Gönderen Konu: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı  (Okunma sayısı 20778 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • One life, live it
    • Oto Sanayiler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 20 kere teşekkür edildi
Regülatörler,

Motor soğutma suyunu ve motora giden lpg yi alırlar ve sıcak su sayesinde lpg yi ısıtarak gas halde motora gitmesini sağlarlar. Önemli olan, motor devirdaimine engel olmadan suyu içeride çok dolaşması ve böylelikle lpg yi, ne kadar fazla ve hızlı geçerse geçsin gas hale çevirebilmesidir. Bu nedenle yapıldığı malzeme ve hacmi önemlidir.
Yüksek devirlerde lpg akışı çok hızlanacağından regülatörün performansı belirleyici olur. Bu sebeple ayarlarda lpg ye üst devir sınırı konur ve siz araç lpg de gidiyor sanırken, yani panelde yeşil ışık yanarken aslında benzin de gidiyorsunuzdur. Regülatör performanlı ise bu üst sınırı ya çok yukarda tutabilirsiniz ya da hiç kullanmazsınız. Bu durumu tüketicinin bilmesi ve anlaması hemen hemen imkansızdır.

Regülatörün motor suyunu doğru yerden ve çok uzun olmayan bir mesafeden alması gerekir. Araçların devirdaiminde olası sıkıntılar bazen regülatörün yerinin veya su alma noktasının sonradan değiştirilmesini, gerektirebilir

Ayrıca motor suyunun sıcaklığını okuyarak sisteme ne zaman benzinden lpg ye geçmesi gerektiğinin sinyalini verir.

Sırasıyla
ROMANO
EUROKA - ATIKER
INKAGAS BMD

HEPSİ YANYANA.






Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • One life, live it
    • Oto Sanayiler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #1 : Ocak 06, 2011, 01:01:33 »
Enjektörler;

Enjektörler ECU dan aldığı sinyallere göre motora lpg enjekte eden parçalardır. Enjektörlerin motora lpg verme kapasitesi, aracın silindir başına düşen beygir gücüne uygun olmalıdır. Gereksiz büyük olursa fazla yakıt tüketimi, küçük olursa güç kaybı yaşanır.

Enjektörler zaman içerisinde ısı ve vibrasyondan deforme olmayacak kalitede malzemeden yapılmış olmalıdır. Enjektörlerin gelen sinyallere cevap verecek hızda çalışması gerekir. bunun sürekli olabilmesi için periyodik bakımlarda temizlenmeli ve kontrol edilmelidir. Enjektörlerin tıkanma ihtimalini yok etmek için periyodik bakımlarda filtrelerin değiştirilmesi gerekir.

Aracın lpg de konforunu düşürmemek için yüksek sesli olmamaları tercih edilir. Bazı markalar orjinallerinin taklitleri enjektörler kullanırken, bazıları kaliteli enjektör markalarını kullanırlar; yine bazıları da kendi kaliteli enjektörlerini imal eder.

Montaj yapılacak aracın şekil ve yer durumuna göre Rail (grup) yada tekli enjektörler kullanılır.

Özellikle rail enjektörlerin kaput içinde vibrasyon olan bir noktaya serbest olarak bırakılması ilave ses yaratabilir.

İNKAGAS enjektörler tek 2 ohm ile çalışan enjektörlerdir. Bu sebeple çok hızlı çalışabilirler. Ayrıca özel bir ses önleme sitemi olduğundan ilk bir kaç yüz km den sonra benzin enjektörlerinden sessiz çalışırlar. İnkagas rail enjektörlere filtre, gas basınç sensörü ve gas ısı sensörü entegre edilmiştir. Her biri kolayca ayrı ayrı değiştirilebilir. Gas kaçak ya da güç düşmesi durumunda hemen gazı keser ve ECU ya sinyal gönderir.

Sırasıyla;

ROMANO, (tekli enjektör)
EUROKA - ATIKER,
INKAGAS,
HEPSİ YANYANA







Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • One life, live it
    • Oto Sanayiler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #2 : Ocak 06, 2011, 01:15:47 »
LPG Boruları;

Regülatör ile lpg yakıt tankı arasında lpg borusu kullanılır. LPG borusunun nerelerden geçemeyeceği yönetmelikte tanımlanmıştır ve ilk sızdırmazlık raporu alınırken ve tüvtürk muayenesinde kontrol edilir. Yanlış uygulama varsa bu kontrollerden geri döner.

Bakır boru elastik olmadığından aracın kaputundan en arkaya kadar her istenilen en güvenli yolu izlemesi mümkün olmayabilir. Ayrıca her ne kadar yalıtımlı olsa da, bu yalıtımın zarar görmesi halinde, oluşan bir elektrik kaçağını lpg tankına kadar iletmesi ihtimal dahilindedir. Özellikle birleşim noktaları vibrasyonlardan etkilenebilir. Ciddi darbelerde ezilme ve kırılma ihtimali vardır.

Avrupada termoplastik borular kullanılmaktadır. Termoplastik lpg borusu elastik olduğundan bir çok arzu edilen güzergehtan, fazla zorluk yaratmadan döşenebilir. Elektrik iletmez. Vibrasyon ve darbelere karşı son derece dayanıklıdır.

Termoplastik LPG borusu Türkiye'de sadece INKAGAS BMD markasında kullanılmaktadır.

Sırasıyla,

BAKIR BORU
TERMOPLASTİK BORU
BORULAR YANYANA





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • One life, live it
    • Oto Sanayiler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #3 : Ocak 06, 2011, 01:27:35 »
ECU;

ECU, LPG sisteminin beynidir. Tüm iletişimi yöneten eletronik devredir ve yönetimi yüklü olan yazılımı üzerinden yapar. Firmaların yazılımları prensipleri itibarı ile birbirlerine oldukça benzerler, birbirlerinden ilham almışlardır.

ECU bir elektronik devre olduğundan, araçtaki tüm devreler gibi dış etkenlerden korunmaları esastır. Araçta dış etkenlerden en az etkilenecek yere konması ve muhakkak sabitlenmesi gerekir. ECU da oluşan arızalar dış müdahale ile giderilemez ve giderilmeye çalışılması arzu edilmez.

Korunması esas olduğundan, her ne kadar korunaklı bir dış kutunun içinde de olsalar, yine de aracın şekli imkan verdiği taktirde aracın yolcu kabininin içine konması tercih edilebilir. Bu işlem ilave bir işçilik gerektirir. Kabin içine yerleştirilmiş ECU yu araçta arayıp bulamayan ustaya da rastladığımı ifade etmeliyim.

Sırasıyla,
ROMANO,
EUROKA,
ATIKER,
İNKAGAS BMD,
ECU LAR YANYANA.








Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • One life, live it
    • Oto Sanayiler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #4 : Ocak 06, 2011, 01:41:09 »
Gas valfi;

LPG tankı ile regülatör arasındadır. ECU dan gelen komutlar doğrultusunda depodan regülatöre lpg akışını açar ya da kapatır.

Çok fazla birşey söylemeye gerek yok; her valf gibi işlevini tam olarak yerine getirecek, zamanla yorulmayacak malzeme ve işçilik kalitesi ile imal edilmiş olması gerekir. Üzerine entegre edilmiş filtre bulunur. Etkin çalışıp çalışmadığı bakımlarda kontrol edilmelidir.

INKAGAS BMD marka gas valfinin bobininin üzerinde etkin olup olmadığını gözle kontrolde anlamamıza imkan veren led ışık vardır.

Sırasıyla,

ROMANO VALF,
EUROKA - ATIKER VALF,
INKAGAS BMD VALF,
VALFLER YAN YANA.








Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • One life, live it
    • Oto Sanayiler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #5 : Ocak 06, 2011, 01:48:02 »
Arkadaşlar,

Bu başlığı, başka bir başlıktaki konuşmalar bu şekilde ayrı bir başlık açmanın faydalı olacağı görüşü ile neticelendiği için açtım.

Ben profesyonel olarak LPG işindeyim. Burada karşılaştırdığım parçalar şu anda elimde oldukları için karşılaştırılmıştır. Başka markalar da elimde olsaydı, onları da karşılaştırırdım.

Bu başlığın amacı, farklı markaların bileşenlerinin yan yana görülmesi durumunu oluşturarak, tüketicilerin tüm markaları karşılaştıracak bir referans veriye sahip olmalarını sağlamaktır. Herhangi bir ürünü kötülemek amacı asla güdülmemiştir.

Euroka ve atiker markalarının aynı resimlerde geçmesinin sebebi, bu bileşenlerin her iki markada da aynı olmasıdır.

Bu başlığı gece geç saatte açmamın sebebi de, mesajlarım arasına başka mesaj girmesine engel olmak; dolayısıyla başlığa bakanın akıcı bir şekilde tüm karşılaştırmaları ard arda görmesini sağlamaktır.


Umarım bir çok kişi fayda sağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #6 : Ocak 06, 2011, 07:54:59 »
Paylaşım için teşekkürler Güven Bey, konuyu sabitliyorum.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ﺖ ﻯ ﺕ
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #7 : Ocak 06, 2011, 08:42:16 »
Güzel paylaşımm..Teşekkürler..+1
Müslüman müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez, onu düşmanına teslim etmez. Kim kardeşinin bir ihtiyacını giderirse Allah da onun bir ihtiyacını giderir. Kim müslümanı bir sıkıntıdan kurtarırsa, bu sebeple Allah da onu kıyamet günü sıkıntılarının birinden kurtarır.Kim bir müslümanın kusurunu örterse, Allah da kıyamet günü onun bir kusurunu örter.(Hadis-i Şerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #8 : Ocak 06, 2011, 08:47:52 »
Güven Bey işte istediğim buydu :) Teşekkürler paylaşımınız için, hakikaten şimdi tüketici olarak aralarından en azından ilk görünüşte dış görüntü farklılıklarını görmüş olduk. Faydalı ve açıklayıcı bir paylaşım olmuş. Regülatör ve enjektörlerde özellikle dış fiziki yapılarında oldukça farklılıklar varmış dediğiniz gibi. Burda lpg sistem seçiminde regülatörün hacmi (dolayısyle kütlesi)nin fazla olması bizim avantajımıza olduğunu görüyorum. Bakır boru karşılaştırmanızda da tamamen katılıyorum yorumsuz termoplastik elastik boru olayına :) kesicilerde de oldukça fiziki yapı farkı var. Gözle gördüğüm farklar ürünede gerçekten yansıyorsa bahsettiğiniz sizin marka okkalı duruyor :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #9 : Ocak 06, 2011, 09:18:46 »
Sorularım var tabi :)

1-Enjektörlerde rail (grup) tip olanlarda arıza durumunda komplemi değişim yapılıyor, arızalı olan değişebiliyormu ? Bahsi geçen markaların fabrikasyon ömürleri hakkında bilginiz varmı ;)
2-Sizinde dediğiniz gibi ecular elektronik ve yanlış anlamadıysam yazılımla tamamı lpg sisteminin çalışmasını sağladığından ve geliştirilebilir bir firmvare olduğunu düşünerek yazılım ile güncellenebilmesi ile ilave özellikler kazanabiliyor sanırım ?
3-En çok merak ettiğim konulardan biri, regülatörlerin hacmi ile ilgili. Birçok markanın hacmi eskiden büyük büyüktü hatırlarsanız karbüratörlü araçlarda.Hatta bir dönem enjeksiyonlu araçlarda da bunlar kullanıldı.Kullananlar hala var. Şimdiki regülatörlerin görevlerinde değişen birşey olmadı görev anlamında. Şimdi markalar teknoloji ile aynı görevleri yapıları küçültebilerek yapabiliyorlar. Bunu hepimiz biliyoruz. Her sektörde bu durum var.Benim aklıma takılan bu oldu. Mutlaka hacim daralırken farklı birşeyin ihtiyacının olduğu biliniyordur ki önlem alınmış alınmıştır sanki. Bununla ilgili sizin görüşünüz nedir ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • One life, live it
    • Oto Sanayiler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #10 : Ocak 06, 2011, 14:08:43 »
Sorularım var tabi :)

1-Enjektörlerde rail (grup) tip olanlarda arıza durumunda komplemi değişim yapılıyor, arızalı olan değişebiliyormu ? Bahsi geçen markaların fabrikasyon ömürleri hakkında bilginiz varmı ;)
2-Sizinde dediğiniz gibi ecular elektronik ve yanlış anlamadıysam yazılımla tamamı lpg sisteminin çalışmasını sağladığından ve geliştirilebilir bir firmvare olduğunu düşünerek yazılım ile güncellenebilmesi ile ilave özellikler kazanabiliyor sanırım ?
3-En çok merak ettiğim konulardan biri, regülatörlerin hacmi ile ilgili. Birçok markanın hacmi eskiden büyük büyüktü hatırlarsanız karbüratörlü araçlarda.Hatta bir dönem enjeksiyonlu araçlarda da bunlar kullanıldı.Kullananlar hala var. Şimdiki regülatörlerin görevlerinde değişen birşey olmadı görev anlamında. Şimdi markalar teknoloji ile aynı görevleri yapıları küçültebilerek yapabiliyorlar. Bunu hepimiz biliyoruz. Her sektörde bu durum var.Benim aklıma takılan bu oldu. Mutlaka hacim daralırken farklı birşeyin ihtiyacının olduğu biliniyordur ki önlem alınmış alınmıştır sanki. Bununla ilgili sizin görüşünüz nedir ?

1- rail enjektörlerde enjektörler tek tek değişebiliyor.
2- Ana firma güncel bir yazılım çıkarırsa, bunun ECU ya yüklemesi yapılabiliyor. Yada aynı yazılım silinip tekrar yüklenebiliyor.
3- Eski tip regülatörler atmosfer basıncında çalışıyordu. Yeni regületörlerde gas çıkışının basıncı atmosfer basıncı üzerinde ayarlanabiliyor. Temel fark bu. Bunun dışında benim bilmediğim başka fark vardır belki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #11 : Ocak 06, 2011, 14:17:51 »
Güven Bey işte istediğim buydu :) Teşekkürler paylaşımınız için, hakikaten şimdi tüketici olarak aralarından en azından ilk görünüşte dış görüntü farklılıklarını görmüş olduk. Faydalı ve açıklayıcı bir paylaşım olmuş. Regülatör ve enjektörlerde özellikle dış fiziki yapılarında oldukça farklılıklar varmış dediğiniz gibi. Burda lpg sistem seçiminde regülatörün hacmi (dolayısyle kütlesi)nin fazla olması bizim avantajımıza olduğunu görüyorum. Bakır boru karşılaştırmanızda da tamamen katılıyorum yorumsuz termoplastik elastik boru olayına :) kesicilerde de oldukça fiziki yapı farkı var. Gözle gördüğüm farklar ürünede gerçekten yansıyorsa bahsettiğiniz sizin marka okkalı duruyor :D

Metin abi sen dükkan falanmı açıcaksın yoksa ? neden bukadar çok araştırma yapıyorsun :P :P bilmediğimiz birşey var kesin :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #12 : Ocak 06, 2011, 14:18:13 »
1- rail enjektörlerde enjektörler tek tek değişebiliyor.
2- Ana firma güncel bir yazılım çıkarırsa, bunun ECU ya yüklemesi yapılabiliyor. Yada aynı yazılım silinip tekrar yüklenebiliyor.
3- Eski tip regülatörler atmosfer basıncında çalışıyordu. Yeni regületörlerde gas çıkışının basıncı atmosfer basıncı üzerinde ayarlanabiliyor. Temel fark bu. Bunun dışında benim bilmediğim başka fark vardır belki.

Cevaplar için teşekkürler tekrar. 3. soruyu açıkçası çok net anlayamadım. Çalışma regülatöre gaz  geliyor ısıtılıp buharlaştırılıyor ve basınç oluşturulduktan sonramı enjektöre gönderiliyor ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #13 : Ocak 06, 2011, 14:24:10 »
Metin abi sen dükkan falanmı açıcaksın yoksa ? neden bukadar çok araştırma yapıyorsun :P :P bilmediğimiz birşey var kesin :D
Valla yok birşey :) öğrenmeye çalışıyorum Mesut. Dükkan açmayacağımda kesin :D Hani biz tüketiciyiz ya, yav neyi hangi  kaliteyi hangi standarta göre, kaç paralara, neden alıyoruz yada neden almıyoruzu tartışıyoruz aslına bakarsan :) Bu yorumlarıda tarafsız yapamaya çalıştım. Hani ucuz etin yahnisi gerçekten yavanmı olur her zaman ona bakıyorum :D :D Sağolsun Güven bey soruların cevaplarıyla açıklığa kavuşturuyor. Faydası oluyordur herkes için :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • One life, live it
    • Oto Sanayiler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #14 : Ocak 06, 2011, 18:20:54 »
Cevaplar için teşekkürler tekrar. 3. soruyu açıkçası çok net anlayamadım. Çalışma regülatöre gaz  geliyor ısıtılıp buharlaştırılıyor ve basınç oluşturulduktan sonramı enjektöre gönderiliyor ?
Sıvı zaten belli bir basınçla geliyor tanktan, buharlaşınca da yine basınç atmosfer basıncına eşitlenmeden, belli bir basınçla veriliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #15 : Ocak 06, 2011, 18:22:55 »
Güven bey,
bu işin ehli olarak bana net bir cevap verir misiniz?
motordan gelen sıcak su ilk lpg regilatöründen geçip, sonra kalorifere gitse,
sonra dönüş borusuna bir tane T borusu takılsa bir sakıncası olur mu? Sanayide muhatap olduğum hiç bir usta benim fikrimi tasvip etmedi. sıcak su T ile giriş yapar T ile dönüş yapar, bu böyledir, diyorlar.
daha doğrusu kafamdaki düşünceyi tatmin etmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • One life, live it
    • Oto Sanayiler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #16 : Ocak 06, 2011, 19:05:45 »
Kalorifer musluğu suyu kapatmıyorsa zaten bu şekilde bağlanması doğrusudur. T ile girip çıkmaktan daha doğrudur bu. Yeni araçların çoğunda bu mümkün. Ama bazı eski araçlarda kalorifer soğuk konumdayken kalorifer musluğu kapandığı için, bu araçlara böyle bağlantı yapıldığında regülatör donar ve lpg sistemi çalışmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #17 : Ocak 06, 2011, 23:45:14 »
Arabam 98 corolla karbüratörlü.. inşallah sorun olmaz, ben kendim yapacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • One life, live it
    • Oto Sanayiler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #18 : Ocak 07, 2011, 01:36:50 »
Yaparsınız bence  :alkis:    Ama mesleğe soyunmayın  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir kere TOYOTA, hep TOYOTA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Farklı LPG sistemlerinin bileşenleri - Karşılaştırmalı
« Yanıtla #19 : Ocak 07, 2011, 01:58:26 »
Güven Bey,

sübapları korumak için, tunap benzeri katkılar için görüşünüz nedir ?

Teşekkürler.
Yumuşak huylu isem kim demiş uysal koyunum; kesilir belki ama çekmeye gelmez boynum.