Gönderen Konu: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi  (Okunma sayısı 9063 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #40 : Nisan 22, 2010, 16:24:22 »
peki Türkayımm  kaçlık takalım  yayları bizim  izmiri baz  aldığında ?  önler 3cm arkalar 5cm  uygun mu ?
yok be tam tersi daha mantıklı zaten önler havada, batman çağırırcasına geziyoruz, önü biraz daha fazla indirince çok sinirli oluyor :P ikisine de 3.5 takarsın gayet de ideal olur bence ;)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #40 : Nisan 22, 2010, 16:24:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #41 : Nisan 22, 2010, 16:30:01 »
arkada  benim 60lık kazan varya zaten  yerde o yuzden dengelemek amacıyla farklı taksam daha  iyi  olmaz mı?
yanlış söylemişim  ya ön 3,5 arka 5cm  :D :D :D
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #42 : Nisan 22, 2010, 16:40:59 »
Ben Hilux varken böyle geçiyordum kasislerden...



Şimdi Landcruiser ile böyle geçiyorum...



Corolla da geçer bir şekilde, Toyota ne de olsa:))))))))))))))))))))))
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #43 : Nisan 22, 2010, 16:43:30 »
arkada  benim 60lık kazan varya zaten  yerde o yuzden dengelemek amacıyla farklı taksam daha  iyi  olmaz mı?
yanlış söylemişim  ya ön 3,5 arka 5cm  :D :D :D
len düzelteyim diyosun yine aynısını söylüyosun :D
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #44 : Nisan 22, 2010, 17:08:44 »
arkada  benim 60lık kazan varya zaten  yerde o yuzden dengelemek amacıyla farklı taksam daha  iyi  olmaz mı?
yanlış söylemişim  ya ön 3,5 arka 5cm  :D :D :D
Tunç , yayların oranı uzunluğuna göre artmıyor , tam tersi 3,5lik yay 5lik olandan daha uzun , ondan dolayı 3,5liği arkaya takman gerekir. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #45 : Nisan 22, 2010, 17:23:07 »
heee, yani şey, 3.5 yay 3.5cm düşüren yay oluyor ;)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #46 : Nisan 22, 2010, 17:30:23 »
Tunç , yayların oranı uzunluğuna göre artmıyor , tam tersi 3,5lik yay 5lik olandan daha uzun , ondan dolayı 3,5liği arkaya takman gerekir. :)
Eheheh Erdem'im yardımıma  yetişmiş, uçtum  yaa durun bırakın cm'yi  kg'yi şimdi acıktım :D :D
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #47 : Nisan 22, 2010, 18:27:44 »
ulan deli ediyonuz lan beni en sonunda varya...

Kaç para len bu yaylar? ikinci el mikinci el bulun hemen bana bende taktırıyorum ....satayım. Battı balık yan gider :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #48 : Nisan 22, 2010, 18:53:29 »
http://www.toyotaclubtr.com/modifikasyon/herkes-buraya-fikri-olan-soylesin/20/


Olm varya ciddi ciddi kafayı yedirticeniz bana. En sonunda bunuda yaptım :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #49 : Nisan 22, 2010, 18:59:44 »
kasis,çukur,göktaşı deliği konusunda yüksek lisans yaptım ardahan'da :) Arkadaşlarda gayet usta gözüküyor,kasisten önce frene bas ama kasise girmeden çek ayagını frenden.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #50 : Nisan 22, 2010, 19:08:45 »
Görünce yavaşlıyoruz ama görmeyince son anda hiçbişey yapmıyorum biraz boynumu sıkıyorum geçiyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #51 : Nisan 22, 2010, 20:36:28 »
Arkadaşım  ben herkese şunu tavsiye ediyorum; Bir gün vakit bulursanız Kartal devlet hastanesine ( veya size yakın bir hastane) gidip  kapının önünde 1-2 saat oturarak vakit geçiriniz ve oraya  gelen veya getirilen trafik kazası geçirmiş insanların vaziyetlerini onların ve yakınlarının perişan hallerini, kan revan içindeki çocukları, parçalanmış kanlı  bedenleri..  izleyiniz,.. . insanların çaresizliklerini, acı içinde kıvranışlarını, sevdiklerini yok yere kaybettiklerini öğrenmenin o ıstıraplı çaresizliğini izleyiniz ve  şoför mahallinde otururken kendimizi güvende hisssedip sağ ayağımızla fütursuzca o gaz pedalına dayatmanın ne acı sonuçları olduğunu bir kez görünüz..

Lütfen hız yapmayınız ve trafik kurallarına uyunuz...

Sorunuza gelince, şehiriçi veya şehirdışı hangi yol olursa olsun
eğer o yola uygun hız limitlerinde gidiyorsanız, kasisleri de önceden görürüz, virajları da önceden farkederiz.. Eğer ani frenler yapmak zorunda kalıyorsak , virajlarda savruluyorsak demekki hızlı ve dikkatsiz araç kullanıyoruz..

OG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #52 : Nisan 22, 2010, 20:50:39 »
ümitim baktım konuya cevap da yazdım ;)
osman bey genel olarak katılıyorum dediklerinize ancak benim 98 corollam orjinalden 5cm daha alcak..sizce benim kasisi ne kadar önceden farketmem gerekiyor ? sizce kasislerin yerleri ve şekilleri hız limitlerinde gidildiği takdirde görülebilecek şekilde mi? sizce türkiyedeki her viraj hız sınırlarında dönüldüğünde savurmayacak nitelikte mi?


bir dee ani fren yapmak zorunda kalmak ve virajlarda savrulmak her zaman hızlı ve dikkatsiz gitmenin belirtisi değildir, ani fren çoğunlukla dikkatin göstergesi olabilmekte ve virajda savrulmak da her zaman dikkatsizliğin ve hızın belirtisi olmamakta..benim bahsettiğim savrulma-kayma eylemi tamamen bilinçli bir şekilde yapılan bir harekettir, hıza ihtiyaç duymaz, sadece kaydırmayı bilmek yeterli..

yine ekleyeceğim bir şey ise hız sınırları ile ilgili..hız sınırlarına uymak imkansız..bakın zor demiyorum, imkansız..izmir narlıdere istihkam önündeki yolun (genel seyri 80-90kmdir, ve bu hızla giderken sizi sollarlar) hız sınırı 30kmdir...şaka değil, 30km hız sınırı..30u geçtim 50 ile gidin madalya takcam size..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #53 : Nisan 22, 2010, 21:39:55 »
ümitim baktım konuya cevap da yazdım ;)



Kanka cevabın için teşekkür ederim. Yalnız azcık daha sakin olmalısın sonuça herkes bizim gibi bilinçli sürücü değil. Osman Amca faydalı birşey yazmış bence. Bu dedikleri gerçekten doğru. TR'de sokaklarda hız yapmak moda, paleleri doğurup doğurup sokağa salmakta moda. Bu iki faktör birleştiğinde gerçekten acı sonuçlar ortaya çıkıyor :(

Maalesef bende bunun gibi bir çok vakaya şahit olmuşumdur. Sağlık memurluğu yaptığım dönemlerde yaz mevsiminde o kadar çok çocuk çarpma vakası geliyordi ki.. Ve nedense hep şoförler suçlu. Evebeynlein hiçmi suçu yok?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #54 : Nisan 22, 2010, 22:08:13 »
haksız demedim ki, aksine çok da haklı olduğunu söyledim, genel yapısına katılıyorum da ancak benim laf ettiğim şey başka..kasislerin düzgün olmaması, virajların doğru tasarlanmaması, asfalt kalitesi vs vs..hızlı da gitsen, yavaş da gitsen sorun bunlar, bu konuda bahsettiğim kasis..20 ile gitsem ne olur, görünmüyor ki..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #55 : Nisan 22, 2010, 23:02:41 »
haksız demedim ki, aksine çok da haklı olduğunu söyledim, genel yapısına katılıyorum da ancak benim laf ettiğim şey başka..kasislerin düzgün olmaması, virajların doğru tasarlanmaması, asfalt kalitesi vs vs..hızlı da gitsen, yavaş da gitsen sorun bunlar, bu konuda bahsettiğim kasis..20 ile gitsem ne olur, görünmüyor ki..
Aynen katılıyorum , Şartları hazırlamadan kural koymak hiç bir işe yaramaz sonuçta.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #56 : Nisan 22, 2010, 23:06:06 »
Osman abiye sonuna kadar katılıyorum. :alkis: :alkis: Ayrıca gençler yaş ilerledikçe hız merakıda ters orantılı olarak düşüyor.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 61000
  • Model Yılı: '10
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #57 : Nisan 22, 2010, 23:14:38 »
kasise kadar frene basın ama ön lastiklerin kasise değmesine 1 2 metre kala freni bırakın en doğru yöntem budur

İleri sürüş teknikleri uzmanlarının tavsiyesi de aynen bu şekildedir arkadaşlar.
2010 Corolla 1.6 Elegant
emniyet kemeri, tekerlekli sandalye kadar bağlayıcı değildir, onun kadar rahatsız etmez!
http://img202.imageshack.us/img202/4170/toyota2qo5.jpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #58 : Nisan 23, 2010, 04:25:29 »
Osman abiye sonuna kadar katılıyorum. :alkis: :alkis: Ayrıca gençler yaş ilerledikçe hız merakıda ters orantılı olarak düşüyor.
   Ahhh bide bu babam içinde geçerli olsa  :( Adam corollaya binince kendinden geçiyor allah ne verdiyse :D Mümkün mertebede,ona kullandırmamaya çalışıyorum zaten.Ben geçmeye çalışıyorum direksiyona.Ama kendini hala 22 sinde zannediyor adam.:) Son anda farkedilmedikçe kasislerin en sağ tarafından sola doğru çapraz şekilde geçin.Ayağnız gecerken frende olmasın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Toyota Corolla ile kasislere girme yöntemi
« Yanıtla #59 : Nisan 23, 2010, 04:36:45 »
ümitim baktım konuya cevap da yazdım ;)
osman bey genel olarak katılıyorum dediklerinize ancak benim 98 corollam orjinalden 5cm daha alcak..sizce benim kasisi ne kadar önceden farketmem gerekiyor ? sizce kasislerin yerleri ve şekilleri hız limitlerinde gidildiği takdirde görülebilecek şekilde mi? sizce türkiyedeki her viraj hız sınırlarında dönüldüğünde savurmayacak nitelikte mi?


bir dee ani fren yapmak zorunda kalmak ve virajlarda savrulmak her zaman hızlı ve dikkatsiz gitmenin belirtisi değildir, ani fren çoğunlukla dikkatin göstergesi olabilmekte ve virajda savrulmak da her zaman dikkatsizliğin ve hızın belirtisi olmamakta..benim bahsettiğim savrulma-kayma eylemi tamamen bilinçli bir şekilde yapılan bir harekettir, hıza ihtiyaç duymaz, sadece kaydırmayı bilmek yeterli..

yine ekleyeceğim bir şey ise hız sınırları ile ilgili..hız sınırlarına uymak imkansız..bakın zor demiyorum, imkansız..izmir narlıdere istihkam önündeki yolun (genel seyri 80-90kmdir, ve bu hızla giderken sizi sollarlar) hız sınırı 30kmdir...şaka değil, 30km hız sınırı..30u geçtim 50 ile gidin madalya takcam size..

elbetteki yol kusuru her zaman her yerde mevcut heleki bizim karayollarında ama benim demek istediğim şu;  hem hızlı gidip hem de yol kusuru birleştiğinde kaza riski karesi kadar artar..  yani biz hız limitlerine uyarsak yoldan kaynaklanan kusurların kaza riski daha az olur.  İnsan hayatı çok değerli..  Hiçbir teknoloji, hiçbir doktor hiçbir hastane öleni geri getiremiyor, sakat kalanı düzeltemiyor..   ben toyotadan önce WV kaplumbağam vardı, 15 yıl kullandım. Çok bakımlı temiz 1600 motor bir araçtı.  Ankaradan Istanbula gelirdim bazı hafta sonları, basınca 150-160 yapardı ama o aracın normal sürati  max. 130 idi.  100-110 la gider gelirdim. Yolda  gerede de  boluda beni sollayan  mercedes bmw ler ile  izmit ışıklarda tekrar kavuşurduk :)))
diyeceğim şu  geç olsun güç olmasın :))))
OG