Gönderen Konu: Potansiyel Gaz Pedalı Sorunu ile İlgili Bilgilendirme...  (Okunma sayısı 5463 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1996 Honda VTEC
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Konu daha önce açılmıştı biliyorum ancak detaylı bir araştırma sonucu bazı bilgilendirmeler topladım buyrun :



Toyota’nın Türkiye’deki müşterilerine yönelik hazırlıkları hassasiyetle devam ediyor
"Potansiyel gaz pedalı sorununa” yönelik olarak Türkiye’de 57 bin 301 adet aracı kampanya kapsamına alan Toyota’nın müşterilerine yönelik hazırlıkları hassasiyetle devam ediyor.
 Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt,  yapılacak çalışmanın,  tüm müşterilere en üstün güvenlik standartlarını sunmak adına bir önlem mahiyetinde olduğunu yineleyerek ‘Kapsam dahilindeki tüm araç sahipleri, gelecekte muhtemel bir sorun yaşanmaması amacıyla Toyota Yetkili Servislerine davet edilerek araçları ile ilgili gerekli işlemler hızlı bir şekilde gerçekleştirilecek. ’ dedi.

Bu durumun, bir markanın kullanıcısına verdiği değerin en önemli göstergesi olduğunu hatırlatan  ve müşteri memnuniyeti çerçevesinde, mevcut ve potansiyel Toyota kullanıcılarını en doğru kanallardan aydınlatmayı amaçladıklarını belirten Bozkurt,  ‘Toyota sahipleri, araçlarının belirlenen kapsam dahilinde olup olmadığını, hazırlıkları devam eden ve önümüzdeki hafta www.toyota.com.tr internet adresinde hizmete girecek olan bir sorgulama ekranı aracılığıyla kolaylıkla öğrenebileceklerini  ’  açıkladı.

Bozkurt, dünyanın en büyük ve Global şirketlerinden biri olan Toyota’nın Türkiye temsilcisi olarak gerekli tüm tedbirleri aldıklarını ve  ‘işlemlerde kullanılacak parçaların en geç önümüzdeki hafta başından itibaren Toyota bayilerinde hazır olmasını planladıklarını belirtirken, sürecin devamıyla ilgili de bilgi verdi.  ‘ Kapsam dahilindeki tüm müşterilerimiz telefon veya e-mail aracılığı ile bilgilendirilirken,  tüm Toyota kullanıcılarına yönelik olarak da gazete ilanı ile duyuru yapılacak.  Randevuyla Yetkili Servislerimize davet edilecek müşterilerimizin işlemleri ücretsiz olarak yapılacak ve yaklaşık 30 dakika sürecek. ’

Konuşmasının sonunda Bozkurt, kampanyanın en kısa sürede tamamlanması için tüm çabayı gösterdiklerini belirtirken,  ‘ tüm dünyada tüketiciler nezdinde bir güven unsuru olan bu faaliyetlerin öneminin Türk halkı tarafından da anlaşılacağına ve takdir edileceğine inandığını ifade etti.  

NOT: Duyurusu yapılan bu kampanya, tüm müşterilere en üstün güvenlik standartlarını sunmak adına bir önlem mahiyetindedir. Bahsi geçen durum ile ilgili bilgi almak isteyen müşterilerin Toyota İletişim Merkezi’ne (0212 354 0 354) başvurmaları önerilmektedir.



!!! Potansiyel Gaz Pedalı Sorunu ile İlgili Bilgilendirme !!!

   Soru-1: Karşılaşılan durum nedir?
   Soru-2: Bu durum neden ortaya çıkmaktadır?
   Soru-3: Bu durumun ortaya çıktığını araç kullanıcısı nasıl anlayabilir?
   Soru-4: Bir araç kullanıcısının bu durumu yaşama ihtimali nedir?
   Soru-5: Avrupa pazarındaki hangi modeller bu durumdan etkilenmiş durumda?
   Soru-6: Bildirilen modeller haricinde herhangi bir Toyota ya da Lexus modeli için bu durum geçerli midir?
   Soru-7: Bu durumun ortaya çıkmasında sağdan veya soldan direksiyonlu araç ayrımı var mıdır?
   Soru-8: Bu durumdan hem benzinli hem de dizel araçların etkilenme ihtimali var mıdır?
   Soru-9: Bu durumdan kaynaklandığı rapor edilen herhangi bir kaza gerçekleşmiş midir?
   Soru-10: Avrupa’da ilgili araçların üretiminin durdurulması sözkonusu mudur?
   Soru-11: Toyota bu soruna yönelik olarak ne yapmaktadır?
   Soru-12: Şu anda aracınızın modeli bu kampanya dahilinde gözüküyorsa, ancak aracınızda herhangi bir sorun yoksa, ne yapmalısınız?
   Soru 13: Aracınızın gaz pedalının basılı olmadığı pozisyona (normal pozisyona) geç dönmesi veya gaz pedalına basma sırasında hissedilen zorluk durumları ile karşılaşırsanız, ne yapmalısınız?
   Soru 14: Aracınız seyir halinde iken, gaz pedalının takılı kalması durumda ne yapmalısınız?

Soru-1: Karşılaşılan durum nedir?
Cevap-1: Nadir durumlarda, çevre ve zamana bağlı olarak gaz pedalı mekanizmasında sürtünerek çalışma sonucu performans düşüklüğü olasılığına rastlanmaktadır. Bu durum gaz pedalının basılı olmadığı pozisyona (normal pozisyona) geç dönmesi, gaz pedalına basma sırasında hissedilen zorluk, gaz pedalının takılı kalması gibi belirtilerle karşımıza çıkmaktadır.


Soru-2: Bu durum neden ortaya çıkmaktadır?
Cevap-2: Kullanım, çevresel etkiler ve zamana bağlı olarak gaz pedalı mekanizmasında sürtünme kuvveti artışı ile pedal sertleşmekte ve pedal bırakıldığında pedalın geri gelme sürecinde gecikme meydana gelmektedir.


Soru-3: Bu durumun ortaya çıktığını araç kullanıcısı nasıl anlayabilir?
Cevap-3: Bazı durumlarda, araç kullanıcısı gaz pedalına bastığında sertlik hissedebilir veya pedalın geri dönüş zamanında gecikmeler olabilir. Bazı durumlarda ise, gaz pedalına basıldığında titreme hissedilebilir.


Soru-4: Bir araç kullanıcısının bu durumu yaşama ihtimali nedir?
Cevap-4: Bu durumun yaşanma ihtimali çok düşüktür ve yaşansa bile birdenbire ortaya çıkan bir sorun değildir. Sözkonusu durum birden bire ortaya çıkmamakta olup, 3. sorunun cevabında da söylendiği gibi, araç kullanıcısı durumu farkedebilmektedir.


Soru-5: Avrupa pazarındaki hangi modeller bu durumdan etkilenmiş durumda?
Cevap-5: Bu durumdan etkilenme potansiyeli bulunan modeller ve üretim dönemleri aşağıdaki tabloda belirtilmektedir. Toyota, Avrupa'da potansiyel gaz pedalı sorunu ile ilgili olarak kampanya düzenleyecek olup, durumdan etkilenen ülkeleri ve araç sayılarını belirleme çalışmalarını sürdürmektedir. Bu çalışma sonucunda, Türkiye'de satılan araçların etkilendiği tespit edilirse, müşteri memnuniyeti ilkelerimiz çerçevesinde belirlenen araç sahiplerine direkt olarak ulaşılacak ve araçları ile ilgili gereken işlemler hızlı bir şekilde gerçekleştirilecektir.  


Model İsmi   Üretim Dönemi
Yaris   Kasım 2005 – Eylül 2009
Auris   Ekim 2006 – 5 Ocak 2010
Corolla   Ekim 2006 – Aralık 2009
Verso   Şubat 2009 – 5 Ocak 2010
Avensis   Kasım 2008 – Aralık 2009
RAV4   Kasım 2005 – Kasım 2009


Soru-6: Bildirilen modeller haricinde herhangi bir Toyota ya da Lexus modeli için bu durum geçerli midir?
Cevap-6: Türkiye’de üretilen ya da tarafımızca ithal edilen başka hiçbir Toyota modeli için geçerli değildir.


Soru-7: Bu durumun ortaya çıkmasında sağdan veya soldan direksiyonlu araç ayrımı var mıdır?
Cevap-7: Hayır.


Soru-8: Bu durumdan hem benzinli hem de dizel araçların etkilenme ihtimali var mıdır?
Cevap-8: Evet,


Soru-9: Bu durumdan kaynaklandığı rapor edilen herhangi bir kaza gerçekleşmiş midir?
Cevap-9: Hayır


Soru-10: Avrupa’da ilgili araçların üretiminin durdurulması sözkonusu mudur?
Cevap-10: Hayır. 2009 yılının Ağustos ayından itibaren, Avrupa pazarı için üretilen araçlarda zaten farklı bir pedal mekanizması kullanılmaya başlanmıştır. Bu sebeple, üretimi durdurma gerekliliği bulunmamaktadır.


Soru-11: Toyota bu soruna yönelik olarak ne yapmaktadır?
Cevap-11: Toyota, müşterileri adına duruma yönelik aksiyon almak için gerekli tüm çabayı göstermektedir. Toyota, Avrupa'da potansiyel gaz pedalı sorunu ile ilgili olarak kampanya düzenleyecek olup, durumdan etkilenen ülkeleri ve araç sayılarını belirleme çalışmalarını sürdürmektedir. Bu çalışma sonucunda, Türkiye'de satılan araçların etkilendiği tespit edilirse, müşteri memnuniyeti ilkelerimiz çerçevesinde belirlenen araç sahiplerine direkt olarak ulaşılacak ve araçları ile ilgili gereken işlemler hızlı bir şekilde gerçekleştirilecektir.


Soru-12: Şu anda aracınızın modeli bu kampanya dahilinde gözüküyorsa, ancak aracınızda herhangi bir sorun yoksa, ne yapmalısınız?
Cevap-12: Sözkonusu sorun çok az karşılaşılan bir durumdur ve aracınızda bir sorun olma olasılığı düşüktür. Ancak, rahat etmeniz açısından, kontrol amacıyla size en yakın Toyota Yetkili Servisi’ne gidebilirsiniz


Soru 13: Aracınızın gaz pedalının basılı olmadığı pozisyona (normal pozisyona) geç dönmesi veya gaz pedalına basma sırasında hissedilen zorluk durumları ile karşılaşırsanız, ne yapmalısınız?
Cevap 13: Lütfen vakit kaybetmeden size en yakın Toyota Yetkili Servisi’ne gidin.


Soru 14: Aracınız seyir halinde iken, gaz pedalının takılı kalması durumda ne yapmalısınız?
Cevap 14: Her bir durum farklı olabilir ve her durumda aracın kullanıcısı kendi muhakemesini en iyi şekilde yapacaktır.Ancak Toyota’nın uygulanmasını önerdiği aksiyonlar şöyledir:
• Düz vitesli araçlar için: Debriyaj pedalına basarak vites kolunu “boşta” konumuna alarak frene basınız ve aracınızı yolun kenarına park ederek kontak anahtarını “OFF” konumuna alınız.
• Otomatik,multi mode ve CVT şanzımanlı araçlar için: Vites kolunu “N” konumuna alarak frene basınız ve aracınızı yolun kenarına park ederek kontak anahtarını “OFF” konumuna alınız.
•Aracınızı ani olarak durdurmak isterseniz fren pedalına kuvvetli ve sürekli olarak basınız .Fren pedalına pompalama yapmayınız çünkü bu fren servosundaki vakum desteğini azaltır.
• Eğer vitesi boş konumuna almak mümkün olmaz ise kontak anahtarını “OFF” konumuna alınız.Bu işlem sürücüye direksiyon ve fren kontrolünü kaybettirmez fakat bu sistemlere verilen yardımcı kuvvet desteğini ortadan kaldırır.
• Eğer aracınızda akıllı çalıştırma sistemi var ise motoru durdurmak için motor çalıştırma düğmesine en az 3 sn basılı tutunuz.Motor çalıştırma düğmesine basıp bırakma hareketi yapmayınız.
• Eğer aracınız kontak anahtarlı marş sistemine sahip ise kontak anahtarını ACC konumuna alarak motoru durdurunuz.Kontak anahtarını kesinlikle kontak yuvasından çıkartmayınız zira bu durumda direksiyon kilidi aktif hale gelecek ve direksiyon sistemi kilitlenecektir.

Sürücünün gaz pedalının takıldığını veya pedalın gecikmeli olarak geri geldiğini hissetmesi durumunda araç,fren pedalına kuvvetli ve sürekli basmak sureti ile kontrol edilerek durdurulabilir.Bu esnada fren pedalına pompalama yapılmamalıdır zira pedalı pompalamak vakum desteğini azaltarak fren pedalına daha kuvvetli basılmasını gerektirir. Araç güvenli bir bölgeye park edilerek motor durdurulmalı ve en yakın Toyota Yetkili Servisi ile temasa geçilmelidir.



önceden konu açılmıştı demeyin konunun içeriğini okuyun,emeğe saygı lütfen başlığa göre cevap yazmayın konuya,gecenin saat 1'inde bende yatağımda uyumayı bilirdim !!!
..::тcт αηкαяα::..

Toyota Club Türkiye