Gönderen Konu: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz  (Okunma sayısı 40979 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #40 : Aralık 28, 2014, 13:55:47 »
 Ebutalip, sadece yeni balata ile çözülmez bu sorun. Yeni balatanın paket içeriğine bakmak lazım.

 Kaliper pimleri ve kaliper gövdesinin üretim materyalleri de önemlidir, yıpranan pim mi, gövde mi bakmak lazım. Ayrıca çalışma durumuna göre çok yüksek sıcaklıklara ulaşabilen bu bölgedeki parçalarda yağlama dışındaki işlemlerin sonucunu önceden kestirmek sanayi işi düşünüldüğünde mümkün değildir. Fren sistemi çok değişik güç ve etkilere maruz kalan bir sistemdir ve güvenlik için önemlidir. Yapılacak her değişikliğin test edilmiş(uygun şekilde) olması gerekir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #40 : Aralık 28, 2014, 13:55:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '92
  • 21 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #41 : Aralık 28, 2014, 18:30:11 »
Bu ay arabayı frenci kadir mi biri varmış ona göstericem. Belki daha net bilgiler alabilirim ondan diye düşünüyorum ama sanayi işi derken neyi kastettiniz servise götürmek daha mı iyi olur diyorsunuz ??
VAZGEÇMEDİĞİN SÜRECE YENİLMİŞ SAYILMAZSIN !!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #42 : Aralık 29, 2014, 08:12:54 »
 Ben şunu söylemeye çalışıyorum. Fren sistemi motorun ortaya çıkardığı güçten 7-10 kat daha güçlü olmalı. Motorda oluşan bir sorunun tedavisi bir şekilde yapılır ancak fren sisteminin sağlığı güvenlik için elzemdir. Yapılan bir uygulama sadece o anda test edilip, tamam bu iş çözüldü demek olabilir ve bu gerçekte yeterli değildir. Çünkü kaliper bölgesi yüksek basınçlar, soğuk, aşırı sıcaklar, su ve dirençler görür ve bazen bunlara bir arada maruz kalır. Tüm bu şartlarda testler yapılmalı ki bence sisteme mekanik olarak müdahale edilmeli. Tabi bu benim düşüncem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #43 : Aralık 29, 2014, 08:46:05 »
Ben şunu söylemeye çalışıyorum. Fren sistemi motorun ortaya çıkardığı güçten 7-10 kat daha güçlü olmalı. Motorda oluşan bir sorunun tedavisi bir şekilde yapılır ancak fren sisteminin sağlığı güvenlik için elzemdir. Yapılan bir uygulama sadece o anda test edilip, tamam bu iş çözüldü demek olabilir ve bu gerçekte yeterli değildir. Çünkü kaliper bölgesi yüksek basınçlar, soğuk, aşırı sıcaklar, su ve dirençler görür ve bazen bunlara bir arada maruz kalır. Tüm bu şartlarda testler yapılmalı ki bence sisteme mekanik olarak müdahale edilmeli. Tabi bu benim düşüncem.

Üzerinde değişiklik yapılmış kaliper piminin kırılması veya sıkışarak balatanın çalışmasını engellemesi, kazaya sebebiyet verebilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #44 : Aralık 29, 2014, 09:51:58 »
 
Üzerinde değişiklik yapılmış kaliper piminin kırılması veya sıkışarak balatanın çalışmasını engellemesi, kazaya sebebiyet verebilir.
Katılıyorum. Herhangi bir somunun bile sıkılma torku dahi önemlidir ve üretim parametrelerinde bu bellidir.

 O bölgede sonradan değişiklik yapılabilecek tek ekipman fren diskidir ve onunda değişikliğe izin verilen tölerans değerleri fabrika çıkışı olarak üzerinde belirtilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #45 : Aralık 29, 2014, 10:46:04 »
Katılıyorum. Herhangi bir somunun bile sıkılma torku dahi önemlidir ve üretim parametrelerinde bu bellidir.


Sıkılma Torku mu :) Bunu dün izlediğim videolardan vede internet sitelerinden öğrendim, kullanılan aletide gördüm. Bu zamana kadar hiç bir sanayi ustasında ve yetkili servisinde görmediğim alet  :asikadam:

Bir başka konuda da yazmıştım. Avensisin süspansiyon sistemindeki sesten rahatsızlığı bu amortisör direğinin üstündeki 3 adet somunun vede ortadaki somunun bu bahsettiğiniz sıkılma torku değerine göre sıktıklarında sesin gittiğini yazmışlardı. :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #46 : Aralık 29, 2014, 13:28:51 »
Sıkılma Torku mu :) Bunu dün izlediğim videolardan vede internet sitelerinden öğrendim, kullanılan aletide gördüm. Bu zamana kadar hiç bir sanayi ustasında ve yetkili servisinde görmediğim alet  :asikadam:

Bir başka konuda da yazmıştım. Avensisin süspansiyon sistemindeki sesten rahatsızlığı bu amortisör direğinin üstündeki 3 adet somunun vede ortadaki somunun bu bahsettiğiniz sıkılma torku değerine göre sıktıklarında sesin gittiğini yazmışlardı. :tamam:
:) Sırf onla da bitmiyor Murat, çoklu somun var ise balansı da önemli sıkmanın. :) Yani örneğin bijonlarda bile 4 bijonlu ya da 5 bijonlu aracın bijon sıkma sırası vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #47 : Aralık 29, 2014, 16:42:38 »
Oring in kaliperin eskimesine katkısı olmaz kesinlikle. O kısmı iyi ce inceledim.
Tevfik Bey, oring kaliperi eskitmez de, tornada işlem gördükten sonra malzemede illaki deforme ve ömründe kısalma olacak, ben oraya takılıyorum.

Ayriyetten sanayide yapılan oringlerin, kaliperin bir miktar basılı kalmasına ve balatayı yedirmesini bir kaç yerde okudum. Sesten kurtulacağız diye balatayı yedireceğiz, herhangi bir tehlike anında kendimizi, arabadaki yolcuları ve trafikteki araçları riske atacağız.
Buna istinaden, tekrar bu oring olayından soğudum.

Kaliperin fiyatı 150,00 TL falansa sıfır kaliper alacağım. UFUK abiden fiyat bekliyorum.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #48 : Ocak 15, 2015, 14:03:08 »
Her bir tekerde 2 adet pim bulunur ve bunlardan bir tanesinde orjinal O-ring olur, hafif titreşimleri absorbe etmek için.

Gelişmiş ülkelerde yollar daha düzgün olduğundan titreşim az oluşur ve pimler az aşınır ama hava/zaman şartlarından dolayı körükleri yırtılır.

Her halukarda pimlerin ve körüklerinin orjinalleri ile değiştirilmesi en doğru, zahmetsiz ve çabuk çözüm olur.

Bu konu daha öncedende işlenmişti ve zihni sinir icatlarla sadece zaman kaybedilip güvenlik tehlikeye atılır.

Sizin aracınız da 2006 olduğuna göre, yetkili servisinize uğrayıp eskiyen tarafın, ön/arka karşılıklı pimlerini değişmek, diğer tarafında gres yağlarını tamamlatmanız en doğru şey olacaktır.

Arkadaşlar, bende de bu sorun mevcut aslında sorun mu bence değil, bu ses sadece parke yollarda ve sadece belli bir hızda sol alttan lokurtu şeklinde geliyor, bunu servise belirttim, servis aracı lifte kaldırdı ve usta dedi ki, her kaliperde 2 adet pim bulunur, bunların biri oringli diğeri ise normaldir gibi birşey dedi, biz garantiden pimleri isteyeceğiz dedi, ve bu gelen pimler oringli olacak dedi, ve bu ses 100bin km'ye kadar sizi idare eder ve kesilir dedi, ustaya şunu sordum, dedim sizi bunu yapmanız abs,vsc,trc sistemlerine zarar verecek mi dedim, asla dedi onlarla ilgisi asla yok dedi, sadece ses kesilecek dedi ve bütün işlemler garantiden yapılacak dedi, bunu yaptırayım mı arkadaşlar pek denilenleri anlamadım , sizlerden bilgi almak istedim, teşekkürler.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #49 : Ocak 15, 2015, 14:15:08 »
Arkadaşlar, bende de bu sorun mevcut aslında sorun mu bence değil, bu ses sadece parke yollarda ve sadece belli bir hızda sol alttan lokurtu şeklinde geliyor, bunu servise belirttim, servis aracı lifte kaldırdı ve usta dedi ki, her kaliperde 2 adet pim bulunur, bunların biri oringli diğeri ise normaldir gibi birşey dedi, biz garantiden pimleri isteyeceğiz dedi, ve bu gelen pimler oringli olacak dedi, ve bu ses 100bin km'ye kadar sizi idare eder ve kesilir dedi, ustaya şunu sordum, dedim sizi bunu yapmanız abs,vsc,trc sistemlerine zarar verecek mi dedim, asla dedi onlarla ilgisi asla yok dedi, sadece ses kesilecek dedi ve bütün işlemler garantiden yapılacak dedi, bunu yaptırayım mı arkadaşlar pek denilenleri anlamadım , sizlerden bilgi almak istedim, teşekkürler.
Yaptırın, hiç bir sıkıntı çıkmaz.

____________________________

Ben de o lokurtulardan dolayı 4 tekerleği 2 hafta önce söktürmüştüm.
Sol ön kaliper pimi ses yapardı genelde, yine ondan şüphelenmişken sağ ön çıktı.

Kaliper pimlerini, çıkma ve yıpranmamış kaliper pimleri ile değiştirdik ve TOYOTA'nın kaliper gresiyle yağladık. Şu an tık yok.
Ayriyetten sol ön tekerleğin kaliper pimi körüğü yırtılmış, onu yaptık.

1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #50 : Ocak 15, 2015, 14:20:35 »
Yaptırın, hiç bir sıkıntı çıkmaz.

____________________________

Ben de o lokurtulardan dolayı 4 tekerleği 2 hafta önce söktürmüştüm.
Sol ön kaliper pimi ses yapardı genelde, yine ondan şüphelenmişken sağ ön çıktı.

Kaliper pimlerini, çıkma ve yıpranmamış kaliper pimleri ile değiştirdik ve TOYOTA'nın kaliper gresiyle yağladık. Şu an tık yok.
Ayriyetten sol ön tekerleğin kaliper pimi körüğü yırtılmış, onu yaptık.

Özellikle değiştireceğiz dediğinde sordum, bakın torna filan yapacakmısınız dedim, yok hayır asla dedi, sadece pimleri garantiden değiştireceğiz dedi ve yağlayacağız dedi, 1000 km önce bakımda yağlamıştık fakat kesmemiş dedi, şimdi ki yapacak tek şey değiştirmek dedi ve siparişi verdi, yine de aklımda bir şüphe var..
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #51 : Ocak 15, 2015, 14:25:20 »
Özellikle değiştireceğiz dediğinde sordum, bakın torna filan yapacakmısınız dedim, yok hayır asla dedi, sadece pimleri garantiden değiştireceğiz dedi ve yağlayacağız dedi, 1000 km önce bakımda yağlamıştık fakat kesmemiş dedi, şimdi ki yapacak tek şey değiştirmek dedi ve siparişi verdi, yine de aklımda bir şüphe var..
TOYOTA'ların çoğunda olan kronik bir sorundur. Zamanla yıpranmadan dolayı boşluk oluşuyor.
Aslında sesten başka bir zararı yoktur. O küçücük şeyler ön takım bozuk gibi ses çıkartır.

Parça değişimi yaptıklarına sevinmelisiniz bence.
 Ayriyetten pim lastiklerini değiştirecekler mi ? Değiştirmeyeceklerse bu konuda ısrarcı olmanızda fayda var. Zamanla o lastikler yıpranıyor ve pim yuvalarındaki gres dışarı çıkıyor.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #52 : Ocak 15, 2015, 14:29:02 »
TOYOTA'ların çoğunda olan kronik bir sorundur. Zamanla yıpranmadan dolayı boşluk oluşuyor.
Aslında sesten başka bir zararı yoktur. O küçücük şeyler ön takım bozuk gibi ses çıkartır.

Parça değişimi yaptıklarına sevinmelisiniz bence.
 Ayriyetten pim lastiklerini değiştirecekler mi ? Değiştirmeyeceklerse bu konuda ısrarcı olmanızda fayda var. Zamanla o lastikler yıpranıyor ve pim yuvalarındaki gres dışarı çıkıyor.

O zaman yaptırayım hocam, niye sevineyim ki hocam araç daha garantide,  pim lastiklerini değiştirecekler mi bilmiyorum,sorarım, ayrıca bu pimler pahalı birşey mi?
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #53 : Ocak 15, 2015, 14:34:04 »
O zaman yaptırayım hocam, niye sevineyim ki hocam araç daha garantide,  pim lastiklerini değiştirecekler mi bilmiyorum,sorarım, ayrıca bu pimler pahalı birşey mi?
En azından defalarca gresleyip, "Bunda bir şey yok" anlayışına bürünmeyip, parça değişimine gittikleri için sevinmelisiniz demiştim.

Ufuk abide orjinal TOYOTA pim takımının fiyatı 100,00 TL civarında.
Ayriyetten bir de kaliper tamir takım seti(kaliperin üzerindeki lastikler, contalar) var, onun da fiyatı 100,00 TL'den aşağı değil.

Tahminimce size 350-400,00 TL'ye yakın bir fatura keseceklerdir.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #54 : Ocak 15, 2015, 14:41:55 »
 Yüksel'in de dediği gibi işlem fayda sağlayacaktır. Sonuçta gelen parça oraya göre tasarlanmış ve belli garantiler kapsamında uygulanan bir parçadır. Pimin contası konusunda da katılıyorum, o conta pimin ömrüne dolaylı olarak etki etmektedir.
 Umarım yeni tasarımlarla bu sorunu çözerler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #55 : Ocak 15, 2015, 14:46:29 »
Orjinal Pim paketi içinden orjinal yağı ve körükleride beraber çıkar ve değiştirilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #56 : Ocak 15, 2015, 14:46:34 »
En azından defalarca gresleyip, "Bunda bir şey yok" anlayışına bürünmeyip, parça değişimine gittikleri için sevinmelisiniz demiştim.

Ufuk abide orjinal TOYOTA pim takımının fiyatı 100,00 TL civarında.
Ayriyetten bir de kaliper tamir takım seti(kaliperin üzerindeki lastikler, contalar) var, onun da fiyatı 100,00 TL'den aşağı değil.

Tahminimce size 350-400,00 TL'ye yakın bir fatura keseceklerdir.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, bana söylenilen oringli pim isteyeceğiz ve değiştireceğiz dediler, her 2 teker içinde, bunu da garantiden değiştireceğiz dediler, bu arada Toyota fren sistemleri için 40bin km ye kadar garantimi ne veriyormuş sanki danışman bunu da söyledi, o zaman ben kaliper tamir takım seti de mi isteteyim servise  ;)
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #57 : Ocak 15, 2015, 14:51:06 »
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, bana söylenilen oringli pim isteyeceğiz ve değiştireceğiz dediler, her 2 teker içinde, bunu da garantiden değiştireceğiz dediler, bu arada Toyota fren sistemleri için 40bin km ye kadar garantimi ne veriyormuş sanki danışman bunu da söyledi, o zaman ben kaliper tamir takım seti de mi isteteyim servise  ;)
Rica ederim, yardımcı olabildiysek ne mutlu.

Bence siz pim lastiklerinin/körüklerinin de değişip değişmeyeceğini öğrenin. Tekin abinin dediğine göre pim paketinin içerisinden körükler de çıkıyormuş. Dışarıda tamir takım seti ve pimler ayrı ayrı satılıyor.
Eğer servis değiştirmeyecekse, pimler olmuşken onları da değiştirmenizi tavsiye ederim.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #58 : Ocak 15, 2015, 14:58:01 »
Fren Kaliperlerinde eskiyen tek parça pimler ve körükleridir.

Kaliper Piston contasında yağ kaçağı yoksa keyfi değişim yapılmaz.

Kaliper piston contalarıda 300 - 500 bin km civarlarında sorunsuz çalışabilirler.

Toyotada her 40.000km'de fren hidroliğinin değişme periyodu vardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #59 : Ocak 15, 2015, 15:06:42 »
Fren Kaliperlerinde eskiyen tek parça pimler ve körükleridir.

Kaliper Piston contasında yağ kaçağı yoksa keyfi değişim yapılmaz.

Kaliper piston contalarıda 300 - 500 bin km civarlarında sorunsuz çalışabilirler.

Toyotada her 40.000km'de fren hidroliğinin değişme periyodu vardır.

Tekin Bey, teşekkürler, 40 bin bakımına geçen ay girdim fren hidroliği değişti bu bakımda, şimdi ben yetkili servisle görüştüm, set halinde gelip gelmediğini bilmiyor danışman, yedek parçaya sorarım dedi, ben kaliper contaları/kaliper körüğü ve diğer parçaları bastırmama gerek var mı, ben bozuk olacağını sanmıyorum,adamlara boşuna psikolojik baskı yapmim  :lol:
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)