0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ben sıfır diye aldığımız arabanın, henüz sahiden sıfırken her türlü yol ve kullanım şartlarında denendiğini görünce, o kadar da kıyamamazlık yapmamak lazımmış diye düşünmeye başladım. 0-100 sanıyorum hızlanıldı ve 100-0 ani olarak durduruldu.
Fabrikalarda üretilen her parti'den bir araç alınır ve sadece o denenir.Üretilen tüm araçlar denenmez.Secilen araçta herhangi bir sorun yoksa o partide ki araçlarda sorun yok demektir.Yok eğer sorun varsa o parti üretimdeki tüm araçlar kontrolden geçirilir. Gelelim Hakan bey'in sorusuna...Dizel araçlar hava sıcaklığı,mevsim ne olursa olsun günün ilk çalışmasında 2-3 dakika rölantide çalıştırıp öyle kullanılmalıdır.Bunu "motor ısıtma" olarak algılamayın sakın.Bu turbonun yağlanması ile ilgilidir.Gün içindeki diğer çalıştırmalarda bunu tekrarlamanıza gerek yoktur.Takribi bir saati geçen yolculuk sonrasında 1-2 daha uzun süreli yolculuklarda ise turbo'nun sağlığı için 5 dakika rölantide çalıştırıp Stop etmelisiniz. İlk 1.000 km kuralına uymalısınız.Motoru tam devrinde kullanıp öyle vites değiştirmelisiniz.Yakıtınızı depoyu tam boşaltmadan 4/1 yakıt kaldığında almalısınız.Aksi halde deponuzun dibinde biriken maddeler yakıt filtrenizi tıkayabilir.Ani ve sert kalkış ve frenlerden sakınmalısınız. Aklıma gelenler şimdilik bu kadar.Aracınızı güzel günlerde,kazasız ve belasız kullanmanız dileği ile...Emniyet kemeriniz bağlı,farınız ve yolunuz açık olsun....
Hocam atışmak için değil merak olarak soruyorum, o görevlinin işinin o olduğu söylendi. Yaptığı işten de keyif alıyormuş, her gün onlarca araba. Sormak istediğim madem dediğiniz gibi peki neden 0 araç aldığımızda araba yaklaşık 3kmde oluyor?