Gönderen Konu: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.  (Okunma sayısı 20807 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« : Haziran 17, 2009, 11:53:54 »
Arabamda eksik park sensörü gözü ve su kaçıran silecek suyu deposu sorunu vardı birkaç haftadır. Dün işim erken bitti, Şirinevler taraflarındaydım, hazır vakit varken bir uğrayayım belki kolayca tamir ederler dedim. Mithat usta'nın methini bu forumda duymuştum.
Yeri bulmak için internet sitesine ve maps.google.com sitesinden yollara baktım, tamam bulurum burayı deyip yola çıktım. Güngören caddelerinde kaybola kaybola eninde sonunda buldum orayı. Yollar biraz tuhaf, tam servisi karşımda gördüm, kerşı şeritte olduğu için çook ileriden geri dönmek gerekiyor, geri dönerken yolları karıştırıp başka yollara falan çıktım ama en sonunda ulaştım.

İçeri girdim, içeride 2-3 tane arabanın başında çalışanlar vardı. Sol arka tarafta küçük bir odada Mithat ustayı buldum. Usta benim arabada sorunlarım var, sizi de Toyota Club forumlarından tavsiye ettiler bir bakabilirmisiniz dedim.
Silecek suyu deposuna ulaşmak için arabayı liftte kaldırdılar, ön tamponun altından birtakım plastik kaplamaları sökünce depo taraya çıktı. Arka cama giden hortum yerinden çıkmış. Onu takıp kapatınca sorun halloldu. Bu arada hazır araba yukarı kaldırılmışken altına bakma fırsatım oldu. Arabayı 1 buçuk ay önce 2. el almıştım ve bir delilik edip herhangi bir servise göstermeden, sırf görünüşüne bakıp almıştım. Orada kaporta ustası, mithat usta ve başka bir usta baktılar, vuruk falan yok, şansına temiz araba almışsın dediler. Tek sorun, 20bin bakımını eski sahibi başka bir özel serviste yaptırmış, orada yağ filtresini orjinal değil başka bir marka takmışlar, bir ara bunu değiştirsek iyi olur tavsiyesinde bulundu.

Arka tampon köşesindeki park sensörü gözü için de ellerinde ona uyumlu parça yokmuş. Cenmax'dan getirtebiliriz dediler. Ben de hemen hemen haftada 3-4 gün cenmax'ın olduğu sokaktan geçiyor olduğum için kendim uğrarım dedim.

Sonunda bozulan cam silecek suyu deposu tamir edilmiş oldu. Basit bir hortum çıkmasıymış, Toyota servislerine gitsem depoyu komple değiştiririrlerdi, bir ton da para alırlardı, bir ton para bir yana en az 3-4 saat bekletirlerdi. Burada işim yarım saatte halledildi. Ustaya borcum ne diye sordum, benden para almadı.  :alkis: Karar verdim artık arabamda çıkan bütün sorunlarda oraya gideceğim. 30 bin bakımını da yine oraya götürürüm artık orjinal servise uğramam, nasıl olsa arabamın garantisi bitmiş.

Neyse, işim halloldu, silecek suyu deposunu da doldurduk ve yola çıktım. Yolda yeni oyuncağıyla oynayan çocuklar gibi sileceklerle oynadım, arka camı da ön camı da bir güzel ıslattım ama birden arka cama giden su kesildi, sağ ön taraftan da cam yuyu pompasının sesi değişik gelmeye başladı, ilk gördüğüm benzin istasyonuna çektim, suyu doldurdum ama ben dolduruyorum su yine boşalıyor, aynı hortum yine çıkmış diye geri döndüm, ve yine yollarda kaybolarak yaklaşık yarım saat sonra Toyotronic'i buldum. Usta yine ben dedim. Dana önce geldiğimde hortumu yerine takan kişi akşam olduğu için gitmiş, onun yerine başka biri baktı bu sefer. Yine arabayı liftle kaldırdı, deponun olduğu yeri açtı, baktık hortum çıkmış yine. Hortum yumuşamış, durması gereken yerde sıkıca durmuyor, bunun için hortumu komple değiştirmeye gerek yok deyi phortum bağlantısına kelepçe taktı, artık çıkmaz dedi. Bu arada arabayla uğraşırken sol arka çamurluk'ta arabanın eski sahibinin yaptığı ufak sürtmeden dolayı çizik vardı, arabayı aldığım kişi bu çiziği serviste yaptıracaktım ama komple boyamak istediler arabayı satarken boyalı olunca sorun olur diye olduğu gibi bıraktım demişti, ben de önemsememiştim. O çizik yeri pasta cila yaptı, çizik tamamen olmasa da iyice görünmez hale geldi. Buraya rötüş yaptırabilirsin ya da brak böyle kalsın bu kadar çizik için boyatmaya değmez dedi.

Özet olarak, hem silecek suyu deposunun hortumu yerine takıldı hem fazladan çizik yer onarıldı hem de arabayı lifte kaldırıp tamponun altındaki kapakları açmayı gerektirecek kadar bir iş ücretsiz halledilmi oldu. Müşteriyi memnun etmek diye buna derim. Orjinal toyota servislerinde rahat koltuklarda TV izleyerek çay kahve içerek acaba şimdi gözümdne uzakta arabama ne yapıyorlar tedirginliği içinde beklemektense ustanın ne yaptığını görerek, o an akla gelen şeyleri sorarak beklemek daha iyi. Hem Toyotronic'de de çay kahve var, daha ne isteyelim.

Avrupa yakasında özel servis arayanlara duyurulur. Ben gittim beğendim.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Toyota Club Türkiye

Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« : Haziran 17, 2009, 11:53:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #1 : Haziran 17, 2009, 12:30:09 »
Alıntı
Toyota servislerine gitsem depoyu komple değiştiririrlerdi, bir ton da para alırlardı
Varsayımlara gerek yok bence, bazı servisler belki böyle davranıyordur ama benim Toyota servisleri ile ilgili tecrübelerim hep pozitif olmuştur. Mesela arka tamponun tırnağı kırıldığında tamponumu değiştirmediler, yerine taktılar ;)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #2 : Haziran 17, 2009, 17:55:31 »
Bir sürü farkli marka arac kullandim.
Türkiye'de Toyota servisleri kötü yanlari ile bile, cogu markadan daha iyiler.
Kac arabanin silecek lastiklerini degistiriyorlar? Cogu firma komple silecegi, hatta bazilari tüm kolu degistiriyorlar.

Egri oturup, dogru konusalim. Eger servisleri karsilastiracaksak, benzer problemleri karsilastirmak lazim.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #3 : Haziran 17, 2009, 18:58:24 »
Bence bu durumu servis sahipleri yada yöneten kişiler ortaya çıkartıyor her orjinal serviste aynı şeyler olacak yada diğer servislerde aynı durum olcak diye bir şart yok. Eğer o servisteki patron bütün onarımlar için parça tamiri yok direk değişim yapılacak derse servis elemanlarına, insanlar da işini kaybetmemek için söyleneni yapmak zorunda kalacak. Birde bu açıdan bakalım isterseniz olaya. Bu durumda servislerin isimleri veya konumları değil direk yöneten kişi ön plandaki suçlu olmalıdır bence.
Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #4 : Haziran 17, 2009, 19:52:26 »
Sonunda hersey dengesini bulur, herkes ogrenir, ona gore kimin musterisi olacagina karar verir. Suren bir rekabet, kim iyiyse o kazanir.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #5 : Haziran 17, 2009, 20:10:59 »
Paylaşım için teşekkürler tabiii önyargılı olmamak lazım fakat toyotronik servisini çok duydum çok meth ediyorlar. Bende bu cumartesi oraya gidebilirim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #6 : Haziran 18, 2009, 08:59:56 »
Toyotronic'e gitmeden önce aynı gün sabah Toyota servisine silecek suyunda problem var deponun altında hortum çıkmış olabilir tamiri kaça malolur diye sormuştum. O hortumlar kolay kolay çıkmaz, depo delinmiştir büyük ihtimalle diye beni deponun delinmiş olduğuna ikna etmişlerdi. Depo 40TL + işçilik = 80TL gibi bir fiyat çıkarmışlardı. Fiyat bir yana en az 3 saat sürer demişlerdi. Ben de 3 saat vaktim olmadığından ve fiyat da pahalı geldiğinden kalsın şimdilik demiştim. Sonra akşamüzeri vaktim olunca Totoyronice gittim ve tahmin ettiğim gibi hortum çıkmış, depoyu değiştirmelerine gerek kalmadı, bir de orjinal serviste olamayacak bir şekilde ustaya aklımda olan soruları sorabildim ve hepsine de yanıt aldım. Aracımda garanti dahilinde bedava tamir edilecek sorunlar yoksa özel servisi tercih ederim ben.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #7 : Haziran 18, 2009, 11:26:22 »
Toyotronic'e gitmeden önce aynı gün sabah Toyota servisine silecek suyunda problem var deponun altında hortum çıkmış olabilir tamiri kaça malolur diye sormuştum. O hortumlar kolay kolay çıkmaz, depo delinmiştir büyük ihtimalle diye beni deponun delinmiş olduğuna ikna etmişlerdi. Depo 40TL + işçilik = 80TL gibi bir fiyat çıkarmışlardı. Fiyat bir yana en az 3 saat sürer demişlerdi. Ben de 3 saat vaktim olmadığından ve fiyat da pahalı geldiğinden kalsın şimdilik demiştim. Sonra akşamüzeri vaktim olunca Totoyronice gittim ve tahmin ettiğim gibi hortum çıkmış, depoyu değiştirmelerine gerek kalmadı, bir de orjinal serviste olamayacak bir şekilde ustaya aklımda olan soruları sorabildim ve hepsine de yanıt aldım. Aracımda garanti dahilinde bedava tamir edilecek sorunlar yoksa özel servisi tercih ederim ben.

Bu güzel bir karsilastirma olmus.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #8 : Haziran 18, 2009, 14:35:04 »
bu ustanın açık adresi varmı sizde acaba
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #9 : Haziran 18, 2009, 15:36:31 »
toyotronic diye google'da aratırsanız web sitesine erişebilirsiniz. Baya ün salmış bir servistir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '14
  • 3 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #10 : Haziran 18, 2009, 15:45:00 »
Güngören Çeşme Durağı 0212 637 80 80

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #11 : Haziran 18, 2009, 23:43:49 »
çok teşekkürler arkadaşlar
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #12 : Haziran 19, 2009, 10:09:33 »
Yahu Ankara'da böyle bi yer bulamadık.
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #13 : Haziran 19, 2009, 10:18:25 »
toyotronic diye google'da aratırsanız web sitesine erişebilirsiniz. Baya ün salmış bir servistir.
Ben de bu forumda adını duyduktan sonra google'dan aratıp bulmuştum. maps.google.com da yolları bulma konusunda işe yarıyor ama Güngören taraflarının yolları çok karışık, bulana kadar kayboldum oralarda. Tekrar gideceğim zaman da kaybolacağıma eminim.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2005 corolla hb sol A/T "CC" lü :D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #14 : Temmuz 16, 2009, 23:42:38 »
timuçin beye anlattığı konularda hak veriyorum..servislere aldanmayalım..derim.. çok ağır bakımlarda içiniz rahat etmeyeceği bakımlarda eyvalah ama ufak tefek işler içinde servise günah yaaaaaaa..para kolay kazanılmıyorrrrrrr
Benim pekmezim oldukça.. sineği bağdattan gelir..;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #15 : Temmuz 17, 2009, 09:42:46 »
İki gün önce aracımın bakımı için Toyotronic'e gittim. Aracı alalı 3 ay oldu, eski sahibi 20bin bakımını serviste yaptırmamış, özel serviste yağını ve fitrelerini değiştirmiş. Yapılan bakımla ilgili yalnızca sinyal koluna asılı bir kartta yağ ve filtre değişimi km bilgisi var, hangi marka nasıl yağ konduğu bile belli değil. Takılan yağ filtresi de orjinal değildi. Ben de için rahat etsin diye 30 bin bakımını beklemeden bir bakım yaptırayım dedim. 24900km'de gittim, 20bin bakımını tekrar yaptırmış gibi bakım yaptırdım. Yağı değişti, yağ filtresi orjinal takıldı, hava filtresi değişti, önceden takılan hava filtresini ters takmışlar, yamulmuş birşey çıktı hava filtresi yerinden. Arabayı lifte kaldırıp altında ne kadar civata varsa kontrol edilip sıkıldı, lastikler önlerle arkalar yer değiştirildi, fren diskleri ve arka kampanalar kontrol edildi, el frenini sonuna kadar çekmeyince tutmuyordu, o ayarlandı. Daha önce hortum çıkma problemi olan silecek suyunun arka tarafa giden hortumunun tamamı kontrol edildi bir sıkışma var mı diye ve hortum bağlantılarının hepsi kelepçelendi. Daha benim ne olduklarını bilmediğim bir sürü iş yapıldı, upuzun bir liste var elimde şimdi. Bilgisayara bağlayıp kontrol yapıldı, Mithat Usta test sürüşüne çıktı, yolda bağlanan bilgisayardan MMT vitesin kalibrasyonunu yaptı, artık vites geçişleri daha yumuşak oluyor.

Bütün bu bakım işlemi 130 TL tuttu. Kullanılan parçalar ve yapılan işleri fiyatlarıyla ayrıntılı bir liste halinde verdi. 3 saat kadar süren bakım için 40TL işçilik yazmış, bence gayet uygun,.

Arabaya bakım yaptırınca aklımda acaba bir sorun var mı gibi birşey kalmadı. İçim rahat olarak biniyorum. Mithat usta 35bin km olana kadar görüşmeyiz artık, 95 oktan benzini koyup yola devam et başka bir sorun yok, arabanın herşeyi iyi durumda dedi. Yarın tatil için uzun yola çıkacağım, içim rahat etti. Arabanın gidişi mi değişti yoksa bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama vites geçişleri daha yumuşak oldu.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2005 corolla hb sol A/T "CC" lü :D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #16 : Temmuz 17, 2009, 12:15:45 »
hayırlı yolculuklar abi..işte servis dışında bakım yaptıran bi abimiz olarak sizi destekliyorum..
Benim pekmezim oldukça.. sineği bağdattan gelir..;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #17 : Temmuz 17, 2009, 12:49:00 »
hayırlı yolculuklar abi..işte servis dışında bakım yaptıran bi abimiz olarak sizi destekliyorum..

Toyotronic'deki servis anlayışı orjinal servise göre bana daha uyuyor. Her parçayı hemen değiştirelim demiyorlar, tamir edilebilecekse ilk önce tamir etmeye çalışıyorlar, haliyle masraf azalıyor. Bir de arabanın başında durup ne yapılıyor görme ve o sırada akla gelen sorulara yanıt alabilme gibi bir güzelliği var. Hem bu forumda başkaları da bol bol yazmış, sonuçta Mithat Usta sanayi sitesinde sıradan bir usta değil, önceden Toyota servisinde çalışmış ve konusunda başarı ödülleri olan biri, yani aracı emanet etmek için tecrübesine güvenilecek biri olduğu belli. Böyle bir özel servis bulmuşken kazıklanır mıyım acaba şüphesi olmadan rahatlıkla aracımı götürebiliyorum. Pazarlık bile yapmadım, zaten pazarlık yapmayı beceremem ama zaten pazarlık yapmaya gerek yoktu, tek tek kalem kalem açıkladı, şu parça şu kadar şunlar şu kadar, işçilik şu kadar diye bütün fiyatlar belli olunca pazarlığa gerek kalmıyor. Haa, çook büyük masraflı tamirlerde belki bir miktar pazarlık yapılabilir.

Belki Orjinal Toyota yetkili servisleri de kazıklamıyordur ama o ortamda, araç tamir edilirken yapılanları görememek ve böyle detaylı açıklamalar olmadan kalabalıkta çabuk çabuk birşeyler anlatılması ve çook yüksek gelen işçilik ücretleri insanı kazıklanmış hissettiriyor.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 62 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #18 : Temmuz 17, 2009, 14:06:13 »
Yahu Ankara'da böyle bi yer bulamadık.

Dörtnal var ya Erhan abeyy.
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: Dün Totoyronic adlı servise gittim, izlenimlerim.
« Yanıtla #19 : Temmuz 17, 2009, 14:31:26 »
Her parçayı hemen değiştirelim demiyorlar, tamir edilebilecekse ilk önce tamir etmeye çalışıyorlar, haliyle masraf azalıyor.
    Timuçin bey,servis tamir yoluna gitmez vede gidemez.Nedeni müşteriden daha çok para almak değil bilakis tamiri yapılan parça ile sonradan çıkacak sıkıntılar ile uğraşmamak.Sistem apaçık ortada.Arızalı parça yenisi ile değiştirilir,1 yıl parça garantisi verilir ve müşteri memnuniyetine gidilir (bu arada çıkan sorunlar olabilir ama sistemi anlatıyorum).Tüm markalar da CSI çalışmaları yapılır.Bu satış ve servis için ayrı ayrı yapılır.Haberlerde okuduğumuz "X marka müşteri memnuniyeti......birinci oldu" tarz haberlerde bı CSı denilen sitem üzerinden belirleniyor.Servisin parça değiştirme nedeni budur.
    Yapılacak iş gün gibi ortadadır.Araclarımız garanti dahilinde değilse,servisten orjinal yedek parça alınır Dörtnal gibi Toyotronic gibi işinin ehli özel servislerde bakımı yapılır.Tamiri mümkün ve iyi sonuç alınabilecek arızalar da ise tamir yapılır ve araçlarımız büyük bir zevk ile kullanılır.
    Özel servislerin diğer güzel bir yanıda arabamızın başında durup neler yapıldığını görebilmek.Ama işi bilmiyorsak ve herhangi bir bakım hakkında da bihaber bir kişilik isek aracın başında durmak ile durmamak arasında da bir fark olmaz.

Arabanın gidişi mi değişti yoksa bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama vites geçişleri daha yumuşak oldu.
   Bunun yarısına Psikolojik yarısınada gerçekten aracın gidişinde değişiklik olduğunu söyleyebilirim :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR