Gönderen Konu: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz  (Okunma sayısı 40975 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #20 : Temmuz 23, 2009, 09:56:19 »
Kaliper pistonu, tek etkili bir pistondur yani siz fren pedalına bastığınız anda balatalara basınç uygular, ayağınızı pedaldan çektiğiniz anda basınç kesilir ve balatalar boşta kalır artık sıkma işlemi bitmiştir. Balatlardaki yaylar veya şimler balataları aynadan açmaya ve pistona ters basınç yapmaya çalışır. Böylece tekerlek boşa çıkar artık onu sıkacak hiç bir şey olmadığı için tekerlek serbestçe dönmeye başlar.

Ustanızın söylediği gibi tekerin biri diğerine göre daha zor döner gibi saçma bir şey olmaz. Eğer gerçekten zor dönüyorsa Murat beyin anlattığı temizliği yapın eğer yine sıkılık varsa o zaman piston ve fren sistemi üzerine yoğunlaşın.
Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #20 : Temmuz 23, 2009, 09:56:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #21 : Temmuz 23, 2009, 11:02:51 »
çok teşekkür ederim,sağolun.
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 191000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #22 : Temmuz 23, 2009, 14:39:25 »
Bakalım cmtesi günü arabam serviste kalacak o zaman değiştirecekler bende heyecenla bekliyorum:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #23 : Temmuz 24, 2009, 00:34:48 »
Memduh bey, kaliperin bir yerine isminizin baş harflerini yazın. Servisten çıktıktan sonra harfleri kontrol edin. Bazen bilerek yada bilmeyerek parça değiştirmiyorlar ama siz değişti zannediyorsunuz. (Kimse duymasın)   :)
Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 191000
  • Model Yılı: '14
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #24 : Temmuz 26, 2009, 09:49:16 »
Biligihan bey mesajı geç okudum:) daha doğrusu değiştirdikten sonra (umarım değişmiştir) ama teşekkürler. şimdilik sorun yok gibi gözüküyor ama bakalım zaman ne gösterecek:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 264000
  • Model Yılı: '06
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #25 : Temmuz 27, 2009, 16:06:01 »
Memduh arkadaşın yaşadığı problem bende de var. Büyük ihtimalle kaliper değil bu problemden dolayı (ön düzenden gelen takırtılardan) 3-4 kez servisi gittim. direksiyon mafsalını değiştirdiler ses kesildi. şimdi 20.000 km geçti yine aynı ses yine aynı problem. yine mafsalın değişmesi gerekiyormuş. Aracı o kadar da özenli kullanıyorum ki ne yapacağımı şaşırmış durumdayım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #26 : Temmuz 30, 2014, 22:32:17 »
Şimdi bu kaliper sorununu komple ele alma zamanı geldi.

Şu videoyu izlerseniz toyotanın pimlerini neden boşluklu ürettiğini görürsünüz

Böyle sıkışık bir pimle ne ABS nede diğer VSC TRC vs çalışabilir.

Olayı komple değerlendirip bu forumda kalıcı bir çözüm mutlaka bulacağız.

Zaman alır ama imkansız değil  :tamam:

Stuck Brake Caliper Slide Pin "How to"
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #27 : Temmuz 30, 2014, 22:49:44 »
Kaliper pimlerinin yanında yağın hareketini sağlamak için kanal vardır ama yuvada boşluk yoktur.

Bu videodaki sorun, pim körüğünün yırtılıp yağın dışarı çıkması ve yerine su girdiği için paslanması ve sıkışması.

Videoda tekrar aynı yırtık körük kullanılarak aynı hataya zemin hazırlandı, zaten bu ışid'ten farklı bir şey yapmasını beklemedim.

Aslında kaliperinde sökülüp dışarıda temizlenmesi ve pimlerinin/körüklerinin yenilenmesi gerekirdi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #28 : Temmuz 30, 2014, 22:54:19 »
How to lubricate caliper slider pins

Bu da diğer video

Bu arabalarda parçalar ne kadar paslanmış böyle hayret. 2. dünya savaşından kalmış askeri kamyon hurdalarının parçaları gibi.

Benim arabadakiler bunların yanında sıfır sayılır. Ama ses yapıyor. Bu malzemenin tasarımında bu boşluğun bırakıldığını düşünüyorum bu yüzden.

Bu da sıkışık pim

Brake Caliper Slide Bolt Extraction How To

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 30, 2014, 23:09:02
Kaliper pimlerinin yanında yağın hareketini sağlamak için kanal vardır ama yuvada boşluk yoktur.

Bu videodaki sorun, pim körüğünün yırtılıp yağın dışarı çıkması ve yerine su girdiği için paslanması ve sıkışması.

Videoda tekrar aynı yırtık körük kullanılarak aynı hataya zemin hazırlandı, zaten bu ışid'ten farklı bir şey yapmasını beklemedim.

Aslında kaliperinde sökülüp dışarıda temizlenmesi ve pimlerinin/körüklerinin yenilenmesi gerekirdi.

Bilgi için teşekkürler.   :alkis:

İşte bu bilgileri toplayıp çıkarıp birbiri ile çarpıp oring dışında düzgün bir çözüm mutlaka bulunur diye düşünüyorum.

Daha yeni bayramdan önceki son cumartesi oringler nedeni ile sıkışmış ve ABS TRC VSC gibi sistemlerin çalışmasına engel teşkil edecek hale gelmiş bir pimi bizzat gördüm. Yapıldıktan sonra oringin ömrüne nazaran çok uzun süre kullnılmış belki yılda bir değişsse sorun olmayacaktı belki ama yine de bana güven vermedi.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 30, 2014, 23:15:53
Aşağıdaki videodaki yağ kanada da varmış biri msj yazmış Adam aramış 40 dolar demişler  :blink:

İllaki TR de yerine geçecek bişy vardır.

Brake Caliper Slide Pin - Use Proper Lubricant to Prevent Rubber Swelling

Adam videonun sonunda izlediğiniz için teşekkürler diyor ama bu kadar şey için ben ona teşekkür etmedim  :islik:
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #29 : Temmuz 30, 2014, 23:37:04 »
Her bir tekerde 2 adet pim bulunur ve bunlardan bir tanesinde orjinal O-ring olur, hafif titreşimleri absorbe etmek için.

Gelişmiş ülkelerde yollar daha düzgün olduğundan titreşim az oluşur ve pimler az aşınır ama hava/zaman şartlarından dolayı körükleri yırtılır.

Her halukarda pimlerin ve körüklerinin orjinalleri ile değiştirilmesi en doğru, zahmetsiz ve çabuk çözüm olur.

Bu konu daha öncedende işlenmişti ve zihni sinir icatlarla sadece zaman kaybedilip güvenlik tehlikeye atılır.

Sizin aracınız da 2006 olduğuna göre, yetkili servisinize uğrayıp eskiyen tarafın, ön/arka karşılıklı pimlerini değişmek, diğer tarafında gres yağlarını tamamlatmanız en doğru şey olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #30 : Ağustos 02, 2014, 12:32:52 »
Kaliper pimlerinin yanında yağın hareketini sağlamak için kanal vardır ama yuvada boşluk yoktur.

Bu videodaki sorun, pim körüğünün yırtılıp yağın dışarı çıkması ve yerine su girdiği için paslanması ve sıkışması.

Videoda tekrar aynı yırtık körük kullanılarak aynı hataya zemin hazırlandı, zaten bu ışid'ten farklı bir şey yapmasını beklemedim.

Aslında kaliperinde sökülüp dışarıda temizlenmesi ve pimlerinin/körüklerinin yenilenmesi gerekirdi.

Bilgilerinizi baylaştığınız için teşekkür ediyorum Tekin bey.

Merak ettiğim bir durum daha var. Toyotanın pimleri paslanmıyormu acaba. Yoksa zamanla bizim körüklerinde deforme olması ile pimlerin paslanıp şıkışma yapması gerekli idi.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #31 : Ağustos 02, 2014, 12:57:52 »
... Toyotanın pimleri paslanmıyormu acaba. Yoksa zamanla bizim körüklerinde deforme olması ile pimlerin paslanıp şıkışma yapması gerekli idi.

Çelik'te paslanır, bilirsiniz.
Körük sağlam olduğu sürece pim paslanmayacaktır.
Fakat içinde gres olmasına rağmen aşınma engellenemez.
Pimlerde boşluk oluşmuşsa, orjinalleri ile yenilenmesi en doğru ve çabuk çözüm olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #32 : Ağustos 02, 2014, 13:13:54 »
Birazdan ön tekeri söküp durumu dıştan inceleyeceğim bakalım. Ne durumda.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #33 : Aralık 27, 2014, 18:12:56 »
Bu gün Akçakoca sanayisinde Multez ustaya ön tarafın kaliper pimlerini yağlattım.

Würt marka yağ aldım gelecek diyodu. Gelmiş. Ön pimleri söktük Doğan'la baktık ilginç bir şey gördük. Üst pimler gresle yağlanmış. Alt pimlerde ise aynı würtün yağından az bulaşık yağ var. Neyse üstübü ile silip yağlayıp taktık. Bu yağ aliminyum tozu karışımlı koyu bir madde gibi duruyor. Baya yapışkan gibi düşündüm.

Bu yağ ilk sürüldüğü gibi duracağı düşünülürse kaliperin hareketini baya zorlaştırıyor. Pimin ileri geri hareketini de zorlaştırıyor.

Biraz dolaştım sesler %85 oranında gitmiş. Bakalım ne kadar süeyle böyle kalacak
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '92
  • 21 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #34 : Aralık 27, 2014, 23:34:18 »
kaliperden midir bilmem ama benım aracın sol ön lastiğinden caykıl caykıl die bir ses geliyor. bazen frene basınca kayboluyor bazense frene basınca gelıyor gaza basınca gıdıyor ve hızlandıkca ses artıyor. ustaya sordugumda dısk atmıs olabılır dedı dısklerı taslattık ses gıtmedı ?? konu hakkında bilgisi olan var mı ??
VAZGEÇMEDİĞİN SÜRECE YENİLMİŞ SAYILMAZSIN !!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #35 : Aralık 27, 2014, 23:42:39 »
Kaliper pimlerini yağlatmak kalıcı bir çözüm olmuyor maalesef. Ya tornaya sokup oring açtıracağız ya da 350,00 TL gibi bir mebla verip kaliper alacağız.
TOYOTA'larda ya direksiyon tıkırtısı çıkıyor ya da bu kaliper pimi. Direksiyon tıkırtısı yok diye şükrederken, kaliper pimi de bir o kadar can sıkıyor.

Bir ara öyle bir takmıştım ki o sese, haftada bir hususî olarak sol kaliper pimlerini yağlatmak için sanayiye gidiyordum.
TOYOTA'nın, RENAULT'un orijinal greslerini kullandık, daha doğrusu kullanmadığımız gres kalmadı fakat hep geçici çözüm oldu.

Ustamın tavsiyesi kaliperleri tornaya yollayıp, oring takmak. Kaliper başına 30,00 TL gibi bir ücreti varmış.
Fakat torna, kaliperin ömrünü kısaltır diye halen yaptırmadım, bozuk yollarda o zırıltıyı çekiyorum.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #36 : Aralık 28, 2014, 08:37:08 »
kaliperden midir bilmem ama benım aracın sol ön lastiğinden caykıl caykıl die bir ses geliyor. bazen frene basınca kayboluyor bazense frene basınca gelıyor gaza basınca gıdıyor ve hızlandıkca ses artıyor. ustaya sordugumda dısk atmıs olabılır dedı dısklerı taslattık ses gıtmedı ?? konu hakkında bilgisi olan var mı ??

O sesi tanıyorum. Daha önce başıma gelmişti.

Fren balataları yerinde sallanıyor o yüzden bu sesi yapıyor. Balataların orj değil yada birebir benzeri değildir. Balatanın yerinde sallanmaması için yaylı saclar var kulaklarında yada arkasına konan sacı var vs. Balata çukurlara girip çıkmalarda o sesi yapıyordu. Uyduruk balatam eskiyene kadar yapmıştı bu sesi.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 28, 2014, 08:46:36
Kaliper pimlerini yağlatmak kalıcı bir çözüm olmuyor maalesef. Ya tornaya sokup oring açtıracağız ya da 350,00 TL gibi bir mebla verip kaliper alacağız.
TOYOTA'larda ya direksiyon tıkırtısı çıkıyor ya da bu kaliper pimi. Direksiyon tıkırtısı yok diye şükrederken, kaliper pimi de bir o kadar can sıkıyor.

Bir ara öyle bir takmıştım ki o sese, haftada bir hususî olarak sol kaliper pimlerini yağlatmak için sanayiye gidiyordum.
TOYOTA'nın, RENAULT'un orijinal greslerini kullandık, daha doğrusu kullanmadığımız gres kalmadı fakat hep geçici çözüm oldu.

Ustamın tavsiyesi kaliperleri tornaya yollayıp, oring takmak. Kaliper başına 30,00 TL gibi bir ücreti varmış.
Fakat torna, kaliperin ömrünü kısaltır diye halen yaptırmadım, bozuk yollarda o zırıltıyı çekiyorum.

Ben birinci kere yağlattım. Ama birdaha yaparsa yağlatmaya niyetim yok. Oring yaptıracağım.

Oring in kaliperin eskimesine katkısı olmaz kesinlikle. O kısmı iyi ce inceledim.

Hatta oring in ABS - TRC - VSC gibi düzeneklerin çalışmasına da zararı olmayacağına artık karar verdim. 

Çinki ABS gibi yağ basıncını değiştiren sistem devreye girdiğinde kaliper pimlerinin çalışması geekmiyor.  Kullandığımız yağ o kadar sert ve koyu ki bu işin orijinal yağı mış. Oring takınca da bu kadar sıkı olur zaten.

O pimler sadece balata aşınırken iki yüzün balatası aynı oranda aşınmaz ise dizkin bir yüzüne fazla basınç uygulanmasını engellemek, balata tutucunun diski hep ortalamasını sağlamak için balata tutucu çeneye hareket imkanı vermek. Yani balatalar aşındıkça bile hareket etmeyecek. Sadece dengesiz aşınmada ortayı bulacak. balatalar bitinceye kadar herhalde 1.5 cm hereket etmez toplamda. Aslında o pimlerin kayıcı değil de sabit olması da yeterli olurdu bence. Niye böyle yapmışlar iyi ce anlarım elbet. Zaten yeni yağladık.

Araştırmam devam ediyor.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 28, 2014, 08:49:57
Çelik'te paslanır, bilirsiniz.
Körük sağlam olduğu sürece pim paslanmayacaktır.
Fakat içinde gres olmasına rağmen aşınma engellenemez.
Pimlerde boşluk oluşmuşsa, orjinalleri ile yenilenmesi en doğru ve çabuk çözüm olacaktır.

Pimleri iyi ce inceledik. Aşınma yok. Yeni gibi duruyor. Bolca yağlıydı zaten. Körüğü vs sağlam. Hatta yerine gayet sıkı gibi zorlu girip çıkıyor. Öyle lakur lukur değil yani.

Ama yolda giderken lakırdıyor işte. Bence bu pimler fabrikasyon çıkıştan beri lokurduyor. sadece yağı incelip eksildikçe ses artıyor.

İyi de niye böyle boşluklu yapmışlar haala anlamadım.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #37 : Aralık 28, 2014, 12:00:31 »
8 - 10 yaşına gelmiş araçlarda kaliper pimleri muhakkak eskir.

Orjinalleri ile yenilenmelidirler.

Eğer fren balatalarının titreşmesini engelleyici yaylı herhangi bir sistem bulunmuyorsa, balatalar çift taraflı bant ile kalipere yapıştırılabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '92
  • 21 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #38 : Aralık 28, 2014, 12:57:43 »
O sesi tanıyorum. Daha önce başıma gelmişti.

Fren balataları yerinde sallanıyor o yüzden bu sesi yapıyor. Balataların orj değil yada birebir benzeri değildir. Balatanın yerinde sallanmaması için yaylı saclar var kulaklarında yada arkasına konan sacı var vs. Balata çukurlara girip çıkmalarda o sesi yapıyordu. Uyduruk balatam eskiyene kadar yapmıştı bu sesi.

yani diyorsun ki balata değiştirene kadar bu sese katlancan !! Yok mu bunun tam bir çaresi balatalar daha yarı da  !!
VAZGEÇMEDİĞİN SÜRECE YENİLMİŞ SAYILMAZSIN !!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.4 D-4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '14
  • 39 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaliper Sesi Problemini Araştırıyoruz
« Yanıtla #39 : Aralık 28, 2014, 13:33:36 »
Eski 2004 corollamda da kaliperlerden ses geliyordu.(herkesteki gibi :)) Yağlama veya torna yaptircaktim artik. En son dortnal serviste, abi burda bir çıkma kaliper var bi getirelim deneyelim dediler. En azindan bir tanesinden ses gitmisti. :) Hatta bu değişim için ekstra bir ücrette almamislardi. 1 yıl sonra sattim, simdiki corollayi aldim. Bundan ses gelmezse iyi olur :)