0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kaliper körüğü değil,Kaliper pimleri ve Pim Körüklerini değişeceklerini zaten söylemişler,Bunun haricinde ses gelmemesi adına fren balatalarını çift taraflı bant ile yapıştırmalarını isteyebilirsiniz, daha da sessiz olacaklardır.
Tekin abi,Sürtünme ile oluşan ısı ile arada kalan iki taraflı bant yanabilir mi?
Normalde o kadar fazla ısı oluşmuyor ama bantlar elbette yıllarca orada kalmıyor,1 - 2 sene tam titreşimsiz idare ediyorlar, özellikle şehir içi ağırlıklı kullanılıyorsa.
Fren Kaliperlerinde eskiyen tek parça pimler ve körükleridir.Kaliper Piston contasında yağ kaçağı yoksa keyfi değişim yapılmaz.Kaliper piston contalarıda 300 - 500 bin km civarlarında sorunsuz çalışabilirler.Toyotada her 40.000km'de fren hidroliğinin değişme periyodu vardır.
Abi, 300 dereceyi çok rahat geçiyor.
Tekin Bey, şimdi yedek parçayla görüştüm, parça ellerine ulaşmış, set halinde kutu olarak geldi dedi, ama içeriğinde ne var bilmiyorum abi dedi , o zaman sorun heralde değil mi ?
Bunun için zaten bazı balata setlerinin içinden ped(şim) çıkar. Yapıştırma ise soru işareti. O bölgede frenleme dozajı, araç ağırlığı, eğim vs. ye göre önemli ısılar açığa çıkar, bu ısılara her yapıştırıcı dayanamaz. Diğer yandan o yapıştırıcı çok kuvvetli ve ısıl dayanımı yüksek ise o zaman da balatalar değiştirilmek istendiğinde nasıl demonte edilecekler? Ayrıca balata ile kaliper arasında ki boşluk mühendislik olarak vardır. Yani o boşluğun bir sebebi vardır. Isınan cisimler genişlerden sonuca ulaşılabilir.
Benim kaliper pim seti servise gelmişti, bende geçen intercool değişimindeyken onuda hallettirdim ve ne yapıldığını da izledim, setin içinden biri düz metal , diğerinin ucu lastik kaplı olan 2 adet pim ve ona özel kremi çıktı, araca yapılan işlem ise, setin içinden çıkan lastik kaplı pimi taktılar araca, yani böylece kaliperdeki 2 pim de orjik li olmuş oldu, ve onları takarken setin içinden çıkan kremide kullandı, balata yapıştırma konusunu sorduğumda kesinlikle böyle bir şey olmaz bu araçlara dedi zaten kaliper ile balatanın sırt yüzeyinde boşluk olduğunu ifade etti, zaten fazla bir ses yoktu değişimden öncede, şu an da o ses varmı deneyemedim, ama usta zaten biz liftte o ses varmı duyarız dedi ve kesildiğini ifade etti. 2 sette garantiden değişti sanırım 200tl gibi bir fiyatı vardı.
arkadaşlar yorumlarınızı rica ediyorum bu soruna çözüm konusunda kafam karışık. Parke yollarda ön takımdan gelen seslerden çok rahatsızım. Bir ara yalıtıma kafayı takmıştım hatta yaza doğru ön çamurluk içlerinde bir yalıtım planlıyordum ama birkaç gün önce bu kaliper pimi meselesine denk geldim. Kronik sorun olduğunu anlayınca sanayide ustama gittim. Onunla biraz gezdik onun tespiti sesin direksiyondan geldiği oldu (büyük ihitimal direksiyonda da bir ses var ama beni çok rahatsız etmiyor).Tabi direksiyon mafsalı çok pahalı bir parça olunca yetkili servisede sormak istedim.Yetkili servisten de bir uzman arkadaşla tura çıktık onun tespiti sesin kaliper pimlerinden geldiği yönünde oldu. Bana yetkili serviste sabahtan bırakılması gerektiği pimleri yağlamanın dışında 'KURUMASI' için 3-4 saat beklemesi gerektiği söylendi. Sadece yağlamamı yapacaksınız dediğimde yok sadece yağlamıycam ufak bir işlem yapcam dedi. Deyat vermek istemediğini hissettiğim için bende üzerine gitmedim. Servisin bu işlem için çıkardığı bedel işçilik ücreti olarak '120 tl' idi.10 gün sonraya randevu verdiler ve çıktım.Tabi bu kuruma işlemi 'NEREYE' yapılcak ve 'NE' kuruyacak benim kafama takıldı. Chevroletlerinde bu kaliper meselesi kronik sorunlarıymış. Forumlarda dolaşırken bir arkadaşın şöyle bir çözümünü okudum.ALINTI: http://www.chevroletclubtr.com/fren-kaliper-boslugundan-dolayi-olusan-lokurtunun-cozumu-aveo-t5010.0.htmlŞimdi şöyle kısaca anlatayım.Fren kaliper pimlerimiz, fren kaliperi ve karşısındaki takozu birbirine bağlıyor, kıçından atılan bir civata da takozu kalipere sabitliyor. PIM'in girdiği delik, PIM'den geniş. Bu aslında normal bir durum. Çünkü bu delik gres yağı dolu ve bu yağın dışarı taşmaması lazım. Bu yüzden deliğin girişinde bir plastik körük gibi daire şeklinde ortası delik bir parça var adı her neyse. Bu plastik parçanın, PIM'lerden hafif daha dar olması gerekiyor. Böylece PIM, bu plastiğin içinden geçtikten sonra kaliperin üzerindeki deliğe giriyor. Bu plastik parça tam kaliper'in üzerindeki deliğin girişinde olduğu için, PIM'in ucunu sıkarak, PIM'ı sabitlemekle ve içerideki gres yağının dışarı taşmamasını sağlamakla görevli. Fakat bizim araçlarımızda bu plastiğimsi körüğümsü şey de olması gerekenden daha geniş. Böylece PIM'i kaliperin içine soktuğumuzda bu parça görevini yapamıyor ve kaliperler sabitlenemiyor. Her stabilize yola girdiğimizde kaliperler sabit olmadığı için çok küçük bir açıyla sağa sola hareket ediyor. Aslında gürültüyü yapan şey bu değil.. İşte işin tuzu biberi. Fren balatalarımızın sırtlarında olması gereken yapışkan katman yok. Bu sebepten fren balatalarımızdan piston tarafında olan pistona, kaliper tarafında olan da kalipere tutunamıyor. Aralarında en fazla 1mm belki daha az bir boşluk kalıyor. Ve kaliperlerimiz her sallandığında, fren balatalarımız bir pistona, bir fren kaliperine çarpıp çarpıp duruyor. Bu da stabilize yolda duyduğumuz lokurtuyu oluşturuyor.Şimdi ben bunu 4 aydır opel servislerine anlatmaya çalışıyorum fakat beceremiyorum. Dün nihayet Auto van Esch isimli bir resmi Chevrolet servisindeki randevumda servis şefi ilk 100 metre hareket ettiğimizde sesi duydu. İlk defa 10 15 dakka test sürüşü yapıp sesi duyurmaya çalışmak zorunda kalmadım. İçeri geldik, önce Z-Rot'lardan şüphelendi. Ben durumu anlattım, şüphemi söyledim, Z-Rot'ların değiştiğini söyledim. Kontrol etti gerçekten Z-Rot'larda birşey yoktu.Fren kaliperini şöyle bir eliyle sağ sol yapınca bana hak verdi. İşte çözüm:Çağırdı bir servis çalışanını, çıkardılar balataları. Sırtlarını zımparalayıp düzleştirip, balata spreyiyle temizlediler. Pistona denk gelen balataya tam piston şeklinde yuvarlak bir katman, kalipere denk gelen yere de tam kalipere temas eden yüzey şeklinde "D" harfi benzeri bir katman siyah kit (montaj silikonu gibi birşey) sürdüler. Balataları yerlerine takıp, diski ve pistonu oturttular. Kitin taşan kısımları parmak ucuyla kalipere ve pistonun temas eden yüzeyine iyice yedirildi, düzleştirildi.1 saat kurumaya bırakıldı.Artık lokurtu mokurtu yok.Normalde bu balatalar sırtlarında bir yapışkan katman ile gelmeliymiş. Fakat dediğim gibi bizim balatalarda bu katman yok. Ayrıca benim araçla karışlaştırmak için servisteki diğer bir Hollandalı aveo'yu lifte kaldırıp kontrol ettiler, aynı durum onda da var. Şaşırdılar baya, lakin kimse şikayet etmemiş.. Hollanda'nın sağır milletine de bir hayır işlemiş oldum, artık servise gelen aveo'ların balatalarını yapıştırıp yollayacaklar.. xDBu sorunu yaşayan arkadaşlar, sorunun çözümü budur. İster ustanıza, ister servise kolayca yaptırabileceğiniz bir işlem. Fren sistemine hiçbir zararı yok. PIM'leri de tornaya yollamadan halletmiş oluyoruz problemi.Benim sizinde yazdıklarınızdan sonra özet olarak anladığım şu BALATALARIN ARKADAN SABİTLENMESİ gerekiyor. Bunu çift taraflı bantla yapmakta bir yöntem ama yukarıdaki yazıdaki gibi bir slikon ile halletmek daha sağlıklı duruyor. Yazıda siyah bir yapışkan dediği için bunun MEGES olduğunu (kaportacıların kullandığı poliüretan mastik olduğunu tahmin ediyorum).Sizce bu yapıştırma işlemini kendim denemelimiyim?Çok uzun oldu kusura bakmayın ama çözümü bulduğumu düşünüyorum. Oring işi ile uğraşmadan çözüm bulmuş olacağız diye düşünüyorum.Saygılarımla