Gönderen Konu: Aracın Hızlanması  (Okunma sayısı 5309 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Üye

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« : Ekim 15, 2007, 12:55:59 »
Araç hızlanması bence çoğu kişinin kafasını karıştıran bir durumdur.
Nasıl mı?

örneğin 110 bg gücündeki benzinli bir araç 80 bg gücündeki bir dizelden daha iyi hızlanır. Nedenini çoğumuz benzinlinin beygir gücü var diye açıklarız. Aslında öyle değil !


110 bg 240nm torka sahip bir dizel 110bg 150nm benzinliden daha iyi hızlanabilir.

tork demek çekiş demektir. bu kavram iki tip motor içinde geçerlidir.

gelelim nedenine;

size bir tablo ekleyeceğim. bu tablo 110bg benzinli ve 80bg dizele aittir. bu iki araçtan benzinli olan dizelden 0-100km de daha iyi hızlanır.



motorun ürettiği tork tekerlere şanzıman oranlarından dolayı farklı iletilir. düşük vitesde yüksek olarak, yüksek viteste düşük olarak iletilir. bu aracın daha kolay hızlanmasını sağlamak içindir.
tablodaki dizelin 180nm torka rağmen daha yavaş 0-100km vermesinin nedeni budur.
çünkü dizel kısa devir aralığına sahiptir. dolasıyla 2. vites 73km hızda vites değiştirmek zorunda ve 3. vites 2500 devirde 210nm torka düşmektedir. benzinli ise 2. viteste 100 km hıza kadar gidebilmekte ve tekere iletilen ortalama torku 260-270nm civarındadır.

0-100km de 80bg 180nm dizelin geride kalmasına neden olan faktör kısa devir aralığıdır.

0-100 km de eğer dizelin ürettiği tork 200nm üzerine çıkarsa benzinli zorlar hatta geçebilir. Çünkü kısa devir aralığına rağmen aracı daha kuvvetli itecektir.

yani sonuçta tork bir aracın itme gücüdür. bunun çokluğuna ve azlığına bağlı olarak aracın hızlanması değişecektir. dizelde kısa devir aralığı bunun sonucunda 0-100 km de 100km hıza ulaşana kadar 3. vitese kadar çıkması dezavantaj olmaktadır.

netice olarakta beygir bir aracın itme gücü değil, bu itme gücünün sonucunda  oluşan iştir. bir neticedir

eğer soru sorarsanız daha iyi açıklayabilirim.  

saygılar
Bodrum

Toyota Club Türkiye

Aracın Hızlanması
« : Ekim 15, 2007, 12:55:59 »

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #1 : Ekim 15, 2007, 14:27:33 »
utku dediklerine katılan bir insanım da insanlar beygir gücüyle torku karıstırıyorlar tork sıkıstırma gücüdür buda motorun cekiş ivmesini gösterir
*******bazen sessizce ayrılmak kolay gelir gözyaslarına bogulmaktan kacmaktır aslında*******
 
      94xl.i ekstra efsane ae101

   ****** rampada yavas düzde savas *****

Çevrimdışı Üye

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #2 : Ekim 15, 2007, 15:36:32 »
Paylaşım için teşekkürler Utku Bey, oldukça aydınlatıcı olmuş...
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı Üye

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #3 : Ekim 15, 2007, 16:01:41 »
Alıntı yapılan: Üye
Paylaşım için teşekkürler Utku Bey, oldukça aydınlatıcı olmuş...


rica ederim sizlerde saolun  
Bodrum

Çevrimdışı Üye

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '00
  • Kilometre: 106000
  • Kan Grubu: A+
  • 161 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #4 : Ekim 15, 2007, 17:15:32 »
Aslında farkları baya basit.

Biri çevirme gücü ölçüt birimi.
Diğeri ise yapılan iş ölçüt birimi.

Yani biri voltaj, diğeri kilovat gibi
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   
Lexus Türkiye Bilinçlendirme Kampanyası:
http://www.lexustr.com

Çevrimdışı Üye

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #5 : Ekim 15, 2007, 17:26:45 »
Alıntı yapılan: Üye
Aslında farkları baya basit.

Biri çevirme gücü ölçüt birimi.
Diğeri ise yapılan iş ölçüt birimi.

Yani biri voltaj, diğeri kilovat gibi

fark gayet basit aslında ama insanlar genelde dizelin benzinli ile 0-100 km karşılaştırması yaparken hep şunu diyorlar: "benzinlinin beygir gücü var ondan daha iyi hızlanır". bu yüzden bilgilendirme amaçlı açtım bu konuyu
Bodrum

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ..
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #6 : Ekim 16, 2007, 01:15:23 »


arkadaşlar hızlanmada olayını sadece enerjiye bağlı değil .

Hızlanma nedir? 0-100km/h? fırlama kısa sürede nasıl olur? neler gerekli dir?neler etkiler?

işte cevabı:

 

1) büyük bir F kuvveti gerekli bir kere, itme gücü yani. bunun adıda torktur dönen cisimlerde ( ama yeterli değil tek başına)

 

2) ivmesi büyük olmalı  burda bir yorum yapalım ilk 10 sn olarak düşünürsek kalkışta dizelin ivmelenmesi küçüktür. benzinlinin çok iyidir. ama 60km/h dan 140km/h doğru ivmelenmede dizel daha iyidir. yani seyir ederken sollama yaparsanız dizel uçar, dururken ilk 60-70 te hızlanmada benzinli uçar. Burada diğer konulara girmiyorum yok dizelin turbosu hemen devreye girmez, max deviri düşük olması ağır olması, motor çalışma prensibinden vs vs burasını ayrı tartışalım ayrı konu.

NeYsE biz kısa zamanda yol aldıralım arabaya.ivmeyi büyük tutalım bunun içinde

dizelse aracın devir saati yeşil bitiminde hemen vitesi büyüt , benzinli ise aracın bas gaza bas gaza devir saatini sona kadar getir. daha iyi ivme için

 

 

3)0- 1000 metreyi aldığı yol kaç sn? 0-400 metreyi aldığı yol kaç sn? araç ivmesi hakkında fikir verir ivme sabit olmayıp, her aralıkta değişken olduğından

örneğin corolla benzinlide 17.5 sn dizelinde 18.5 sn dir.

100 km/h  ye geldiğinde dizelin aldığı yol kaç metre?  benzinlinin aldığı yol kaç metre? işte biz burda yanılıyoruz yok clio avensisi geçti passatı geçti hızlanırken, ama kısa aralıkta hızını çabuk büyüten saliseler aralığında birden aldığı yolu 2 ye katlayacaktır..(hızın karesi formülden gelir)....sonrada passat ile avensis clio yu toz edecektir forumda gördüğünden örnek verdim bir arkadaş sormuş.

 

4)aracın kütlesi, araca etkiyen sürtünme kuvvetleri önemlidir! örneğin:

toyota  motorun 90 bg 190 torku var ama corollanın kasası ile yarisin ki birmi? her şeyi şanzımanı tekeri,beyni aynı olsa yaris geçer dimiiii

 

SONUÇ= araba alırken aldanmayalım arkadaşlar 0-100km/h kısa sürede çıkan her zaman önde gitmez.. yolu çok alan önde gider orası fabrikaların kandırmacası. bunu fiat çok yapıyor kısa görünüyor ama sallama, kapıştırın g.puntoyla corolayı corolla eker onu

 

size tiyo lastik çapı büyük olup torku yüksek olan en hızlısıdır %90 nında

0-1000 , 0-400 metreyi aldığı zamana bakın . lastikler eşitse çapları kastediyorum, genişliğini söylemiyorum son hıza bakın fazla olan daha iyidir.

aracın kasasına bakın büyük geniş ağır olan geriden gelecektir her zaman kısa olsada 100 çıkması aynı motorda ağırlıkla, ivme ters orantılıdır.

yeni kasa corolla 2007 dizelle , 2006 dizel corollayı kapıştırın lambada 2006 geçecektir.

 

 İYİ HIZLANMA FORMÜLÜ ŞUDUR: 100 km/h daki toplam kinetik enerjisi kw x 10000 / 4.3xaracın ağırlığı, formülde uygula hesapla çıkan sonucun karekökünü alın=  büyük çıkan öndedir. 2 ARACI kıyaslarsanız

bu formül E=1/2 .m. (V)2 DEN GELİR Vyi çekeriz ı birimi joule ceviririz.

                                                       

 

Mükemmel Toyota

Okan Pişirir

  • Ziyaretçi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #7 : Ekim 16, 2007, 01:21:58 »
aracımın arkasına torkunu yazdırcam havam olsun
millet genede böle der diyelim benim aracın tork 240 ya bakıp bakıp ya hassan memo bak lo 240 hp miş bu araba hehhehehhe

yalnız çok aydınlatıcı bi bilgi katılıyorum ya ne gusel insanlarız hepimiz bilgili çağdaş valla forum un kalitesi belli oluyor

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ..
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #8 : Ekim 16, 2007, 01:47:34 »
1400cc sedanların en hızlısı  ve lideri corolla.. d-4d

 

 

Mükemmel Toyota

Çevrimdışı Üye

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #9 : Ekim 16, 2007, 05:29:02 »
corolla bana yeteri kadar seri gelmiyor

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ..
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #10 : Ekim 16, 2007, 09:10:01 »
corolla seri değilse benzinli alacan yakacan paraları  çünkü sedan 1400 cc dizelde daha hızlısı yok...üstüne türkiyede
Mükemmel Toyota

Çevrimdışı Üye

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #11 : Ekim 16, 2007, 09:11:31 »
ALINTI
1400cc sedanların en hızlısı ve lideri corolla.. d-4d[/quote]
Piyasada 1400cc sedan kalmadı adam gibi, ondandır.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı Üye

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #12 : Ekim 16, 2007, 09:19:16 »
Alıntı yapılan: Üye
arkadaşlar hızlanmada olayını sadece enerjiye bağlı değil .

Hızlanma nedir? 0-100km/h? fırlama kısa sürede nasıl olur? neler gerekli dir?neler etkiler?

işte cevabı:

 

1) büyük bir F kuvveti gerekli bir kere, itme gücü yani. bunun adıda torktur dönen cisimlerde ( ama yeterli değil tek başına)

 

2) ivmesi büyük olmalı  burda bir yorum yapalım ilk 10 sn olarak düşünürsek kalkışta dizelin ivmelenmesi küçüktür. benzinlinin çok iyidir. ama 60km/h dan 140km/h doğru ivmelenmede dizel daha iyidir. yani seyir ederken sollama yaparsanız dizel uçar, dururken ilk 60-70 te hızlanmada benzinli uçar. Burada diğer konulara girmiyorum yok dizelin turbosu hemen devreye girmez, max deviri düşük olması ağır olması, motor çalışma prensibinden vs vs burasını ayrı tartışalım ayrı konu.

NeYsE biz kısa zamanda yol aldıralım arabaya.ivmeyi büyük tutalım bunun içinde

dizelse aracın devir saati yeşil bitiminde hemen vitesi büyüt , benzinli ise aracın bas gaza bas gaza devir saatini sona kadar getir. daha iyi ivme için

 

 

3)0- 1000 metreyi aldığı yol kaç sn? 0-400 metreyi aldığı yol kaç sn? araç ivmesi hakkında fikir verir ivme sabit olmayıp, her aralıkta değişken olduğından

örneğin corolla benzinlide 17.5 sn dizelinde 18.5 sn dir.

100 km/h  ye geldiğinde dizelin aldığı yol kaç metre?  benzinlinin aldığı yol kaç metre? işte biz burda yanılıyoruz yok clio avensisi geçti passatı geçti hızlanırken, ama kısa aralıkta hızını çabuk büyüten saliseler aralığında birden aldığı yolu 2 ye katlayacaktır..(hızın karesi formülden gelir)....sonrada passat ile avensis clio yu toz edecektir forumda gördüğünden örnek verdim bir arkadaş sormuş.

 

4)aracın kütlesi, araca etkiyen sürtünme kuvvetleri önemlidir! örneğin:

toyota  motorun 90 bg 190 torku var ama corollanın kasası ile yarisin ki birmi? her şeyi şanzımanı tekeri,beyni aynı olsa yaris geçer dimiiii

 

SONUÇ= araba alırken aldanmayalım arkadaşlar 0-100km/h kısa sürede çıkan her zaman önde gitmez.. yolu çok alan önde gider orası fabrikaların kandırmacası. bunu fiat çok yapıyor kısa görünüyor ama sallama, kapıştırın g.puntoyla corolayı corolla eker onu

 

size tiyo lastik çapı büyük olup torku yüksek olan en hızlısıdır %90 nında

0-1000 , 0-400 metreyi aldığı zamana bakın . lastikler eşitse çapları kastediyorum, genişliğini söylemiyorum son hıza bakın fazla olan daha iyidir.

aracın kasasına bakın büyük geniş ağır olan geriden gelecektir her zaman kısa olsada 100 çıkması aynı motorda ağırlıkla, ivme ters orantılıdır.

yeni kasa corolla 2007 dizelle , 2006 dizel corollayı kapıştırın lambada 2006 geçecektir.

 

 İYİ HIZLANMA FORMÜLÜ ŞUDUR: 100 km/h daki toplam kinetik enerjisi kw x 10000 / 4.3xaracın ağırlığı, formülde uygula hesapla çıkan sonucun karekökünü alın=  büyük çıkan öndedir. 2 ARACI kıyaslarsanız

bu formül E=1/2 .m. (V)2 DEN GELİR Vyi çekeriz ı birimi joule ceviririz.

zaten araç satın alırken 0-100 km bakmak alıcılar için anlamlı değildir esasta. ara hızlanmalar çok çok daha önemlidir. bunu zaten torku yüksek olan iyi yapar
Bodrum

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #13 : Aralık 28, 2007, 19:58:55 »
konu uzun zamandır okunmuyor ama bende bişeyler eklemek istedim,

Güç birim zamanda harcanan enerji demektir. Bir aracın sahip olduğu enerji ise ağırlığı ve hızı ile orantılıdır.

Yani hangi aracın daha iyi hızlanacağını anlamak için, aracın motorunun 1 kg başına ne kadar güç sağladığı hesaplanmalıdır.

örneğin, 100 bg lik ve 1000 kg lık bir araç, 1 kg ağırlık başına 0,1 bg  güç sağlar
aynı şekilde  85 bg lik ve 850 kg lık bir araçta 1 kg başına 0,1 bg güç sağlar. Eğer vites oranları aynı ayarlanırsa bu araçların hızlanması aynı olur.

Hızlanma testi yaparken, motorun teknik verilerinden hangi devirde maksimum gücü ürettiğini bulmak ve o devir aralığında test etmek gerekir.

Araçların hızlanmasında torkun önemi yoktur.  Motorun ürettiği torkun yere iletilmesi vites oranı ile sağlanır. Tork sadece konfor ve ekonomi için gereklidir. Torku düşük bir araç dik bir yokuşu çıkmak için 2. viteste belli bir hızın altına düşemez. Ancak,  torku yüksek bir araç daha düşük devirde, daha yüksek viteste hemde daha yavaş bir hızla yokuş çıkabilir. Ama bu onun, torku düşük aracı yokuşta geçebileceği anlamına gelmez.

Son hız ise motor gücü, rüzgar direnci ve sürtünmeye harcanan güçle ilgilidir. Aracın ağırlığının pek önemi yoktur. Motoru güçlü olan daha yüksek hıza çıkar.
 
Karışık gibi ama, daha kolay açıklanmıyor.

Çevrimdışı Üye

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #14 : Aralık 28, 2007, 20:25:11 »
Alıntı yapılan: Üye
konu uzun zamandır okunmuyor ama bende bişeyler eklemek istedim,

Güç birim zamanda harcanan enerji demektir. Bir aracın sahip olduğu enerji ise ağırlığı ve hızı ile orantılıdır.

Yani hangi aracın daha iyi hızlanacağını anlamak için, aracın motorunun 1 kg başına ne kadar güç sağladığı hesaplanmalıdır.

örneğin, 100 bg lik ve 1000 kg lık bir araç, 1 kg ağırlık başına 0,1 bg  güç sağlar
aynı şekilde  85 bg lik ve 850 kg lık bir araçta 1 kg başına 0,1 bg güç sağlar. Eğer vites oranları aynı ayarlanırsa bu araçların hızlanması aynı olur.

Hızlanma testi yaparken, motorun teknik verilerinden hangi devirde maksimum gücü ürettiğini bulmak ve o devir aralığında test etmek gerekir.

Araçların hızlanmasında torkun önemi yoktur.  Motorun ürettiği torkun yere iletilmesi vites oranı ile sağlanır. Tork sadece konfor ve ekonomi için gereklidir. Torku düşük bir araç dik bir yokuşu çıkmak için 2. viteste belli bir hızın altına düşemez. Ancak,  torku yüksek bir araç daha düşük devirde, daha yüksek viteste hemde daha yavaş bir hızla yokuş çıkabilir. Ama bu onun, torku düşük aracı yokuşta geçebileceği anlamına gelmez.

Son hız ise motor gücü, rüzgar direnci ve sürtünmeye harcanan güçle ilgilidir. Aracın ağırlığının pek önemi yoktur. Motoru güçlü olan daha yüksek hıza çıkar.
 
Karışık gibi ama, daha kolay açıklanmıyor.


hep atlanan bi konu

iki araç ele alalım

1.4 120 hp 200nm tork t-jet benzinli 0-100 km 8.9 sn
1.6 120 hp 150nm tork benzinli 0-100 km 11.1 sn

iki aracında ağırlını aynı ve şanzıman oranlarınıda aynı varsayalım

peki neden 1.4 200 nm daha iyi hızlanır dersek.
cevabı iki aracın 2000 devirdeki beygir gücünü yazarsak nedeni anlarız
1.4 - 90hp
1.6 - 70hp

yani demek istediğim düşük devirde yüksek tork düşük devirde yüksek beygir gücü elde edilmesini sağlıyor ki bu yüzden yokuşu daha iyi çıkıyor. çünkü 1.4 t-jet olan motor 2000 devirde 90 hp güç elde etmesi.

şunu tekrar söylüyorum

düşük devirde yüksek torkun faydası düşük devirde yüksek beygir gücü elde edilmesini sağlamasıdır

(değerler varsayımdır, sadece anlatmak için)
Bodrum

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #15 : Aralık 29, 2007, 23:36:26 »
Alıntı yapılan: Üye
hep atlanan bi konu

iki araç ele alalım

1.4 120 hp 200nm tork t-jet benzinli 0-100 km 8.9 sn
1.6 120 hp 150nm tork benzinli 0-100 km 11.1 sn

iki aracında ağırlını aynı ve şanzıman oranlarınıda aynı varsayalım

peki neden 1.4 200 nm daha iyi hızlanır dersek.
cevabı iki aracın 2000 devirdeki beygir gücünü yazarsak nedeni anlarız
1.4 - 90hp
1.6 - 70hp

yani demek istediğim düşük devirde yüksek tork düşük devirde yüksek beygir gücü elde edilmesini sağlıyor ki bu yüzden yokuşu daha iyi çıkıyor. çünkü 1.4 t-jet olan motor 2000 devirde 90 hp güç elde etmesi.

şunu tekrar söylüyorum

düşük devirde yüksek torkun faydası düşük devirde yüksek beygir gücü elde edilmesini sağlamasıdır

(değerler varsayımdır, sadece anlatmak için)

Ağırlıkları ve güçleri aynı fakat torkları farklı iki aracın hızlanmalarının farklı olması yanlış vites oranları seçilmesinden kaynaklanır.

Ağırlığı ve gücü aynı olan araçlardan torku düşük olanın dişli oranları değiştirilerek, yüksek torklu olan ile  aynı şekilde hızlanması sağlanabilir.

Hızlanma için güç ve ağırlık esastır. Bu bir fizik kuralıdır. Hepimiz lise yıllarında gördük, bazılarımız üniversitede detaylarını öğrendi.

Çevrimdışı Üye

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #16 : Aralık 29, 2007, 23:54:46 »
Alıntı yapılan: Üye
Ağırlıkları ve güçleri aynı fakat torkları farklı iki aracın hızlanmalarının farklı olması yanlış vites oranları seçilmesinden kaynaklanır.

Ağırlığı ve gücü aynı olan araçlardan torku düşük olanın dişli oranları değiştirilerek, yüksek torklu olan ile  aynı şekilde hızlanması sağlanabilir.

Hızlanma için güç ve ağırlık esastır. Bu bir fizik kuralıdır. Hepimiz lise yıllarında gördük, bazılarımız üniversitede detaylarını öğrendi.

elbette söylediğiniz gibi

 ama benim demek istediğim başka bişeydi.

düşük devirde yüksek tork; düşük devirde yüksek beygir gücü elde edilmesini sağlar. ben bunun anlaşılması için örnek verip anlattım ki sizin dediğiniz yere varıyor, düşük devirde yüksek beygir gücüne bağlı olarak vites oranları ayarlanıyor
Bodrum

Çevrimdışı Üye

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
Aracın Hızlanması
« Yanıtla #17 : Aralık 30, 2007, 14:33:01 »
Alıntı yapılan: Üye
elbette söylediğiniz gibi

 ama benim demek istediğim başka bişeydi.

düşük devirde yüksek tork; düşük devirde yüksek beygir gücü elde edilmesini sağlar. ben bunun anlaşılması için örnek verip anlattım ki sizin dediğiniz yere varıyor, düşük devirde yüksek beygir gücüne bağlı olarak vites oranları ayarlanıyor

Doğru tabi, benzinli araçlar en yüksek güçlerini yüksek devirlerde verirler, dolayısıyla güçleri ve ağırlıları aynı fakat torkları farklı iki aracı eşit bir şekilde hızlandırmak için, torku düşük olanın 7-8 tane vites kademesi olması lazımki eşit şekilde torku yere iletebilsin. Benim anlattıklarım biraz daha teorik tabii, bana kalsa torku yüksek araç alırım, konfor için çok iyi, hem daha ekonomik,  yani ya dizel alcaksın yada 2000 cc yada üstü benzinli, böylece hızlanmak için sürekli vitesle oynamak zorunda kalmıyor insan.

Çevrimdışı Üye

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Aracın Hızlanması
« Yanıtla #18 : Eylül 16, 2008, 17:32:32 »
96xei aracın torku kaçtır bu konu hakkında bilginiz var mı ?

Çevrimdışı Üye

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '00
  • Kilometre: 106000
  • Kan Grubu: A+
  • 161 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Aracın Hızlanması
« Yanıtla #19 : Eylül 16, 2008, 17:48:19 »
wikipedia'dan A serisi motorlarının konusundan 4a-fe'ye baktığımızda torkunun:

Torque: 101 ft·lbf (137 N·m) @ 4800 rpm

olduğunu görüyoruz. Baya yüksek devirde aslında.

Karşılaştırma açısından söylüyorum, 4A-F'nin torku ise 128 Nm, fakat çok daha düşük devirde elde ediliyor, 3600rpm
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   
Lexus Türkiye Bilinçlendirme Kampanyası:
http://www.lexustr.com

Toyota Club Türkiye

Ynt: Aracın Hızlanması
« Yanıtla #19 : Eylül 16, 2008, 17:48:19 »