Gönderen Konu: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz  (Okunma sayısı 41094 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #60 : Ocak 15, 2015, 15:12:26 »
Kaliper körüğü değil,

Kaliper pimleri ve Pim Körüklerini değişeceklerini zaten söylemişler,

Bunun haricinde ses gelmemesi adına fren balatalarını çift taraflı bant ile yapıştırmalarını isteyebilirsiniz, daha da sessiz olacaklardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #60 : Ocak 15, 2015, 15:12:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #61 : Ocak 15, 2015, 15:14:33 »
Kaliper körüğü değil,

Kaliper pimleri ve Pim Körüklerini değişeceklerini zaten söylemişler,

Bunun haricinde ses gelmemesi adına fren balatalarını çift taraflı bant ile yapıştırmalarını isteyebilirsiniz, daha da sessiz olacaklardır.

Tekin abi,
Sürtünme ile oluşan ısı ile arada kalan iki taraflı bant yanabilir mi?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #62 : Ocak 15, 2015, 15:16:01 »
Kaliper körüğü değil,

Kaliper pimleri ve Pim Körüklerini değişeceklerini zaten söylemişler,

Bunun haricinde ses gelmemesi adına fren balatalarını çift taraflı bant ile yapıştırmalarını isteyebilirsiniz, daha da sessiz olacaklardır.
Pim körüklerini değiştireceğiz dediklerini duymadım da, pimleri oringli olanlarla değiştireceğiz dediler. Yapıştırma olayını da sorayım, Clio 3 lerin kronik hastalığıdır hep 5000 de bir yapıştırdıyordum, belli bir süre idare ediyordu.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 15, 2015, 15:16:52
Tekin abi,
Sürtünme ile oluşan ısı ile arada kalan iki taraflı bant yanabilir mi?

Ahmet hocam Clio 3 de uzunca bir süre idare ediyordu bir sorun olmuyordu.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #63 : Ocak 15, 2015, 15:18:09 »
Tekin abi,
Sürtünme ile oluşan ısı ile arada kalan iki taraflı bant yanabilir mi?

Normalde o kadar fazla ısı oluşmuyor ama bantlar elbette yıllarca orada kalmıyor,

1 - 2 sene tam titreşimsiz idare ediyorlar, özellikle şehir içi ağırlıklı kullanılıyorsa.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #64 : Ocak 15, 2015, 15:21:09 »
Normalde o kadar fazla ısı oluşmuyor ama bantlar elbette yıllarca orada kalmıyor,

1 - 2 sene tam titreşimsiz idare ediyorlar, özellikle şehir içi ağırlıklı kullanılıyorsa.

Abi, 300 dereceyi çok rahat geçiyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #65 : Ocak 15, 2015, 15:21:33 »
Fren Kaliperlerinde eskiyen tek parça pimler ve körükleridir.

Kaliper Piston contasında yağ kaçağı yoksa keyfi değişim yapılmaz.

Kaliper piston contalarıda 300 - 500 bin km civarlarında sorunsuz çalışabilirler.

Toyotada her 40.000km'de fren hidroliğinin değişme periyodu vardır.

Tekin Bey, şimdi yedek parçayla görüştüm, parça ellerine ulaşmış, set halinde kutu olarak geldi dedi, ama içeriğinde ne var bilmiyorum abi dedi  :) , o zaman sorun heralde değil mi ?
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #66 : Ocak 15, 2015, 15:26:35 »
Abi, 300 dereceyi çok rahat geçiyor.

300 derece balata ile disk arasında oluşabilir ama balatanın arkasına o kadar ısı ulaşmaz aksi halde piston contasıda kısa sürelerde deforme olurdu.

Sonuçta soba gibi saatlerce o ısılar üretilmiyor, genelde saniyelik.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 15, 2015, 15:29:11
Tekin Bey, şimdi yedek parçayla görüştüm, parça ellerine ulaşmış, set halinde kutu olarak geldi dedi, ama içeriğinde ne var bilmiyorum abi dedi  :) , o zaman sorun heralde değil mi ?

Yeni parçalarınız hayırlı olsun, güle güle kullanın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #67 : Ocak 16, 2015, 08:23:02 »
 İşin içinde balata ve komple sistemle ilgili bir çok parametre var. Ortamda oluşan ısı gerçekten çok yüksek derecelere çıkabiliyor frenleme dozajı, süresi, araç ağırlığına, hızına vs bağlı olarak. Zaten kullanılan hidrolik sıvıları da bu ısıl dayanımlara göre Dot sınıflamasındalar. Örneğin ralli aaçları Dot5 'e ihtiyaç duyarlar art arda, yüksek hızlarda yapılan frenlemelerden dolayı. İşin bir diğer tarafı ise; bu ısı altında metallerde meydana gelen genleşmedir. Sistemde farklı derecelerde ısıya maruz kalan parçaların, yine o parçaların üretim teknikleri ve materyalleri de düşünüldüğünde farklı genleşmelere maruz kalacağı ve tekrar, farklı hızlarda büzüşmeye uğrayacağı da düşünülmeli. Kaliper ile balata arasında, yay vb aparatlar ile kontrol altında bırakılan boşlıkların nedeni de budur aslında. Diğer yandan araç tipine de bağlı olarak bir balata seti 15'den fazla parçadan meydana gelebilmektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #68 : Ocak 31, 2015, 11:21:24 »
arkadaşlar yorumlarınızı rica ediyorum bu soruna çözüm konusunda kafam karışık.

Parke yollarda ön takımdan gelen seslerden çok rahatsızım. Bir ara yalıtıma kafayı takmıştım hatta yaza doğru ön çamurluk içlerinde bir yalıtım planlıyordum ama birkaç gün önce bu kaliper pimi meselesine denk geldim. Kronik sorun olduğunu anlayınca sanayide ustama gittim. Onunla biraz gezdik onun tespiti sesin direksiyondan geldiği oldu (büyük ihitimal direksiyonda da bir ses var ama beni çok rahatsız etmiyor).Tabi direksiyon mafsalı çok pahalı bir parça olunca yetkili servisede sormak istedim.

Yetkili servisten de bir uzman arkadaşla tura çıktık onun tespiti sesin kaliper pimlerinden geldiği yönünde oldu. Bana yetkili serviste sabahtan bırakılması gerektiği pimleri yağlamanın dışında 'KURUMASI' için 3-4 saat beklemesi gerektiği söylendi. Sadece yağlamamı yapacaksınız dediğimde yok sadece yağlamıycam ufak bir işlem yapcam dedi. Deyat vermek istemediğini hissettiğim için bende üzerine gitmedim. Servisin bu işlem için çıkardığı bedel işçilik ücreti olarak '120 tl' idi.
10 gün sonraya randevu verdiler ve çıktım.

Tabi bu kuruma işlemi 'NEREYE' yapılcak ve 'NE' kuruyacak benim kafama takıldı. Chevroletlerinde bu kaliper meselesi kronik sorunlarıymış. Forumlarda dolaşırken bir arkadaşın şöyle bir çözümünü okudum.

ALINTI: http://www.chevroletclubtr.com/fren-kaliper-boslugundan-dolayi-olusan-lokurtunun-cozumu-aveo-t5010.0.html

Şimdi şöyle kısaca anlatayım.
Fren kaliper pimlerimiz, fren kaliperi ve karşısındaki takozu birbirine bağlıyor, kıçından atılan bir civata da takozu kalipere sabitliyor. PIM'in girdiği delik, PIM'den geniş. Bu aslında normal bir durum. Çünkü bu delik gres yağı dolu ve bu yağın dışarı taşmaması lazım. Bu yüzden deliğin girişinde bir plastik körük gibi daire şeklinde ortası delik bir parça var adı her neyse. Bu plastik parçanın, PIM'lerden hafif daha dar olması gerekiyor. Böylece PIM, bu plastiğin içinden geçtikten sonra kaliperin üzerindeki deliğe giriyor. Bu plastik parça tam kaliper'in üzerindeki deliğin girişinde olduğu için, PIM'in ucunu sıkarak, PIM'ı sabitlemekle ve içerideki gres yağının dışarı taşmamasını sağlamakla görevli. Fakat bizim araçlarımızda bu plastiğimsi körüğümsü şey de olması gerekenden daha geniş. Böylece PIM'i kaliperin içine soktuğumuzda bu parça görevini yapamıyor ve kaliperler sabitlenemiyor.

Her stabilize yola girdiğimizde kaliperler sabit olmadığı için çok küçük bir açıyla sağa sola hareket ediyor.
Aslında gürültüyü yapan şey bu değil..
İşte işin tuzu biberi. Fren balatalarımızın sırtlarında olması gereken yapışkan katman yok. Bu sebepten fren balatalarımızdan piston tarafında olan pistona, kaliper tarafında olan da kalipere tutunamıyor. Aralarında en fazla 1mm belki daha az bir boşluk kalıyor. Ve kaliperlerimiz her sallandığında, fren balatalarımız bir pistona, bir fren kaliperine çarpıp çarpıp duruyor. Bu da stabilize yolda duyduğumuz lokurtuyu oluşturuyor.

Şimdi ben bunu 4 aydır opel servislerine anlatmaya çalışıyorum fakat beceremiyorum. Dün nihayet Auto van Esch isimli bir resmi Chevrolet servisindeki randevumda servis şefi ilk 100 metre hareket ettiğimizde sesi duydu. İlk defa 10 15 dakka test sürüşü yapıp sesi duyurmaya çalışmak zorunda kalmadım. İçeri geldik, önce Z-Rot'lardan şüphelendi. Ben durumu anlattım, şüphemi söyledim, Z-Rot'ların değiştiğini söyledim. Kontrol etti gerçekten Z-Rot'larda birşey yoktu.

Fren kaliperini şöyle bir eliyle sağ sol yapınca bana hak verdi. :)

İşte çözüm:
Çağırdı bir servis çalışanını, çıkardılar balataları. Sırtlarını zımparalayıp düzleştirip, balata spreyiyle temizlediler. Pistona denk gelen balataya tam piston şeklinde yuvarlak bir katman, kalipere denk gelen yere de tam kalipere temas eden yüzey şeklinde "D" harfi benzeri bir katman siyah kit (montaj silikonu gibi birşey) sürdüler. Balataları yerlerine takıp, diski ve pistonu oturttular. Kitin taşan kısımları parmak ucuyla kalipere ve pistonun temas eden yüzeyine iyice yedirildi, düzleştirildi.
1 saat kurumaya bırakıldı.
Artık lokurtu mokurtu yok.

Normalde bu balatalar sırtlarında bir yapışkan katman ile gelmeliymiş. Fakat dediğim gibi bizim balatalarda bu katman yok. Ayrıca benim araçla karışlaştırmak için servisteki diğer bir Hollandalı aveo'yu lifte kaldırıp kontrol ettiler, aynı durum onda da var. Şaşırdılar baya, lakin kimse şikayet etmemiş..
Hollanda'nın sağır milletine de bir hayır işlemiş oldum, artık servise gelen aveo'ların balatalarını yapıştırıp yollayacaklar.. xD

Bu sorunu yaşayan arkadaşlar, sorunun çözümü budur.
İster ustanıza, ister servise kolayca yaptırabileceğiniz bir işlem. Fren sistemine hiçbir zararı yok. PIM'leri de tornaya yollamadan halletmiş oluyoruz problemi.


Benim sizinde yazdıklarınızdan sonra özet olarak anladığım şu BALATALARIN ARKADAN SABİTLENMESİ gerekiyor. Bunu çift taraflı bantla yapmakta bir yöntem ama yukarıdaki yazıdaki gibi bir slikon ile halletmek daha sağlıklı duruyor. Yazıda siyah bir yapışkan dediği için bunun MEGES olduğunu (kaportacıların kullandığı poliüretan mastik olduğunu tahmin ediyorum).

Sizce bu yapıştırma işlemini kendim denemelimiyim?

Çok uzun oldu kusura bakmayın ama çözümü bulduğumu düşünüyorum. Oring işi ile uğraşmadan çözüm bulmuş olacağız diye düşünüyorum.

Saygılarımla





2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #69 : Ocak 31, 2015, 11:43:37 »
@ Ahmet şenses  balataları istediğiniz şeyle yapıştırabilirsiniz ama kaliper pimlerini orjinal olarak değişimini yapmanız en sağlıklı işlem olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #70 : Ocak 31, 2015, 11:57:39 »
 Bunun için zaten bazı balata setlerinin içinden ped(şim) çıkar. Yapıştırma ise soru işareti. O bölgede frenleme dozajı, araç ağırlığı, eğim vs. ye göre önemli ısılar açığa çıkar, bu ısılara her yapıştırıcı dayanamaz. Diğer yandan o yapıştırıcı çok kuvvetli ve ısıl dayanımı yüksek ise o zaman da balatalar değiştirilmek istendiğinde nasıl demonte edilecekler?
 Ayrıca balata ile kaliper arasında ki boşluk mühendislik olarak vardır. Yani o boşluğun bir sebebi vardır. Isınan cisimler genişlerden sonuca ulaşılabilir.

 Kapsamlı bir fren pedalı seti çok fazla parçadan meydana gelebilir araç türüne de bağlı olarak.





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #71 : Ocak 31, 2015, 12:44:31 »
Bunun için zaten bazı balata setlerinin içinden ped(şim) çıkar. Yapıştırma ise soru işareti. O bölgede frenleme dozajı, araç ağırlığı, eğim vs. ye göre önemli ısılar açığa çıkar, bu ısılara her yapıştırıcı dayanamaz. Diğer yandan o yapıştırıcı çok kuvvetli ve ısıl dayanımı yüksek ise o zaman da balatalar değiştirilmek istendiğinde nasıl demonte edilecekler?
 Ayrıca balata ile kaliper arasında ki boşluk mühendislik olarak vardır. Yani o boşluğun bir sebebi vardır. Isınan cisimler genişlerden sonuca ulaşılabilir.

Pistondan gelen basıncın balatayı kırmaması için şimler kullanılıyor ama Toyotalarda yaylar yetersiz kaldığından titreşim yapmaları engellenemiyor, fren kaliper sistemleri zaten değişmeye başladı, Yaristeki gibi daha stabil sistem uygulamalarına başlandı.

Tabii buradaki asıl sorunu Toyotanın kullandığı yay sistemi değil, ülkemizin yolları teşkil ediyor.

Kullanılan yapıştırıcılar sanılanın aksine, montaj sonrası ilk fren basıncını alınca zaten mikronlara varan incelme yaşıyorlar, yani titreşen bölgeyi doldurmuş oluyorlar.

Balatayı stabil etmek için kullanılan yapıştırıcı ne olursa olsun ısıdan ötürü kemikleşiyor ve balata sökümü sırasında zaten çoğu dökülüyor geri kalan parçalar tornavida ile kolayca çıkarılabiliyor.

Bu işlem yeni değil, servislerin bu şikayetleri giderme yöntemidir.
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #72 : Şubat 27, 2015, 15:29:58 »
Benim kaliper pim seti servise gelmişti, bende geçen intercool değişimindeyken onuda hallettirdim ve ne yapıldığını da izledim, setin içinden biri düz metal , diğerinin ucu lastik kaplı olan 2 adet pim ve ona özel kremi çıktı, araca yapılan işlem ise, setin içinden çıkan lastik kaplı pimi taktılar araca, yani böylece kaliperdeki 2 pim de orjik li olmuş oldu, ve onları takarken setin içinden çıkan kremide kullandı, balata yapıştırma konusunu sorduğumda kesinlikle böyle bir şey olmaz bu araçlara dedi zaten kaliper ile balatanın sırt yüzeyinde boşluk olduğunu ifade etti, zaten fazla bir ses yoktu değişimden öncede, şu an da o ses varmı deneyemedim, ama usta zaten biz liftte o ses varmı duyarız dedi ve kesildiğini ifade etti. 2 sette garantiden değişti sanırım 200tl gibi bir fiyatı vardı.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 3500
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #73 : Ağustos 07, 2017, 13:58:35 »
Benim kaliper pim seti servise gelmişti, bende geçen intercool değişimindeyken onuda hallettirdim ve ne yapıldığını da izledim, setin içinden biri düz metal , diğerinin ucu lastik kaplı olan 2 adet pim ve ona özel kremi çıktı, araca yapılan işlem ise, setin içinden çıkan lastik kaplı pimi taktılar araca, yani böylece kaliperdeki 2 pim de orjik li olmuş oldu, ve onları takarken setin içinden çıkan kremide kullandı, balata yapıştırma konusunu sorduğumda kesinlikle böyle bir şey olmaz bu araçlara dedi zaten kaliper ile balatanın sırt yüzeyinde boşluk olduğunu ifade etti, zaten fazla bir ses yoktu değişimden öncede, şu an da o ses varmı deneyemedim, ama usta zaten biz liftte o ses varmı duyarız dedi ve kesildiğini ifade etti. 2 sette garantiden değişti sanırım 200tl gibi bir fiyatı vardı.
Merhaba Azerbaycanda selamlar. Kardeş teşekkürler önce bizi bilgilendirdiyin için. Bendede 2014 model corolla ve bendede bu ses mevcut. Bu değişiklikden sonra ses tamamen kesildimi? Bende değişdirmek istiyorum ancak kararsızım. Lütfen ses konusunda bilgi verirmisiniz. Eğer kesdiyse bende değiştircem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #74 : Ağustos 07, 2017, 14:58:53 »
arkadaşlar yorumlarınızı rica ediyorum bu soruna çözüm konusunda kafam karışık.

Parke yollarda ön takımdan gelen seslerden çok rahatsızım. Bir ara yalıtıma kafayı takmıştım hatta yaza doğru ön çamurluk içlerinde bir yalıtım planlıyordum ama birkaç gün önce bu kaliper pimi meselesine denk geldim. Kronik sorun olduğunu anlayınca sanayide ustama gittim. Onunla biraz gezdik onun tespiti sesin direksiyondan geldiği oldu (büyük ihitimal direksiyonda da bir ses var ama beni çok rahatsız etmiyor).Tabi direksiyon mafsalı çok pahalı bir parça olunca yetkili servisede sormak istedim.

Yetkili servisten de bir uzman arkadaşla tura çıktık onun tespiti sesin kaliper pimlerinden geldiği yönünde oldu. Bana yetkili serviste sabahtan bırakılması gerektiği pimleri yağlamanın dışında 'KURUMASI' için 3-4 saat beklemesi gerektiği söylendi. Sadece yağlamamı yapacaksınız dediğimde yok sadece yağlamıycam ufak bir işlem yapcam dedi. Deyat vermek istemediğini hissettiğim için bende üzerine gitmedim. Servisin bu işlem için çıkardığı bedel işçilik ücreti olarak '120 tl' idi.
10 gün sonraya randevu verdiler ve çıktım.

Tabi bu kuruma işlemi 'NEREYE' yapılcak ve 'NE' kuruyacak benim kafama takıldı. Chevroletlerinde bu kaliper meselesi kronik sorunlarıymış. Forumlarda dolaşırken bir arkadaşın şöyle bir çözümünü okudum.

ALINTI: http://www.chevroletclubtr.com/fren-kaliper-boslugundan-dolayi-olusan-lokurtunun-cozumu-aveo-t5010.0.html

Şimdi şöyle kısaca anlatayım.
Fren kaliper pimlerimiz, fren kaliperi ve karşısındaki takozu birbirine bağlıyor, kıçından atılan bir civata da takozu kalipere sabitliyor. PIM'in girdiği delik, PIM'den geniş. Bu aslında normal bir durum. Çünkü bu delik gres yağı dolu ve bu yağın dışarı taşmaması lazım. Bu yüzden deliğin girişinde bir plastik körük gibi daire şeklinde ortası delik bir parça var adı her neyse. Bu plastik parçanın, PIM'lerden hafif daha dar olması gerekiyor. Böylece PIM, bu plastiğin içinden geçtikten sonra kaliperin üzerindeki deliğe giriyor. Bu plastik parça tam kaliper'in üzerindeki deliğin girişinde olduğu için, PIM'in ucunu sıkarak, PIM'ı sabitlemekle ve içerideki gres yağının dışarı taşmamasını sağlamakla görevli. Fakat bizim araçlarımızda bu plastiğimsi körüğümsü şey de olması gerekenden daha geniş. Böylece PIM'i kaliperin içine soktuğumuzda bu parça görevini yapamıyor ve kaliperler sabitlenemiyor.

Her stabilize yola girdiğimizde kaliperler sabit olmadığı için çok küçük bir açıyla sağa sola hareket ediyor.
Aslında gürültüyü yapan şey bu değil..
İşte işin tuzu biberi. Fren balatalarımızın sırtlarında olması gereken yapışkan katman yok. Bu sebepten fren balatalarımızdan piston tarafında olan pistona, kaliper tarafında olan da kalipere tutunamıyor. Aralarında en fazla 1mm belki daha az bir boşluk kalıyor. Ve kaliperlerimiz her sallandığında, fren balatalarımız bir pistona, bir fren kaliperine çarpıp çarpıp duruyor. Bu da stabilize yolda duyduğumuz lokurtuyu oluşturuyor.

Şimdi ben bunu 4 aydır opel servislerine anlatmaya çalışıyorum fakat beceremiyorum. Dün nihayet Auto van Esch isimli bir resmi Chevrolet servisindeki randevumda servis şefi ilk 100 metre hareket ettiğimizde sesi duydu. İlk defa 10 15 dakka test sürüşü yapıp sesi duyurmaya çalışmak zorunda kalmadım. İçeri geldik, önce Z-Rot'lardan şüphelendi. Ben durumu anlattım, şüphemi söyledim, Z-Rot'ların değiştiğini söyledim. Kontrol etti gerçekten Z-Rot'larda birşey yoktu.

Fren kaliperini şöyle bir eliyle sağ sol yapınca bana hak verdi. :)

İşte çözüm:
Çağırdı bir servis çalışanını, çıkardılar balataları. Sırtlarını zımparalayıp düzleştirip, balata spreyiyle temizlediler. Pistona denk gelen balataya tam piston şeklinde yuvarlak bir katman, kalipere denk gelen yere de tam kalipere temas eden yüzey şeklinde "D" harfi benzeri bir katman siyah kit (montaj silikonu gibi birşey) sürdüler. Balataları yerlerine takıp, diski ve pistonu oturttular. Kitin taşan kısımları parmak ucuyla kalipere ve pistonun temas eden yüzeyine iyice yedirildi, düzleştirildi.
1 saat kurumaya bırakıldı.
Artık lokurtu mokurtu yok.

Normalde bu balatalar sırtlarında bir yapışkan katman ile gelmeliymiş. Fakat dediğim gibi bizim balatalarda bu katman yok. Ayrıca benim araçla karışlaştırmak için servisteki diğer bir Hollandalı aveo'yu lifte kaldırıp kontrol ettiler, aynı durum onda da var. Şaşırdılar baya, lakin kimse şikayet etmemiş..
Hollanda'nın sağır milletine de bir hayır işlemiş oldum, artık servise gelen aveo'ların balatalarını yapıştırıp yollayacaklar.. xD

Bu sorunu yaşayan arkadaşlar, sorunun çözümü budur.
İster ustanıza, ister servise kolayca yaptırabileceğiniz bir işlem. Fren sistemine hiçbir zararı yok. PIM'leri de tornaya yollamadan halletmiş oluyoruz problemi.


Benim sizinde yazdıklarınızdan sonra özet olarak anladığım şu BALATALARIN ARKADAN SABİTLENMESİ gerekiyor. Bunu çift taraflı bantla yapmakta bir yöntem ama yukarıdaki yazıdaki gibi bir slikon ile halletmek daha sağlıklı duruyor. Yazıda siyah bir yapışkan dediği için bunun MEGES olduğunu (kaportacıların kullandığı poliüretan mastik olduğunu tahmin ediyorum).

Sizce bu yapıştırma işlemini kendim denemelimiyim?

Çok uzun oldu kusura bakmayın ama çözümü bulduğumu düşünüyorum. Oring işi ile uğraşmadan çözüm bulmuş olacağız diye düşünüyorum.

Saygılarımla
                       meges değilde siyah renk sıvı conta olabilir mi?
Tokay Ceritoğlu