Gönderen Konu: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi  (Okunma sayısı 36065 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 51 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #40 : Ocak 19, 2018, 19:47:16 »
Cevaplar verilmiş zaten, Mutlu yöneticimiz ve Mustafa arkadaşımızın değindiği noktalar önemli.
 Tabi durumu "Fırsat Maliyeti" yaklaşımı ile de değerlendirmek gerekir. Bilindiği gibi hareketli sistemlerde en çok enerji harcanımı duran bir cismi hareket ettirirken ya da hareketli bir cismi durdurmaya çalışırken olur (Newton I.). Durumu bütünü ile ele aldığımızda; elbet ki de aracın taşıyacağı yük ( çoğu kaynakta verilerin genel bilgilerin aksine aracın ağırlığı Kg olarak değil, N birimi ile gösterilmelidir!) daha doğru anlaşılmalı. F=mxa şeklinde bir formülümüz mevcut (Teşekkürler Sayın Newton ve II.) Aracın ağırlığını hesaba katacaksak, bu sefer aracın kütlesi x yerçekimi ivmesi (9,81m/s^2) ortaya konmalı. Yani aracın ağırlığı aracın kütlesi ile de hesaba katılarak ortaya konmaktadır. Bu durumda; Einstein (saygı ile) da anılmalı. Çünkü durağan kütle ile hareketli kütle farkları ortaya çıkar. Bunun bu konu ile ilgisi ne diye sorulabilir. Aracın hızı arttıkça aslında kütlesi de artacaktır (örnek; ışık hızında kütle sonsuza gider). Dolayısı ile aracın ağırlığı ve o ağırlığı hareket ettirmek için gerekli kuvvet de artacak, bu kuvveti oluşturmak için harcanan enerji de doğru orantılı olarak artacaktır. Diğer yandan aracın fiziki yapısına göre belli hızlardan sonra aerodinamik etkiler de belirgin şekilde artacak ve yine hareket için harcanan enerjide artış olacaktır, bu ağırlık etkisinin oranını düşürecektir hareket için harcanan toplam enerjide. Newton I.'e dönersek, depoda az yakıt olduğunda, normalde tek depo ile gidilebilecek (hiç durmadan) yol, yakıt takviyesi için birden çok sefer durma ve tekrar hareket ile gerçekleşecektir, dolayısı ile; araçta hafiflemeden dolayı sağlanan avantajın bir kısmı bu şekilde harcanacaktır.
Bunların yanında; örneğin raylı sistemlerde enerji kullanım davranışı tamamen farklı olmaktadır. Çünkü günümüz raylı sistem araçları (çoğunlukla) rejenerasyondan yararlanmaktadır (bunun çok özel, hat, yoğunluk, araç ağırlık vs dahil hesaplamaları mevcuttur). Arzu ya da merak eden olursa ayrıca aktarırım.
Otomobillerde ise araç lastik özelliklerinin bazen göz ardı edilen bir etkisi vardır. Örneğin energy sınıfı lastiklerin de düşük hızlarda büyük oranda enerji (yakıt) tüketimi üzerine olumlu etkisi vardır. Hız belli değerleri geçince, aerodinamik etkilerden dolayı bu etkinin oranı toplam dirençler içinde (aracın gidişine ter yönde etki eden kuvvetler, dişli, rulman, yatak, lastik, aerodinamik sürtünme vb.) oransal olarak azalacaktır.
Az yakıt ve yakıt pompasının soğutulması, filtrasyon vb etkiler ise zaten biliniyordur.

Sayın ÖZTÜRK,

Detaylı bilgilendirme için çok teşekkür ederim.



Saygı ve sevgilerimle.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #40 : Ocak 19, 2018, 19:47:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #41 : Ocak 20, 2018, 10:05:25 »
Trafiksiz ilk çalıştırdığınızda uzun km gidiyorsanız benzininli alın.

Düz yolsa benzinli alın.
Kısa mesafe iniş çokış, yer yer dur kalk var ise her türlü dizel.

Yine de tum bunlara rağmen bir benzinli araç sever olarak söyleyeceğim., dizel her türlü %40 daha avantajlı.

Düz yolda gidip yan yolları kullanıp 60-80-90 km hızla giden şöförler şehir içi kullanmıyor.

250 metrede bir kasis vb. yoksa şehir içi değildir.

Tsi kullanıp (Ankara’da) 6 litre yakıp (şehir dışı yolları kullanıp) arabam az yakıyor diyenlere dikkat ediniz.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 2550
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #42 : Temmuz 26, 2018, 14:05:12 »
Forumun değerli üstadları öncelikle herkese çok selam, 2 ay önce hayatımın 2. sıfır toyotasını almış bulunmaktayım.
 Aracım, 2018 Corolla Advance Multıdrıve S Otomatik vites araç. Aracın yakıt değerlerine bakıyorum şehirler arası 5.2 yazıyor, şehir içi 7.6 lt yazıyor, ortalamada 6,1 lt yazıyor,ancak aracı alalı 3 ay oldu 3550 km yol yaptım yakıtı ortalamada 8 lt nin altına hiç düşüremedim. Bir depoyla kendimi hiç bozmadan hız sabitleyiciyle 90 km yi bile denedim o zaman 8,3 tl ortalama aldım. Ya hu dostlar aracın kredisi yüksek yakıt pahalı binemeyeceksek ne aldık bu arabayı ?? Birisi bana nolur bir akıl versin bu ne iştir, bu yakıt tüketimi nasıl düşer? 1994 yılından beri araç kullanan kendimce profesyonel olduğumu düşündüğüm bir şoförüm. İmdaaatt !! 
YAVAŞ VE EMEKLİ... :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #43 : Temmuz 26, 2018, 14:37:51 »
Forumun değerli üstadları öncelikle herkese çok selam, 2 ay önce hayatımın 2. sıfır toyotasını almış bulunmaktayım.
 Aracım, 2018 Corolla Advance Multıdrıve S Otomatik vites araç. Aracın yakıt değerlerine bakıyorum şehirler arası 5.2 yazıyor, şehir içi 7.6 lt yazıyor, ortalamada 6,1 lt yazıyor,ancak aracı alalı 3 ay oldu 3550 km yol yaptım yakıtı ortalamada 8 lt nin altına hiç düşüremedim. Bir depoyla kendimi hiç bozmadan hız sabitleyiciyle 90 km yi bile denedim o zaman 8,3 tl ortalama aldım. Ya hu dostlar aracın kredisi yüksek yakıt pahalı binemeyeceksek ne aldık bu arabayı ?? Birisi bana nolur bir akıl versin bu ne iştir, bu yakıt tüketimi nasıl düşer? 1994 yılından beri araç kullanan kendimce profesyonel olduğumu düşündüğüm bir şoförüm. İmdaaatt !!

Geçmiş olsun Erdal bey. Aracı 90 ile giderken hız sabitleyici ile sabitlediğinizde anlık yakıt tüketimleri hangi aralıkta geziniyor?
Lastik basınçlarınız ideal mi?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #44 : Temmuz 26, 2018, 14:55:21 »
Forumun değerli üstadları öncelikle herkese çok selam, 2 ay önce hayatımın 2. sıfır toyotasını almış bulunmaktayım.
 Aracım, 2018 Corolla Advance Multıdrıve S Otomatik vites araç. Aracın yakıt değerlerine bakıyorum şehirler arası 5.2 yazıyor, şehir içi 7.6 lt yazıyor, ortalamada 6,1 lt yazıyor,ancak aracı alalı 3 ay oldu 3550 km yol yaptım yakıtı ortalamada 8 lt nin altına hiç düşüremedim. Bir depoyla kendimi hiç bozmadan hız sabitleyiciyle 90 km yi bile denedim o zaman 8,3 tl ortalama aldım. Ya hu dostlar aracın kredisi yüksek yakıt pahalı binemeyeceksek ne aldık bu arabayı ?? Birisi bana nolur bir akıl versin bu ne iştir, bu yakıt tüketimi nasıl düşer? 1994 yılından beri araç kullanan kendimce profesyonel olduğumu düşündüğüm bir şoförüm. İmdaaatt !!

Hava Filtresini temizliği yada değişimi,Lastik basınçlarının kontrolü, MAF sensörünün temizliği,yakıt kalitesi gibi etkenleri bir kontrol edin bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #45 : Temmuz 26, 2018, 15:55:44 »
Forumun değerli üstadları öncelikle herkese çok selam, 2 ay önce hayatımın 2. sıfır toyotasını almış bulunmaktayım.
 Aracım, 2018 Corolla Advance Multıdrıve S Otomatik vites araç. Aracın yakıt değerlerine bakıyorum şehirler arası 5.2 yazıyor, şehir içi 7.6 lt yazıyor, ortalamada 6,1 lt yazıyor,ancak aracı alalı 3 ay oldu 3550 km yol yaptım yakıtı ortalamada 8 lt nin altına hiç düşüremedim. Bir depoyla kendimi hiç bozmadan hız sabitleyiciyle 90 km yi bile denedim o zaman 8,3 tl ortalama aldım. Ya hu dostlar aracın kredisi yüksek yakıt pahalı binemeyeceksek ne aldık bu arabayı ?? Birisi bana nolur bir akıl versin bu ne iştir, bu yakıt tüketimi nasıl düşer? 1994 yılından beri araç kullanan kendimce profesyonel olduğumu düşündüğüm bir şoförüm. İmdaaatt !!

Erdal bey öncelikle aracınız hayırlı olsun. Aracınız şuan için çok yeni 3500 km de yakıtın biraz fazla olması normal aracın suan alışma döneminde tüm hareketli parcalar bir biriyle tam uyumda çalışmaya basladığında yakıtta düşecektir fazla kafanıza takıp üzülmeyin.yaz dönemi için lastik hava basınçlarının düşük olmamasına dikkat edin. keyifli sürüşler.Ayrıca aracıda çokta sağır alıştırmayın arasıra devir saaatini yükseltin hem kurum birikmesini hemde motoru açmış olursunuz.

saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #46 : Temmuz 27, 2018, 12:17:55 »
Kocaeli Sakarya arası 60 km 6,2 lt ortalama yazdı araç.  Sabah trafiği ve 3-4 ışık takılmışımdır rahat rahat.
Dönüşmede aynı şekilde 6 lt yazdı yine bu seferde akşam iş çıkışı trafiği vardı aynı Işık’larda mecburen durduk.
Otoyolda 5 ki rakamlara düşüyor.

Lpg taktırsam 8 lt civarı lpg yakar sanıyorum.

3₺ x 8 lt = 24 kr
6₺ x 6lt = 36 kr

12 kr km de.
1,2 ₺ 10 km
12₺ 100 km
120 ₺ 1000 km
1200₺ 10 bin km
2400₺ 20 bin km

Bu sonuçlara göre taktıracağım tüpe göre aşağı yukarı 2 yılda ancak kendini amorti edip kazançlı çıkmaya başlıyorum. Lakin aracı aldığımda benzin 4₺ di. Tüpe geçicez 3₺ Olan tüp olucak 4-5₺  :D
Ben önceki yıl gibi kararsızım sanırım tüpe bir türlü gecemeyecem  :-\
2000-3000₺ arası değişiyor lpg fiyatları.

3 yılda 25 bin km de araç. Yılda 10 bin km yapıyorum.
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 2550
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #47 : Temmuz 28, 2018, 10:33:14 »
Hava Filtresini temizliği yada değişimi,Lastik basınçlarının kontrolü, MAF sensörünün temizliği,yakıt kalitesi gibi etkenleri bir kontrol edin bence.

Hamza Arkadaşım, verdiğin bilgi için çok teşekkür ediyorum ancak, filtre temizliğinden, sensör temizliğinden bahsetmişsin de bu araç daha 2 aylık araç bu dediğin bakımları servis zaten zamanında yapmayacak mı? Bu arada araçta lastik basınç uyarı sistemi var bu durumda lastiklere hiç bakmadım ama bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Bu arada sorumu cevap yazan tüm dostlara sonsuz şükranlarımı arz ederim.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 28, 2018, 10:37:50
Erdal bey öncelikle aracınız hayırlı olsun. Aracınız şuan için çok yeni 3500 km de yakıtın biraz fazla olması normal aracın suan alışma döneminde tüm hareketli parcalar bir biriyle tam uyumda çalışmaya basladığında yakıtta düşecektir fazla kafanıza takıp üzülmeyin.yaz dönemi için lastik hava basınçlarının düşük olmamasına dikkat edin. keyifli sürüşler.Ayrıca aracıda çokta sağır alıştırmayın arasıra devir saaatini yükseltin hem kurum birikmesini hemde motoru açmış olursunuz.

saygılar

Emin Arkadaşım verdiğin bilgi inan az da olsa içime su serpti. Vallahi aracı 2016 model dizel bir Jetta ile değiştirmeyi bile düşündüm, ancak sahibindene baktığımda 2 yaşında araçlar 150-200 bin aralığında bu millet ne geziyor be kanka.. :)) Benim 2 senede yapacağım toplam km taş çatlasın 25.000 olur. Ancak senin mesajından sonra derler ya aslan besleyen yemine katlanır ben de biraz daha bineyim bakayım hiç olmazsa ilk servise kadar bişey değişmezse yeniden bir alman dizele geçerim. Yeniden şükranlarımı sunuyor işlerinizde artan başarılar temenni ediyorum benim güzel arkadaşım...

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 28, 2018, 10:41:10
Geçmiş olsun Erdal bey. Aracı 90 ile giderken hız sabitleyici ile sabitlediğinizde anlık yakıt tüketimleri hangi aralıkta geziniyor?
Lastik basınçlarınız ideal mi?

Mutlu Arkadaşım öncelikle selamlar, 90 sabitleyicide lt aralığı 7,5 - 8 seviyesinde duruyor. Araçta lastik basınç uyarı sstemi olduğundan inan hiç bakmadım ancak bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Allah kolaylıklar versin tekrar çok teşekkür ediyorum.
YAVAŞ VE EMEKLİ... :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #48 : Temmuz 28, 2018, 11:44:56 »
Erdal bey araç daha 3500 km de fazla yakması gayet normal daha rodaj süresini dahi doldurmamış ancak 20000 den sonra düşer e bide otomatik olduğunu unutmamak lazım aracı rodaj süresi bitene kadar manuelde kullanmanız bir miktar düşürür yakıtı aracınız hayırlı olsun iyi forumlar
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 2550
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #49 : Ağustos 10, 2018, 11:51:47 »
Erdal bey araç daha 3500 km de fazla yakması gayet normal daha rodaj süresini dahi doldurmamış ancak 20000 den sonra düşer e bide otomatik olduğunu unutmamak lazım aracı rodaj süresi bitene kadar manuelde kullanmanız bir miktar düşürür yakıtı aracınız hayırlı olsun iyi forumlar

Ümit Bey selamlar; ben yeni nesil araçlarda rodaj süresi diye bir konunun artık olmaması gerektiğini düşünen kullanıcılardanım, ancak yine de son bir ayda gerek yüksek devirle gerek komresyonla aracın rodajını tamamladığını düşünüyorum. an itibariyle 10.000 km nin dolmasını beklemeden yağ değişimi yapmam gerektiğini de düşünüyorum. Son bir ayda 2 defa depo doldurdum ve hız sabitleyiciyi 90 km ye ayarlayarak %95 oranında da buna sadık kalarak aracımı kullandığımda yakıtın 100 km de 5.8 e kadar düştüğünü gördüm. İlk başlara göre bu da birşey sayılır. Yani araç uzun yolda 0.37 krş. a kadar düştü ki; 1.6 cc 132 ps oto vites bir aracın günümüzdeki benzin fiyatlarıyla daha da aşağı düşebileceğine inanmıyorum. Yani işin özü bu aracın verilerindeki uzun yol 5.2 lt. işin hikaye kısmı. Aracımı aldığımdan beri beni mesajlarıyla aydınlatan tüm dostlara sonsuz teşekkürlerimi bir kez daha yinelemek isterim. Tabanınız düz bassın...
YAVAŞ VE EMEKLİ... :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #50 : Ağustos 10, 2018, 13:07:27 »
Ümit Bey selamlar; ben yeni nesil araçlarda rodaj süresi diye bir konunun artık olmaması gerektiğini düşünen kullanıcılardanım.....

Makinelerde farklı parçalar birbiri ile çalışmak zorunda olduğu sürece Rodaj yada alışma süreci olacaktır.

Üretim teknolojisi artık çok ilerlediği ve üretimdeki toleranslar çok düştüğü için eskisi kadar bir rodaja ihtiyaç duyulmuyor ama bu demek değildir ki berbiri ile çalışan parçaların hiç bir alışma süresine ihtiyacı yok.Eğer bu tür bir üretim yapılmaya kalksa arabanın maliyeti dahada inanılmaz maliyete varır.

Ayrıca araç Rodajı denilince nedense herkesin aklına sadece motor geliyor.Halbuki bu mesele Motoru ,aktarma organlarını hatta lastikleri bile kapsar.O yüzden kitabına göre düzgün yapılan bir rodaj hala aracın tüketimi ve sağlığı açısından fayda sağlamaya devam etmektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Rızkımı veren Hüdadır kula minnet eylemem...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 3000
  • Model Yılı: '23
  • 13 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #51 : Ağustos 10, 2018, 20:51:36 »
Hocam öncelikle aracınız hayırlı olsun eğer yokuş çıkmıyor klima kapali  ve tam dolu değilse bu değerler cok anormal benim aracimda 2018 Corolla manuel suan 3500 km de uzun yolda 100 kmde sabit olmak üzere klima açık ben hanim ve kızımla birkac canta ile uzun yol ortalamasi 5.9 aracı düz yolda tekrar test edin yakıt yüksek çıkarsa olmadı servisten yardım. alın.
2023 hibrit corolla flame x pack....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #52 : Ağustos 11, 2018, 17:51:30 »
yeni teknoloji ile rodaj süresi yoktur denilse de ilk 500 ve 1000 km de yine de dikkat etmek durumundayız.söylendiği gibi sadece motor aksamı değil fren balatalarının da tam uyumu için ilk 500 km de sert fren yapmıyoruz,ilk 1000 km de daha dikkatli vites değiştiriyoruz,eskiden yeni lastik alındığında şöyle 200 -300 km gez gel lastik otursun o zaman balans ayarı yapalım şeklinde uygulamalar vardı.yakıt tüketim beyanına tam uymasa da en yakın arabalar yine japon arabaları,bahsedilen yakıt bana da yüksek geldi,önemli bir sorun değildir umarım servis çözer,biz düz vitesle uzun yol tam dolu araçla 5.5 değerleri yakalayabiliyoruz,kent içi kışın ankara 7,izmir 6.5/100 km ölçülerindeyiz.diğer taraftan yakıt ekonomisi giderek artan seviyede önemini koruyor,dolar galiba 4-4.5 tl düzeyinde iken sabitlenen benzin fiyatı 6.27 gibiydi,şimdi 6.5 tl olduğuna göre,eğer ötv desteği kalkarsa benzin 10 tl olur mu? çünkü geçenlerde açıklandı verilen destek ile 1.2 milyar tl vergi kaybı oldu diye..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 2550
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #53 : Ağustos 28, 2018, 14:48:26 »
Tokay Hocam ilginize çok teşekkür ediyorum, Aracım an itibariyle 5300 km. ye geldi. 90 km. hız sabitleyici ile araçta 5.6 - 5.8 lt.leri görmeye başladım. Ama biraz yüklendiğimde mesela 100-120 aralığına çıktığımda hemen ortalama 7.5-7.8 seviyelerine çıkıyor. Bilemiyorum artık sanırım bu değerler belki de normaldir. Ancak internette izlediğim görüntülerde adam otobanda 120 km ortalama ile 6.1 i yakaladı gözlerimle gördüm enteresan değil mi ben bu hızda 8 lt.nin altına asla düşemiyorum. Görüşmek dileğiyle... 
YAVAŞ VE EMEKLİ... :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerde Yakıt Ekonomisi
« Yanıtla #54 : Ağustos 28, 2018, 22:55:39 »
Hocam yol bilgisayarı nı sıfırlayıp düz yolda araç devrini bulduktan sonra CC yi devreye aldığınız zaman sizde o değerleri görürsünüz tabiki aracınız hâlâ rodaj sınırlarında size kim derseki rodaj işi bitti diye inanmayın fosil yakıtlı motorlar olduğu sürece rodaj devam edecek bu kaçınılmazdır aracı manuel modda kullanırsanız biraz daha az yakar araca alıştıkca yakıtta azalacaktır tabi bu yakıt işinde Rüzgar durumu bile etkendir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.