0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
VVT-I ve benzeri motorların karakteristik özelliği sanırım. Düşük devirlerde çok cansızlar. Benim 2006 model eski kasa 1.3 Yaris de 1. viteste gaz kestiğim zaman sanki fren yapmışım gibi silkeliyor. Konuyu İngilizcem olduğu için yabancı sitelerden de çok yoğun şekilde araştırdım ve normal olduğunu teyit ettim. Yani yeni nesil tüm motorlar düşük devri pek sevmiyorlar. Özellikle düşük viteste. Ama şüphesiz gaza bastığım zaman benim Yaris adeta uçuyor. Durdurabilene aşkolsun:) Neyse konuyu dağıtmayayım. Tecrübeme ve araştırmalarıma dayanarak rahatlıkla söyleyebilirim ki, bu durum oldukça normal. Başlarda beni biraz rahatsız etti ama ben arabamdan o kadar memnundum ki, bunu düşük takıt tüketiminin bir cilvesi olarak kabul ettim ve zamanla alıştım.[/quote]Yorumunuz için teşekkürler ama daha öncede yazmıştım eskiden böyle bir durum yoktu ve kesinlikle göz ardı edilebilecek bir sarsıntı değil arabadaki kişiler kalpten gidebilir o derece... Babam bu durumu görünce ilk yorumum araba yerinde durmuyo devirle beni diyor dedim espirisine ama normal bişey değil bu o kesin
Yorumunuz için teşekkürler ama daha öncede yazmıştım eskiden böyle bir durum yoktu ve kesinlikle göz ardı edilebilecek bir sarsıntı değil arabadaki kişiler kalpten gidebilir o derece... Babam bu durumu görünce ilk yorumum araba yerinde durmuyo devirle beni diyor dedim espirisine ama normal bişey değil bu o kesin [/quote]Ben bu sorunu sadece 1. viteste yaşadığım için fazla önemsemiyorum. Eğer sizin sorununuz bu kadar ciddi ise subap zamanlamasında sorun var demektir. VVT-I motorda bu zamanlamayı belirliyen belli başlı parçalar aklımda kaldığı kadarıyla gaz kelebek konum müşiri, hava akış ölçer, krank mili konum müşiri ve eksantrik mili konum müşiridir. Özellikle ilk ikisi çok hassas parçalardır. Pratik hiç bir tecrübem yok ama bu parçaların doğru ayarla çalışıp çalışmadığını tespit etmenin çok zor olduğunu duymuştum. En kötü ihtimalle deneme yanılma yoluyla mevcut parçalar teker teker sökülerek doğru ayarlı parçalar ile değiştirilmek suretiyle hatalı parça bulunabilir. Bunu iyi bir servise danışmanızı tavsiye ederim.
Ben bu sorunu sadece 1. viteste yaşadığım için fazla önemsemiyorum. Eğer sizin sorununuz bu kadar ciddi ise subap zamanlamasında sorun var demektir. VVT-I motorda bu zamanlamayı belirliyen belli başlı parçalar aklımda kaldığı kadarıyla gaz kelebek konum müşiri, hava akış ölçer, krank mili konum müşiri ve eksantrik mili konum müşiridir. Özellikle ilk ikisi çok hassas parçalardır. Pratik hiç bir tecrübem yok ama bu parçaların doğru ayarla çalışıp çalışmadığını tespit etmenin çok zor olduğunu duymuştum. En kötü ihtimalle deneme yanılma yoluyla mevcut parçalar teker teker sökülerek doğru ayarlı parçalar ile değiştirilmek suretiyle hatalı parça bulunabilir. Bunu iyi bir servise danışmanızı tavsiye ederim.[/quote]Söylediğiniz mantıklı geldi ... Ayrıca araba ilk çalıştırmada hafif gaz vermessem devir düşüyor ve stop ediyor ... Gaz kelebeği temizlenmiş babamın dediğini göre... Bu sarsıntıyla alakası varmıdır? Özellikler 2.viteste 1 de sallamıyor o kadar....
Söylediğiniz mantıklı geldi ... Ayrıca araba ilk çalıştırmada hafif gaz vermessem devir düşüyor ve stop ediyor ... Gaz kelebeği temizlenmiş babamın dediğini göre... Bu sarsıntıyla alakası varmıdır? Özellikler 2.viteste 1 de sallamıyor o kadar....[/quote]Gaz kelebeğinin temiz olması yeterli değildir. Eğer müşirde bir sorun varsa motor ECU'su kelebeğin konumunu yanlış algılayacak ve bu subap zamanlamasında hataya neden olabilecektir. Yani sorun çok basit bir ayar problemi olabilir. Bu problemin derecesine göre silkelenmeyi belirli bir güç-tork bandında (yani belirli bir viteste) hissedebilirsiniz.
Kerim, gaza fazla basıp bir anda ayağını gazdan çekersen bunu yapması normal.Yavaş yavaş çekersen böyle bir sorun olmaz.Bizim 2 arabada da var aynı sorun (Düz vitesilerde.).Bir de motor ne yapardı yav unuttum şimdi.Krom muydu?ya işte pistonlarda biriken benzin artıklarının oluşturduğu tabaka.Neyse anladınız işte.Uzun yol yap biraz 4000 devir civarı sayret 30 dakika - 1 saat civarı, sonra bu olay olmayacak ahanda buraya yazıyorum (Murat Küden sağolsun) (Çok mu yalakalık yaptım )[/quote]Dağhan, kurum genelde belli bir km.den sonra oluşur bildiğim kadarıyla. Oysaki benim Yaris aldığımdan beri böyle. Bir de kurumu temizlemek bu kadar kolay mı acaba Ben bazı kimyasalların kullanıldığını duymuştum. Bu kimyasallar benzin ile karıştırılarak bir makineye konuyor. Motor yakıt deposu ile bağlantısı kesilerek bu makineye bağlanıyor. Hazırlanan bu karışım bitene kadar (yaklaşık 30-40 dakika) motor rolantide çalıştırılıyor. Arada bire gaza basılarak kurumlar egzozdan atılıyor. Kurumlu araba zaten kendini hemen belli ediyor. Düşük devirde gaz verdiğiniz zaman vuruntu yapıyor ve performansı düşüyor.
O zaman bir servisi ziyaret et derim.