çakmaklıa takarak görüntü kirliliği yerine ulama yapabilrdiniz. Ama görüntü güzel yakıtda bitiyor dikkatinize
Görüntü kirliğili ulama kısmını anlıyamadım
Mesut bunu ortaya bir yerlere takacağını söylemiştin uymadı galiba düşündüğün yere. Güzel olmuş eline sağlık. Arabada her türlü ışık veren şeylere karşı zaafım var
Osman abi ortadaki kısmı kesmek istemedim, ordaki plastikte şeffaf değilmiş SOL ' lerdeki gibi bildiğin plastik ışığı geçirmiyen o nedenle böyle takmak zorunda kaldım
Biraz teknik bir konu ama eklemek istiyorum.
Bataryalar (akü, pil vs) bir elektrik üreteci ve iç dirençten oluşurlar. Zamanla iç dirençleri büyür ama elektrik üretme değerleri değişmez.
O nedenle akülerin gerilim değerinin VOLTMETRE ile ölçülmesi bir anlam ifade etmez. Tamamen bitik bir pili veya aküyü voltmetre ile ölçtüğünüzde gerilim değerini okuyabilirsiniz. Ama akü/pil yüke bindiğinde iç direnci nedeniyle yeterli akım vermezler.
Bu nedenle akülerin ölçümü VOLTMETRE ile değil ŞÖNTMETRE ile yapılır (Aşırı yükleme anındaki gerilimi ölçen düzenek.) (Elektrikçilerin kullandığı aşırı kaba ve büyük ölçüm aleti.)
http://cgi.ebay.com/20V-20A-DC-Red-LED-Panel-Amp-Volt-Combo-Meter-Shunt-/180462481550?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a0466f08e
Bu daha uygun bir ölçüm cihazı. Şönt (shunt) direnci kendi içinde mevcut.
Özer bey bilgiler için teşekkürler , eminim forumda birçok insanın işine yarar ancak ben K.O.U Elektronik mezunuyum bunları zaten biliyorum.
Benim bunu yapmamın iki amacı var, ben model helikopter ve uçaklarla uğraştığımdan , uçuş alanında pillerimizi şarj etmek için aküyü kullanıyoruz , voltaj düşümünü gözlemek istiyorum, 11,25 voltun altında motor ateşleme yapamıyor.