Gönderen Konu: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu  (Okunma sayısı 51877 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #40 : Temmuz 14, 2010, 00:04:55 »
Şunu ekleyim 1-2 geçişlerinde titreşim olabiliyor bunu servis kalibrasyona sokarak halledebiliyor.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Toyota Club Türkiye

Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #40 : Temmuz 14, 2010, 00:04:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #41 : Temmuz 14, 2010, 00:07:41 »
benzinli de sorun yaşamamış olmanız normall. Bu tür sorunlar genelde dizellerde oluyor. dizellerin maximum tork devrine kadar çok cansız olması aracın özellikle dik yokuşlarda sorun çıkarmasına neden oluyor. Ayrıca bu araçlarda yokuş destek sistemi de yok sanırım. Yokuşta geri kaçırmaması için el freni çekmek gerekiyor.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #42 : Temmuz 14, 2010, 00:16:17 »
Evet özellikle el freni ile kalkmak hiç sıkıntı yapmıyor. Ayrıca bunların hepsi kitapçıkta anlatılıyor. Eğer dizel kullanan arkadaşlar bunları uyguluyor ve sorunları hala devam ediyorsa haklarını her türlü aramalarını öneririm. Sonuçta ayıplı mal olmuş oluyor.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #43 : Temmuz 19, 2010, 15:24:44 »
Selamlar. Arkadaşımızın karşılaştığı sorunlara üzüldüm. Ben de 8 aydır MMT Corolla kullanıyorum. Çok memnunum. Burada kullanım stilinizin önemli olduğunu düşünüyorum. Sportif bir modda kallanıyorsanız, çok kısa sürede hızlanıp yavaşlıyorsanız MMT uygun değil. Ancak benim gibi sakin ve stabil olarak kullanıyorsanız tavsiye ederim. Büyük kolaylık ve keyif.

ben de aynı şekilde sakin kullanıyorum. şeytan kulağına kurşun henüz ışığı yakmadık. 3 ay oldu. 3200 km de dere tepe kullanıyorum.
2010 yaris terra sporty multimode gümüş gri
yaşasın m/m.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 205 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #44 : Temmuz 19, 2010, 18:05:00 »
ben de aynı şekilde sakin kullanıyorum. şeytan kulağına kurşun henüz ışığı yakmadık. 3 ay oldu. 3200 km de dere tepe kullanıyorum.

Ben 60.000 km boyunca birkez kar yağdığında baskı balata uyarısı aldım ama arabada arkadaşım varken rampada kalınca satmaya karar vermiştim :)
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • merhaba,ben samsunda yaşayan bir kamu kuruluşunda
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #45 : Aralık 29, 2010, 20:41:25 »
Arkadaşlar bu yazıları daha önce okumuş olsaydım mmt yeni toyota almazdım. Aracım ocağın ilk haftasında teslim edilecek. Ne yapmalıyım bir akıl veren olsun.
ToyotaCorollaD-4D elegant M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #46 : Aralık 29, 2010, 23:07:10 »
Arkadaşlar bu yazıları daha önce okumuş olsaydım mmt yeni toyota almazdım. Aracım ocağın ilk haftasında teslim edilecek. Ne yapmalıyım bir akıl veren olsun.
Bu bir tarz meselesi galiba. MMT'yi kullanan biri olarak sıfır bir araba alsam bu Toyota Corolla ve kesinlikle MMT olurdu. Şehir içi trafikte büyük keyif ve rahatlık. Aracımı hep Manual modda kullandım, debriyaj derdi olmadan parmağınızla vites değiştirmek büyük keyif. Tabii ki yine de siz bilirsiniz. Her şeyden önce aracın içinize sinmesi şart. Eğer mümkünse MMT'yi bir test etseniz derim.
Corolla 2008 M/M Benzinli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • €ng`n
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #47 : Ocak 12, 2011, 12:27:29 »
2011 araçlarda problem yaşayan varmıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #48 : Ocak 12, 2011, 14:34:21 »
Selam Arkadaşlar,
Bu topic de canlanmış yine. 2010 modellerde de sorun gördüm ben. dava açan.
dizel lerde tork yüksek olduğu için sorun daha belirgin. benzinlilerde ise devir çabuk aldığı için araç patenaj çekiyor. özellikle yokuş yukarı yağmurlu havalarda benzinliler patenaj çekerek kalkmamak için direniyor.
dizellerde baskı balatayı sıyırıyor.
yenilerde durum biraz daha farklı. yazılım azıcık düzeltilmiş, baskı balata direnci arttırılarak ayıp derinlere gömülmüş. ama garanti olmayacak manasına gelmiyor.

yeni aldım aracamı imdat diyen akradaşım. bence siz yokuş bulun kendinize. dik bir yokuş. dur kalk similasyonu yapın kendi kendinize. 20-30 dakika sonra ses seda çıkmıyorsa sorun olmayabilir?
ama araç tam duracakmış gibi frene basarken tekrar frenden çekip gaza basın. sonra elfreni, yada yenilerde hillholder var galiba, elfrensiz dur kalklara deva medin aralıksız.. sonucu bizimle paylaşın lütfen :)
ama sorun olursa araç 1 aylık olduğu için iade yaptırabilirsiniz. yasal hakkınızdır.
Araba kullanmayı biliyorum ben. 3 tane arabam var şu anda ayıptır söylemesi. Şimdiye kadar da arabam oldu. Kullandım yıllarca sattım sonra.
Ama mmt yi kullanmayı bir türlü öğrenemedim :(
F1 pilotu değilim ki öğreneyim..
http://www.toyotaclubtr.com/tanisma/tanisma-30178/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • €ng`n
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #49 : Ocak 12, 2011, 14:58:17 »
Ali bey ben bu pazar gidip 2011 Yaris 1.4 dizel mmt şanzıman bir araç almayı planlıyorum. bana kalsa düz vitez alırım fakat aracı eşim kullanacak. E yolda kaldım , ışık yandı koku geldi gibi problemlerde ben başdebilirim bi şekilde ama Eşim başaramayabilir :)  Onun için tedirginliklerim arttı açıkcası. okadar para verip problemde yaşamak gerçekten moral bozar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #50 : Ocak 12, 2011, 15:05:25 »
Selamlar Engin Bey,
Aslına bakarsanız yarislerde bu sorun daha az görünüyor sanırım. ağırlık da etkili tabi. bende hanım kullansın diye aldım mmt yi. o yine kullanıyor. ama benim kadar aktif değil. zaten bende düz vites aldım dert etmiyorum ama bu aracıda satamıyorum. elimizde kaldı sanki :)
niyadı dolacak illaki. ama şehir içinde kullanamıyoruz, hanım bunlara dikkat ediyor. tuturmuşuz bir yol gidiyoruz açıkçası. be ndava açayım diyorum hanıma, boşver bey iyi böyle diyor. ama aklımın bir ucunda var dava işi. ekim kasım gibi garantisi bitecek. o zamana kadar zaman var nasılsa. bekleyip görelim diyorum :D
Araba kullanmayı biliyorum ben. 3 tane arabam var şu anda ayıptır söylemesi. Şimdiye kadar da arabam oldu. Kullandım yıllarca sattım sonra.
Ama mmt yi kullanmayı bir türlü öğrenemedim :(
F1 pilotu değilim ki öğreneyim..
http://www.toyotaclubtr.com/tanisma/tanisma-30178/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • €ng`n
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #51 : Ocak 12, 2011, 15:16:07 »
şu 1 ay içerisinde iade olayı güzelmiş. bilmiyordum :) ben dediğiniz gibi aracı alınca azcık test edeyim fazla zorlamadan. çok istediğim bir araç Yaris. şikayetlerinde çoğu auris için. yariste az şikayet var ve 2011 mdellerinden henüz bir şikayet yok sanırım. Girdik bir yola bakalım Toyota aşkı.. umarım yüzümü kara çıkartmaz:) 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #52 : Ocak 12, 2011, 15:37:53 »
tabi. tüketici yasasında var. ama toyota direnecektir tabi. hatalı kullandınız diyecektir.
bu arada yoğun trafik ve yokuş yukarı ortama çok maruz kalmıyorsanız sorun çıkmayabilir. baskı balatayı güçlendirmişler. ecu daki yazılımıda yenilemişler diye duydum. araca çılgın yük de bindirmeyecekseniz benim gibi. biz bir ara 7 kişi binmiştik. çok ayıp biliyorum ama ne yapacaksınız. aileye üzgünüm binemezsiniz denmiyor. yokuşta durunca kalkmadı araç :)
sonra yokuşun başına geri gidip hızlanıp çıkmıştım. ne gündü  :D
Araba kullanmayı biliyorum ben. 3 tane arabam var şu anda ayıptır söylemesi. Şimdiye kadar da arabam oldu. Kullandım yıllarca sattım sonra.
Ama mmt yi kullanmayı bir türlü öğrenemedim :(
F1 pilotu değilim ki öğreneyim..
http://www.toyotaclubtr.com/tanisma/tanisma-30178/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #53 : Ocak 19, 2011, 13:12:32 »
Selam Arkadaşlar,
Bu topic de canlanmış yine. 2010 modellerde de sorun gördüm ben. dava açan.
dizel lerde tork yüksek olduğu için sorun daha belirgin. benzinlilerde ise devir çabuk aldığı için araç patenaj çekiyor. özellikle yokuş yukarı yağmurlu havalarda benzinliler patenaj çekerek kalkmamak için direniyor.
dizellerde baskı balatayı sıyırıyor.
yenilerde durum biraz daha farklı. yazılım azıcık düzeltilmiş, baskı balata direnci arttırılarak ayıp derinlere gömülmüş. ama garanti olmayacak manasına gelmiyor.

yeni aldım aracamı imdat diyen akradaşım. bence siz yokuş bulun kendinize. dik bir yokuş. dur kalk similasyonu yapın kendi kendinize. 20-30 dakika sonra ses seda çıkmıyorsa sorun olmayabilir?
ama araç tam duracakmış gibi frene basarken tekrar frenden çekip gaza basın. sonra elfreni, yada yenilerde hillholder var galiba, elfrensiz dur kalklara deva medin aralıksız.. sonucu bizimle paylaşın lütfen :)
ama sorun olursa araç 1 aylık olduğu için iade yaptırabilirsiniz. yasal hakkınızdır.

ali beye katılıyorum yağışta ve yokuşta araç patinaj çekiyor.
2010 yaris terra sporty multimode gümüş gri
yaşasın m/m.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 184 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #54 : Ocak 19, 2011, 13:29:50 »
bu mmt tartışmalarından anladığım bir şey varsa o da şudur ki, ya hiç sorun yapmıyor, ya da sorunsuz gezmiyor bu mmt...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #55 : Ocak 19, 2011, 14:27:29 »
bu mmt tartışmalarından anladığım bir şey varsa o da şudur ki, ya hiç sorun yapmıyor, ya da sorunsuz gezmiyor bu mmt...
nasıl böyle anladınız tebrik ediyorum sizi :)
çok basit aslında. araç yokuş yukarı dur kalklarda sorun çıkarıyor. 30 ile 60 dakikayı aşan yoğun trafik oldumu yokuş yukarı yolda kalmadım sorun yok diyen varsa gelsin konuşalım.
bu arada böyle trafiğe maruz kalmazsanız sorun görünmüyor zaten. vuruntulu vites geçişi, hoplamalı zıplamalı kalkışlara insan alışıyor sorun görmüyor zaten..
Araba kullanmayı biliyorum ben. 3 tane arabam var şu anda ayıptır söylemesi. Şimdiye kadar da arabam oldu. Kullandım yıllarca sattım sonra.
Ama mmt yi kullanmayı bir türlü öğrenemedim :(
F1 pilotu değilim ki öğreneyim..
http://www.toyotaclubtr.com/tanisma/tanisma-30178/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #56 : Ocak 21, 2011, 22:17:54 »
nasıl böyle anladınız tebrik ediyorum sizi :)
çok basit aslında. araç yokuş yukarı dur kalklarda sorun çıkarıyor. 30 ile 60 dakikayı aşan yoğun trafik oldumu yokuş yukarı yolda kalmadım sorun yok diyen varsa gelsin konuşalım.
bu arada böyle trafiğe maruz kalmazsanız sorun görünmüyor zaten. vuruntulu vites geçişi, hoplamalı zıplamalı kalkışlara insan alışıyor sorun görmüyor zaten..

Kesinlikle doğru. Bir keresinde toprak yol çok bozuk olduğundan 1.viteste çok düşük bir hızda yokuş yukarı çıkmak zorunda kalmıştım. 20 dakika sonra balatalar aşırı ısındığından yolda kaldım, kenara çekip 15 dakika bekledikten sonra normale döndü. Ha, bunun için MMT'den vazgeçermiyim, kesinlikle hayır. 2 yıldır kullanıyorum, ilk defa böyle bir yolda gitmek zorunda kaldım.
Corolla 2008 M/M Benzinli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #57 : Ocak 22, 2011, 06:45:42 »
Kesinlikle doğru. Bir keresinde toprak yol çok bozuk olduğundan 1.viteste çok düşük bir hızda yokuş yukarı çıkmak zorunda kalmıştım. 20 dakika sonra balatalar aşırı ısındığından yolda kaldım, kenara çekip 15 dakika bekledikten sonra normale döndü. Ha, bunun için MMT'den vazgeçermiyim, kesinlikle hayır. 2 yıldır kullanıyorum, ilk defa böyle bir yolda gitmek zorunda kaldım.
Bu tip bir ortamda hergün yolculuk yapmak zorunda kalan biri olduğunuzu düşünün. Birde şanzımanın yazılımını bilmekte fayda var. Bu uyarı mesajı belli bir sayıya geldiğinde yazılım kötü kullanımdan ötürü şanzımanı korumak için kilitleniyor. Yani nerede olursanız olun boşa atıyor ve birdahada vitese geçmiyor. Sol şeritten 150 ile giderkende bunu yapabiliyor. Yaşayanlar var.
Böyle bir riski taşıyan aracı kullanmaktan memnunsanız tabiki diyecek birşeyimiz yok. Güle güle kullanınız..
Araba kullanmayı biliyorum ben. 3 tane arabam var şu anda ayıptır söylemesi. Şimdiye kadar da arabam oldu. Kullandım yıllarca sattım sonra.
Ama mmt yi kullanmayı bir türlü öğrenemedim :(
F1 pilotu değilim ki öğreneyim..
http://www.toyotaclubtr.com/tanisma/tanisma-30178/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #58 : Ocak 22, 2011, 09:20:15 »
bizim insanlarımızda nedense fanatiklik duygusu ağır basıyor takım tutarız fanatiği oluruz arabaya bineriz fanatiği oluruz bir siyasi partiye oy veririz fanatiği oluruz ben mmt bir araç alsam ve bu kadar sorunla karşılaşsam bırakın toyota almayı yemin ediyorum bedava verseler almazdım insanların güven duyduğu bir markadan böylesine tavır görmesi kabullenilecek bir olay değil hepşunu söylerim eski araçlar yeni araçlardan her yönüyle daha dayanıklı daha kaliteli"""
1996 XEİ 1.6 105 bg 16 v / klimalı / km: 60.262 / sony usb mp3 teyp x-plod hoparlörler 190 w / anahtardan kumandalı inwells marka alarm / BRC MY 07 Sıralı LPG sistemi / değişen yok / servis bakımlı /

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mode (mmt) şanzıman debriyaj balatası sorunu
« Yanıtla #59 : Ocak 22, 2011, 09:44:02 »
Arkadaşlar bu yazıları daha önce okumuş olsaydım mmt yeni toyota almazdım. Aracım ocağın ilk haftasında teslim edilecek. Ne yapmalıyım bir akıl veren olsun.
Cayma hakkınızı kullanbilirsiniz