tecrübeli arkadaşlar ve bu işin ustaları daha iyi bilir ama ben yakıt avantajı olacağını zannetmiyorum... özellikle uzun yolda 1.6 daha avantajlı olur diye düşünüyorum. ama 5 vites araçlarla karşılaştırmamak lazım tabii. vites biavantaj... 1.6 6 vites olsa gerçek ekonomi o olur...
zannediyorum o ağırlık farkı da şanzumandan kaynaklanıyor...
Motorda bir dizi yenilik yapılmış.Şu linkte gerçekten önemli bilgiler yer alıyor; "
http://www.toyotanutz.com/e107_files/public/1243806300_1_FT0_auris_and_corolla_2009_new_1.33-litre_dual_vvt-i_engine.pdf" becerebilsem pdf yi düzenleyip tercüme edip buraya paste etmek isterdim.Asıl hizmet bu olurdu ki gerçekten değerli bilgiler var linkte...
Motorda yapılan düzenlemelere ek olarak 6.bir vites eklenmiş...
Açıkçası aracı kullanmadan önce tüketim anlamında 6.vitesin çok da farkı olmayacağını,olsa bile 6.viteste çekmeyeceği için zırt pırt vites değiştireceğimi ve bu nedenle 6.vitesin ancak kağıt üzerinde bir anlamı olabileceğini düşünüyordum.Öyle değil;anlık tüketim en az 2 lt./100 km.fark ediyor ve 6.vites gayet kullanılabilir...
---
Otobanda performans alma adına gaza daha fazla yüklenmek gerekeceğinden bu motor kesinlikle abisinden daha çok yakacaktır.Buna karşılık şehir içinde ve 90-100 km./saat hızla gidilecek bir duble yolda (sözgelimi Ankara-Eskişehir) tüketimin maximum 6 lt/100 km.olacağını tahmin ediyorum.(Kısa mesafeli denemelerde 90-100 sabit gitmeye çalıştığımda;anlık tüketim değeri 4,2-4,7 lt./100 km.dalgalandı.Üzerine 1-1,5 lt.yanılma payı koydum.)
Test etmeden böyle bir şeyi elbette iddia edemem ama 6 lt./100 km.yakarsa 55 litre depoyla 800-900 km.gidilebilir gibi bir fikir de yürütülebilir...
---
Bu arada ilk izlenimlerimi ve biraz daha rakamı içeren bir başlığı test sayfasına ekledim.Toyota severlere hayırlı olması dileğiyle.