım. Çeşitli yokuşlarda,çeşitli hızlarda deniycem :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #55 : Mart 31, 2011, 15:27:10 »
biri bana sonucu özetleyebilir mi? kemal bey,honda nın da aynı sorunlar yaşattığını okudum,bazı forumlarda (civic).... anlamadım gitti yani! frene basmaya korkuyorum var mı böyle birşey! geçen sene böyle bir kaza yaptım üstelik..fren yokmuş gibi oldu,çok feci bir duyguydu..frensiz bir arabada gidiyormuş gibi:)))sonra küütt tabi...
  Gülnur hnm ABS aracın durmasına çok fazla etki etmez fren pedalına yaptığınız basınca göre devreye girer yol şartları, zeminin ıslak veya buzlu olması,lastik, aracın yol tutuşuda devreye girmesine etki eder şöyle ki buzlu bir zeminde fren pedalına hafifçe basmak dahi devreye girmesine neden olacaktır ama sizin yolunuzdan çıkmanıza engel olacaktır aracınızın frenlerinde bir problem yok içiniz rahat olsun daha önce yazdığım gibi 5 aydır 2011 Corolla kullanıyorum ABS bende hiç devreye girmedi bu kullanıcıya göre de değişebilir sonuç olarak çok faydalı bir sistemdir öyle olmasa tüm otomotiv üreticileri araçlarında eski sistem fren sistemlerini kullanmaya devam ederlerdi maliyet açısından da güle güle kullanın aracınızı frene basmaya da korkmayın hatta çok daha fazla basınç uygulayın ayağınızı fren pedalından kaldırmadan kazasız, sorunsuz sürüşler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #56 : Mart 31, 2011, 15:33:06 »
5. vites 3000 devir 110 km/s hız görüyorsak iyimi ? :) açılmışmı ? :)

Ama konumuza dönecek olursak ABS'den çok memnunum yahu :D Ayrıca deneyen oldumu bilmiyorum dün akşam 90 km sabit hıza ulaşıp trafiğin akmadığı bir saat ve yolda var gücünüzle fren pedalına basınca kaymak, kaymamak herşey hikaye arkadaşlar :D Gayet güzel 4 teker asfaltı kazırken, abs'de devredeydi, hemende duruverdim :)
3000 devir bana göre düşük 5 vites de çok daha yüksek devir ve  süratlere çıkınca 6 vitese geçerim yolun durumuna göre yani 3000 devirde vites değiştirmem rampa aşağı olmadığı sürece

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #57 : Mart 31, 2011, 16:20:49 »
Kimse ABS genel anlamda kötü demiyor ama hangi durumda nasıl tepki verdiği, performansı nasıl bu konular koca bir X. ABS ne olduğunu çok iyi bilen, otomobili çok iyi bilen arkadaşların bile araç bazında farklı izlenimleri oluşuyorsa durup bir irdelemek lazım. Türkay'ın aracı yeni lastikleri yeni ve kimse de arabadan anlamadığını iddia edemez ama aklında soru işaretleri var..

Biraz evvel sahil yolunda yol boşken 40-50 km civarında giderken birkaç deneme yaptım. Frenlere epey kuvvetli bastım ama kazıklatmadım (sanırım). Bu frenleme esnasında  ince bir ses duydum 4-5 KHz civarıydı. Fakat araç kazıklamadı yürümeye devam etti, beklendik bir şekilde hızı azalma şeklinde tepki verdi. Pedalın altında da herhangi bir titreme falan hissetmedim.  şimdi bu durumda muhtemelen kilitlenme olmadı normal frenmiş gibi hissettim , bu arada o duyduğum ses neydi , etkisi neydi neden o kadar yüksek frekanslı oldu anlamadım.   

Bunu kilitletmek için üstüne çift ayak dalmak gerekiyorsa o zaman yandı kullanıcılar , hele ki bayanlar, o kadar kuvvet için şimdiden bir spor salonuna kaydolun bari :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #58 : Mart 31, 2011, 16:29:42 »
Eftal bey konuyu başlatan bir bayan kullanıcı ve Abs çok çabuk devreye giriyor frene basmaya korkuyorum Abs siz araç daha mı güvenli  diye başlık açmış siz de tam tersi çift ayak dalmak gerekiyor demişsiniz  :) :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: yine abs...yine abs!
« Yanıtla #59 : Mart 31, 2011, 16:31:37 »
3000 devir bana göre düşük 5 vites de çok daha yüksek devir ve  süratlere çıkınca 6 vitese geçerim yolun durumuna göre yani 3000 devirde vites değiştirmem rampa aşağı olmadığı sürece

Bu mesajınızı anlamamakla beraber, açılmışmı motor ? :D