Gönderen Konu: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?  (Okunma sayısı 227535 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #280 : Mart 04, 2012, 12:29:06 »
 Evet arkadaşlar arabanın oksijen sensörü değişti. Rolanti düzensizliği sebebi de boğaz kelebeğinin elektrik tesisatında bir kopukluk varmış, yapıldı. Rolantisi düzeldi. Radyatör alt hortumu sertleşmiş o yüzden damlatma yapıyormuş. Hortum bulamadık  :( Hortumu nereden bulabiliriz acaba, yardımcı olursanız sevinirim ::) Arabanın yakıt değerleri de acayip düştü şu anda 100 km.de uzun yolda fabrika değerlerini yakaladım :alkis: :alkis:
::)::)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #280 : Mart 04, 2012, 12:29:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • selam arkadaşlar ben yüksel adana
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #281 : Mart 05, 2012, 14:02:26 »
selam  arkadaşlar ilker kardeşim bi bakayım benim çıkmacı arkadaşıma tekrar yazarım buraya olup olmadıgın benim de bi ihtiyacım var aslında arkadaşlar arka sağ stop altondaki saç lazım elinde olan ve ya bildigi bi yer olan arkadaşların yardımını bekliyorum saygılarrr..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • selam arkadaşlar ben yüksel adana
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #282 : Mart 06, 2012, 16:46:48 »
selam  arkadalar ben adana da ikametgah ediyorum ama benim kayınbiraderim var istanbulda bana sis ve arka stop sacı buldu 98 model carina dagıtmışlar bi ihtiyacı olan varsa buraya yazsınlar yardımcı olmaya çalışayım saygılarr..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '98
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #283 : Mart 06, 2012, 19:48:44 »
Yüksel Bey, ben de sağ sis arıyorum biliyorsun, daha önce konusu geçmişti..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • selam arkadaşlar ben yüksel adana
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #284 : Mart 06, 2012, 22:38:00 »
tmm tahir bey sorayım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #285 : Mart 08, 2012, 14:15:34 »
Arkadaşlar bu GLİ Acılımını bilen varmı?  E harfinin açılımını biliyorum europa ama GLİ acılımı nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 265700
  • Model Yılı: '98
  • 18 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #286 : Mart 08, 2012, 18:58:23 »
XL: extra Lux

XLİ: extra Lux İnjection

XE: extra elegant

XEİ: extra elegant İnjection

GL: Grand Lux

GLİ: Grand Lux İnjection

bende donanım haber forumunda okumuştum ama doğruluğu hakkında bilgim yok açıkçası.
bildiğim zamanına göre yada emsallerine göre En üst donanım versiyonu olduğu
2013 mk3 leon style, 98 Carina E 2.0 GLİ (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #287 : Mart 08, 2012, 23:58:41 »
selam arkadalar ben adana da ikametgah ediyorum ama benim kayınbiraderim var istanbulda bana sis ve arka stop sacı buldu 98 model carina dagıtmışlar bir ihtiyacı olan varsa buraya yazsınlar yardımcı olmaya çalışayım saygılarr..

Yüksel bey merhaba,
Bana da ön eksoz borusu(eksoz manifolduyla birleşen boru) sordurabilir misiniz?
Teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #288 : Mart 25, 2012, 16:47:55 »
 Ön eksoz borusu şu an için ihtiyaç değil, gerek kalmadı diyerek düzeltme yapayım.
 
 Carinacılar hiç foruma uğramıyor herhalde eskiden daha canlıydı, forumun bu sayfası.
Yeni bir konu açıp görüşlerinize başvurmak istiyorum Sizler Carinayı benden daha iyi tanıyorsunuz, daha uzun süredir kullanıyorsunuz. Ben dahil Carinacılar arabalarını seviyorlar, pek de toz kondurmuyorlar.
Ama bence Carina'nın ciddi bir zaafı var, yol tutuşu zayıf. Aşağıdaki linkdeki yazıyı okumanızı rica edecem,

http://www.arabam.com/haber/Danisman-Avensisin-yuksekligi-yol-tutusunu-etkiliyor/Detay-276872

98 Avensis için yazılmış olsa da aynı şeyleri Carina için de söyleyebiliriz. Zaten bir kullanıcı yorumu da şöyle,


hiçde memnun değildim.
bende carina vardı ve avansis gibi yumuşak süspansiyonlu arabaydı fakat otobanda peşine takıldığım opel vectra beni bariyere yapıştırıyordu adam 180 km hızla rahatlıkla girdiği viraja benim arabam 150 km hızla giremiyordu otobüsün veya kamyonun yanından geçerken direksiyonu sıkıca tutuyordum yoksa araba çekiyordu madem yol tutuşunu iyi yapmıyacaktılar niye 2000 motor koydular herşey konfor değil bence yol tutuş ve firenaj konfordan daha önde gelir maalesef ne fren nede yol tutuş toyotalarda yok şimdi tutulmadığını söyledikleri ford mondeoya biniyorum viraja nasıl girdiğimi anlamıyorum süper yol tutuş vede rahat arabada herşey var araştırın mukayese yapın ama toyotada dış ısı göstergesi bile yok sadece yumuşak süspansiyon oda herşey değil...

veya aynı habere yorum yapan bir başka kullanıcı

merhaba avensis kullanıcıları
arkadaşlar daha önce 99 model toyota avensis kullanıyordum ama araç virajlara girerken adeta yuvarlanacak gibi oluyordu ondan dolayı sattım tavsiye etmem.

Ben de maalesef bu yorumlara katılıyorum, Carina virajlarda zayıf yol tutuşu güven vermiyor. Sizlerin bu konudaki görüş, tecrübelerini öğrenebilir miyim? Gökmen Bey burdaysa bilhassa Onun görüşlerini de merak ediyorum. Çünkü'
yolda giderken 2011 golflemi x5 jeeplere kök sökturdum neyse normal gıdıyorum sagdan.sakin sakinbaktım yanımdan jeep geçti bende kızdım bende bastım. x5 geçıyorum hemen sag fren yapıyorum bir daha geçiyorum resmen dalga geçtim diyebilirim.bir arada yol çift şeritli.200 le x5 le kafa kafa gittim. neyse ecabaata geldık feribot beklıyoruz adam indi ((x5 sahibi )) sen nasıl gidiyorsun öyle dedi. senın araban kaç model markası ne dedi. bende 98 model toyota carina dedim. güzel araban varmış iyi gidiyorsun dedi vsvs sohbet oyle uzadı gitti. işin özü 2011 model araçlara bedel carina. hayatımda bu kadar güzel uzun yol yapmamıştım. çok keyifliydi. carinanın tadını alan bırakmaz diyordu kankam hakkatten dogruymuş ben daha carinadan başka ne binerım nede degişirim..
diye yazmış.
Virajlarda nasıl buluyor Carinanın performansını? Yukardaki kapışmayı sanırım düz yolda yapmıştır. Yoksa Carinayla virajlarda hız pek de emniyetli değil gibi geliyor bana.

Konuyla ilişkili olarak yol tutuşu güçlendirmek adına orjinal lastik ebatlarını değiştirmeyi ayrıca tavsiye eder misiniz? Jant çapını büyütüp yanağı küçültmek şeklinde 195/55/15 veya 205/45/ 16 gibi
Bu tür lastik değişikliğine giden arkadaşlar yol tutuş, virajlardaki performans açısından tecrübelerini paylaşabilirler mi?

Ayrıca Carinaya yay taktıran oldu mu? Bu konuda tecrübesi, bilgisi olan arkadaş varsa onu da dinlemek isterim.

Selamlar...


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '98
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #289 : Mart 25, 2012, 19:46:19 »
Merhaba, bende olumlu olur düşüncesi ile  195/60/15 taktım ama pek farketmedi(yükseldiği için olabilir), yol tutuşundan ben de memnun değilim, çok yakmasına da bi çare bulamadım, henüz karar vermedim ama bu sıralar satmazsam öncelikle ön amortisörleri (belki 4 ünü de)sertleştirmek istiyorum, bundan önceki aracımda yaptırmıştım ve faydasını görmüştüm..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 265700
  • Model Yılı: '98
  • 18 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #290 : Mart 26, 2012, 21:10:17 »

 Carinacılar hiç foruma uğramıyor herhalde eskiden daha canlıydı, forumun bu sayfası.
Yeni bir konu açıp görüşlerinize başvurmak istiyorum Sizler Carinayı benden daha iyi tanıyorsunuz, daha uzun süredir kullanıyorsunuz. Ben dahil Carinacılar arabalarını seviyorlar, pek de toz kondurmuyorlar.
Ama bence Carina'nın ciddi bir zaafı var, yol tutuşu zayıf. Aşağıdaki linkdeki yazıyı okumanızı rica edecem,

hiçde memnun değildim.
bende carina vardı ve avansis gibi yumuşak süspansiyonlu arabaydı fakat otobanda peşine takıldığım opel vectra beni bariyere yapıştırıyordu adam 180 km hızla rahatlıkla girdiği viraja benim arabam 150 km hızla giremiyordu otobüsün veya kamyonun yanından geçerken direksiyonu sıkıca tutuyordum yoksa araba çekiyordu madem yol tutuşunu iyi yapmıyacaktılar niye 2000 motor koydular herşey konfor değil bence yol tutuş ve firenaj konfordan daha önde gelir maalesef ne fren nede yol tutuş toyotalarda yok şimdi tutulmadığını söyledikleri ford mondeoya biniyorum viraja nasıl girdiğimi anlamıyorum süper yol tutuş vede rahat arabada herşey var araştırın mukayese yapın ama toyotada dış ısı göstergesi bile yok sadece yumuşak süspansiyon oda herşey değil...

veya aynı habere yorum yapan bir başka kullanıcı

merhaba avensis kullanıcıları
arkadaşlar daha önce 99 model toyota avensis kullanıyordum ama araç virajlara girerken adeta yuvarlanacak gibi oluyordu ondan dolayı sattım tavsiye etmem.

Ben de maalesef bu yorumlara katılıyorum, Carina virajlarda zayıf yol tutuşu güven vermiyor. Sizlerin bu konudaki görüş, tecrübelerini öğrenebilir miyim? Gökmen Bey burdaysa bilhassa Onun görüşlerini de merak ediyorum. Çünkü'
yolda giderken 2011 golflemi x5 jeeplere kök sökturdum neyse normal gıdıyorum sagdan.sakin sakinbaktım yanımdan jeep geçti bende kızdım bende bastım. x5 geçıyorum hemen sag fren yapıyorum bir daha geçiyorum resmen dalga geçtim diyebilirim.bir arada yol çift şeritli.200 le x5 le kafa kafa gittim. neyse ecabaata geldık feribot beklıyoruz adam indi ((x5 sahibi )) sen nasıl gidiyorsun öyle dedi. senın araban kaç model markası ne dedi. bende 98 model toyota carina dedim. güzel araban varmış iyi gidiyorsun dedi vsvs sohbet oyle uzadı gitti. işin özü 2011 model araçlara bedel carina. hayatımda bu kadar güzel uzun yol yapmamıştım. çok keyifliydi. carinanın tadını alan bırakmaz diyordu kankam hakkatten dogruymuş ben daha carinadan başka ne binerım nede degişirim..
diye yazmış.
Virajlarda nasıl buluyor Carinanın performansını? Yukardaki kapışmayı sanırım düz yolda yapmıştır. Yoksa Carinayla virajlarda hız pek de emniyetli değil gibi geliyor bana.

Konuyla ilişkili olarak yol tutuşu güçlendirmek adına orjinal lastik ebatlarını değiştirmeyi ayrıca tavsiye eder misiniz? Jant çapını büyütüp yanağı küçültmek şeklinde 195/55/15 veya 205/45/ 16 gibi
Bu tür lastik değişikliğine giden arkadaşlar yol tutuş, virajlardaki performans açısından tecrübelerini paylaşabilirler mi?

Ayrıca Carinaya yay taktıran oldu mu? Bu konuda tecrübesi, bilgisi olan arkadaş varsa onu da dinlemek isterim.

Selamlar...


yorumda bulunan her iki arkadaşta bana göre biraz abartmışlar, bana göre yol tutuşu öyle çok övülecek kadar iyi değil, ama yerden yere vurulacak kadar da kötü değil. sadece jant lastikle çok iyi verim alınacağını sanmam. yay amortisörlerde değişmeli ki o zaman da konfordan eser kalmayacak. benden önceki sahibi 205 40 17 lastik takmış çok sertti, bende lastikleri değiştirirken 205 45 17 taktım ama biraz fazla tabiki, 205 45 16 bana göre ideal. yakıta öyle ağlayacak kadar etkisi yok ve ben şu an aracımın yol tutuşundan memnunum. çok fazla da abartıp risk almaya gerek yok diye düşünüyorum. zaten ya performans yada konfor ikisinden biri, ikiside olsun isterseniz süspansiyona çok para harcamanız gerekir.
2013 mk3 leon style, 98 Carina E 2.0 GLİ (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #291 : Mart 26, 2012, 22:43:59 »
Merhaba, bende olumlu olur düşüncesi ile  195/60/15 taktım ama pek farketmedi(yükseldiği için olabilir), yol tutuşundan ben de memnun değilim, çok yakmasına da bir çare bulamadım, henüz karar vermedim ama bu sıralar satmazsam öncelikle ön amortisörleri (belki 4 ünü de)sertleştirmek istiyorum, bundan önceki aracımda yaptırmıştım ve faydasını görmüştüm..

Tahir bey merhaba,
Amortisörleri sertleştirmek tabirini biraz açabilir misiniz? Ne gibi bir işlem ve önceki aracınızda ne tür bir fayda gördünüz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '98
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #292 : Mart 27, 2012, 09:30:21 »
Amortisörler eskidikçe özelliğini kaybediyor, aracın daha fazla yaylanmasına neden oluyor, lastiklerin yere bastırma kuvveti(hareket halinde) azalıyor.. Spor amortisörlerin normale göre daha sert oldukları söylenir ama konfor azalır doğal olarak ama yol tutuş artar..
Önceki aracım EuroCivic 1.6 otomatik di, dönüşlerde sanki yere tutunamayacak hissi veriyordu, ses falan da yapmıyordu(hatta ustam kontrol edip bu amortisörlerin sağlam demişti), yinede Amortisör ustasına tamir ettirdim(tanesi 40 TL ye) o his kayboldu ve sürüş izlenimi daha iyiydi, daha stabil gittiğini hissediyorsunuz, güven veriyor..
Diğer arkadaşlar memnun olduğuna göre bizim amortisörler eskimiştir, sadece, diye düşünüyorum....


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat paylaşınca güzel
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #293 : Mart 27, 2012, 15:29:07 »
Ön eksoz borusu şu an için ihtiyaç değil, gerek kalmadı diyerek düzeltme yapayım.
 
 Carinacılar hiç foruma uğramıyor herhalde eskiden daha canlıydı, forumun bu sayfası.
Yeni bir konu açıp görüşlerinize başvurmak istiyorum Sizler Carinayı benden daha iyi tanıyorsunuz, daha uzun süredir kullanıyorsunuz. Ben dahil Carinacılar arabalarını seviyorlar, pek de toz kondurmuyorlar.
Ama bence Carina'nın ciddi bir zaafı var, yol tutuşu zayıf. Aşağıdaki linkdeki yazıyı okumanızı rica edecem,

http://www.arabam.com/haber/Danisman-Avensisin-yuksekligi-yol-tutusunu-etkiliyor/Detay-276872

98 Avensis için yazılmış olsa da aynı şeyleri Carina için de söyleyebiliriz. Zaten bir kullanıcı yorumu da şöyle,


hiçde memnun değildim.
bende carina vardı ve avansis gibi yumuşak süspansiyonlu arabaydı fakat otobanda peşine takıldığım opel vectra beni bariyere yapıştırıyordu adam 180 km hızla rahatlıkla girdiği viraja benim arabam 150 km hızla giremiyordu otobüsün veya kamyonun yanından geçerken direksiyonu sıkıca tutuyordum yoksa araba çekiyordu madem yol tutuşunu iyi yapmıyacaktılar niye 2000 motor koydular herşey konfor değil bence yol tutuş ve firenaj konfordan daha önde gelir maalesef ne fren nede yol tutuş toyotalarda yok şimdi tutulmadığını söyledikleri ford mondeoya biniyorum viraja nasıl girdiğimi anlamıyorum süper yol tutuş vede rahat arabada herşey var araştırın mukayese yapın ama toyotada dış ısı göstergesi bile yok sadece yumuşak süspansiyon oda herşey değil...

veya aynı habere yorum yapan bir başka kullanıcı

merhaba avensis kullanıcıları
arkadaşlar daha önce 99 model toyota avensis kullanıyordum ama araç virajlara girerken adeta yuvarlanacak gibi oluyordu ondan dolayı sattım tavsiye etmem.

Ben de maalesef bu yorumlara katılıyorum, Carina virajlarda zayıf yol tutuşu güven vermiyor. Sizlerin bu konudaki görüş, tecrübelerini öğrenebilir miyim? Gökmen Bey burdaysa bilhassa Onun görüşlerini de merak ediyorum. Çünkü'
yolda giderken 2011 golflemi x5 jeeplere kök sökturdum neyse normal gıdıyorum sagdan.sakin sakinbaktım yanımdan jeep geçti bende kızdım bende bastım. x5 geçıyorum hemen sag fren yapıyorum bir daha geçiyorum resmen dalga geçtim diyebilirim.bir arada yol çift şeritli.200 le x5 le kafa kafa gittim. neyse ecabaata geldık feribot beklıyoruz adam indi ((x5 sahibi )) sen nasıl gidiyorsun öyle dedi. senın araban kaç model markası ne dedi. bende 98 model toyota carina dedim. güzel araban varmış iyi gidiyorsun dedi vsvs sohbet oyle uzadı gitti. işin özü 2011 model araçlara bedel carina. hayatımda bu kadar güzel uzun yol yapmamıştım. çok keyifliydi. carinanın tadını alan bırakmaz diyordu kankam hakkatten dogruymuş ben daha carinadan başka ne binerım nede degişirim..
diye yazmış.
Virajlarda nasıl buluyor Carinanın performansını? Yukardaki kapışmayı sanırım düz yolda yapmıştır. Yoksa Carinayla virajlarda hız pek de emniyetli değil gibi geliyor bana.

Konuyla ilişkili olarak yol tutuşu güçlendirmek adına orjinal lastik ebatlarını değiştirmeyi ayrıca tavsiye eder misiniz? Jant çapını büyütüp yanağı küçültmek şeklinde 195/55/15 veya 205/45/ 16 gibi
Bu tür lastik değişikliğine giden arkadaşlar yol tutuş, virajlardaki performans açısından tecrübelerini paylaşabilirler mi?

Ayrıca Carinaya yay taktıran oldu mu? Bu konuda tecrübesi, bilgisi olan arkadaş varsa onu da dinlemek isterim.

Selamlar...



yorumlarınızda haklısınız bende ön amortisörleri değiştirdim ama şimdi daha sert ve yoldaki ilk tümsek yada çukurda "tok tok"  sesini hemen duyuyorum ve aranın içinde hissediyorum malum yollarımız rezil durumda ,sadece otoyola çıkınca arabanın sesi , amortisör sesi  kalmıyor , ancak unutmamalıyız ki  her arabanın limitleri vardır , zorlanırsa sonuç bellidir , hız limitlerini aşınca kaza riskini alıyoruz , viraja girerken ayağımızı gazdan çekip frene basmıyorsak sonuç bellidir , unutmamamız gereken bir şey var 1997-1998 yılı şartlarında , japon mühendislerin başarabildiğinin en iyisi bu olabilir , şu anda piyasa değeri 14-15 bin tL olan arabalara biniyoruz  ve bu arabalardan imkansızı beklemek kaza riskini almamız demektir..hepimizi allah  kazadan korusun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat paylaşınca güzel
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #294 : Mart 27, 2012, 15:36:30 »
ayrıca fabrika ölçüsü 185  65  14   olan lastik ve jant için sonraki yükseltilebilecek değerler 195 55 15  uygun olanıdır , jant büyüdükçe lastik yanağı azalacağı için konfor azalacaktır. 1 cm lik tabandaki genişleme yol tutuşu için uygundur.Zaten büyüyen jant ve lastik ölçüleri ekonomiden uzaklaştırır bizleri , örneğin 185 65 14 lastik kaç para ? 195 55 15 lastik kaç para ?   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #295 : Mart 27, 2012, 22:54:12 »
ayrıca fabrika ölçüsü 185  65  14   olan lastik ve jant için sonraki yükseltilebilecek değerler 195 55 15  uygun olanıdır , jant büyüdükçe lastik yanağı azalacağı için konfor azalacaktır. 1 cm lik tabandaki genişleme yol tutuşu için uygundur.Zaten büyüyen jant ve lastik ölçüleri ekonomiden uzaklaştırır bizleri , örneğin 185 65 14 lastik kaç para ? 195 55 15 lastik kaç para ?

Yanlış anlaşılmak istemem, ne de Carinaya nankörlük etmek. Genel anlamda aracımdan çok memnunum ve binebildiğim kadar da binmek istiyorum. Konfor süper.Bu nedenle yol tutuşunda zayıf olması biraz da bu süper konforun bir bedeli. Ayrıca öyle abartılacak bir durumda değil, virajlarda gazdan ayağımı çekme noktasında da sıkıntım yok. Derdim Carinanın konforundan pek de uzaklaşmadan yol tutuşunu biraz arttırabilmek. Bunu  da hız merakından ziyade ilave emniyet unsuru olarak gördüğüm için  istiyorum.Araca uzun yıllar binmeye niyetlendiğimden de rutin bakımlarının yanı sıra yavaş yavaş  zamana yayarak tesbit ettiğim noktalarda parça değişiklikleri ufak takviyeler yapmak istiyorum.    Bu sıralar  yazlık lastik almam gerekiyor. amortisörleri yenileyecem gibi, yay da mı taktırsam  :(.... Nasıl bir kambinasyon yapayım biraz da bunu sorguluyorum. Gördüğüm bu sayfadaki çoğu kişi orjinal jant-lastik ebatlarını kullanmıyor; karşılığını yol tutuşda iyileşme olarak alınabiliyor mu emin değilim. Jantları büyütmenin göze hoş gelen tarafı olduğu gibi Yusuf beyin dediği gibi 185/65/14 den 195/55/15 e geçişin maliyet boyutu da var. Yoksa orjinal lastik ebatında oynama yapmadan amortisör+spor yay çözümü konfordan fazla uzaklaşmadan yol tutuşu arttırmada, virajlarda daha etkin bir çözüm oluşturur? Örneğin ;
http://www.eliftuning.com/Toyota-Carina-1996-1998-arasi-Vogtland-spor-helezon-yay-seti-35mm_25341.html#0
Yani hem Carinaımızın konforunu kaybetmeyelim, hem yol tutuşunu arttıralım, hem de cebimzi düşünelim ::)
Önerisi, tecrübesi olan arkadaşların görüşleri lazım.
Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat paylaşınca güzel
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #296 : Nisan 01, 2012, 22:02:27 »
Selim bey, son kez belirtmek isterimki fabrika değerleri her zaman optimum değerlerdir , yol tutuşunu artırmak için bir uzmana başvurmak lazım :)  yol tutuşunun testi için de   Renault Megane geyik testi    geyik testi denilen testi arabanıza trafiğin olmadığı bir sahada uygulamanız yeterli olur. Carina turkiyede az sayıda satıldığı için buraya foruma gelen çok fazla kimse yok umuyorum istediginiz bilgileri alabileceğiniz birileri buraya uğrar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #297 : Nisan 05, 2012, 21:01:27 »
Selamlar,
Yusuf beyin de belirttiği gibi eski araçlarla fazla hız yapmamak en doğrusu. aracın bizden habersiz eskiyen, bitme noktasına gelmiş nice aksamı olabilir. ben sadece test sürüşü için 3 sefer carina kullandım. kısaca çok beğendim. koltukların yanal destekleri ve kumaşı, süspansiyonun yumuşaklığı, aracın ataklığı, kasanın gereğinden fazla ağır olmaması, otomatik şanzımanın kararlı, net ve sarsıntısız oluşu, ideal iç hacmi, gayet estetik ve eskimeyen kasa çizgisi, yeterli (yıl ve fiyata göre ) donanımı ve sizlerden öğrendiğim bir çok 2.0 litre motorlu araçtan daha az yakıt tüketimiyle,... Carina şapka çıkartılacak bir araç.
yol tutuş konusunda uzman Subaru kullandım. belirtildiği gibi virajlara tereddütsüz girebiliyordum. fakat yumuşak süspansiyonlu, konforlu bir araçla viraja yaklaşırken yavaşlamayı tercih ederim.
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #298 : Nisan 08, 2012, 01:56:33 »
Merhaba :) belki tam yeri değil ama benim de problemim var yardım edin bi el tın bu kardeşinize :)  90 model Corona 2.0 aracım.. Yaklaşık bir yıldır araçta hız problemi var yani eski performansı yok gibi.. Mesela 5. viteste gazı köklesem de tepki vermiyo araç.. 140' ı geçemez oldum, o da anca 4. viteste çıkıyorum 5. vitese çıkınca hızlanmıyo araç neden böyle oldu bir problem var kesinlikle.. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.. ama normal olarak hızlanması atikliği güzel, lpg de var ama benzinde de sonuç aynı..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: Toyota Carina Aracı olan arkadaslar burada toplansak nasıl olur?
« Yanıtla #299 : Nisan 12, 2012, 09:12:35 »
Yardımcı olacak biri yok mu ya :)