0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bunun sebebi onun disel olması değil, onda Turbo olmasıdır.
Mustafa bu daha çok araçda kullanılan işletim sisteminin özelliklerinden ve şanzıman oranlarından kaynaklanıyor. Yoksa seriliğe en çok ihtiyaç duyulan rallylerde disel kullanılırdı. Ara hızlanmalarda yüksek tork ve şanzıman oranları oldukça belirleyicidir serilikte. Ayrıca biliyorsunki disel motorlar benzinliye oranla daha ağırdır ve buda bir handikaptır. Disel motorlar maksimum gücünü benzinli olanlara göre daha düşük devirde verebilirlerken avantaj sağlarken yüksek devirlere çıkamamaları nedeniyle benzinli olanlara göre dezavantajlıdırlar. Bu yüzden şanzıman oranlarıda farklıdır. Not: Maksimum gücü yüksek devirde mi almak, yoksa düşük devirde mi almak ise sportiflik açısından daha iyidir oda tartışılabilir tabi. Bana göre ise önemli olan maksimum gücün ve torkun hangi devirde alındığı değil tork ve güç dağılımının homojenliğidir.
corolla seri değilse benzinli alacan yakacan paraları çünkü sedan 1400 cc dizelde daha hızlısı yok...üstüne türkiyede