Gönderen Konu: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler  (Okunma sayısı 21808 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı atakan gürbüz (8291)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« : Temmuz 02, 2009, 01:15:32 »
arkadaşalr ben şuanki aracımı almadan önce çok fazla araştırmıştım belki aranızdan almak isteyenler olur diye sizede bana çok faydalı olan bazı bilgileri sunmak isterim
bunlar 1.6 için
2000 yılı itibarı ile gerek karoser gerek motor olarak bir çok değişikliğe uğrayan Toyota Corolla'nın test sonuçlarını ve teknik özelliklerini aşağıda veriyorum:Corolla´nın sadece yüzü değil, iç mekanı ve kaputunun altındaki motorları da yenilendi. Corolla´nın değişken supap zamanlamalı yeni VVT-i motoru daha fazla kullanım keyfi verirken eskisinden daha az yakıt tüketiyor. 1966´dan günümüze 30 milyona yaklaşan satış rakamıyla dünyanın en çok satan otomobili unvanına sahip olan Corolla´nın sekizinci jenerasyonu kapsamlı bir makyaj gördü. Corolla, artık yeni görüntüsü ve gelişmiş motor teknolojisiyle daha yüksek satış rakamlarına ulaşmayı hedefliyor. Toyota´nın uzun yıllardır kullandığı 1.3 ve 1.6 litrelik motorların yerini yeni modelde VVT-i teknolojisine sahip "düşünen motor''un 1.4 ve 1.6 litrelik versiyonları aldı. Ülkemizde sadece sedan karoserli olarak üretilen Corolla´nın 1.4 litrelik versiyonu sadece Terra donanımıyla satılırken, 1.6 litrelik versiyonda Terra ve Sol olarak iki farklı donanım seçeneği sunuluyor. Dört ileri otomatik vites seçeneği sadece 1.6 litrelik motor versiyonunda bulunuyor. Corolla, bütün Toyota´lar gibi 3 yıl/100 bin km garantiyle sunuluyor. Karoser, iç mekan; Yuvarlak farlı sekizinci kuşak Corolla´yla aynı karoseri paylaşan makyajlı Corolla´nın dış görüntüsünde özellikle ön kısımda ve iç mekanında önemli değişiklikler var. Corolla´nın boyu, değişen tamponlar nedeniyle eskisine göre (4295 mm) 20 mm arttırılarak 4315 mm´ye ulaşmış. Bu rakamlarla Corolla´nın son iki jenerasyonuyla toplam 45 mm uzadığı görülüyor. Yüksekliği ve genişliği eski modelle aynı olan yeni Corolla´nın 1055 kg´lik ağırlığı eskisinden 15 kg daha fazla. Yenilenen Corolla´nın en çarpıcı yanı neredeyse tamamen değişen ön tasarımı. Sekizinci versiyonun sıradışı yuvarlak farlarının yerini alan yeni tip köşeli farlar ve radyatör ızgarası, Corolla´ya daha ağır bir hava vermiş. Bir camın arkasında bir arada bulunan siyah çerçeve içindeki iki yuvarlak farı, Corolla´ya daha güçlü ve etkili bir görünüm kazandırmış. Farların ortasında radyatör ızgarası da daha şık görünüyor. Önceden daha eğimli olan ve yuvarlak farların etkisiyle bombeleri olan motor kaputu, yeni modelde daha küt yapılı. Eski Corolla´da kaputun üzerindeki Toyota amblemi, büyütülerek ızgaranın üzerine alınmış. Yeni Corolla´nın büyütülerek önden ve yandan rahatça görülmesi sağlanan ön sinyalleri, farlardan bağımsız olarak çamurluklarda bulunuyor. Daha yalın bir tasarıma kavuşturulan ön tamponun altında büyükçe alt ızgara ve iki yanında da sis farları var. Corolla´nın profilinde ön çamurlukta yandan da büyükçe görülen ön sinyaller, beyaz renkli yan sinyaller ve VVT-i ibareleri dışında herhangi bir fark yok. Arkadaysa tek fark formu yenilenen tamponda. Gerçi Avrupa´da satılan yeni Corolla´ların stop lambalarının renginde eskisine göre bir koyulaşma söz konusu ancak Adapazarı´nda üretilen modellerde eski Corolla´nın stop lambaları kullanılmaya devam ediliyor. Test otomobilimiz olan Corolla 1.6 Sol, aksesuarlı bir model olduğundan üzerinde bagaj üstü spoyler, kromajlı egzoz ucu, kromajlı bagaj kapağı tutamağı gibi aksesuarlar bulunuyordu. Bu aksesuarlar Toyota yetkili servislerinde satılıyor.Yeni Corolla´nın iç mekanında da eskisine göre bazı iyileştirmeler yapılmış. Hemen hemen tamamı iki renkli kokpit üzerinde yapılan değişiklikler, Corolla´nın iç mekanında kullanışlılığı artırmış. Temel olarak aynı kalan kokpitin ortasında yoğunlaşan iyileştirmeler, bir önceki versiyonda çok şikayet alan radyo-teybin yeriyle başlıyor. Artık orta konsolun en üstünde içe doğru gömülmüş dijital ekran yer alıyor. Bu ekrandan radyo-teyp bilgilerinin yanı sıra yol bilgisayarı verileri de görülebiliyor. Ekranın çevresindeki düğmelerle müzik sistemini ayarlarını, radyo istasyon hafızaları ve yol bilgisayarı bilgilerini değiştirmek mümkün. Yol bilgisayarından ortalama hız, ortalama ve anlık yakıt tüketimi ve dış ısı görülüyor. Radyo-teybin ilk bölümünü oluşturan orta konsolun bu kısmı Yaris´ten esintiler taşıyor. Ekrandaki karakterlerin büyük olması rahatlıkla görülebilmesini sağlıyor. Tasarımı değişmeyen havalandırma ızgaralarının arasında yer alan dörtlü ikaz düğmesi biraz küçülmüş ve altına uzaktan kumanda sensörü yerleştirilmiş. Küçük havalandırma ızgaralarının altında biçimleri eski Corolla´yla aynı olan havalandırma kumandaları yer alıyor. Ama eski Corolla´da dijital saat olarak kullanılan koyu renkli göstergede artık klima ve arka cam rezistansının devrede olduğunu gösteren semboller yanıyor. Saat bilgi ekranına taşınmış. Daha alttaysa eski Corolla´daki kapaklı büyük gözün yerine teybin kaset yuvasının olduğu yerde küçük ve kapaksız bir göz bulunuyor. Ancak test otomobilimiz,
aksesuarlı olduğundan bu gözün yerinde 6´lı CD değiştirici bulunuyordu. Bu ürün de yetkili bayilerde satılıyor. Eskisinden farksız olarak bastırılıp açılan ikili ince bardaklık, küçük gözle küllük ve çakmağın hemen üzerinde. Corolla´nın yükseklik ayarlı direksiyonunda eskiye göre tek değişiklik, ortasında Toyota logosunun yer alması ki bu detay da önceki cılız görüntüyü yok etmek adına yararlı. Kokpitinde başka bir değişiklik bulunmayan Corolla´nın elektrikli ayna kumandaları, arka sis lambası, altlarındaki açılıp kapanır küçük göz ve gösterge tablosu aydınlatma reostası eskiden olduğu gibi direksiyonun solunda.
Corolla´nın gösterge tablosu, bir önceki versiyonla tamamen aynı. Petek motifli zemine sahip göstergeler kolayca okunabiliyor ancak km göstergesinin altındaki toplam ve günlük sayaçta hala dijital teknolojiye geçilmemiş olması şaşırtıcı. İç tasarımında hiçbir farklılık bulunmayan kapının kolçağında dört camın kumanda düğmeleri, cam kilidi ve merkezi kilit düğmesi yer alıyor. Corolla´nın iç mekanındaki bir başka yenilik, el freninin yanına yerleştirilen far yükseklik ayarı.Corolla, kompakt bir otomobil için önde ve arkada yeterli iç hacmi sunabiliyor. Yeni Corolla´nın bagaj hacminde de değişiklik söz konusu değil 390 litre. Corolla´nın aynı sınıftaki Megane (510 litre), Marea (430 litre), Bora (455 litre) ve Astra (460 litre) gibi rakiplerinden küçük olan bagajı, Civic´ten (380 litre) çok az da olsa büyük. Arka koltuk sırtlıklarının iki parça halinde katlanmasıyla bagaj hacmi büyütülebiliyor.
Motor, performans Yeni Corolla 1.6´nın ön kaputunun altında VVT-i teknolojisiyle üretilen, 1598 cc´lik, üstten çift eksantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu ve 16 supaplı, alüminyum bir motor bulunuyor. Eski 1.6 litre 110 HP´lik motorla hiçbir ortaklığı olmayan yeni motorun en önemli özelliği "akıllı değişken zamanlamalı supap kontrol sistemi" VVT-i teknolojisine sahip olması. Açılımı "Variable Valve Timing-Intelligent" olan sistem, Toyota tarafından "düşünen motor" olarak tanıtılıyor. VVT-i sistemiyle supapların açık kalma süresi, motor devri, gaz pedalı komutları, motor sıcaklığı gibi birçok parametreden yararlanılarak elektronik olarak ayarlanıyor. Sistem, ateşleme zamanını optimize ederek ateşleme sırasında oluşan doğal voltaj kaybını azaltıyor. Ve böylelikle daha iyi yanma verimi, yüksek motor performansı, dolayısıyla da düşük yakıt tüketimi ve uzun motor ömrü gibi kazançlar elde ediliyor. Daha önce Lexus, Prius ve Yaris´te kullanılan VVT-i sistemi, motorun düşük devirlerde, devirlenme sırasında ve yüksek devirlerdeki değişken hava emiş ihtiyacını düzenlemek için emme supaplarının kapanma zamanlarını değiştiriyor. Böylece her devirde maksimum güç, minimum yakıt tüketimiyle gerçekleştiriliyor, üstelik düşük emisyon değerleri elde edilebiliyor. Sistemde her bujide bir ateşleme bobini kullanılan direkt ateşleme ünitesi, distribütör gereksinimini ortadan kaldırdığından bakım masraflarını da azaltıyor. Motorun ağırlığını ve emilen havanın sıcaklığını azaltmak için plastik emme manifoldu kullanırken orta devir torkunu arttırmak için paslanmaz çelik egzoz manifoldu uzun yollu tasarlanmış. VVT-i teknolojisi sayesinde daha düşük devirlerde daha yüksek tork üreten Corolla 1.6, eskisinden daha canlı bir karakter kazanmış. Her devirde gaz pedalından gelen isteklere olumlu yanıt veren Corolla, istekle devirlenerek yüksek hızlara kısa zamanlarda ulaştı. Gerçekleştirdiğimiz testlerde Corolla, 0´dan 100 km/s hıza 10.1 saniyede ulaştı. Önceki Corolla´da bu değer 10.2 saniyeydi. Ara hızlanma ölçümlerindeyse 60-100 km/s hızlanmasını 4. viteste 11, beşinci viteste 14 saniyede, 90-120 km/s hızlanmasınıysa 4. viteste 8.5, beşinci viteste 11.7 saniyede gerçekleştirdi. Bu değerler eski Corolla´nın 60-100 km/s için 10.1/13.2 saniye, 90-120 km/s için de 8.9/10.4 saniyelik değerlerinden iyi olmamasına karşın, maksimum torkun daha düşük devirlerde elde edilmesi kullanım keyfini artırıyor. Ayrıca 0 km´de aldığımız aracın motorunun henüz rodajını tamamlamadığını belirtmeliyiz. Yaptığımız tüketim ölçümlerinde elde ettiğimiz 8.6 litrelik değer, yeni Corolla´nın eskisinden (9.4 litre) daha az tükettiğini ortaya koydu. Kullanım, konfor Corolla´nın kullanım kolaylığı, yüksek performans, ergonomik ve teknik açıdan sorunsuzluk gibi alışıldık özellikleri yeni modelde de aynen korunmuş. Yüksek hızlarda yaşanabilen stabilite sorunları ve virajlarda önden kayıp arkadan savrulmaya eğilimli yol tutuş karakteriyse, 185 65/R14´lük yeni lastik ebatlarına karşın halen süren dezavantajlar. Kokpitin yeni tasarımıyla daha kullanışlı ve daha şık görünüyor. İç mekandaki açık renk döşeme ve kokpit, daha aydınlık ve ferah görünmesini sağlıyor. Havalandırma kumandalarından iç sirkülasyon kolunun hala sürgülü olması biraz demode kalmış. Yükseklik ayarlı hidrolik direksiyonun tepkileri başarılı, ABS ve elektronik fren basıncı dağıtıcısı EBD destekli frenlerse güvenli. Yaptığımız ölçümlerde Corolla, 100 km/s hızla giderken yaptığımız panik frende 43 metrede durdu. Eskisinin 45 metrede durduğunu göz önünde bulundurursak yeni lastik ebatları ve EBD´nin yararı ortaya çıkıyor. Ama yine de bu fren mesafesi, kompakt sınıfın yükselen çıtasını aşamıyor.
bunlarda 1.4 için
Görüntüsü makyajlanan Corolla´nın 1.4 litrelik VVT-i teknolojili "düşünen'' motoru, 1.6 litrelik motorlara yakın performans sergilerken, düşük yakıt tüketimiyle de göz dolduruyor.

Yaklaşık 35 yıldır üretilen Toyota Corolla´nın 1997´den beri bantlarda olan sekizinci jenerasyonu, geçtiğimiz aylarda kapsamlı bir makyaja tabi tutuldu. Corolla, yeni ön görüntüsü ve VVT-i teknolojisine sahip motoruyla artık zirvedeki yerine dönmeye daha yakın. Geçen hafta yaptığımız 1.6 litre 110 HP´lik motora sahip Corolla testinin ardından bu hafta da 1.4 litre 97 HP´lik VVT-i motorlu ve Terra donanım düzeyine sahip versiyonu test ettik. Corolla Terra 1.4 VVT-i da diğer versiyonlar gibi 3 yıl/100 bin km garantiyle satılıyor.

Karoser, iç mekan
Makyajlanan Corolla, köşeli tek bir camın altında toplanan ikili yuvarlak farları, yeni ön panjuru, büyütülen sinyalleri ve yenilenen ön tamponuyla Corolla daha şık görünüyor. Corolla´nın yan görünümünde ön çamurluklardaki VVT-i ibaresi dışında farklılık bulunmuyor. Makyajlı Corolla´nın en yüksek donanımlı modeli olan Sol versiyonun iç mekanındaki değişiklikler Terra´da bulunmuyor. Yani makyajlı Corolla´nın Terra versiyonlarında iç mekan eskisinden farksız. Açık gri renkteki kokpit, ferah bir mekan sağlıyor. Radyo-teyp, kokpitin ortasında en üstte ayrı bir yuvada, yani Sol versiyonunda yol bilgisayarıyla radyo- teybin dijital ekranının olduğu yerde. Kalitesi ve kullanımı eskinden daha iyi olmayan radyo-teybin ön panelinden çıkartılan küçük bir parça, güvenlik amacıyla düşünülmüş. Ama cihazın o parça olmadan da yuvasına parmakla bastırıldığında çalışması, emniyetin tam sağlanamadığını gösteriyor. Corolla´nın iç mekanında en çok eleştiri alan noktalardan biri olan radyo-teyp yuvasının Terra´da da değiştirilmesi yerinde olurdu. Sol versiyonunda dijital saatin olduğu yere taşınan klima ve arka cam rezistansının çalıştığını gösterir ışıklı semboller, Terra´da eskiden olduğu gibi düğmelerin üzerinde ve gündüzleri çalıştığı tam anlaşılamıyor. Dairesel havalandırma kumandalarının altında büyük kapaklı fonksiyonel bir göz bulunuyor. Hemen bu gözün altında iterek dışarı çıkartılan ikili bardaklık var. Ancak bardaklık açıldığında, altındaki küllüğü kullanmak zorlaşıyor. Corolla 1.4 Terra´nın gösterge tablosu da, Sol versiyonundan farklı tasarlanmış. Aslında göstergelerin yerinde fark yok ama şekli biraz değişik. Hız göstergesinin altındaki günlük ve toplam kilometre göstergeleri hala analog. Corolla´nın baz versiyonu olan Terra´da dış ısı göstergesi de bulunmuyor. Dış aynaların manuel olarak ayarlandığı Corolla Terra´da far yükseklik ayarı, el freninin yanından yapılıyor. Eskiden olduğu gibi kapı kolçağındaki merkezi kilit ve elektrikli ön cam kumandalarının kullanımı sorunsuz. Arka görüntüsünde herhangi bir farklılık bulunmayan Corolla´nın bagaj hacmi, rakiplerinden daha küçük. 390 litrelik bagaj, arka koltuklar yatırılarak genişletilebiliyor.

Motor, performans
Corolla 1.4´ün ön kaputunun altında daha önce Türkiye´de hiç kullanılmayan yepyeni bir motor bulunuyor. Corolla 1.4 VVT-i Terra, gücünü 1.4 litre hacminde 97 HP´lik VVT-i teknolojili yeni bir motordan alıyor. Alüminyum bloklu 1398 cc´lik motor, üstten çift eksantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu ve 16 supaplı. Toyota´nın 1.4 ve 1.6 litrelik versiyonlar için "düşünen motor'' olarak lanse ettiği yeni jenerasyon "güç paketlerinin'' en önemli özelliği "akıllı değişken zamanlamalı supap kontrol sistemi'' VVT-i tekniğine sahip olmaları. İngilizce açılımı "Variable Valve Timing- Intelligent'' olan VVT-i sistemiyle supapların açık kalma süresi, motor devri, gaz pedalı komutları, motor sıcaklığı gibi parametrelerden yararlanılarak elektronik olarak ayarlanıyor. Toyota´nın daha önce Lexus, Prius ve Yaris´te de uyguladığı sistem, ateşleme zamanını optimize ederek ateşleme sırasında oluşan doğal voltaj kaybını azaltıyor. Böylece daha iyi yanma verimi, yüksek motor performansı, düşük yakıt tüketimi ve uzun motor ömrü gibi kazançlar elde ediliyor. Toyota´nın yeni jenerasyon motorlarında her bujide bir ateşleme bobini kullanılan direkt ateşleme ünitesi, distribütör gereksinimini ortadan kaldırdığından bakım/servis masraflarını da düşürüyor. VVT-i motorda toplam ağırlığı ve emilen havanın sıcaklığını azaltmak için plastik emme manifoldu kullanılırken, orta devir torkunu artırmak için paslanmaz çelik egzoz manifoldu uzun yollu tasarlanmış. Corolla´da daha önce kullanılan 1.3 litre 86 HP´lik motorla benzerliği bulunmayan VVT-i motor, modern teknolojisi sayesinde daha verimli. 1.4 VVT-i motorlu Corolla Terra, 86 HP´lik eski 1.3 litrelik motordan çok daha atak. Her devirde istekle hızlanan 97 HP´lik Corolla, gerçekleştirdiğimiz testlerde 0´dan 100 km/s hıza 11.1 saniyede ulaştı. 1.3 litrelik motora sahip Corolla´da bu değer 12.6 saniyeydi. Corolla 1.4, ara hızlanma ölçümlerindeyse 60-100 km/s hızlanmasını 4. viteste 11.9, beşinci viteste 16 saniyede, 90-120 km/s hızlanmasınıysa 4. viteste 8.9, beşinci viteste 11.2 saniyede gerçekleştirdi. Bu değerler 1.3 litrelik motora sahip eski Corolla´da 60-100 km/s için 13.1/15.8 saniye, 90-120 km/s için de 9.8/12.9 saniyeydi. VVT-i teknolojisinin sayesinde Corolla 1.4´ün akselerasyon gibi elastite değerleri de daha iyi gerçekleşti. Bunda motor hacminin 66 cc daha büyük olmasının da payı olduğu bir gerçek. Corolla 1.4´ün daha yüksek performansına karşın yakıt tüketimi 1.3 litrelik versiyondan daha düşük. 1.4 litrelik VVT-i motorlu Corolla´yla yaptığımız tüketim ölçümlerinde elde ettiğimiz 6.9 litrelik ortalama değer, 1.3 litrelik motordan (7.3 litre) 0.4 litre daha az. Corolla´nın 50 litrelik deposuyla ulaştığı 724 km´lik menzil oldukça uzun.

Kullanım, konfor
Corolla Terra´nın ele iyi oturan direksiyonunun yükseklik ayarlı olması, ideal sürüş pozisyonunun kolay bulunmasını sağlıyor. Herhangi bir değişikliğin bulunmadığı iç mekanda ön koltuklar yeterli oturma alanı sunuyor ama düşük yan yükseltiler, hızlı sürüşlerde virajlarda sürücü ve yolcuyu tutmakta zorlanıyor. Hidrolik direksiyonun hıza duyarlılığı iyi.
Standart Özellikler
Corolla 1.4 VVT-i Terra´nin ek donanimlar bulunmayan baz versiyonunun standart donaniminda sürücü havayastigi, aktif gergili ve kuvvet kontrol sistemli ön emniyet kemerleri, kaza aninda katlanabilen pedallar ve direksiyon, 4 hoparlörlü radyo-teyp, merkezi kilit, elektrikli ön camlar, yükseklik ayarli hidrolik direksiyon, sesli far açik uyarisi bulunuyor
Fabrika Verileri
Motor: Önde enlemesine yerlestirilmis, 4 silindirli, üstten çift eksantrikli, 16 supapli, degisken supap zamanlamali (VVT- i), elektronik ateslemeli ve enjeksiyonlu Motor Hacmi: 1398 cc
Çap/Strok: 79x71.3 mm Sıkıştırma Oranı: 10.5 :1
Motor Gücü: 6000 d/d´de 97 HP Max. Tork: 4800 d/d´de 130 Nm
Vites Oranları: 1-3.55; 2-1.9; 3-1.31; 4-0.97; 5-0.82; geri: 3.25 Son Dişli: 4.06 :1
Frenler: Önde hava kanalcikli disk, arkada kampana, ABS+EBD Bagaj Hacmi: 390 lt
Boyut: 4315/1690/1385 mm Ağırlık: 1030 kg
Lastikler: 175/65 R14
Test Verileri
Hızlanma Testi Esneklik (60-100 km/s) Testi
0-50 km/s: 3.3 sn 4.Viteste: 11.9 sn
0-100 km/s: 11.1 sn 5.Viteste: 16 sn
0-130 km/s: 16.4 sn Max. Hız: 185 km/s
Dönme Çapı: 9.6 m
Gürültü Testi Diğer
3.vites 50 km/s: 59 dB(A) 100 - 0 km/s Frenleme Süresi: 43 m/3.1 sn
4.vites 100 km/s: 66 dB(A) Yakıt Tüketimi: 6.9 lt/100 km
5.vites 130 km/s: 70 dB(A) Depo Kapasitesi: 50 lt
Azami Menzil: 724 km
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı atakan gürbüz (8291)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #1 : Temmuz 02, 2009, 01:16:01 »
biraz uzun oldu ama alacak arkadaşların okumasını tavsiye ederim
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı Hakkı Saygılı

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #2 : Temmuz 02, 2009, 07:51:08 »
Paylaşım için teşekkürler.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı atakan gürbüz (8291)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #3 : Temmuz 02, 2009, 12:15:58 »
bir şey değil hakkı abi lazım olur arkadaşlara
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı Metin Şavlı

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • vvti special
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #4 : Temmuz 02, 2009, 12:44:56 »
iyi bir model, iyi bir kasa, iyi bir vvT-i.. İnşallah bizlerede nasip olur. Bilgiler için sağol Atakan bey

Çevrimdışı Umur Dumanay

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ZZE-112 den sonra makyajlı dizel...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #5 : Temmuz 02, 2009, 12:58:34 »
Evet gerek dış gerek iç dizaynı olsun gerekse motor performansı olsun her şeyiyle gerçekten şık bir araç. Bikaç kez aracı oto yıkamaya götürdüğümde orada araçlarını bekleyen insanların bazılarının gelip içini dışını incelediğine şahit olmuştum. Kaç kişi de aracı kendisine satmamız için ısrar etmişti.. İster istemez bu da insanın çok hoşuna gidiyor tabii..

Çevrimdışı Mesut Akın

  • Assistant Manager
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Yeni Yaris D4D MMT NLP130)
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A-
  • 120 kere teşekkür etti
  • 350 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #6 : Temmuz 02, 2009, 13:02:36 »
Bi biraz uzun değil :) iki saattir okuyrum gözlerim karıncalaştı :D :D eline sağlık

Çevrimdışı atakan gürbüz (8291)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #7 : Temmuz 04, 2009, 17:51:32 »
:)elime geçen bilgileri katalogları ve bu tür şeyleri paylaşmaya devam ediyorum
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı barış asan

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #8 : Temmuz 05, 2009, 12:42:16 »
1.4 ün test verilerini bilmiyodum.Teşekkürler

Çevrimdışı atakan gürbüz (8291)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #9 : Temmuz 05, 2009, 14:13:11 »
barış abi sen arkada sporleri kaça aldın bide bi kaç foto koyarmısın banada ilham olsun :)
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı barış asan

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #10 : Temmuz 05, 2009, 20:05:29 »
barış abi sen arkada sporleri kaça aldın bide bi kaç foto koyarmısın banada ilham olsun :)
arabanın fotoları imzadaki linkte var.Spoileri 150 liraya almıştım bi arkadaştan ama piyasada bulunan bişey değil.Arabayı satma durumları var.Öyle bi durum olursa parçaları satıcam.

Çevrimdışı atakan gürbüz (8291)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #11 : Temmuz 05, 2009, 21:45:18 »
hmm teşeküler
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı Abdullah özkan

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • herşey buvatan evlatlarının eğitimi için...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 33 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #12 : Temmuz 05, 2009, 21:55:09 »
evet arkadaşlar bu modeller herşeyiyle çok güzel ama tek kusuru bazılarının üretim hatasından dolayı yağ eksiltmesi....
gerçi okadar kusur kadı kızındada olur diyor insan...
ama gerçekten güzel ve konforlu araba....
yeni kasa corollayla değiştirmeye kıyamıyorum...
Özel Sancaktepe Birikim Fen ve Anadolu Lisesi Md.Yrd. / İST.
Fizik  & Fen ve teknoloji öğretmeni
2001 corolla vvti-Milano sıralı lpg

Çevrimdışı Hande Bayram

  • Assistant Manager
  • *****
  • chappuler
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #13 : Temmuz 05, 2009, 22:05:53 »
iş yerimde, park yerinde, benzinlikte,vs. pek çok ilgilenen çıkıyor arabamla hoş bir duygu....

paylaşım için teşekkürler...
Tüm üye ve üye olacakların dikkatine! lütfen forum kurallarını gözden geçiriniz....
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=3.0
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır..."

Çevrimdışı atakan gürbüz (8291)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #14 : Temmuz 05, 2009, 22:09:20 »
bir şey değil
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı Bülent Öztürk

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 120000
  • Kan Grubu: B+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #15 : Temmuz 19, 2009, 11:08:38 »
Paylaşım için teşekkürler
Bizim kasanın (AE111) genlerini taşıyor sizin VVT-İ ler Bizim kasadan doğdular :lol: :lol:  
(( 2006 COROLL@...SOL))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL))

Çevrimdışı RIDVAN PEKİN

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #16 : Ağustos 14, 2009, 14:17:41 »
paylaşım için teşekkürler bilmediğim bazı şeyleri öğrenmiş oldum.

Çevrimdışı Selahattin Barut

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Çokta FiFi :D
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #17 : Ağustos 14, 2009, 16:09:29 »
güzel paylaşım  :alkis:

Çevrimdışı Mehmet KAN

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #18 : Ağustos 14, 2009, 16:46:21 »
atakan bunun neresi biraz uzun. az daha çabalarsan bunu iki citlik ansiklopedi olarak bile bastırabiliriz. :D
şaka bir tarafa, güzel paylaşım, emeğine sağlık
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı Cengiz Şahin

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2000-2001 corolla vvti hakkında önemli bilgiler
« Yanıtla #19 : Ağustos 30, 2009, 17:22:47 »
Teşekkürler Atakan Bey, verdiğiniz bilgileri okudum ve çok işime yarayacağından eminim.
Size teknik bir sorum olacak müsaadenizle; 1,6 'larda lastik hava basıçları kaç olmalıdırı, yazın ve kışın değiştirmek doğru mudur?

Etiketler: