Gönderen Konu: mmt şanzıman  (Okunma sayısı 10425 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
mmt şanzıman
« : Aralık 29, 2010, 19:29:31 »
herkese merhabalar :)

öncelikle siz değerli forum arkadaşlarımın bilgisinden tecrübe edeceğimden emin olduğumdan bi süredir takip ettiğim bu siteye kayıt oldum. bugün itibariyle 1 haftadır sıfırını aradığım fakat en erken ocak sonu yeni fiyatlarla alabileceğim söylenen auris comfort extra d-4d mmt şanzıman aracımı bir başka kişinin kredisi çıkmaması sonucu almaktan vazgeçtiği aracı ve benimde dun rastgele bayiye uğramış olmam sonucunda arabamı bugün aldım. 2 senedir golf 1.6 fsi otomatik (2004) annem ile kullanmaktaydım fakat aracı paylaşamadığımızdan babamın eskiden 96 98 yılları arasında kullanmış olduğu corolla tecrübesine dayanarak auris aldım. sormak istediğim tam otomatik arabaya alışmış biri olarak bu şanzımanda zorluk yaşarmıyım geri kaydırma çok mu fazla oluyor vede sıkışık trafikte özellikle yazın bu şanzımanların kitlendiği ancak soğuduktan sonra tekrar çalıştığı hakkında problemler duydum özellikle en sonuncusu dayımın bi önceki kasa dizel mmt şanzımanlı corollada bu sorunu yaşadıktan sonra korkum iyice arttı vede ev ve okulum arası sık sık yoğun trafige kaldığım için kafamda bi acaba sorusu oldu. yenilerdede bu problemi yaşayan varmı varsa servis çözüm bulabilmiş mi? bu şanzımanlarda vites geçişleri arası sarsıntı çok mu fazla :)) biraz fazla uzun oldu ama bunlar cidden benim için önemli :)

herkese iyi forumlar :)
Audi A3 Sedan 1.6 TDi Ambiente

Toyota Club Türkiye

mmt şanzıman
« : Aralık 29, 2010, 19:29:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #1 : Aralık 29, 2010, 21:30:58 »
Hayırlı olsun, yaşamazsınız... Ama bu soruları arabayı aldıktan sonra sormanız da çok ilginç..
2011 Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #2 : Aralık 29, 2010, 21:37:50 »
araç henüz teslim alınmadı baya araştırdım biraz şans işi gibi ben makyajlı kasada hala bu tip problemlerin var olup olmadığını merak ediyorum makyajlı kasa kullanan çok yok bu kombinasyonda sanırım
Audi A3 Sedan 1.6 TDi Ambiente

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #3 : Aralık 30, 2010, 09:24:15 »
2011 Corolla com. extra 4d4 m/m kullanıyorum. Hiç bir sorun yaşamadım.
2011 Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: A-
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #4 : Aralık 31, 2010, 21:37:04 »
Bizde bir tane 2007 model D-4D  MMT AURİS var  bu saydıklarınızın hepsi mevcut  :D
Ama makyajlı kasalarda nasıl onu bilemiyorum  bence çok bir değişiklik yoktur.
Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #5 : Aralık 31, 2010, 22:29:29 »
tam olarak ne sorun cıkardı acaba? :)
Audi A3 Sedan 1.6 TDi Ambiente

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: A-
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #6 : Aralık 31, 2010, 22:58:59 »
Şu anlık bir sorunu yok sadece yazdıklarınızı doğruladım  sıkışık trafikte baskı balata fazla ısındığı için kilitlenme olayı olmuştu bir defasında vites değiştiremiyordunuz bu durumda ,vites geçişleri sarsıntılı,çok fazla geri kaçırma yapıyor   birde bizim AURİS  in baskı balata komple 60.000 km de değişti bununda şanzumandan kaynaklandığını söylemişti servis + kullanıcıya göre de değişiyor .
Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #7 : Ocak 01, 2011, 16:43:56 »
hocam merhabalar. toyota ailesine hoş geldiniz.  12 yıllık toyota kullanıcısıyım. izmir tokullulardan 2009 kasım ayında 2010 model (205 tork) dizel elegant mmt aldım 19000 km ye geldi. 17000 de "düşük yağ seviyesi" uyarısı haricinde sorun yaşamadım. bu sorunla ilgili olarak farklı bir yağ kullanıldığını (servis formunda mobil 10/40 yazıyor. doğrumu?) düşünüyorum böyle bir hata olabilirmi? bilmiyorum. takip ediyorum. sadece meraktan servise gidip vites geçişleri vuruntulu oluyor dedim. bilgisayar ile yeni bir yazılım yüklediler. dahada güzel oldu. o günden sonra hiç bir sorun yaşamadım. ama bazı kurallara uyarak. yokuş yukarı mutlaka manuel modda çıkın. sıkışık trafikte, dur kalkta el fireni ile kalkmayı alışkanlık haline getirin ve manuele alın. kırmızı ışıkta vitesi boşa alın öyle bekleyin. uzun yolda otomatik çok keyifli ama max yakıt tasarrufu istiyorsanız mauel de 2100 devri aşmadan 6 viteste gidin. keyfine diyecek yok. mmt tamamen kullanıcı seçer huyunu bilmezseniz sıkıntı olur. mmt sisteminin sürüşü algılama yeteneğini keşifettiğinizde aslında sorunda biter. tamamen sizin kullanışınıza bağlı olarak yanlış hatırlamıyorsam (servis müd arkadaşım söylemişti) 189 sürüş modu varmış. araç sizin ve yolun durumuna göre vites konumunu otomatik olarak seçebiliyor. son olarak araç her durumda otomatik olarak vites küçültüyor ancak büyütmeyi siz yapmak zorundasınız. aracın otomatikleştirilmiş manuel bir araç olduğunu unutmayın. yakıt sarfiyatı sehir içi ve şehirler arası ortalama 4.7-4.8 arasından değişiyor. sadece spor kullanmadan şehir dışında 4.1 gördüm. kazasız belasız ailenizle mutlulukla yolculuk edeceğiniz bir yeni yıl dileklerimle...
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #8 : Ocak 01, 2011, 17:01:28 »
araba konusunda oldukça hassasımdır ayrıca takıntılıyımdır. bu sanzıman hakkında cok arastırma yaptım. yakın cevremde kullanan kişilerede baya sordum sonuc olarak arabayı her türlü konuda ciddi olarak hor kullanan bi yakınımda bile 60000 km de sorun cıkarmamıs ve aractan memnun tam otomatikten sonra biraz alışma devresi yasayacagım kesin fakat toyotanın sorunsuzluğuna güvenerek aldık ilerleyen günlerde kendi aracımı test edip sizlerle paylaşacagım.
Audi A3 Sedan 1.6 TDi Ambiente

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #9 : Ocak 01, 2011, 18:50:08 »
İçtenlikle söylüyorum MMT şanzıman'dan her ne model olursa olsun uzak durmanızı tavsiye ederim,üzülerek :) söylüyorum dizel otomatik kombinasyonu DSG şanzıman ile şu an en iyi marka VW.Toyota da MMT teknolojisi tam gelişmediğinden sadece 3. Dünya ülkeleri ve bazı avrupa ülkelerinde satılmaktadır.

Forumlarda bu şanzıman ile ilgili yaşanmış birçok sorunu görebilirsiniz,60.000km'de bu şanzıman ile hiçbir problem yaşamadım diyen kullanıcı bence en şanslı Toyota kullanıcılarından biridir :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #10 : Ocak 03, 2011, 22:06:46 »
bende içtenlikle biri olarak söylüyorum.m/m şanzıman kesinlikle çok zevkli vede ekonomik.ben burdan bu yorumları dikkate alacak kişilerin bu vitesi gerçekten kullanan kişilerin yorumlarını ciddiye almalarını tavsiye ederim.kullanmmadan yapılan yorumlar son derece yanlış ve de toyotanın adını kirletiyor.daha önceki aracım corolla sol otm. idi.o araçta çok güzel ve zevkliydi ama m/m vites çok daha farklı ve de ekonomik.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #11 : Ocak 03, 2011, 23:47:26 »
2011 d-4d auris m/m aracımı 2 aydır kullanıyorum.şu ana kadar hereyerde bahsi geçen konularda herhangi bir sorun yaşamadım(maşallah diyeyim).manuel kadar performans zevki pek yaşatmasada aşağı kaldığıda söylenemez.geçmişte otomatik ve bu tip şanzıman karşıtı biri olarak şu an şimdiye kadar boşuna eziyet çektiğimin farkına varmış durumdayım.tabi bu konularda iddialı konuşmak için 2 ay yeterli değil bunun farkındayım ancak şu ana kadarki izlenimlerim rahat,kullanışlı daha da önemlisi (son zamanların genel sorunu olan akaryakıt fiyatlarından ötürü) ekonomik.daha ne olsun.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #12 : Ocak 04, 2011, 11:38:03 »
emre bey selamlar olsun;cok güzel bir karar vermişsiniz öncelikle arabanız hayırlı olsun.ben her kasa auris satın aldım ve vır üst modeli cıktıgında değiştirdim,şimdi ise 2011 model d4d mmt auris kullanıyrum,bundan öncekıde 132 beygır benzınlı aurısti gene mmt,sadece sunu soyleyebılırım kullanması ınanılmaz keyıflı ve cok az yakıt tukettıren bı sanzuman modelı,ben hıc bır sorun yasamadım son 3 mmt arabalarımda.helekı 2011 olanı hepsınden daha yumusak ve seri dizel olmasına rağmen.gönul rahatlıgı ıle kullanın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #13 : Ocak 04, 2011, 11:42:45 »
ama püf noktalarına dikkat etmenizi öneririm arkadaslarında bahsettıgı gıbı,yokus yukarı cıkarken kesınlıkle manuel mod da kullanın,yogun trafıkde ve kırmızı ısıkda dururken aracı bosa alıp bekleyın çünkü manuel bı aracda ayağınız debrıyaja basıyo gıbı düşünün,eger otomatik mod da kullanmak ıstıyorsanız sayet es butonuna basınki vites gecıslerı daha düzenli olsunkı araç sürekli debriyaj yapmasın.bıde sunu ekliyim,manuel mod da vıtes gecırırken ayagınızı gazdan hafıfce cekın.keyıf alacagınızdan eminim saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #14 : Ocak 04, 2011, 19:53:34 »
teşekkürler onur bey
bende aracımı teslim almak için sabırsızlanıyorum hergün bayiyi arıyorum yakında yeter deyip vermicez araba size demelerinden korkmaya başladım :D sizin söylediklerinizden sonra iyice aklımda ki soru işaretleri kalktı artık aracı aldıktan sonra bakalım ne göstercek test edip burada paylaşacağım :)
Audi A3 Sedan 1.6 TDi Ambiente

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 59000
  • Model Yılı: '13
  • 6 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #15 : Ocak 04, 2011, 22:46:37 »
Herkese selamlar. Ben de MMT aldım. Alırken Onur beyin ve Mehmet beyin uyarıları paralelinde uyarılarda bulunmuştu işin uzmanları. MMT şanzımanın da kendine göre bir usulü var. Bu usüle uyduktan sonra sorun çıkarmayacaktır. Herkese kazasız keyifli sürüşler dilerim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #16 : Temmuz 16, 2017, 13:15:49 »
Araç hareket halindeyken E modundan manuel moda geçmenin bir sakıncası varmıdır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '21
  • 25 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: mmt şanzıman
« Yanıtla #17 : Temmuz 16, 2017, 14:16:35 »
Araç hareket halindeyken E modundan manuel moda geçmenin bir sakıncası varmıdır

Sakıncası yoktur.