Gönderen Konu: aracımın rölanti devri 0.6 rpm sizce bu değer normal mi yoksa değil mi ?  (Okunma sayısı 12389 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
benım  exi dede  motor  soğukken  ilk  çalısmada  1200-1300 rpm de  ama sonra  motor  ısınınca  800-900 kadar   düşüyor
toyota  farkı bnce ;)
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
toyota  farkı bnce ;)
bence elektronik jikle farkı :D
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
benimde genelde 06-1 arası hafiften titreme oluyor.. hatta orta konsolun lastiği düşmüş ses yapıyor..:D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Kapıları açtığınızda aracınızın tavan aydınlatma lambası yanıyorsa bu rölantide (hele 600 d/d gibi bir sınır değerde) alternatörden dolayı ufak çaplı titreme yaratabilir..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
ya Allah aşkına dünyada başka araç yokmuş gibi toyota farkı demeyin. Önceki aracım 307 de kontağı çevir 800 devir bir milim sapma titreme oynama olmazdı lpg de direk çalıştırdığım halde stop etme vs yaşamadım. vvti değişken zamanlı olduğu için yük yoksa normalden 200-300 devir aşğıya çekiyor motoru yükte normal devirlere çıkartıyor. Zaten birçok markada ilk çalışma devri yüksektir ve ısındıkça karakteristik değerine düşmez ve toyotaya özel bir durum değil. aynı şartlarda otomatik vites golf corolladan(A/T) daha az yakıt tüketiyor şehir içi dışı ortalama yakıt daha düşük. Bu da mı corolla farkı aceba. bu devirler aracın motorunun karakteristik özelliğiyle ilgilidir. corollada 600 dür başkasında bilmem kaçtır. Sorun çıkaracak olsa fabrikadan o ayarda çıkarmazlar zaten. Sonra elin oğlu demezmi toyota daha devir ayarlıyamıyor diye.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
bence elektronik jikle farkı :D

+1, ayrıca günümüzde üretilen neredeyse tüm araçlarda bu sistem var. Radyotör suyu belli bir sıcaklığa ulaşana kadar yüksek devirde çalışacak ki motor da çalışmaya devam etsin. Aksi takdirde motor ısınana kadar çok uğraşmamız gerekir.

Ayrıca motor normal bir şekilde çalışıyorken (sizin belirttiğiniz gibi 600 devir / dk.), başka bir elektrikli parçayı çalıştırın; örneğin farları açın, kaset/cd çaları açın, yada benzeri bir elektrikli parça ve tekrar aracınızı gözlemleyin. eğer aynı sorunla karşılaşıyorsanız, deviri biraz yükseltin. sizin aracınız için verilerden emin değilim ancak her araçta motor belli bir müsamma ile çalışır (örneğin 700 d/dk +100 ve -100 aralığı gibi) ve sizinki eğer alt limitte ise biraz arttırılabilir. Yani sizin devir belki biraz düşüktür ve bir elektrikli donanım çalışıyorken bu motora fazladan yük bindirdiği için böyle bir titreme yapıyordur.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
ya Allah aşkına dünyada başka araç yokmuş gibi toyota farkı demeyin. Önceki aracım 307 de kontağı çevir 800 devir bir milim sapma titreme oynama olmazdı lpg de direk çalıştırdığım halde stop etme vs yaşamadım. vvti değişken zamanlı olduğu için yük yoksa normalden 200-300 devir aşğıya çekiyor motoru yükte normal devirlere çıkartıyor. Zaten birçok markada ilk çalışma devri yüksektir ve ısındıkça karakteristik değerine düşmez ve toyotaya özel bir durum değil. aynı şartlarda otomatik vites golf corolladan(A/T) daha az yakıt tüketiyor şehir içi dışı ortalama yakıt daha düşük. Bu da mı corolla farkı aceba. bu devirler aracın motorunun karakteristik özelliğiyle ilgilidir. corollada 600 dür başkasında bilmem kaçtır. Sorun çıkaracak olsa fabrikadan o ayarda çıkarmazlar zaten. Sonra elin oğlu demezmi toyota daha devir ayarlıyamıyor diye.

Kamil öne sürdüğün 2 arabayıda kullandım ve 5 para etmez hem sürüş konforu hem kullanılan malzeme hemde işçilik 5 para etmez, sen neyi savunuyosun, tamam her araç ilk çalıştırıldığında motor ısınana kadar yüksek devirde çalışır (otomatik jiglesi olanlar için geçerlidir buda) sonrada motor en uygun rolanti seviyesine düşer, diğer araçların malzeme kalitesi okadar düşükki, varsın millet toyota rolantiyi ayarlıyamıyor desin, oa onların cahilliği işte :) sadece gülmekle geçirirm zamanımı onlar karşısında :D :D komşumun birinde passat diğerinde ise golf 5 var ikisinde kapı kollarının ucuz plastiklerinin üzerine kaliteli görünsün diye kaplanan incecik parizyen çorap :) gibi olan mazleme soyulmuş dökülüyor, konsola ve klima radyo düğmelerine vs dtırnak değsin hemen iz yapıyor :) yıkamacıya gittim geçen hafta yine bi passat ve iç detay temizlik yapılıyor, özellikle gidip içine baktım aynı sorun ondada vardı tüm kapı kolu kapğlamaları sökülmüştü :D VolksWagen farkı olsa gerek ha ne dersin :)

Gelelim o önceki aracın olan 307 ye :) konuşmaya değer bir araba bile değilde neyse sadece bi noktaya değinicem sadece, o direksiyonun ortasındaki amblemde ve vites topuzu üzerindeki o metalik görünümlü kaplama nerdeyse aluminyum folyo, ya bi şirket bukadarmı ucuza kaçar, tınağını sürt izi kalıyor üzerinde incecik aluminyum folyo gibi bi madde, neyse daha fazla araçların kusurlarını yazmıyalım burdada halkımız bu markaları almaya devam etsin,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Kamil öne sürdüğün 2 arabayıda kullandım ve 5 para etmez hem sürüş konforu hem kullanılan malzeme hemde işçilik 5 para etmez, sen neyi savunuyosun, tamam her araç ilk çalıştırıldığında motor ısınana kadar yüksek devirde çalışır (otomatik jiglesi olanlar için geçerlidir buda) sonrada motor en uygun rolanti seviyesine düşer, diğer araçların malzeme kalitesi okadar düşükki, varsın millet toyota rolantiyi ayarlıyamıyor desin, oa onların cahilliği işte :) sadece gülmekle geçirirm zamanımı onlar karşısında :D :D komşumun birinde passat diğerinde ise golf 5 var ikisinde kapı kollarının ucuz plastiklerinin üzerine kaliteli görünsün diye kaplanan incecik parizyen çorap :) gibi olan mazleme soyulmuş dökülüyor, konsola ve klima radyo düğmelerine vs dtırnak değsin hemen iz yapıyor :) yıkamacıya gittim geçen hafta yine bi passat ve iç detay temizlik yapılıyor, özellikle gidip içine baktım aynı sorun ondada vardı tüm kapı kolu kapğlamaları sökülmüştü :D VolksWagen farkı olsa gerek ha ne dersin :)

Gelelim o önceki aracın olan 307 ye :) konuşmaya değer bir araba bile değilde neyse sadece bi noktaya değinicem sadece, o direksiyonun ortasındaki amblemde ve vites topuzu üzerindeki o metalik görünümlü kaplama nerdeyse aluminyum folyo, ya bi şirket bukadarmı ucuza kaçar, tınağını sürt izi kalıyor üzerinde incecik aluminyum folyo gibi bi madde, neyse daha fazla araçların kusurlarını yazmıyalım burdada halkımız bu markaları almaya devam etsin,

+1.
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ön celikle Kamil değil Kamil Bey olacak herhalde. Mesut Akın ben o araçları savunmadım onlarda bile olan birşeyi corollada var demek saçmadır illaki olmalıdır diye yazdım. Ayrıca corollanın işçiliği(iç mekan) öyle ahım şahım değil 47000 km de her yeri zırıldıyor(2005 sol A/T). ama 280000 deki golf te tık yok. Ayrıca corolla daha fazla yakıyor. (aynı şartlarda kullanılıyor bu arabalar.)
"Sorun çıkaracak olsa fabrikadan o ayarda çıkarmazlar zaten. Sonra elin oğlu demezmi toyota daha devir ayarlıyamıyor diye." tırnak içindeki kısmı okursanız buradan toyota bozuk rölantili arabayı piyasaya sürmez anlamı çıkar herhalde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Kamil, "bey diye hitap edilmek istiyorsan bey diye hitap et", bu birincisi. İkincisi ise beyefendi olduğunu bize gösterki biz de bey diye hitap edelim. Ben bey'im, bana bey diye hitap edin demenin hoş bir davranış olduğunu sanmıyorum.

Her arabada her türlü problemle karşılaşabilirsin, bu biraz şöförün kalitesini biraz da şansına kalmış birşey. Tabi bu bazende ihtiyaçlar ve beklentilerle ilgilidir; yani dağlık arazide Ferrari sürersen; Ferrari beş kuruş etmez bir araba dersin. Ayrıca Toyota da hata yapabilir, sonuçta o da kul yapısı; eğer olursa şaşırmamak lazım. Bence burada önemli olan, hatayı telafi etmek için neler yapıldığıdır.

Ayrıca "Aktif Toyotacı" ünvanını almış biri olarak, profil bilgilerinizde eksiklikler görmek hiç de hoş olmuyor. Lütfen gerekli bilgileri tamamlayınız !
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
ya arkadaşlar bu siteye gerçekten bayıldım.2004 avensis elegant.bendede aynı titreme var.araba 2000 devırde çalışıyor.rolantideyken 600-800 arası gidip gelıyor.ve birazda titreme oluyor.bende kafamı takıp duruyordum.kronik olduguna sevindim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Toyota VVT-i 2003 sonrası motorların kronik özelliklerinden biridir bu, araç ilk çalıştığında 1200-1400 RPM aralığında çalışır motor ısındıköa ve eğer yük çeken (klima v.s.) bir şey yoksa hararet ibreniz ortalara doğru yaklaştıkça araç devri 600 RPM lere kadar düşer titreme hem direksiyonda hemde kapılar açılınca hafif hissedilebilir buda doğru ben aracımız çok titiz kullanırım bu durum ilk aracı aldığımda bana da bir enteresan gelmişti gaz kelebeği, benzin filtresi, hava filtreleri, bujiler, enjektörler, her şeyi değiştirip denedim :) ama sonra öğrendim ki kronik bir Corolla özelliği :) bu sebeple bir sorun yok diyebiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ön celikle Kamil değil Kamil Bey olacak herhalde. Mesut Akın ben o araçları savunmadım onlarda bile olan birşeyi corollada var demek saçmadır illaki olmalıdır diye yazdım. Ayrıca corollanın işçiliği(iç mekan) öyle ahım şahım değil 47000 km de her yeri zırıldıyor(2005 sol A/T). ama 280000 deki golf te tık yok. Ayrıca corolla daha fazla yakıyor. (aynı şartlarda kullanılıyor bu arabalar.)
"Sorun çıkaracak olsa fabrikadan o ayarda çıkarmazlar zaten. Sonra elin oğlu demezmi toyota daha devir ayarlıyamıyor diye." tırnak içindeki kısmı okursanız buradan toyota bozuk rölantili arabayı piyasaya sürmez anlamı çıkar herhalde.

Öncelikle  şunu belirtim, benim için Hala Kamil, nedenine gelince ben sizin yaş bilgilerinizi avatarınızın üzerinde göremiyorum bu bir, ikincisi ise diğer arkadaşımıza sen bey diye hitap etmiyorsunda başkası sana bey demeyincemi zoruna gidiyor :)

ayrıca babam 97 de sıfır corolla 1.3XE AE101 aldı ve 2005 te kaza nedeni ile 168,000 binde satıldı ben hiçbir zangırdamasını o güne kadar duymadım, zangırdamayı bırakın ne biryerinin soyulduğunu nede bir parçasının ampul vs gibi ufak tefek şeylerin bile bozulduğunu görmedim, son olarak bendede 2004 ün 7 ayında alınmı 2005 model bir corolla var avatarımda görebilrisiniz, forumdan arkadaşlar var aracıma binen ve kimse zangırdama duymamıştır hatta kendilerindede aynı araçtan var ve onlardada ses şikayeti yok, bu tamamen sizin kullanımınızla alakalı, insan arabasına şirket arabası muamelesi yaparsa (ki şirket araçlarınıda hor kullanmak yanlış) kasislerden çukurlardan umursamadan geçerse hertarafı zangırdar değilmi :) düşünüki bir boksorün yıllar sonra taş gibi olan elleri bile titremeye başlıyor parkinson hastalığı oluşuyor nedeni ise zamanında taş gib sağlam olan o ellerin yıllar içinde aldığı darbelerdir, aynı aracınızda olduğu gibi :)

Selamlar,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
selam arkadaşlar..foruma yeni üye oldum.4 yıldır toyota kullanıcısıyım..2. toyotamı kullanıyorum ve toyotaya devam edicem inşallah.ama bi sorunum varki yıllardır çare bulamadım.. 2005 1.6 terra hb kullanıyorum ve genel anlamda aracımdan memnunum.fakat araç ısınınca yani 90 dereceye gelince rolanti 600 rpm e düşüyor.ve sinir bozucu bir titreme oluyor.rolanti ayarını 800 rpm e alınca 1-2 gün sonra tekrar 600 e iniyor.zaten otomatik ayar yapıyormuş.servis zırvaladı ve 500 tl masraf çıkardı. ama arıza değil bu eski arabamda 2004 sol hb idi. ondada aynı durum vardı.toyotada konfor elemanları kısıtlı ancak motor performansı süper.bu titreme kabul edilebilir birşey değil.800 rpm de hiç sorun yok
   acaba sorun vvt-i motorun genel çalışma ilkesindenmi kaynaklanıyor yoksa tespit edip düzeltilebilecek bi sorunmu var.. engin bilgi ve desteklerinizi benden esirgemeyiniz lütfen.
   2. sorun..: 2008 model 1.0 terra yaris 35000 km de. pert ettik. şükür bizde hasar yok.22800 kasko değeri ancak 19000 verebiliriz diyorlar.çok düşük geldi fiyat.ne yapmalıyım kasko değerine yakın bir para alabilmek için
   yardımlarınız için teşekkür ederim
2007 auris d4d comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Oktay bey ben sizden birşey denemenizi istiycem, aracınızdaki filtre orjinalmi öncelikle bunu belirtirseniz sevinirim, benim aracımda açık hava filtresi var , 2005 1.6HB corollamda, benim aracımın devri ısında bile 800 devirlerde durur genelde ve 700 den aşağıya pek düşmez, ama nadir durumlarda , sıkışık tarfikte mesela hava sıcaksa ön farlarım açıksa ve klimamda çalışıyorsa ozaman 600 devirlere düşüp tekrar yükseliyor ama hiçbirzaman sürekli 600 devirlere düşmüyor,. belki havafiltreniz gereğinden fazla kirlidir yada filtreniz orjinal olmuyabilir buda motorun az hava çekerek rolnatinin düşmesine neden olur,

bunun dışında titreme dayanılmaz diyorsunuz aracınız 90 100 veya 120 km ile giderken hiç tireme yapıyormu ? belki motor kulaklarında bir hasar veya kırılma vardır hiç kontrol ettinizmi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar bahsettiğini gibi benim araçta 2007 corolla sol araç 14 binde rolanti 600 civarıda ışıklarda durunca neredeyse stop edecek duruma geliyor, aslında araba konusunda çok titiz olmama rağmen önemsemedim şimdiye kadar toyotalarda bu oluyor diye düşünüyorum yani kimi kronik diyor kimi normal diyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
   Kronik demek problem var demek anlamına geliyor.Bu kronik bir şey değil aracın özelliği.ABS gibi,ESP gibi bu da bir özellik.2002-2007 model Corolla'lar da 600 devir gayet normal.Bunu sıkıntı yapmayın kendinize.
   Mesut,Kamil arkadaşımızın belirtmek istediği şey,Tunç otomatik cikle için Toyota farkı demesine bu sistemin diğer araçlarda da olması.Kullandığı 307 de de olması...Gerçi aynı paragrafta konu ile alakasız yerlere de değinmiş.Bir kere arabanın bir yerinden gıcırtı gelmesi o arabanın kötü yada kalitesiz oldugu anlamına gelmez ki.Yeni aldığımız 206 parke yolda inanılmaz bir tıkırtı yapıyor.Ön takım haraptır diye Sadık ustaya gösterdim.Z rot dışında ön takımda hiç bir problem yokmuş :)
  Bey olayına da gelecek olursak eğer,Kamil bey biraz haksız gibi bir durumdasın.Profil bilgileriniz eksik oldugundan yaşınız,şehiriniz ile ilgili bir bilgi yok.Tamamlarsanız eğer her şey daha da güzel olacak kanısındayım :)
    Mesut Passat konusunda yazdıklarının da bir kısmınada katılıyorum.Hiç kullanmadığım düğmenin bile kaplaması kaltı.Servise gittiğimde garantiden değişemeyeceğini belirttiler.Her ne kadar kullanılmayan bir düğmede ve D segmentinde ki ve segmentinin satış birinci bir araba da nasıl böyle bir sorun yaşanır dememe rağmen iyi niyet garantisi bile devreye girmedi.Bende o dertten muzdaripim :) :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
mesut bey değerli görüşleriniz için teşekkür ederim.hava filtresi serviste orjinaliyle değişti.2000 km kullanılmamıştır.motor kulaklarında hasar olacak bir durumu olmadı ancak kendi kendine bir sarkma kırılma olup olmadığını kontrol ettireceğim.180 km/ dan sonra az bir titreşim oluyor ancak o hız için kabul edilebilir bir şeyolduğunu düşünüyorum.  aklıma sadece 1 şey geliyor. vvt-i motor teknolojisinde değişken sübap ayarı ilkesi gereğince rolantide düşüyor olabilir.yani bu motorun karakteristliği olabilir.önceki arabamda 2004 hb corolla  idi. onada gözüm gibi bakıyodum ama yine tek bu sorundan muzdariptim. görüş ve önerilerinizi bekliyorum..saygılar
2007 auris d4d comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 9 kere teşekkür edildi
ilk çalışmada motor soğuk olduğu için beyin devri yüksek tutar bu normaldir
daha sonra motor biraz ısınınca devir düşer bizim arabada da 600-700 e kadar düşüyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar kullanma klavuzunda devir/dakika için ne öneriliyor. Max 8000 devir/dakika çalışan araçlar için genelde yaklaşık +100 ve -100 devir aralığı normal kabul edilir. Yani kitapçıkta mesela 700devir/dakika olarak gösteriyorsa 600 devir/dakika normal bir aralıktır ;)

### Rölanti sapma aralığını bu araç için kesin bilmiyorum ancak kitapçıkta benim araç için + ve - 100 devir/dakika gösteriyor, yani buna göre 600 ile 800 devir/dakika aralığı normal görünüyor.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem