0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ben şunu söylemeye çalışıyorum. Fren sistemi motorun ortaya çıkardığı güçten 7-10 kat daha güçlü olmalı. Motorda oluşan bir sorunun tedavisi bir şekilde yapılır ancak fren sisteminin sağlığı güvenlik için elzemdir. Yapılan bir uygulama sadece o anda test edilip, tamam bu iş çözüldü demek olabilir ve bu gerçekte yeterli değildir. Çünkü kaliper bölgesi yüksek basınçlar, soğuk, aşırı sıcaklar, su ve dirençler görür ve bazen bunlara bir arada maruz kalır. Tüm bu şartlarda testler yapılmalı ki bence sisteme mekanik olarak müdahale edilmeli. Tabi bu benim düşüncem.
Üzerinde değişiklik yapılmış kaliper piminin kırılması veya sıkışarak balatanın çalışmasını engellemesi, kazaya sebebiyet verebilir.
Katılıyorum. Herhangi bir somunun bile sıkılma torku dahi önemlidir ve üretim parametrelerinde bu bellidir.
Sıkılma Torku mu Bunu dün izlediğim videolardan vede internet sitelerinden öğrendim, kullanılan aletide gördüm. Bu zamana kadar hiç bir sanayi ustasında ve yetkili servisinde görmediğim alet Bir başka konuda da yazmıştım. Avensisin süspansiyon sistemindeki sesten rahatsızlığı bu amortisör direğinin üstündeki 3 adet somunun vede ortadaki somunun bu bahsettiğiniz sıkılma torku değerine göre sıktıklarında sesin gittiğini yazmışlardı.
Oring in kaliperin eskimesine katkısı olmaz kesinlikle. O kısmı iyi ce inceledim.
Her bir tekerde 2 adet pim bulunur ve bunlardan bir tanesinde orjinal O-ring olur, hafif titreşimleri absorbe etmek için.Gelişmiş ülkelerde yollar daha düzgün olduğundan titreşim az oluşur ve pimler az aşınır ama hava/zaman şartlarından dolayı körükleri yırtılır.Her halukarda pimlerin ve körüklerinin orjinalleri ile değiştirilmesi en doğru, zahmetsiz ve çabuk çözüm olur.Bu konu daha öncedende işlenmişti ve zihni sinir icatlarla sadece zaman kaybedilip güvenlik tehlikeye atılır. Sizin aracınız da 2006 olduğuna göre, yetkili servisinize uğrayıp eskiyen tarafın, ön/arka karşılıklı pimlerini değişmek, diğer tarafında gres yağlarını tamamlatmanız en doğru şey olacaktır.
Arkadaşlar, bende de bu sorun mevcut aslında sorun mu bence değil, bu ses sadece parke yollarda ve sadece belli bir hızda sol alttan lokurtu şeklinde geliyor, bunu servise belirttim, servis aracı lifte kaldırdı ve usta dedi ki, her kaliperde 2 adet pim bulunur, bunların biri oringli diğeri ise normaldir gibi birşey dedi, biz garantiden pimleri isteyeceğiz dedi, ve bu gelen pimler oringli olacak dedi, ve bu ses 100bin km'ye kadar sizi idare eder ve kesilir dedi, ustaya şunu sordum, dedim sizi bunu yapmanız abs,vsc,trc sistemlerine zarar verecek mi dedim, asla dedi onlarla ilgisi asla yok dedi, sadece ses kesilecek dedi ve bütün işlemler garantiden yapılacak dedi, bunu yaptırayım mı arkadaşlar pek denilenleri anlamadım , sizlerden bilgi almak istedim, teşekkürler.
Yaptırın, hiç bir sıkıntı çıkmaz.____________________________Ben de o lokurtulardan dolayı 4 tekerleği 2 hafta önce söktürmüştüm. Sol ön kaliper pimi ses yapardı genelde, yine ondan şüphelenmişken sağ ön çıktı.Kaliper pimlerini, çıkma ve yıpranmamış kaliper pimleri ile değiştirdik ve TOYOTA'nın kaliper gresiyle yağladık. Şu an tık yok.Ayriyetten sol ön tekerleğin kaliper pimi körüğü yırtılmış, onu yaptık.
Özellikle değiştireceğiz dediğinde sordum, bakın torna filan yapacakmısınız dedim, yok hayır asla dedi, sadece pimleri garantiden değiştireceğiz dedi ve yağlayacağız dedi, 1000 km önce bakımda yağlamıştık fakat kesmemiş dedi, şimdi ki yapacak tek şey değiştirmek dedi ve siparişi verdi, yine de aklımda bir şüphe var..
TOYOTA'ların çoğunda olan kronik bir sorundur. Zamanla yıpranmadan dolayı boşluk oluşuyor.Aslında sesten başka bir zararı yoktur. O küçücük şeyler ön takım bozuk gibi ses çıkartır.Parça değişimi yaptıklarına sevinmelisiniz bence. Ayriyetten pim lastiklerini değiştirecekler mi ? Değiştirmeyeceklerse bu konuda ısrarcı olmanızda fayda var. Zamanla o lastikler yıpranıyor ve pim yuvalarındaki gres dışarı çıkıyor.
O zaman yaptırayım hocam, niye sevineyim ki hocam araç daha garantide, pim lastiklerini değiştirecekler mi bilmiyorum,sorarım, ayrıca bu pimler pahalı birşey mi?
En azından defalarca gresleyip, "Bunda bir şey yok" anlayışına bürünmeyip, parça değişimine gittikleri için sevinmelisiniz demiştim.Ufuk abide orjinal TOYOTA pim takımının fiyatı 100,00 TL civarında.Ayriyetten bir de kaliper tamir takım seti(kaliperin üzerindeki lastikler, contalar) var, onun da fiyatı 100,00 TL'den aşağı değil.Tahminimce size 350-400,00 TL'ye yakın bir fatura keseceklerdir.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, bana söylenilen oringli pim isteyeceğiz ve değiştireceğiz dediler, her 2 teker içinde, bunu da garantiden değiştireceğiz dediler, bu arada Toyota fren sistemleri için 40bin km ye kadar garantimi ne veriyormuş sanki danışman bunu da söyledi, o zaman ben kaliper tamir takım seti de mi isteteyim servise
Fren Kaliperlerinde eskiyen tek parça pimler ve körükleridir.Kaliper Piston contasında yağ kaçağı yoksa keyfi değişim yapılmaz.Kaliper piston contalarıda 300 - 500 bin km civarlarında sorunsuz çalışabilirler.Toyotada her 40.000km'de fren hidroliğinin değişme periyodu vardır.