Gönderen Konu: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.  (Okunma sayısı 24057 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla 1.4 VVT-İ Terra Gümüş Gri
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« : Şubat 27, 2011, 10:18:51 »
Evet değerli arkadaşlar Corolla 1.4 VVT-İ Terra aracımdaki sorunu en sonunda Allahın izniyle çözmüş bulunuyorum. Bu sorunu nasıl giderdiğimi şimdi sırasıyla sizinle paylaşacağım belki benimki gibi sorun yaşayanlar olursa bu konudan faydalanmış olurlar. Bu arada bana sorunumu çözmede yardımcı olan ya da yardımcı olmaya çalışan tüm arkadaşlara Teşekkürü bir borç bilirim. Allah hepinizden razı olsun.
Corollamı motor teklemesi sorunu nedeni ile adapazarında bir ustaya götürmüştüm. Usta enjeksiyondan yapabileceğini söyleyerek enjeksiyon temizliği yaptı, Benzin ve hava filtresini değiştirdi. sorun çözülmedi bu sefer bujileri değiştirdi ve ateşleme bobinlerini kontrol etti ama sorun çözülmedi. Son olarakda Hava Akım Ölçer'i temizledi çalıştırdı sorun çözüldü. tekleme kalmadı. Ustayı gözlemlediğim kadarıyla motorun teklemesinin neden ve nereden yapabileceğini bilmesi gerekirken deneme yanılma yoluyla arıza bulmaya çalıştı gibi gözlemledim. Bana göre işini temiz yaptı ama dememe yanılma yolunu kullandı diye düşünüyorum. 1 hafta sonra motorda tekrar tekleme olayı başladı. Ustayı arayıp sorunun gene başladığını söyledim bana Hava akış ölçer'in arızalı olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi ve bu konuda ısrar etti. servis yenisine 320 lira istedi işçilik hariç tabikii. bu konuda bu sitede ve dışarıdaki bazı ustalara da sorarak araştırma yaptım. herkes farklı bir şey söyledi. Bende bu sitedeki arkadaşların tavsiyesi üzerine İstanbul Kartaldaki oto sanayi sitesindeki Çelik otomotiv ile irtibata geçtim ve 26 Şubat cumartesi günü istanbul a giderek Hava akım Ölçeri Çıkma olarak aldım. Geri dönüm parçayı taktım ama sorun aynıydı ve tabiki yorucu günün ardından sorun çözülmeyince sinirlerim tavan yaptı. Bunun üzerine tecrübelerime ve araştırmalarıma dayanarak hava kelebek boğazındaki lastik boruyu söküp Yağsız Kontak sprey ile güzelce temizledim bayağı kirlenmişti. Tekrar denedim sorun düzelmedi. ve Sakince düşünmeye başladım. Çünkü yapılacak her şey yapılmıştı. Tecrübelerim bana son olarak ateşlemede bir sorun olabileceği düşüncesini verdi. ve ateşleme bobinlerini kontrol etmeye başladım ve soldan 2.ci Ateşleme bobininden şüphenedim ve yedek elimde vardı hemen değiştirdim ve sonuç her şey düzeldi. tekleme bitti. duble yola çıktım. gaza yüklendim müthiş bir performans sergiledi 160 km kadar çıktım her hangi bir kasıntı ve tekleme sorunu yapmadı. Arızalı olan ateşleme bobini görevini yarım olarak yerine getirdiğinden kesik kesik ateşleme yaptığı için motorda teklemeye neden oluyormuş. Biraz uzun bir anlatım oldu ama yaşadığım süreci ve başıma gelenleri ayrıntılı olarak yazmak istedim. Bu arada Eski hava ölçeriminde sağlam olduğunu öğrendim şimdi yedek hava akım ölçerimde oldu. Herkese selamlarımı sunuyorum.  ::) ::) ::) :D :D
Arif ALKAN
Osmaneli / Bilecik

Toyota Club Türkiye

Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« : Şubat 27, 2011, 10:18:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #1 : Şubat 27, 2011, 10:22:47 »
Arif abi geçmiş olsun. Siz dahada arabayı tamirciye götürmezsiniz işi çözmüşsünüz siz :)
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla 1.4 VVT-İ Terra Gümüş Gri
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #2 : Şubat 27, 2011, 10:25:45 »
Evet tamirciler biraz yüzümü zor görür artık. Büyük bir sorun olmadıkça. İnşallah da olmaz. İnşallah kimsede olmaz.
Arif ALKAN
Osmaneli / Bilecik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #3 : Şubat 27, 2011, 12:00:35 »
Vaayyy helal olsuuunn tebrik ederim :) Elinizdeki sesörleri her 10 000km'de bir değiştirin ikisinide kullanmış olursunuz :lol:

Aracınızda memnun kalacağınıza eminim tekrar hayırlı olsun :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla 1.4 VVT-İ Terra Gümüş Gri
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #4 : Şubat 27, 2011, 12:40:20 »
Sağolasın Ercüment kardeşim Teşekkür ederim.
Arif ALKAN
Osmaneli / Bilecik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #5 : Şubat 27, 2011, 12:41:50 »
Sağolasın Ercüment kardeşim Teşekkür ederim.

Rica ederim abicim :) Ayrıca dediğim gibi ışık sönmez muhabbetine girenler saçmalamışlar bal gibide sönüyor :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #6 : Şubat 27, 2011, 13:42:38 »
geçmiş olsun ayrıca paylaştığınız için teşekkürler. ustanın yöntemi mecburen deneme yanılmadır çünkü arıza tespiti yapacak cihazı genelde almıyorlar.

ben bobini merak ettim resim rica ediyorum. ayrıca kaç bobin vardır nerelerdedir öğrensem iyi olur :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla 1.4 VVT-İ Terra Gümüş Gri
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #7 : Şubat 27, 2011, 14:11:02 »
Ateşleme bobini 3 fişli benimki öyle 4 fişli olanları da var. Yan sanayi satılıyor ama Çıkma orjinal her zaman daha iyi bence. yenisi serviste 250 tl civarında
Aşağıdaki linke tıkla sitede resmini görebilirsin.

http://www.parcatreni.com/toyota-corolla-wwt-i-atesleme-bobini-1-6cc-2000-2002-53414.html
Arif ALKAN
Osmaneli / Bilecik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2001 1.4 vvt-ı corolla terra
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #8 : Şubat 27, 2011, 21:16:03 »
bahsettiğiniz bobin motorun neresinde açıklarmısınız

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #9 : Şubat 27, 2011, 21:28:25 »
arif abi geçmiş olsun öncelikle benim araçdada aynı sorun var ve hala çözulmedi.senle yazışmıştık arif abi hava akım ölçeri diye bana yazmıştın,benım aracın hava akım ölçeri temizlendi,bogaz kelebegi temizlendi,motor kapagı açıldı supoplara bakıldı,motor komresörune bakıldı,araça cihaz baglandi ve bütün sensörlere bakıldı bulamadılar. bu arada araçin bujıleri ve hava filitresi,yagı,yag filitresi degiştı ama araçim aynı bende kendi deneyimlerinden faydalanarak direk bobinlerden şüpelenıyorum usta baktı bobinlere ama içime sinmıyo kendım çıkma bobin alcam 4  tane denıycem araçimdaki sorun,motor sogukken patlama yapıyo jikle devreye girmıyo ısınıncada araç gaz yemıyo sollama falan yapamıyorum araçim 2003 corolla 1.4 terra vvti motor, bide araçim lpgli çok gaz yakıyo bu durumda. tekrar geçmiş olsun darısı başima : ))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 176000
  • Model Yılı: '08
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #10 : Şubat 27, 2011, 21:35:27 »
Geçmiş olsun. Sorunu çözdüğünüze sevindim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #11 : Şubat 27, 2011, 23:54:25 »
MERHABA..! MEMLEKETİN AYRICALIKLI İNSANLARI...(Yani TOYOTA'cılar)... :D :D
Öncelikle bu sitede yeni sayıldığımı belirterek, herkese paylaşımlarından dolayı teşekkür ediyorum...
     Arif Bey'in başına gelen olay kendisine bayaa bi tecrübe kazandırmış, geçmiş olsun diyorum.
     Benim aracım da 2000 model vvtı 1,6 corolla, ikiyıl önce ben de aracın kalkışta stop etmesi gibi bir sorunla karşılaştım. Bu durum 2 ay devam etti, kendimden şüpheleniyordum, neden kalkış yapamıyorum diye... Sonradan farkettim ki araca ilk gazı verince stop eder gibi oluyo sonradan kendini toparlayıp gazı yiyo... Gazı yedikten sonra herhangi bir tekleme falan olmuyordu.. Arabada temizlemedik yer bırakmadım, bujilerden yakıt filtresi,enjektörlere varana kadar... Sorun bir türlü düzelmiyordu, gittiğim ustaların bana önerdikleri mantıklı gelmediğinden, "tamam ustam ben daha sonra gelirim " deyip ayrılıyordum.... En nihayet Kartal'da bi TOYOTA servisine başvurdum, hemen hava akım ölçerini temizlediler, sorun anında çözüldü.... Bidaha da bu duruma düşmemek için yağ değişimi yaptıkça o parçayı söküp kontak temizleyici sprey ile temizliyorum... Biraz hassas bişeye benziyor dikkatle temizlenmeli.... Acizane başımdan geçeni paylaşmak istedim... 
      HERKESE TEŞEKKÜRLER...
     
"Sabır her işin başıdır"... Seyr-ü sefer halinde sabırlı olalım...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla 1.4 VVT-İ Terra Gümüş Gri
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #12 : Şubat 28, 2011, 11:12:19 »
Hüseyin Turan kardeşim Ateşleme bobinlerini kontrol et. beni en çok yanıltan zaten ateşleme bobinleri oldu. kontrol ederken bobinlerin başındaki soket fişi çekerek kontrol etmiştim ama bobin yarım arızalı olduğundan (yani kesik kesik ateşleme yaptığından) arızalı olduğunu anlayamamıştım. sonradan çözdüm olayı. sağlam olan ateşleme bobini ile denersen sorunun kesinlikle çözüleceğini umuyorum. birde ateşleme bobinlerinin yan sanayi ömrü kısa oluyor ben 1 sene önce değiştirdim. yan sanayi sıfır takdım. 1 sene yani 8500 km yol yaptı ve arıza çıkardı orjinallerinde bir şey yok. Serviste yenisi 250 tl civarında ama çıkma orjinal 125 tl civarında. Şimdiden geçmiş olsun inşallah sorunun en kısa sürede çözülür.
Arif ALKAN
Osmaneli / Bilecik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla 1.4 VVT-İ Terra Gümüş Gri
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #13 : Şubat 28, 2011, 13:52:13 »
Sayın Murat kardeşim ateşleme bobini motorun üst kısmında bujilerin üstünde 4 adettir. motor üstündeki plastik kapağı sökersen 4 adet ateşleme bobinini görebilirsin. Bu ateşleme bobinleri bujilerin ütünden takılır ve bir civata ile sabitlenir. Bujilere yüksek ateşleme sağlar. Bu VVT-İ araclarda buji kablosu, dispiratör ve platin gibi şeyler yoktur.
Arif ALKAN
Osmaneli / Bilecik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #14 : Şubat 28, 2011, 15:56:48 »
Geçmiş olsun ve tebrikler.. Genel kural olarak ilk bakılması gereken yer ateşleme sistemi olmalı. Kendiliğinden yıpranan ve arıza çıkartan parçalar barındırdığı için...
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #15 : Şubat 28, 2011, 21:55:31 »
arif abi bu hafta çıkmacıya gidiyim tek tek degiştiriyim orda bobinleri eger tekleme giderse orjınal çıkma bobin alıyım bide arif abi ben araçi alali 50.000 km yaptım hiç degişmedim bobinleri benden önce ne zaman degişti bilmiyorum sonuçu yazarım abi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 176000
  • Model Yılı: '08
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #16 : Mart 01, 2011, 17:47:11 »
Orijinal bobin (denso ispanyol) i Geçen yıl İst. aksaray da uzun aramalar sonucu 145 Tl den almıştım. Çikma için söylenen rakam çok yüksek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2001 1.4 vvt-ı corolla terra
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #17 : Mart 01, 2011, 22:10:48 »
arif abi verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #18 : Mart 09, 2011, 20:50:13 »
arif abi 4 adet bobinleri degiştirdim ama araç aynı tekleme devam ediyo yetkili servise bıraktım bende 2 gündür araç servisde bakalım sonuç ne olcak şimdilik bulamadılar sorunu..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla 1.4 VVT-İ Terra Gümüş Gri
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Teklemesi ve Hava Akım Ölçer Hk.
« Yanıtla #19 : Mart 10, 2011, 07:31:11 »
Bende merak ettim şimdi servis den arabayı aldığında buraya yazarsan sevinirim en azından neden yaptığını öğrenmiş oluruz. Allah yardımcın olsun.
Arif ALKAN
Osmaneli / Bilecik