Gönderen Konu: elektroliz ile yakıt tasarrufu  (Okunma sayısı 21232 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
elektroliz ile yakıt tasarrufu
« : Ocak 16, 2011, 00:47:11 »
Merhaba arkadaşlar
bugün amerikadan bir arkadaşımlar bir görüşme yaptım konu suyun elekrolizi yöntemi le hidrojen elde etmek ve bu elde edilen hidrojeni motoro giden yakıt hortmuna bağlamak sureti ile motoru çalıştırmak konusunda idi
% 100 hidrojen ile motoru çalıştırmak mümkün ancak aşırı sıcaklık sebebi ile motorda önce siboplar ve sonra sırayla diger parçalar zarar göreceginden  tabi başka şeyler de ama kısa kesiyorum burda ,pek ilgilenmedim...
Adapazarında bir usta ise aracın kullandığı yakın turü ne olursa olsun % 35 tasarruf yaptıracağını iddia ediyor.
İstanbul ikitellide ise daha bilimsel ve hoş bir tasarımla aynı iddia var
Şimdi soru şu:Elektroliz ile hidrojen elde edilerek motor çalışır ama motor zarar görürmü.
2-System kaput altına yapıalcağından lpg de olduğu gibi aracı delmek yok (bir iki vida dışında) yakıt depolama sözkonusu olmadığı için tehlike yok.Zira kontak kapandığı ancada sytemde kapanıyor yani gaz depolama söz konusu değil
3-Ruhsata filan işletmeye gerek yok
4-otoparkalra griş sorunu yok
5- lpg fiyatalrı devamlı artıyor ama bu system sadece arada asitli su eklemekten ibaret.Sanırım anot ve katotlar arada değişmesi lazım ama zaman aralılarını bilmiyorum
Sizce bu system araca uygulanabilirmi fikirlerininedir bir tartışmal sitiyorum.olumlu yada olulu fikirlerinizi bekliyorum iyi geceler

Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Toyota Club Türkiye

elektroliz ile yakıt tasarrufu
« : Ocak 16, 2011, 00:47:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #1 : Ocak 16, 2011, 09:36:42 »
İyi de, elektrolizi nasıl yapacaksınız ki? Elektroliz için gereken enerji sizin kazanacağınız enerjiden fazla olacaktır.

Belli karışım oranları denenebilir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #2 : Ocak 16, 2011, 10:58:03 »
bunu yaptıklarını iddia ediyorlar Alper  Sakaryadaki usta ile bizzat göüştüm ve sistemi gördüm.System audi a 3  ve ford uzerinde vardı.6 aydır kullanıyorum diyor.Sattığı iki kişiye ulaştım birinde 2000 motor diesel var ve 100 km 140 kuruş yakıyor diyor.İstanbul izmit 120 tl gidiyorum diyor.İleri teknik detayarı vermiyor tabi...
ona yönelttiğim tüm sorulara cevapları mantıklı kafam bu yuzden karıştı zatem

özetle % 30 hdroje (ki systemle 2 dakikada 5 litre hidrojen üretiyorum diyor. yakıt % 70 aracınm kendi yakıtı % 30 hirojen şeklinde diyor....
Bildiğim kadarıyla inglizcen vardı internetten de araştırmak lazım....Buldupum şeyler var ama emin olmadığım çin paylaşmıyorum.Neme lazım kalkar biri iyice araştırmadan yapmaya kalkar moturu eritir sonra...
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #3 : Ocak 16, 2011, 11:31:13 »
Bize lise fizik veya kimya dersinde enerjinin sakımı yasası diye bir şey öğretmişlerdi. Ben berbat bir öğrenci olsam da bu yasayı iyi öğrenmiştim. Bir de, enerjiyi bir türden diğerine kayıpsız olarak dönüştürmenin sadece romanlarda yazdığını, gerçek hayatta verim diye bir kavram olduğunu filan da öğretmişlerdi. Alper Bey'in "Elektroliz için gereken enerji sizin kazanacağınız enerjiden fazla olacaktır." cümlesi de bunu ifade ediyor.

O bilgilerin ışığı altında, Tasarruf edilen %30 yakıtın verecek olduğu enerjiyi karşılayacak kadar hidrojeni üretmek için gereken elektrik enerjisini üretmek için gereken yakıt (çünkü o elektriği esas olarak yakıt üretiyor), tasarruf edilen %30 yakıttan daha fazla olmak zorundadır.

Çünkü, bu süreçte yakıttan elektrik elde edilmekte (dönüşüm 1), elektrikten hidrojen elde edilmekte (dönüşüm 2), hidrojenden mekanik enerji elde edilmektedir (dönüşüm 3). Aleti eski sistemde kullanmaya devam etseydik, sadece yakıttan mekanik enerji elde edecektik (dönüşüm 1).

Her dönüşümde istesek de, istemesek de, bir kayıp ile karşılaşmaktayız. Yani, 1 litre yakıtın sağlayacağı mekanik enerjiyi, 1 litre yakıtın üreteceği hidrojeni yakarak elde etmemiz söz konusu dahi olamaz, tabi eğer fizik kuralları benden habersiz değiştirilmediyse.

İnsanlık, orta çağlardan bu yana devr-i daim makinesi üretmek için kafa patlatmaktadır. Herhalde Türkiye, günümüzde bu makineden ümidini kesmemiş ender ülkelerden biridir. Ayrıca, son 30-40 yıldır suyla otomobil çalıştırma girişimleri dünya rekorunun bizde olduğu da muhakkaktır.

Bence bu ustalar (nedense bu bilimsel buluşları yapanlar arasında hiç bilim adamı veya bilim eğitimi almış adam bulunmaz!), emek ve zamanlarını bu işe harcayacaklarına, yabancı işçilerin emeğine çuvalla para ödeyerek getirttiğimiz teknolojik donanımı nasıl edip de bir dakika, bir kilometre daha fazla kullansak diye kafa yorsalar daha iyi olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #4 : Ocak 17, 2011, 15:17:45 »
bu sistemi yıllar boyunca kafamda tasarlamıştım hep.
negatif emisyonlu araçlar yapma hayaliyle yaşıyordum, ama mümkün olmadığını görmüştüm, hidrojeni elde etmek öyle kolay bir iş değildir, kaldı ki elde edilse bile küt diye hidrojen yakmaz yani araba...
LPG için bile birsürü değişiklik yapılıyor...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #5 : Ocak 17, 2011, 15:31:27 »
bu sistemi yıllar boyunca kafamda tasarlamıştım hep.
negatif emisyonlu araçlar yapma hayaliyle yaşıyordum, ama mümkün olmadığını görmüştüm, hidrojeni elde etmek öyle kolay bir iş değildir, kaldı ki elde edilse bile küt diye hidrojen yakmaz yani araba...
LPG için bile birsürü değişiklik yapılıyor...


+1

suyu hidrojene ayırmak için atom molekülü başına 1.2 volt gerekiyor , arabada kullanılıcak kadar çok miktarı ayrıştırmak için binlerce volta ihtiyaç duyuluyor günümüz teknolojisi ile imkansız ancak ileriki 20 30 yıl içerisinde yapılabilir bir sistem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #6 : Ocak 17, 2011, 15:32:46 »
Offroad ve gözetmenlik konularında uzman bir abim Tahoe aracı için uzun zamandır bu tarz denemeler yapmakta, gözle görülür derecede verim ile kullanmasına rağmen sistemin zorluklarından şikayet ediyordu en son, geliştirme süreci devam ediyor henüz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #7 : Ocak 17, 2011, 16:00:17 »
Honda FCX Clarity de hidrojen ile çalışıyor mesela, ama hidrojeni yakıt pillerinde elektrik üretmek için kullanıyor :)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #8 : Ocak 17, 2011, 17:36:40 »
Arkadaşlar termodinamiğin birinci yasası gereği tabi ki yoktan enerji yaratmak mümkün değil. Sanırım bu sistemin amacı zaten bu değil. Amaç mazotun yanma verimliliğini arttırmak. Yani yanmadan egzostan atılan yakıttan kazanabilirsiniz bu mümkün. Bunu yapan LPG sistemleri de var. Mazotla birlikte yanma odasına az bişey LPG enjekte ediliyor. Sonuç: LPG nin tutuşturuculuğu sayesinde mazotun %100 e yakını yandığı için verim artışı, performans artışı ve ekonomi aynı anda geliyor. Hangisi daha güvenli diye bakmak lazım. Bildiğim kadarıyla hidrojenin basıncı (birim ağırlığının aynı sıcaklıktaki basıncı) ve parlayıcılığı çok yüksek. Kıvılcım çıkarma ihtimali olan elektrikli aparatlarla birlikte olması kulağa hoş gelmiyor. Bir de asit çözeltisine sürekli saf su ekleme zorunluluğu.. Sanki LPG daha pratik gibi. Ama ezbere bişey söylemek de yanlış olur.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #9 : Ocak 17, 2011, 18:19:58 »
bizim okulda hidrojen otomobili vardı, ayda bir yanardı, kendi kendine bile yanıyordu...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #10 : Ocak 18, 2011, 11:36:05 »
bizim okulda hidrojen otomobili vardı, ayda bir yanardı, kendi kendine bile yanıyordu...
tartışma biraz sursun diye pek cevaplar vermedim ve bugün arkadaşlar neler yazmış diye baktım derken bu mesajo okuduğumda bastım kahkahayı  kendi kendine araba yanıyor demek hahahahahah
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #11 : Ocak 18, 2011, 11:40:28 »
Hidrojen çok sakat bir gaz, en ilginç bulduğum resimlerden birinin de oluşmasını sağlamıştır tarihte :)

İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #12 : Ocak 18, 2011, 11:49:02 »
bugun öğleden sonra sıstemi aracına uygulamış biri ile görüşmem var  aracı mercedes s500, sanırım v6 yada v8 sonuçları sizlerle buradan paylaşırım....elimden geldiğince bilimsel veriler almaya çalışacağım ama ne kadarını verir bilemem....1200 tl ödemiş
bakacağım konular şöyle
1-sıstem tasarımı
2-araçta yerleşim planı nasıl
3-sıstemin çalışma mantığı (bu kısım bizden detayları saklanan kısım)
4-motorda su birikmesi olur mu (bende olmaz çünkü oluşan su molekulleri buharlaşma yolu ile eksozdan atılır sanırım)
5-Sistem ilk startı aküden alıyor ve motor, benzin yada yakıtı ne ise onunla başlıyor daha sonra ne oluyor....

aklınıza gelen soru varsa yazın bende cevap bulmaya çalışayım
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #13 : Ocak 18, 2011, 11:51:35 »
Alper hocam eklediğin resim baya iç açıcı yani :(
evet bu olayın video kaydını izlemiştim ancak zeplinde saf hdrojen kullanılmıtı
bunlar % 30 h % 70 yakıt diyor ve sistemde gaz depolama olayı yok
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #14 : Ocak 18, 2011, 11:54:41 »
Bence bor falan gibi şeyler ekleniyor mu diye sorun, sanki öyle birşeyler hatırlıyorum biryerlerden.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #15 : Ocak 18, 2011, 12:55:35 »
Benzin ve motorine gelen zamlar yüksek fiyatlara çkınca vatandaş da kendi çözümünü kendisi buldu. Benzin ve motorinda yakıt masrafını düşüren aletler yapıldı.   

Yazı boyutunu büyütmek için Makine yüksek okulu mezunu mucit Fikret Özçelik, elektroliz yöntemiyle suyu atomlarına ayırarak elde ettiği hidrojen gazının (H2) içten yanmalı motorlarda yakıt olarak kullanımını sağlayan bir motor icat etti. Yakıt tüketiminde yüzde 30 azaltan bu icadı duyan otomotiv firmaları Özçelik`le çalışmak için kapısında bekliyor. Fikret Özçelik daha önce de özel bir elektronik ateşleme sistemi geliştirmiş, bu buluş sayesinde, araçlarda platin ve meksefe tarihe karışmıştı. DESTEK GELİRSE KALIRIM Fikret Özçelik bir süredir üzerinde çalıştığı `Hidrogaz` adını verdiği icatla, benzinli ve dizel motorlara bir parça ekleyerek, yakıt tüketimini yüzde 30 azaltmayı başarmış. Araçlarda önemli performans artışı da sağlayan proje, havanın kirlenmesine neden olan eksoz emisyonlarında da yüzde 60 azalma sağlıyor. Hatta Özçelik`in buluşu, askeri araçlar üzerinde denenmiş. Jandarma Ordu Donatım Ana Tamir Fabrika Komutanlığı, bu projeyi araçlarına tatbik etmiş ve yüzde 35,4 yakıt tasarrufu sağlamış. Proje, bazı üniversitelerin yanı sıra Sanayi Bakanlığı, TSE ve TÜBİTAK`tan olur almış. Projenin Türkiye yi petrole bağmlı olmaktan kurtararak ekonomiye önemli katkı sağlayacağına inanan Fikret Özçelik, kendisine gerekli desteğin sağlanması durumunda seri üretime geçerek, `Hidrogaz` projesinin Türkiye`de kullanılmasını istiyor. Sırada hidrojenli konut ısıtma var Tekniker Fikret Özçelik`in icadı şöyle çalışıyor: Aracın motoruna monte edilen hidrojen üretim ünitesi sayesinde, üretilen hidrojen (H2) ve oksijen (O1) gazları, belli oranlarda benzin veya mazota eklenerek ek enerji sağlıyor. Sistemin ürettiği hidrojen depolanmayıp anında kullanıldığı için tehlike oluşturmuyor. Sistemin çalışması araca yerleştirilen gösterge sayesinde kontrol ediliyor. AR-GE çalışmalarına aralıksız devam eden Fikret Özçelik`in bundan sonraki hedefi, hidrojen enerjisini konutların ısıtılması ile mutfaklarda kullanımını sağlamak. Kızartma yağdan dizel yakıt Bursa`da, bir firma, Amerika ve Kanada`da kullanılan yıkama sistemli biyodizel üretim düzeneğiyle çiftçilerin çok pratik olarak her türlü bitkisel yağdan, traktörlerini ve dizel araçlarını çalıştıracak mazot elde edebileceğini açıkladı. Coegrup Başkanı Elektrik Mühendisi Kayhan Kalelioğlu, biyodizel üretiminin çok basit bir iş olduğuna dikkati çekerek, `Bizim gayemiz köylerimizde, elinde bitkisel yağı olan veya kolay bir şekilde yağ elde etme imkanı olan çiftçilerimizin, tarımsal kalkınma kooperatiflerinin, büyük inşaat firmalarının, mevcut masrafın yarı maliyetine mazotlu araçlarını çalıştırmasına imkan sağlamaktır. Bizim oluşturduğumuz düzenekle, 500 litrelik yağ önce rezistanslı haznede ısıtılmakta, ardından suyla yıkandıktan sonra yüzde 15-17 oranında metil alkol ve bazı kimyasallarla karıştırılarak, dibinde biriken gres yağının alınarak filtre edilmiş biyodizelin kullanımına imkan sağlamaktadır` şeklinde konuştu. Yalova`da bir başka firma ise biyodizel ile normal mazotun karıştırılmasını ve tekrar filtre edilerek 210 litrelik varillerle pompayla ölçülmesini sağlayan bir düzenekte imal etti. Bu iki üreticinin çalışmalarıyla soya, kanola, pamuk, fındık gibi bitkisel yağlar, hatta kullanılmış kızartma yağlarıyla biyodizel elde etmek çok pratik hale getiriliyor yenişafak Kaynak:Haber7



Hidrojen mutfaklarda
Mucit Fikret Özçelik, hidrojeni doğalgaz kombilerinde ve mutfaklarda kullanacak sistemi kurdu. Şimdi sıra yakıt pili oluşturarak hidrojen ile elektrik üretimine geldi
REŞAT ŞÜPHESİZ / 04 Mart 2010, Perşembe - 11:40
Geliştirdiği sistemle suyu ayrıştırarak elde ettiği hidrojen gazını benzinli ve dizel otomobillerde kullanıp yüzde 33 yakıt tasarrufu yapan Fikret Özçelik TÜBİTAK'tan 5 patent almayı başardı. Otomobillerde kullandığı sistemi değiştirerek doğalgaz kombilerinde de kullanmayı başaran Fikret Özçelik, bir evin ihtiyacı olan elektriği de üretmeyi başarıyor. Genç mucit, hidrojen enerjisi ile ilgilenmesini babasına borçlu olduğunu söyledi. Fikret Özçelik, babası Kemal Ruşen Özçelik'in Dolapdere'de motor ustası olduğunu, 1978 yılında benzin sıkıntıları başlayınca, 1979 yılında elektronik ateşlemeyi icat ettiğini belirtti. Akaryakıtta yüzde 15 tasarruf sağlayan Piko marka bu ateşleme düzeneğinden 1 milyon adet sattığını anlatan Özçelik, Mercedes'in 1982'de elektronik ateşlemeyi çıkarınca bu sistemin satışlarının durduduğunu açıkladı. Özçelik, "Babam 1991 yılında da deniz suyunun elektrolize edilerek hidrojen elde edilmesi, benzinli ve dizel motorlarda kullanılması konusunda patent aldı. Bu aynı zamanda Türkiye'nin hidrojen konusunda ilk patenti oldu. Babamdan bana latoratuvarı miras kaldı" dedi. Genç mucit, diğer icatlarıyla ilgili şu bilgileri verdi: "Hidrojeni araçlarda yakıt olarak kullanabildiğimiz gibi doğalgaz kombilerinde de yakıta dönüştürebiliyoruz. Evin ısınması ve mutfak yakıtı olarak kullanılması da mümkündür. Yine bir yakıt pili kullanılarak elektrik üretimi de yapılabilir."

KİMLER İLGİLENİYOR
FİKRET Özçelik'in icat ettiği sistemle Türkiye'de resmi çevreler ve işadamları ilgilenmiyor. Özçelik'in bu konuyla ilgili açıklaması şöyle: "General Motor 5 mühendisini gönderdip inceleme yaptıktan sonra patenti satın almak istedi. Bulgaristan'ın Balkan Üniversitesi ortak çalışmayı teklif etti. Mercedes de pantenti satın almak istedi." 4'üncü Uluslararası Hidrojen Kongresi'nde çalışmalarla ile ilgili düşüncelerini anlattı. Dünya Hidrojen Enerji Birliği Başkanı Miami Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. T. Nejat Veziroğlu, Başkan Yardımcısı ve Bahçeşehir Üniversitesi Enerji Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. M. Oktay Alnıak, Erzurum Atatürk Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Avni Çakıcı, Niğde Üniversitesi Prof. Dr. Mahmut Mat, Prof. Dr.Yüksel Kaplan çalışmalara destek veriyor.

Dünya devleri teklif yağdırıyor
Türk mucit Fikret Özçelik, Türkiye'de ilk kez araçlarda yüzde 33 tasarruf sağlayan 'Hidrogas' ismini verdiği sistemle doğalgaz yerine saf su kullanan kombi geliştirdi

 
Fikret Özçelik, hidrojen ve oksijenden ürettiği enerjinin gücünü, çelik teli keserek gösterdi
OKTAY MEHMET / İSTANBUL
Babasının vefatından sonra devraldığı Hidrojen Ar Ge çalışmalarını aralıksız sürdüren genç mucit Fikret Özçelik, Türkiye'de ilk kez benzinli ve mazotlu arabalarda yüzde 33 yakıt tasarrufu sağlayan 'Hidrogas' adını verdiği bir sistemle yüzde yüz saf su ile çalışan kombi üretti. Özçelik'in her iki buluşunu Türk Patent Enstitüsü onaylarken, başta General Motor ve Mercedes firmaları ile birçok yabancı üniversite Özçelik'e ortaklık teklif etti. Ancak genç mucit Özçelik, buluşlarının Türkiye'ye mal olması için gelen teklifleri geri çevirdi. Özçelik, 'Hidrogas' sistemini Yeni Şafak okurları için uygulamalı olarak gösterdi.
ARACIN PERFORMANSI ARTIYOR
Genç mucit Özçelik, 'Hidrogas' sistemini aracın motoruna monte ediyor. Motorun çalışması ile birlikte elektronik kontrol ünitesi devreye girerek su tankından emdiği suyu reaktöre pompalıyor. Reaktörde hidrojen ve oksijene ayrıştırılan su emme manifoltu sayesinde yanma odasına gönderiliyor. Burada gaz halindeki oksijen ve hidrojen ana yakıt ile birlikte yanıyor. Bu işlem sırasında araçtan yanmadan atılan yakıt ta yanarak enerjiye dönüşüyor. Yanma odasındaki birikmiş oksijen de yanarak motorun performansını artırıyor.
SU İLE ÇALIŞAN KOMBİ ÜRETTİ
Özçelik'in geliştirdiği sistem sayesinde konutların ısınması doğalgaza ihtiyaç duyulmadan sağlanmış oluyor. Reaktör sayesinde sudan üretilen hidrojen ve oksijen enerjisi sayesinde ev hanımları mutfaklarındaki fırınları sudan elde edilen enerjiyle çalışma imkanına kavuşuyor. Özçelik, sistemin en büyük özelliğinin ihtiyacı kadar oksijen ve hidrojen üretip tüketmesi olduğunu söyledi

Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #16 : Ocak 18, 2011, 12:56:13 »
tartışma biraz sursun diye pek cevaplar vermedim ve bugün arkadaşlar neler yazmış diye baktım derken bu mesajo okuduğumda bastım kahkahayı  kendi kendine araba yanıyor demek hahahahahah

aynen öyle...
durup dururken, hele ki yaz aylarında bi bakıyosun araba cayır cayır yanıyo...
hemen yangın tüpleri falan, sonra temizlik, tadilat vs vs ...
en son satılığa çıkardılar ama kim alıcak ki...


edit: bu adamın yaptığı şeyşu senelerdir durup durup hortlayan, suyla çalışan araba mevzusu değilmi yav...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #17 : Ocak 18, 2011, 13:41:10 »
Durup biraz düşünmek lazım: Mucidi bu kadar bol olan bir ülkede neden hiç bilimsel bir buluş yapılmaz (hemen hemen)? Ben elli senedir mucit/icat/harika/muazzam haberleri okurum. Bu durumda yolda yürürken bir mucide çarpma veya kafamıza bir icat düşme olasılığı o kadar büyük olurdu ki, kimse yola çıkmaya cesaret edemezdi.

Diyebilirsiniz ki, kaldırım dururken neden yolda yürüyorsun? Bak bu iyi bir soru işte. Keşke biri çıksa da işgal edilmemiş kaldırım icat etse...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #18 : Ocak 18, 2011, 13:49:26 »
engın bey
bu konuya baya kafa yordum ben tabi araştırma manasında.Yukarıda yazdığım gibi sakaryada bir usta ile görüştüm gittim sistemi kendim gördüm.Sattığı iki kişi ile görüştüm ve memnuniyetlerini dile getirdiler.Fakat Yılmaz ustanın sistemi biraz başlabgıç aşamasında gibi.Bu ise istanbul ikitellide atolyesi var ve 15 yıldır açık olan bir yer.Eşim turbitakta çalıştığı için oraya öyle bir porje geldimi sorusunu bile araştırdım ve cevap olumlu.Cumartesi günü istanbulda bu sahışla görüşmem var ve eger tatmin olursam bu tasarruf sistemini satın alıcam.Tabi alacağım riski biliyorum.Aracım 2011 corolla a/t....Nasretttin hoca misali ya tutarsa olayı şeklinde değil.Sizinde aklınıza takılan soru varsa buraya yazın.bende sorayım...
bu gün saat 16 da sistemi almış biriyle görüşmem var arabası mercedes S500
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: elektroliz ile yakıt tasarrufu
« Yanıtla #19 : Ocak 18, 2011, 14:28:45 »
mehmet ali hocam güzel bir paylaşım olmuş öncelikle teşekkür ederim. sizin gibi ben de bu konu hakkında bir araştırma yaptım. aslında sistem yoktan enerji var etmeye çalışan bir sistem değil. elektroliz olayı ile suyu moleküllerine ayırma işlemi. akünün normal elektrik yükü az, zaten sistem araç çalışmazken elektroliz yapmıyor. araç çalıştığında ise akünün voltajı çok yüksek değerlere çıkıyor.(tam değerini bilmiyorum.) araçta kesinlikle hidrojen depolanmıyor. işin tarihçesine gelirsek bu sistem 1960 lı yıllardan beri kullanılıyor. şimdilerde ise bu sistemi araca uygulayıp kullanıyorlar. hatta bu sistemler ebay adlı sitede sanırım 600 dolar civarı satılıyor. lpg sistemi gibi birşey. araştırmamı biraz derinleştirince youtube'da bu konu ile ilgili geçmiş ve bugünlere ait çok görsel mevcut. internette araştırma yaparken bu ürünü ''HHO'' diye aratırsanız kaynaklara ulaşabilirsiniz.