Gönderen Konu: Tam Otomatik Vites Dizel Araç.  (Okunma sayısı 31986 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Tam Otomatik Vites Dizel Araç.
« : Ekim 05, 2007, 09:45:21 »
Bildiğiniz gibi otomatik vites sistemi son senelerde yeni bir seçenek kazandı. Aslında manuel bir şanzıman ve bazı elektrikli aksamlar sayesinde otomatik gibi oluyor. Bu sisteme her araç ureticisi farklı isimler taktı (mmt, easytronic, cvt, vsvs).

Bu sistemler 1.4 - 1.6 dizel araçlarda sıklıkla kullanılmaya başlandı. Hatta corolla 1.6 benzinli aracında da bu sistemi kullanıyor. Her ne kadar kullanışlı olsa da tam otomatiğin yerini tutması zor. Ama nedense 2.0+ dizel araçlar dışında dizel motorlarda tam otomatik vites sunulmuyordu.

Renault megane ile tam otomatik vites seçeneğini dizel motolara(1.5-1.6) koymaya başladı. Acab bu nasıl oldu. Olduysa neden diğer dizellerde yok ?

Bilgisi olanlar paylaşırsa çok sevinirim.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Toyota Club Türkiye

Tam Otomatik Vites Dizel Araç.
« : Ekim 05, 2007, 09:45:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Tam Otomatik Vites Dizel Araç.
« Yanıtla #1 : Ekim 05, 2007, 19:02:25 »
Valla konu hakkında bilgim yok ama tek bildiğim megane dizellerin hatta dizellerin değil genel olarak meganeların döküldüğü
BASTIĞIN YERLERİ TOPRAK DİYEREK GEÇME,TANI!
                                           DÜŞÜN ALTINDAKİ BİNLERCE KEFENSİZ YATANI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Çakma Jaguarım :DD
    • AUTORALL
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Tam Otomatik Vites Dizel Araç.
« Yanıtla #2 : Ekim 06, 2007, 00:08:28 »
Bence tam otomatikten dahada iyi degilmi digerleri iki secenekte var ister otomatik ister manual tam otomatgin digerine gore artisi varmiki?
(Volkswagen Transporter) {53} 240D MERCEDES (Toyota Corolla 00)
Sevdaluk ede ede       Ben daha dayanamam
Yandı yüreğim yandı    Can boğaza dayandı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
Tam Otomatik Vites Dizel Araç.
« Yanıtla #3 : Ekim 06, 2007, 00:11:06 »
A: aa yeni bir özellik çıkmış hadi ekleyelim !!!  B:ama sorun çıkarsa ne olacak? A: amaan boşver bi şey olmaz üretim hatası deriz, yeni ya ondan oldu deriz, olsun servis ücreti alırız, insanları özelliklerle kandıralım 3 sene sonra ne olursa olsun...

şeklindeki bir mantıkla olaya yaklaştıklarını düşünüyorum. (renault için)
99 / T22 / 2.0 / SOL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Tam Otomatik Vites Dizel Araç.
« Yanıtla #4 : Ekim 06, 2007, 00:55:21 »
aslında olay bu ya , yeni bir özellik değil bu. bildiğimiz otomatik vitesi koymuşlar. Benim asıl anlamadığım 1.4-1.6 dizellere neden normal otomatik vites koyulmuyor. koyulmuyorsa sebebi ne ? renault nasıl yaptı bunu ? diğerleri neden yapmıyor ?


tam otomatik çok daha konforlu, vites geçişleri hiç hissedilmiyor, yokuşta kaydırmıyor vsvs. tabi yakıt tuketimi yuksek.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
Tam Otomatik Vites Dizel Araç.
« Yanıtla #5 : Ekim 06, 2007, 13:29:52 »
2004 senesinde sahıp oldugum ford mondeo dizel hem tam otomatık tı hemde triptronik arabam 2000 cc ıdı ama bence 1.6 ve 1.4 e de konulabılır bunun baska nedenlerı vardır arastırmak gerekır
2001 avensis 1,8 - 1998 carina e 2,0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Tam Otomatik Vites Dizel Araç.
« Yanıtla #6 : Ekim 06, 2007, 16:14:04 »
kimse bilmiyor sanırım
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Tam Otomatik Vites Dizel Araç.
« Yanıtla #7 : Ekim 08, 2007, 11:43:11 »
Herhangi bir nedeni yok, yani fiziksel bir neden yok. Amerikan arabalarında çok daha güçlü tork seviyelerini kaldırabilen otomatik şanzımanlar var zaten. Bizimkiler ise daha ekonomik olsun diye MMT kullanıyordur herhalde.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ..
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Tam Otomatik Vites Dizel Araç.
« Yanıtla #8 : Ekim 08, 2007, 15:57:05 »
ARKADAŞLAR KÜÇÜK MOTORLARDA 1400-1600 TURBO DEVREYE GİRENE KADAR ARABA VASAT E TAM OTOMATİK VİTESLERDE HAREKET İYİCE AĞIRŞAŞIYOR 2000 CC MOTOR ARAÇ KASASININ HAREKETİNİ TURBO DEVREYE GİRMEDEN BİLE İYİ BİR ŞEKİLDE KALKIŞ GÜCÜNE, TORKUNA SAHİP.
BİRDE OTOMATİK VİTESLERDE "E" KONUMUNDA BÖYLE BİR KÜÇÜK HACİMLİ DİZELİ YERİNDEN KALDIRMAK ÇOOK ZOR AMA ARACIN KASASI KÜÇÜK VE AĞIRLIĞI DÜŞÜKSE UYGUN OLABLİR TABİ OLMAZ DİYE BİRŞEY OLMAZ, YAPANLAR VAR AMA NE KADAR HIZLI VE SERİ TARTIŞILIR..

 

Forum kuralları Madde 12 :

Mesaj yazarken, büyük harf kullanmak bağırmak anlamına geleceği için kesinlikle büyük harf kullanarak yazmayınız.
Lütfen dikkat edelim. İyi forumlar.


Mükemmel Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Tam Otomatik Vites Dizel Araç.
« Yanıtla #9 : Ekim 08, 2007, 17:54:38 »
ALINTI
ARKADAŞLAR KÜÇÜK MOTORLARDA 1400-1600 TURBO DEVREYE GİRENE KADAR ARABA VASAT E TAM OTOMATİK VİTESLERDE HAREKET İYİCE AĞIRŞAŞIYOR 2000 CC MOTOR ARAÇ KASASININ HAREKETİNİ TURBO DEVREYE GİRMEDEN BİLE İYİ BİR ŞEKİLDE KALKIŞ GÜCÜNE, TORKUNA SAHİP.
BİRDE OTOMATİK VİTESLERDE "E" KONUMUNDA BÖYLE BİR KÜÇÜK HACİMLİ DİZELİ YERİNDEN KALDIRMAK ÇOOK ZOR AMA ARACIN KASASI KÜÇÜK VE AĞIRLIĞI DÜŞÜKSE UYGUN OLABLİR TABİ OLMAZ DİYE BİRŞEY OLMAZ, YAPANLAR VAR AMA NE KADAR HIZLI VE SERİ TARTIŞILIR[/quote]

Ben de böyle düşünüyordum da emin olamamıştı , bilgi için çok teşekkürler. Renault'un tam otomatik dizelini bir test etmek lazım anlaşılan.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ..
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Tam Otomatik Vites Dizel Araç.
« Yanıtla #10 : Ekim 08, 2007, 23:32:26 »
Alıntı yapılan: Yaman Eligül
Ben de böyle düşünüyordum da emin olamamıştı , bilgi için çok teşekkürler. Renault'un tam otomatik dizelini bir test etmek lazım anlaşılan.
[/quote]
BENCE GÖRÜNEN KÖY KILAVUZ İSTEMEZ, ARAÇ SEHİR İÇİNDE BORU GİBİ MAZOT İÇİYOR 7.7 FABRİKA VERİSİ BU KULLNIM TARZINA GÖRE ÇOK ÇOK YÜKSELECEKTİR. 153 CO2 TÜKETİMİ VAR BİZİMKİLERDE VE EMSALLERİNDE 124 G/KM CİVARINDA BUDA TÜKETİMİN FAZLA OLDUĞUNU GÖSTERİYOR.
AMA ARAÇ KALKIŞ TORKU VE GÜCÜ DÜŞÜKSE, TRİPTONİK - OTOMATİK DAHA GEÇ HIZLANIRKEN ,
MANUEL AYNI ARACA GÖRE KALKIŞ TORKU VE GÜCÜ YÜKSEK MOTORDA DAHA HIZLI OLUYOR
ÖRNEK GOLF. FSI -TSI140 - TSI170 ,
0-100 KM HIZLANMADA
FSI DA TRİPTONİK GERİDE 140 BEYGİRDE EŞİT 170 BEYGİRDE TRİPTONİK ÖNDE
VE AYNI PARALELLDE YAKIT DÜŞÜK .
BUDA GÖSTERİYORKİ ARACIN İLK KAKIŞTAKİ KURTULMA ENERJİSİ YETERLİ OLMALI. FİZİKTE AYNI CİSİMDE DURURKEN SÜRTÜNME KATSAYISI DAHA YÜKSEK İKEN , HAREKET HALİNDA AZALIR VE BİR YERDE SABİTLER.
KISACA ÖZ OLARAK İLK KALKIŞ ENERJİSİ ARACIN İYİ OLMALI ARTIK BUNU NASIL SAĞLARSANIZ MOTORUN HACMİNİMİ BÜYÜTÜRSÜNÜZ, SUPERCHARGER Mİ TAKARSINIZ, ARAÇ SÜRTÜNME KATSAYISINI DÜŞÜRÜP AĞIRLIĞINIMI AZALTIRLAR BİLEMEM.
MEGANDA BUNLARDA BİR İYİLEŞME YOK .

 

Forum kuralları Madde 12 :

Mesaj yazarken, büyük harf kullanmak bağırmak anlamına geleceği için kesinlikle büyük harf kullanarak yazmayınız.
Lütfen dikkat edelim. İyi forumlar.


Mükemmel Toyota