Gönderen Konu: Toyota Geri Çağırma!  (Okunma sayısı 126932 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 41500
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #580 : Mayıs 18, 2016, 16:05:53 »
TOYOTA 1.4 D4-D MOTOR
SORUN TANIMI

1ND-TV motor kodu ile tanımlanan, 1.4 D-4D dizel olarak bilinen Toyota'nın bu motorunda 2009 yılında bir değişiklik yapmıştır. Bu değişiklik ise daha önce 190Nm tork değerine sahip motorun tork değerini 205Nm'ye çıkarılmasıdır.

Motorun fiziksel yapısında bir değişiklik yapılmadan sadece yazılımsal değişikle yapılan bu işlem sonucunda motorda ciddi sorunlar meydana gelmiştir. Bu yüksek tork değerine dayanamayan piston contaları (segman) deforme olmuş veya segman-piston yatağı (gömlek) uyuşmazlığı durumu ortaya çıkmıştır.

Tüm bu nedenlerden ötürü; bu motorun kullanıldığı araç modellerinde (Corolla, Auris, Yaris, Urban Cruiser, Verso, iQ) bakım aralıklarında yağ eklemesini gerektirecek düzeyde yağ eksilmesi görülmektedir. Bu eksilme neticesinde motorda oluşan etkilenmelerden dolayı yakıt tüketiminde artış ile motorda performans düşüşü görülebilmektedir.

TOYOTA GENEL MERKEZ ve YETKİLİ SERVİSLERİN SORUNA YAKLAŞIMI:

Bu araçların trafiğe çıkmasından kısa süre sonra motor yağı eksilmesi neticesinde yağ uyarı lambası yanarak veya arıza bilgi mesajı ile kullanıcı uyarılmaktadır. Bu duruma 6.000 Km.den sonra daha sık rastlanmaktadır.

Bunun üzerine servise gelen kullanıcılara "yeni araçlarda bu durumun normal olduğu" söylenerek eksilen yağın tamamlanması işlemi yapılmaktadır. Sonrasındaki 6-7.000 kullanımdan sonra yağ uyarısı tekrarlanmaktadır.

Bunun üzerine tekrar servise gelen kullanıcılara "dizel motorlarda yağ tüketimi olmasının normal olduğu" buna şüpheli yaklaşan ısrarcı kullanıcılara ise "bunun gibi YÜKSEK performanslı dizel motorların yağ eksiltebileceği bu durumun zaten kullanıcı kitabında yazılı olduğu" söylenerek yağ eklemesi yapılmaktadır. Hatta bu eklenen yağ için kullanıcıdan ücret talep edilmektedir.

2011 yılına kadar bunun bir sorun olduğu/olabileceği ihtimali hiç düşünülmemiştir.

Bu tarihten sonra motorda bir sorun olduğu şüphesi(!) neticesinde bazı çözüm arayışlarına girişilmiştir.

Bulunan ilk çözüm motorun turbosunda arıza oluştuğu (dikkat, sorun olduğu değil) düşünülerek turbo değişimine gidilmiştir. Bunun sorun değil arıza olarak değerlendirildiğini TSB yayınından sonra anlıyoruz. Çünkü arızalı zannedilen "sorunlu turboların" yerine yine "sorunlu kabul edilen serilerden yenileri takılmıştır."

Kısa bir süre sonrasında ise vakum pompalarında da bir aksaklık olduğu fark edilmiş bunların da değişimine başlanmıştır.

Bu aşamada sorunun sadece bu parçalardan kaynaklanmadığını fark eden bazı servis teknisyenleri motor üst bloklarını açarak segman kontrolü yapmış, bunlarda sorun olduğunu görüp segman değişimine gitmiştir. Ancak buradaki önemli husus çıkartılan deforme segmanlar yerine yine uygun olmayan sağlam segmanlar takılmıştır.

TSB İÇERİĞİ:

Sorunun giderilememesi hatta büyüyerek artması neticesinde TOYOTA MOTOR EUROPE tarafından yetkili servislere EG-0017T-0411 numaralı 17/07/2012 tarihli TSB gönderilmiştir.

Bu TSB ekinde ayrıca çeşitli dillerde hazırlanmış açıklayıcı video ekleri ile yayınlanmıştır. TSB'nin tamamı 43 sayfadan oluşmaktadır.

TSB girişinde motorun tanımı ve versiyonlarının tespit edilmesi için bakılması gereken yerlerin görselleri gibi içerikler mevcuttur. Ayrıca sorunun tanımı ve onarım sürecinde motor versiyonlarına göre yapılacak işlemleri gösteren akış şemaları içermektedir.

*En önemlisi hatalı üretilmiş araçların VIN (şase) numaralarının tablo halinde verilmiş olmasıdır (sayfa 5).

*Ayrıca hatalı üretilerek motora takılmış vakum pompası ve turbonun nasıl tespit edileceği resimli olarak anlatılmıştır.
Not : www.kiacluptr.com adresinden alıntıdır.

Ben siteye ulaşamadım. Sizden rica etsem 2013 1.4 D4D comfort extra ............. şasi numarası aracımın hatalı üretim olup olmadığına bakar mısınız lütfen. 6 ayda 6 kez dpf kızdırma bujisi yandığından ve sorunu çözemediklerinden hukuki süreç başlatılacak. O nedenle çok önemli. İlginize teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim. (Tabloyu göndermek isterseniz mail adresim bulent.ozkaya@hotmail.com     

Duzenleme: Ozel bilginin silinmesi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #581 : Mayıs 18, 2016, 21:06:47 »
Bu tarz bilgileri alenen paylasmayin bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 53800
  • Model Yılı: '12
  • 18 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #582 : Ocak 06, 2018, 11:41:36 »
Forumda daha önce yazıldı mı baktım ama göremedim. Dün ‭0 (212) 354 03 54‬ telefondan aradılar. Auris || aracınızın hava yastığıyla ilgili olarak bir parçasının değişmesi gerekiyor dediler. Yeni bi geri çağırma başlamış. Bilgisi olan var mı?
Allah'ın on pulunu bekleye dursun on kul;
Bir kişiye tam dokuz, dokuz kişiye bir pul.
Bu taksimi kurt yapmaz kuzulara şah olsa;
Yaşasın, kefenimin kefili karaborsa! NFK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #583 : Ocak 06, 2018, 12:57:06 »
Kaç model aracınız. Beni arayan olmadı. Belli bir partide sorunda olmuş olabilir
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 134500
  • Model Yılı: '10
  • 99 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #584 : Ocak 06, 2018, 14:05:33 »
Babamın adına kayıtlı olan 2011 model yaris için aradılar. Ankara ALJ servisinden. Yolcu hava yastığı fişeği için müsait bir zamanda bekleriz dediler. 19 ocağa randevulaştık. Sonra kendi aracım olan 2010 model yarisler için de geçerli mi diye sordum, plakayı sorgulayınca onu da çağırdılar. 18 ocakta da benimkine randevu verdiler..



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 53800
  • Model Yılı: '12
  • 18 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #585 : Ocak 06, 2018, 15:36:17 »
Kaç model aracınız. Beni arayan olmadı. Belli bir partide sorunda olmuş olabilir
2012 1.33
Ben de ankaradayım
Allah'ın on pulunu bekleye dursun on kul;
Bir kişiye tam dokuz, dokuz kişiye bir pul.
Bu taksimi kurt yapmaz kuzulara şah olsa;
Yaşasın, kefenimin kefili karaborsa! NFK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #586 : Mart 06, 2018, 11:18:45 »
Merhaba arkadaşlar,

Bugün PTT ile bir evrak geldi. TOYOTA TÜRKİYE aracımdaki hava yastıklarının değiştirileceğini ve en yakın TOYOTA PLAZA'dan randevu almamı belirtmişler.

Dumankaya Pendik Toyota'yı aradım. Bilgileri var randevu aldık bakalım.

1,5 yıl önce kaza yaptım hava yastıklarının açılmamasından şüphelenmiştim. Demek ki sorunluymuş hava yastıkları.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 187000
  • Model Yılı: '08
  • 13 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #587 : Mart 06, 2018, 11:24:58 »
Beni de 10 gün önce servis aradı. Airbag fişeklerini kontrol için. Bu ara geri çağırmalar var ilginç.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '11
  • 27 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #588 : Mayıs 10, 2018, 23:15:48 »
Bu gün toyota genel merkezden aradılar, hava yastıklarında değişmesi gereken bir parça varmış. En yakın yetkili servisten arayacaklarmış.
2011 Corolla D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '05
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #589 : Mayıs 11, 2018, 12:22:45 »
10 yaşını geçen araçlarda hava yastıkları ile ilgili bir parçanın ömrünü tamamladığı için ücretsiz degisitiriyorlarmış şu an servisteyim danışman öyle dedi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Yeni Toyotacı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 48000
  • Model Yılı: '18
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #590 : Mayıs 11, 2018, 13:53:46 »
Merhaba 2005 Corolla HB aracımı servise ücretsiz check up için götürdüm, yolcu hava yastığı fişeği değişimini ücretsiz yaptılar.
1-2005 Corolla HB 1.6 Sol
2-2018 Corolla 1.6 Life+BRC Platinium (Seq32)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 288 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #591 : Mayıs 11, 2018, 14:25:28 »
10 yaşını geçen araçlarda hava yastıkları ile ilgili bir parçanın ömrünü tamamladığı için ücretsiz degisitiriyorlarmış şu an servisteyim danışman öyle dedi :)

anlatilan gibi degil... Omrunu doldurma gibi bir sey yok. Fabrika cikisi bazi seriler hatali takilmis. Sadece onlari degistiriyorlar.mesela sadece yolcu hava yastigi fisegi degisiyor. Onlarin mantigi dogru ise sofor hava yastigi fisegi ne olacak...
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Yeni Toyotacı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 48000
  • Model Yılı: '18
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #592 : Mayıs 11, 2018, 14:34:56 »
Servisin verdiği bilgiye göre yolcu hava yastığı fişeği nemden dolayı ateşlemediğinden değişimi yapılıyormuş. buda fabrikasyon hatalı olduğunu gösteriyor.
1-2005 Corolla HB 1.6 Sol
2-2018 Corolla 1.6 Life+BRC Platinium (Seq32)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • corolla 2007
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '07
  • 11 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #593 : Mayıs 11, 2018, 20:30:46 »
ön direklerdeki hava yastılarını değiştirdiler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '11
  • 27 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #594 : Mayıs 12, 2018, 18:57:10 »
10 seneyi dolduranları çağırma gibi bir şeyin doğru olma ihtimali yok, benim araç on yılı doldurmadı. Fabrikasyon hatalı olan parçaların takılmış olduğu araçları çağırıyorlar.
2011 Corolla D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #595 : Mayıs 12, 2018, 19:49:17 »
fabrikasyon hatası olduğu için değil,sadece sıkıntı olabilme ihtimaline karşı güncelliyorlar.kanister değişimindeki gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #596 : Mayıs 27, 2018, 03:26:52 »
bugün ptt'den iadeli taahhütlü bir şekilde, 2005 model rav4'ümün havayastığı fişekleri arızalı olabileceği için yenisiyle değiştirme bildirgesi yollandı.
emniyetteki şase numarasından ruhsat sahibini. oradan da nüfusa dayalı ikametimi bulmuşlar galiba. çünkü ruhsattaki adres eski ve geçersiz bir adres..

komple airbag'leri değiştireceklermiş. 13 yıl sonra böyle bir teklif enteresan ve cazip de geldi ama aynı zamanda bu süre içerisinde ya kaza yapsaydım ve hava yastığı açılmasaydı diye de düşünmedim değil.....

gelişmeleri göreceğiz..


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #597 : Mayıs 27, 2018, 07:38:41 »
yurt disinda buna bagli olarak tazminat odemislerdir. yoksa turkiyede kolay kolay 13 yillik arabanin hava yastigini komple degistirmezler. yanlis hatirlamiyorsam amerikada  veya avrupada bir kaza yasanmisti japon airbag firmasi kusurlu bulunmustu hatta o firma iflas etti daha sonra.

bazen denk geliyor e160 kasa corolla kaza yaptigi halde airbagler acilmamisti. aklima ayni firmanin hatasi gelmiyor degil..
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #598 : Mayıs 27, 2018, 10:10:08 »
herkesi yavaş yavaş çağırıyorlar,bende serviste geçen hafta bu şekilde gelen kişilere rastladım.hava yastıklarına hiç güvenmeyelim,lazım olduğunda açılmazlar,bu konuda forumda epeyce yazışmalarımız oldu.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Geri Çağırma!
« Yanıtla #599 : Mayıs 27, 2018, 23:11:38 »
2002 model corolla e120 içinde Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş tarafından bizede zarf gönderildi hava yastığı fişeğinin değişmesi gerektiği yazıyor servis kaydımız hiç yok bizim adreside kendileri bulmuşlar anlaşılan