Yok öyle birşey hocam.
Profil resmimde gördüğünüz araba. 124hp 4 ileri tam otomatik şanzıman. Kırmızı ışıkta kalkışta gaza hafifçe dokunun diğer araçlar(dizeller) yaklaşık 50 metre arkanızda kalıyor. Daha önce bu aracın eski kasa 110 beygirlik otomatiğini kullandınız mı bilmiyorum ama ordan bir karşılaştırma yapayım.
2001 *1.6 vvt-i 110hp otm= 70bin km kullandık, genelde seriydi. Ani hızlanma yada sollama için pedalı köklemeniz gerekiyordu. Tam gaz verilince bir saniye gibi bir süre kendini boşlukta hissetiriyor sonra fırlıyordu.
[Genel ortalama yakıt 6.2-7.2lt]
2007 *1.4 d-4d m/m= 70bin km kullandık, genelde hantaldı. Nadiren devirli kullanınca uyanıyor serileşiyordu, mazotu da içiyordu. Bu model şanzımanlar geri kaçar ve tipik manuel şanzıman özelliklerine sahiptir. Sıralı düz şanzıman da diyebiliriz. Frene basınca sert tepki veriyordu.
[Genel ortalama yakıt 4.5-6.0lt]
2010 *1.6 dual vvt-i 124hp otm= 10bim kmye yaklaşıyor. Güzel araba, çift ateşleme sistemi-sanıyorum silindir başı 2 buji.
Gayet seri, hızlanmak yada ileri atılmak için pedalı köklemenize gerek yok, Çift ateşeleme yardımınıza koşuyor. Pedala normalden sert basınca ani haraketlenme vites düşürüyor ve hızlanıyorsunuz. Gazı köklemediğiniz için benzin sarfiyatı tavan yapmıyor. Gayet iyi gidiyor, sessiz, motor bağırırken keyifli bir benzinli motor sesi dinliyorsunuz.
***Dizelden sonraki izlenimler; araba kendi kendine gidiyor gibiydi. Vites geçişleri pürüzsüz, hissetmiyorsunuz. Bu modelin fren hissi biraz daha derinde. Makyajsız ve makyajlı corolla frenleri gayet tatmin edici, gerekince zınk diye duruyor.
[Genel ortalama yakıt 6.8-7.5lt] Keşmekeş trafikte saatlerce dur kalk yaparsanız 8 litreye çıkabiliyor.
+/- 'ler: makyajsız kasada iç plastik malzeme daha kaliteliydi sanki. Makyaj sonrasında torpido plastiği incelmiş gibi. Yeni bluestooth'lu teyp çok daha fonsiyonel, cd mp3 dışında blutooth-usb-aux girişleri de eklenmiş yalnız bluetooth'suz teybin ses kalitesi daha iyiydi. Equaliser'da alışık olduğum ses düzenini tutturamadım.
Yol tutuşları sağlam. Yüksek süretlerde gidişini bozmuyor. Araç doluyken de boşken de.
Zaman zaman ufak tefek tıkırtı çıtırtı duyabiliyorsunuz. Dolu bagaj yada güzergahınız dışında düzgün olmayan bir yolda giderken hissediyorsunuz. Kafanızı takarsanız sinir bozuyor.
Tam otomatik klima çok konforlu, en önemlisi klima sebebiyle hasta olmuyorsunuz.
Çift torpido ve kol dayama eşya gözleri fonsiyonelliği artırıyor.
Makyajlı kasada bagaj kumanda ile açılıyor, ama her zaman bagaj kapağı yarı açık pozisyona gelmiyor. Bazen yalnızca tık sesi ile bagaj kilidi çözülüyor, kapak tam anlamıyla kalkmıyor.
Benzinli otomatik gayet problemsiz doyurucu.
Geri kaçma konusundan bahsetmişsiniz. Çok ender rastlanan dehşetcengiz eğimli yokuşlarda kalkarken azcık geri kaçırıyor, istemeden
Yani o kadar eğimde kalkış desteği olmayan 1.6 motor arabanın daha fazla veremeyeceğini anlıyorsunuz zaten.
Rakiplerinden ekonomik, fiyat ve performansı aynı sayılır. Salonda sert plastik malzeme kullanılmış, genelde yumuşak göze ve ele daha hoş gelir. Deri parlatıcı kullanmazsanız iç plastik ve deri eskidiğini belli etmez parlamaz çatlamaz.
Kısacası araç sizi üzmez.