0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
TOYOTA 1.4 D4-D MOTORSORUN TANIMI 1ND-TV motor kodu ile tanımlanan, 1.4 D-4D dizel olarak bilinen Toyota'nın bu motorunda 2009 yılında bir değişiklik yapmıştır. Bu değişiklik ise daha önce 190Nm tork değerine sahip motorun tork değerini 205Nm'ye çıkarılmasıdır.Motorun fiziksel yapısında bir değişiklik yapılmadan sadece yazılımsal değişikle yapılan bu işlem sonucunda motorda ciddi sorunlar meydana gelmiştir. Bu yüksek tork değerine dayanamayan piston contaları (segman) deforme olmuş veya segman-piston yatağı (gömlek) uyuşmazlığı durumu ortaya çıkmıştır.Tüm bu nedenlerden ötürü; bu motorun kullanıldığı araç modellerinde (Corolla, Auris, Yaris, Urban Cruiser, Verso, iQ) bakım aralıklarında yağ eklemesini gerektirecek düzeyde yağ eksilmesi görülmektedir. Bu eksilme neticesinde motorda oluşan etkilenmelerden dolayı yakıt tüketiminde artış ile motorda performans düşüşü görülebilmektedir.TOYOTA GENEL MERKEZ ve YETKİLİ SERVİSLERİN SORUNA YAKLAŞIMI:Bu araçların trafiğe çıkmasından kısa süre sonra motor yağı eksilmesi neticesinde yağ uyarı lambası yanarak veya arıza bilgi mesajı ile kullanıcı uyarılmaktadır. Bu duruma 6.000 Km.den sonra daha sık rastlanmaktadır.Bunun üzerine servise gelen kullanıcılara "yeni araçlarda bu durumun normal olduğu" söylenerek eksilen yağın tamamlanması işlemi yapılmaktadır. Sonrasındaki 6-7.000 kullanımdan sonra yağ uyarısı tekrarlanmaktadır.Bunun üzerine tekrar servise gelen kullanıcılara "dizel motorlarda yağ tüketimi olmasının normal olduğu" buna şüpheli yaklaşan ısrarcı kullanıcılara ise "bunun gibi YÜKSEK performanslı dizel motorların yağ eksiltebileceği bu durumun zaten kullanıcı kitabında yazılı olduğu" söylenerek yağ eklemesi yapılmaktadır. Hatta bu eklenen yağ için kullanıcıdan ücret talep edilmektedir.2011 yılına kadar bunun bir sorun olduğu/olabileceği ihtimali hiç düşünülmemiştir.Bu tarihten sonra motorda bir sorun olduğu şüphesi(!) neticesinde bazı çözüm arayışlarına girişilmiştir.Bulunan ilk çözüm motorun turbosunda arıza oluştuğu (dikkat, sorun olduğu değil) düşünülerek turbo değişimine gidilmiştir. Bunun sorun değil arıza olarak değerlendirildiğini TSB yayınından sonra anlıyoruz. Çünkü arızalı zannedilen "sorunlu turboların" yerine yine "sorunlu kabul edilen serilerden yenileri takılmıştır."Kısa bir süre sonrasında ise vakum pompalarında da bir aksaklık olduğu fark edilmiş bunların da değişimine başlanmıştır.Bu aşamada sorunun sadece bu parçalardan kaynaklanmadığını fark eden bazı servis teknisyenleri motor üst bloklarını açarak segman kontrolü yapmış, bunlarda sorun olduğunu görüp segman değişimine gitmiştir. Ancak buradaki önemli husus çıkartılan deforme segmanlar yerine yine uygun olmayan sağlam segmanlar takılmıştır.TSB İÇERİĞİ:Sorunun giderilememesi hatta büyüyerek artması neticesinde TOYOTA MOTOR EUROPE tarafından yetkili servislere EG-0017T-0411 numaralı 17/07/2012 tarihli TSB gönderilmiştir.Bu TSB ekinde ayrıca çeşitli dillerde hazırlanmış açıklayıcı video ekleri ile yayınlanmıştır. TSB'nin tamamı 43 sayfadan oluşmaktadır.TSB girişinde motorun tanımı ve versiyonlarının tespit edilmesi için bakılması gereken yerlerin görselleri gibi içerikler mevcuttur. Ayrıca sorunun tanımı ve onarım sürecinde motor versiyonlarına göre yapılacak işlemleri gösteren akış şemaları içermektedir.*En önemlisi hatalı üretilmiş araçların VIN (şase) numaralarının tablo halinde verilmiş olmasıdır (sayfa 5).*Ayrıca hatalı üretilerek motora takılmış vakum pompası ve turbonun nasıl tespit edileceği resimli olarak anlatılmıştır. Not : www.kiacluptr.com adresinden alıntıdır.
Kaç model aracınız. Beni arayan olmadı. Belli bir partide sorunda olmuş olabilir
10 yaşını geçen araçlarda hava yastıkları ile ilgili bir parçanın ömrünü tamamladığı için ücretsiz degisitiriyorlarmış şu an servisteyim danışman öyle dedi