Gönderen Konu: Uzun Bir Yokuş En Uygun Nasıl Çıkılır?  (Okunma sayısı 8816 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2007 YARİS SOL SPECİAL
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Uzun Bir Yokuş En Uygun Nasıl Çıkılır?
« : Aralık 06, 2010, 17:18:28 »
arkadaşlar malum bizim ae101lerde yol bilgisayarı falan yok o nedenle hangi şekilde daha az yakar hesaplamak denemek gerekiyor. kişinin sürüş stiline göre değişiyor.

geçenler megane II kullanırken yol bilgisayarından anlık yakıt tüketimine baktım düşük devirde haliyle tüketim düşüyor görünüyor fakat aklıma takılan bir konu oldu sonradan ben o dediğim yokuşu hergün aracımla çıkıyorum. çoğu zamanda düşük devir düşük hızlarla çıkıyordum
şimdi zamanı biz işin içine hiç katmıyoruz yokuş ortalama 1km kadar ve bayağı dik sayılır.

şimdi yüksek vites(2000 devir) ile düşük hızlarda(30km hız diyelim) sabit gaz ile gidiyoruz diyelim anlık tüketimde 7lt olsun 2dkda yokuşu çıkıp bitirmiş olalım
diğer seçenekte ise arac düşük vites (3000 devir) ile (50km hız diyelim) sabit yokuşu çıkıyor sallıyorum onda da yakıt tüketimi 8lt gösterse ve 1dkda yokuşu çıkmış olsak

hangisinde yakıt daha ekonomiktir?

birisinde 2dk boyunca 2000 devirde yokuş çıkılıyor
diğerinde 1dk boyunca 3000 devirde yokuş çıkılıyor

aslında en güzeli yokuş başlamadan aracın düzlükte hızını aldırmak daha ekonomik olur diye düşünüyorum ama ışıklara denk gelinirse yokuşu hızlanamadan çıkıyorsun

Toyota Club Türkiye

Uzun Bir Yokuş En Uygun Nasıl Çıkılır?
« : Aralık 06, 2010, 17:18:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • hayırlısı...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '14
Ynt: Uzun Bir Yokuş En Uygun Nasıl Çıkılır?
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2010, 17:23:43 »
ae101 de 3000 devir yakıt tuketımı için ideal dir bence en azında ben ole kullanıyordum cokta uygun gelıyordu bana suan megene 1 var 2500 devirde kullanıyorum ortalma ama ae101 varken 3000 devirde kullanırdım cokta uygun geliyordu bana diğer araclarla kıyasladığımda

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Uzun Bir Yokuş En Uygun Nasıl Çıkılır?
« Yanıtla #2 : Aralık 06, 2010, 17:25:19 »
makina mühendisliği okudum motor, dinamik bilmem ne 54 tane ders aldım ama hiç böyle bi soruyla karşılaşmadım. :) :) zor soru valla ne diyeyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Uzun Bir Yokuş En Uygun Nasıl Çıkılır?
« Yanıtla #3 : Aralık 06, 2010, 17:28:43 »
yol bilgisayarı orda dk hesabı yapmıyor ki bu şekilde 100 km gidersen bu kadar yakarsın diyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Uzun Bir Yokuş En Uygun Nasıl Çıkılır?
« Yanıtla #4 : Aralık 06, 2010, 17:39:10 »
ben rampa gördüğümde aşağıdan kaptırıyorum devrini yükseltiyorum aracın...hem kısa sürede çıkıyor hemde vites küçültme gibi bi problemin olmuyor...bence en mantıklısı bu... trafik ışıklarına denk gelmenizde şans işi...ona bişey diyemem...
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Uzun Bir Yokuş En Uygun Nasıl Çıkılır?
« Yanıtla #5 : Aralık 06, 2010, 17:57:46 »
arkadaşlar malum bizim ae101lerde yol bilgisayarı falan yok o nedenle hangi şekilde daha az yakar hesaplamak denemek gerekiyor. kişinin sürüş stiline göre değişiyor.

geçenler megane II kullanırken yol bilgisayarından anlık yakıt tüketimine baktım düşük devirde haliyle tüketim düşüyor görünüyor fakat aklıma takılan bir konu oldu sonradan ben o dediğim yokuşu hergün aracımla çıkıyorum. çoğu zamanda düşük devir düşük hızlarla çıkıyordum
şimdi zamanı biz işin içine hiç katmıyoruz yokuş ortalama 1km kadar ve bayağı dik sayılır.

şimdi yüksek vites(2000 devir) ile düşük hızlarda(30km hız diyelim) sabit gaz ile gidiyoruz diyelim anlık tüketimde 7lt olsun 2dkda yokuşu çıkıp bitirmiş olalım
diğer seçenekte ise arac düşük vites (3000 devir) ile (50km hız diyelim) sabit yokuşu çıkıyor sallıyorum onda da yakıt tüketimi 8lt gösterse ve 1dkda yokuşu çıkmış olsak

hangisinde yakıt daha ekonomiktir?

birisinde 2dk boyunca 2000 devirde yokuş çıkılıyor
diğerinde 1dk boyunca 3000 devirde yokuş çıkılıyor

aslında en güzeli yokuş başlamadan aracın düzlükte hızını aldırmak daha ekonomik olur diye düşünüyorum ama ışıklara denk gelinirse yokuşu hızlanamadan çıkıyorsun




Ercan bey;
 bence a) seceneği, 2 dk boyunca 2000 devir. yokusun basında baslarsanız hızlanmaya bu secenek daha verimli olur.
Geriden kaptırabiliyorsan 3000 devir ideal..
ae101 keçi gibi tırmanıyor, o da ayrı konu tabi ;) dikiz aynasından seyretmek zevkli oluyor :)
'98 Corolla XEi
'12 Avensis Elegant Extra 1.6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Uzun Bir Yokuş En Uygun Nasıl Çıkılır?
« Yanıtla #6 : Aralık 06, 2010, 18:10:03 »
yokuşlarda 3.000 - 3.500 devir aralığında çıkarsanız daha az yakar.

zaten küçük motorlu bir araba ile 2.000 - 2.500 devirde yokuş çıkamazsınız.
Mesela Ben albeayla cinnahı çıkarken en az 4000 devirde 3.vitese geçmem gerekiyor yoksa devir düşüyor...
arabada 4 kişi varken zaten 3. vitese geçemiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2007 YARİS SOL SPECİAL
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Uzun Bir Yokuş En Uygun Nasıl Çıkılır?
« Yanıtla #7 : Aralık 06, 2010, 22:47:24 »
ya benim araç otomatik o nedenle ben gazı sabit tuttuğumda 2000 devirlerde vitesi otomatik atıyor
acaba vitesi manuel 2ye çekip 2.300-2500 gibi devirlerde mi çıksam hep yoksa kendisine bırakıp 2000 devirler de mi
diye düşünüyorum.
yoksa gaza bastığım sürece araba yokuşta gitmem demiyor mübarek ne kadar yüklensemde araba hızlanmaya devam ediyor o ayrı :)

bazen öyle geliyorki bana

aracı serii kullanmam gerekiyor ve od(over driver) açıyorum ve daha devirli kullanıyorum ama beklentim gibi olmuyor öyle yani fazla yakar yüklenme derler ya ben mi fazla yaktığını anlayamıyorum farkedecek kadar fazla yakmıyorda....

ha tabii 5000devirlerden bahsetmiyorum o nedenle gaza basmak ile basmamak arasında kalıyor insan :D

biliyorum garip bir soru ama 3dk boyunca gaz vermekle 1dk boyunca gaz vermek arasında sonuçta fark var ama
atıyorum saniyede 100gr gaz geçmesi ile 300gr gaz geçmesi arasında da fark var
acaba hangisi daha az yaktırı :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Uzun Bir Yokuş En Uygun Nasıl Çıkılır?
« Yanıtla #8 : Aralık 06, 2010, 23:00:11 »
Tırmanma serıtlerınde oncesı musaıt ıse olabıldıgınce hız ve ıvme kazanarak gırmek gerek yakıt sarfıyatı gerekse motor sıhhatı ıcın avantaj olusturacaktır.
2000 devırde gırdıgınız tırmanma serıdını aracın yuku ve hava sartlarınada baglı olmak uzere sabıt gazda aynı devırde cıkabılmenız mumkun olmayacak ve gayrı ıhtıyarı cıg yakıt atımına sebebıyet verılecektır.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Uzun Bir Yokuş En Uygun Nasıl Çıkılır?
« Yanıtla #9 : Aralık 06, 2010, 23:37:40 »
devirin yüksek olması daha fazla gaz geçtiği anlamına gelmez , gaz pedalına ne kadar bastığınız önemlidir.
gaz pedalına ne kadar az basarak aracı ne kadar yüksek devirlere çıkartabilirseniz o kadar ekonomik olur.

Diyelim ki ; 2.000 devirde gaza çok basarsanız (her devirde)80ml yakıt pompalarken , 4.000 devirde gaza az basarsanız (her devirde)30ml yakıt pompalar. Oda 4.000 devirde , 2.000 devirin iki katı kadar hızlı devir çevirdiği için  30 x 2 = 60ml olur. Bu nedenle yokuş yukarı 2.000 devirde 16lt yakan bir araç , 4.000 devirde 12 lt yakarak en mantıklı tasarruf sağlanmış olur. (rakamları kafadan attım, mantık olarak anlatmaya çalıştım.)


O/D(off)   90km/h ın  altında iken aracın fazla yakmasına sebep olmaz. ancak daha yüksek hızlarda aracın ekonomi vitesine geçmesini engellediği için mesela 120km/h ın üzerinde iken 3. viteste kaldığı için çok yakar.