Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 628976 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 39999
  • Kan Grubu: A-
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4440 : Aralık 05, 2017, 21:43:00 »
Biraz uzun bir yazı ama bütün merakları giderecektir.
Bu yazı Ümit Bağıran’ın ‘Yağlar Hakkında’ derlemesinden alıntıdır:

“Bunları daha önce çok kez dile getirmiş olmama rağmen, teknik bilgiler nedense çok sevilmiyor. Şimdi bir ağabeyimiz gelir, 10w40 en iyisidir, usta öyle dedi der, herkes dağılır.

Bilgiyi seven ve motorunu korumak isteyen kim varsa gelsin bu konuyu okusun.

Bir yağda üretim şekli ya ekonomi amaçlıdır ya da yüksek performanslı kullanıma dayanıklılık amaçlıdır. Birde orta kararlılar vardır, ne şiş yansın ne kebap mantalitesinde. 5w-30’lara bakarsınız mesela fuel economy full economy gibi şeyler yazar. 10w60’a bakarsınız yarış pisti resimleri falan vardır, yüksek performans vb. ibareler görürsünüz. Bu değerlendirmeyi yapan en önemli ölçüm birimlerinin başında HTHS oranı gelir. High Tempature High Shear yani yüksek sıcaklık yüksek kayma. Shear burada, iki cisim arasındaki kaymayı ifade ediyor. Dayanıklılık HTHS ile ölçülür. Yüksek HTHS yüksek dayanıklılık ifader ederken düşük HTHS ise düşük yakıt tüketimi anlamına gelir.

Birde cSt denilen bir olay var.

Viskozite ; aslında kıvam demektir. Akışkanın akmaya karşı gösterdiği direnci gösterir. Dinamik viskozite yani kinematik akmazlık cSt ile ölçülür. 20 derecedeki suyun viskozitesi 1 cSt kabul edilir.

Formülü de şu şekildedir;

1 cSt = 1 mm^2·s^−1 = 10^−6 m^2·s^−1

Bilinen materyaller üzerinden örnekler vermek gerekirse;

Oda sıcaklığında su: 1 cSt

Antifreeze: 15 cSt

Motor yağları: 50-200 cSt – Gress yağa doğru 2,000 cSt

Bal: 2,500 cSt

Şokella: 15-20 000 cSt

Ketçap: 50,000 cSt

Domates salçası veya fındık ezmesi: 150,000-200,000 cSt

Macun: 100,000,000 cSt

Silikon 200,000 cSt den 20,000,000 cSt’ye kadar değişir.

Yağlarında viskozite değerlerini her yağın teknik tablosundan okumak gerekir. İlgili yağın web sitesinde döküman olarak bulabilirsiniz. Örneğin, Google amcaya Mobil 5w30 TDS yazdığınızda ilgili Technical Data Sheet karşınıza çıkacaktır.

Birde yağların grupları var, üretimde kullanılan teknik ve materyale göre, hani şu meşhur tam sentetik yok, yarı sentetik muhabbeti var ya, işte o durumda grup denilen sınıflandırmalara göre ayrılır:

Grup I – mineral

Grup II/II+ – hydrocrak (VI <120)

Grup III – hydrocrack ( VI >120, Mineral kökenli “Sözde Sentetik” )

Grup IV – polyalphaolefin ( insan yapısı Sentetik )

Grup V – Ester & benzeri tam sentetik maddeler ( Ester veya Polyolester, süper üstün seviye Sentetik, jet uçak motorları için).

Örneğin:

Redline ( Grup V Polyester ) Motul 300V ( Grup V Polyester )

Motul 8100 E-Tech 0W40 ( Grup IV/V Karışımı )

Mobil 1 ( Grup IV )

Motul 8100 xcess 5w40 (Grup IV) ~$60 – ( Tam bir F/P Ürünü, en uygun POE Yağdır )

Alman Castrol SynTec 0w30 ( Grup IV )

Amerikan Castrol SynTec 5w40 ( grup III ) ( Bazı kaynaklara göre içinde Grup 4 de var )

Castrol Edge Sport 5w30 veya 10w60 ( Grup III )

Motul 4100 Turbolight (Grup II? )

Listeyi biraz daha sadeleştirecek olursak:

Grup 1 – 20w50 gibi tam mineral yağlar

Grup 2 – 15w40 gibi yeni nesil mineral yağlar

Grup 3 – 10w40 gibi yarı sentetik, sentetik bazlı mineral yağlar

Grup 4 – 5w40-10w60-0w30 vb. gibi tam sentetik PAO( polyalphaolefin ) yağlar

Grup 5 – 5w40-10w60-0w30 vb. gibi tam sentetik POE( poly ester ) yağlar

POE baz yağı Motul ve Redline kullanıyor. PAO’yu ise Castrol, Mobil vs kullanıyor.

SAE

Birde yağın SAE standardında viskozitesi verilirken kullanılan iki değer vardır.

Örneğin 10w40’da 10w winter, yani kış değeri, yani soğuk değeridir. 40 ise sıcak değeridir. Yağların sıcaklık performanslarını kıyaslarken bu rakamları kıyaslayabilirsiniz. Örneğin 0w40 bir yağ 10w40 bir yağa göre soğukta çok daha iyi yağlama sağlarken sıcakta da 10w40 ile aşağı yukarı aynı yağlamayı sağlayabiliyor demektir. Aynı şekilde 10w40 ile 10w60 kıyaslanırsa soğuk motorda her ikisi de 10w değerine sahipken, yani benzer yağlama sağlayacakken, sıcak motorda 10w60 60 sıcak değerinden ötürü çok daha yüksek sıcaklıklara dayanacak ve yağlama performansını sürdürecektir. Tabi ki SAE viskozite kodu tek başına her şeyin göstergesi değildir. Aynı SAE koduna sahip yağlar arasında yağlama farkları olabilir. Ama SAE viskozite endekslerinden genel olarak fikir sahibi olunabilir.

Toparlamak gerekirse, 

Yağların maddeye göre gruplandırılması,

–SAE‘ göre yani sıcaklıklara göre numaranldırılması,

–cSt yani X sıcaklıklara göre Y kadar vizkozitesi,

–HTHS ( High Tempature High Shear ) dedik.

Peki bunlara nereden ulaşacaktık, TDS yani ilgili markanın technical data sheet’ine göre.

HTHTS değerlerine bir göz atalım..

Ne kadar Yüksek HTHS, o kadar koruyuculuk. Sanayi dilinde yağ filmi dedikleri şey var ya, hah, işte bu o.

-Mobil1 0w40 3.6,

-Castrol Edge 0w40 3.7 HTHS değerine sahip.

-Motul 300V 5w40 POE (poly ester) yapısından dolayı 4.53 HTHS değerine sahip.

-Mobil1 5w50 4.4 HTHS değerine sahip.

-Mobil1 10w60 5.7 HTHS değerine sahip.

Her yağın hthts değeri 40 derecedeki viskozitesi 100 derecedeki vizkozitesi ve 150 derecelik HTHS ölçüm değeri TDS’de yazmaktadır.

Mesela aşık olduğum, subap şıkırtısını duyunca ( ısındığında koruma sağlamadığının işareti) aşktan nefrete döndüğüm meşhur mobil 1newlife 0w40 değerine bakalım:

Mobil 1 0W-40

ValueViscosity, cSt (ASTM D445) @ 40º C 75@ 100º C 13.5

Viscosity Index 185MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000HTHS Viscosity,

mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8

Total Base Number (ASTM D2896) 11.8

Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3

Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1

Flash Point, ºC (ASTM D92) 230

Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85

—-

Bu da meşhur motul 8100xcess 5w40:

PROPERTIESViscosity grade SAE J 300 5W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s

HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s

Viscosity Index ASTM D2270 170Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F

Flash point ASTM D92 230°C / 446°F

Sulfated ash ASTM D874 1.1% weightTBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

Bakınız, burada parantez içinde yazanlar ölçüm metodlarıdır. ASTM D4683 gibi. Mobil 0w40 motulden 0,1 puan daha yüksek almış ama orada ölçüm metodu farkı var bunu da göz önünde bulundurmak lazım. Klasik mobil pazarlama taktiği işte, nereden anlayacağız bu farkları dediğinizi duyar gibiyim, kulak ile aracınızı tanıyarak gaz tepkilerinizi ölçerek hissederek, motor suyu sıcaklığını ve hangi sıcaklıkta ne tür reaksiyonlar verdiğini hissederek, her şeyden önemlisi, yağın içeriğini inceleyip yukarıda saydığım verileri göz önünde bulundurarak.

Liqui Moly

Liqui severler içinde birşey söyliyeyim. Ayrıca MoS2 (molybdenum sulfide) ile sürtünmeyi azaltan bir katman oluşturduğunu iddia ediyor. Ama bu çok eski bir iddia. Moly’nin bu katkı maddesi genelde gres olarak kullanılıyor. Yani aslında kalite yok, hile var.

Peki neden fabrika 5w30 diyor, 0w20 Diyor, biz müyendiz amcalardan daha mı iyi biliyoruz ?

Emisyon kanunları.. Emisyon emisyon emisyon.. Hep karşımıza çıkacak bunlar.

Düşük vizkozitede akışkana karşı direnç daha az oluşur. İlk hareket daha kolaydır. 0,0123456789gr bilmem ne kadar küsur daha az emsiyon sağlarsınız, daha az yakıt tüketirsiniz. Araç üreticilerinin 0,01 lt ve 0,01gr CO emisyonu için yırtındıklarını düşündüğümüzde, bu tür küçük detaylar hiçte azımsanmayacak kadar etki oluşturuyor. Michelin energy saver da buna bir örnek mesela, bu ekonomi yağları genelde 5w30 0w30, 0w20 gibi yağlardır; fakat farklı iklim koşullarında motorunuzun özelliklerine göre yağ seçmek zorundasınız. Zorundasınız diyorum bakın, hiç Sibirya soğuğundaki motorda çalışacak yağ ile çöl sıcağında çalışacak yağ bir olur mu? Nedir yani, fabrika 5w30 dedi diye, kanun mu bu onu mu kullanacağız?

Şu HTHS üzerinde biraz daha duralım

Yüksek HTHS’ye sahip yağlar arasında da bir dayanıklılık kıyaslaması yapmak gerekirse, mpa.s değerleri kıyaslanabilir. Ama genel olarak 100 derecedeki cSt cinsinden viskozite değeri HTHS değeri ile orantılı olacaktır.

Mobil 0w-40 ile motul 5w-40 örneğinde iki yağın 100 derecedeki cSt değerleri arasında da HTHS değerleri ile aynı doğrultuda bir fark vardır.

Sonuç olarak, gerek 100 derecedeki viskozite değerleri, gerekse 150 derecedeki HTHS değerleri bize özellikle yüksek ısıda yağın işlevselliği, dayanımı ile ilgili bilgi verir. Esasen 150 derecedeki dayanım bizi daha çok ilgilendiriyor. Mesela Amerikan pazarındaki mobil 1 0w-40 ın teknik özellikleri ( mobil ve castrol ülke ülke aynı mal olduğu halde, özelliklerini değiştiriyor! ):

Mobil 1 0W-40SAE Grade 0W-40

Viscosity, ASTM D 445cSt @ 40ºC 80cSt @ 100ºC 14.3

Viscosity Index, ASTM D 2270 187

Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.2

HTHS Viscosity, mPa-s @ 150ºC, ASTM D 4683 3.6

Pour Point, ºC, ASTM D 97 -54

Flash Point, ºC, ASTM D 92 236

Density @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.855

Bu da motul super300V 5w-40 ın özellikleri:

Viscosity grade SAE J 300 5W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.895

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 74.2 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.1 mm²/s

HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.53 mPa.s

Viscosity Index ASTM D2270 180Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F

Flash point ASTM D92 216°C / 420°F

Sulfated ash ASTM D874 1.17% weightTBN ASTM D2896 10.3 mg KOH/g

Şu hususa dikkatinizi çekmek istiyorum, viskozite Motul’un daha kalın gibi gözükse de 40 derecede de, 100 derecede de daha akışkan gözüküyor. Ayrıca HTHS değeri yani ısıya dayanımı Mobil’e kıyasla oldukça fazla. Burada Motul yağın hem ne kadar stabil hem de ne kadar Wide Range, yani stabil ve uzun aralıklı ısılarda sabit hem de film kopması dediğimiz şeye karşı ne kadar da üstün geldiğini anlatmak istiyorum. Tabii bu sihirli bir buluş değil, derler ya hani, kalite detayda gizlidir. Ha işte aynen öyle. Piyasa ürünü yağların çoğu sentetik yazar ama aslında madeni yağ karışımı ithiva eder.

Full sentetik ile %100 setetik kelimelerine dikkat ediniz, burada büyük kelime oyunu var. Detay ve kaliteden kastım da kullanılan malzemenin özelliğinden ileri geliyor. REDLINE ve MOTUL haricinde POE bazlı yağ yok. Bunun için bu kadar üstün ve pahalılar.

HTHS ölçümü 150 derecede yapılır. 3.5’un altı spor kullanım için risktir. 4 ve üzeri tercih sebebidir.

Motul kullanan bir ağabeyimizden not şöyle ;

Motul ile 6k km oldu sanırım bu gün. Harbiden farkını hissettiriyor ama bunu anlamak için EGT saatiniz olması şart. Mesela aynı dış hava sıcaklığı aynı yolda aynı viteste Mobil1 ve Castrol ile devir kestirdiğinizde birde Motul 300v ile devir kestirin. EGT birinde 900 iken diğerinde 850 yi göstermekte zorlanıyorsunuz. 300v’nin EGT ye bile etki etmesi bende bu yağın kalitesini anlamama olanak sağladı. ( EGT = EXHAUST GAS TEMPATURE, Türkçe meali: egzoz gaz sıcaklığı )

Katkı Maddeleri Konusu

Yağın motoru koruması fosfor ve çinkoya bağlıdır. Aslında emisyon da bu değerlere bağlıdır. Bu oranlar ne kadar az ise çevreye o kadar az zarar verir ve bu degerler ne kadar çok ise motoru o kadar çok korur. Mobil’de racing ve normal yağların arasındaki fark da budur zaten.

Mesela Valvoline Racing yağlarda da yüksek oranda çinko ve fosfor vardır ve bununla da övünür. Yarış içindir ibaresi aslında buradan gelmektedir. Yüksek fosfor ve çinkoya sahip yağları günlük diye piyasaya süremezsiniz, yasak hemşerim yasak, emisyon var.

Araştırısanız bu konuda çok kaynak bulursunuz.

Şimdi konuya dönelim, en iyi 5w30 veya 5w40 derken yağlarda bu başlık altında bahsettiğimiz temelde birkaç ayrım var;

Birinci ayrım, tam sentetik, yarı sentetik. 10w40, 15w40, 20w50 haricindeki 5w30, 5w40, 10w60 gibi yağlar zaten tam sentetik. Tabi ki tam sentetik olanı tercih ediyoruz. Burada sorun yok. İkinci ayrım ise tam sentetikler arasında;

Bir polyester bazlı POE yağlar var ki Motul en önemlisi. Diğer tarafta ise PAO bazlı yağlar var. Her ikisi de tam sentetik olmasına rağmen POE bazlı yağlar aynı viskozitedeki PAO bazlı yağlardan daha dayanıklılar.

Motul 300V 5w40 hemen hemen Mobil1 5w50 ile aynı sıcaklık dayanımına sahip. Ama viskozitesi Mobil1 5w50 kadar yüksek değil.

Üçüncü farklılık ise aynı bazlı ve aynı viskoziteli yağlar arasındaki formülasyon farkı. Mobil1 5w30 ile Castrol Edge 5w30 arasındaki veya Mobil1 10w60 ile Castrol Edge 10w60 arasındaki küçük farklılıklar gibi.

Eğer ben uçmam kaçmam basmam sıkışık trafikte kalmam serin havalarda kullanırım diyorsanız HTHS 3.5 ve altı tavsiye edilebilir.

Dizelin EGT’si, sakin kullanımda 150 derce civarında dolaştığı bilinir ama süper performans kullanırım otobanda çevreyolunda sıkar babam sıkarım derseniz hths 3.5 üstü hatta 4.5 civarı sizin motoru ancak koruyacaktır. Ne kadar düşük hthts o kadar soğuk çalışma koruması ve ekonomi. Ne kadar yüksek hths o kadar soğuk çalıştırma yıpranması + fazla yakıt ( 0,1234654 ) küsur fazla olur.

Şimdi burada yine başa döndük 

Amaç yüksek koruma mı yoksa sakin takılıp ekonomi yapmak mı?

Ben yine de kafanızı karıştırmayayım, yaz ayları 5w40, kış ayı için 5w30 kullanılabilir. İlk çalıştırmada daha fazla koruma sağlar, kış ayında motor daha çabuk ısınır. Daha ciddi koruma hedefleyen ve hatta aracı yazılımlı olan arkadaşlarım %100 sentetik yağ tercih etmeliler. Bakınız full sentetik demiyorum orada pazarlama kelimesi oyunu var. Full sentetik yazanların hepsi minimum %30 mineral yağ barındırır içinde..

Benim favorim;

kısa aralıklarla değiştirdiğim motoru temiz tutma hedeflediğim için Selenia 5w40 ama ciddi yaz sıcaklarında motul 8100 xcess 5w40 %100 sentetik.

Son olarak, video ile konuyu noktalayalım. Mobil vs Motul diye kıyaslama yapmışlar, dyno’da dayanıklılık test etmişler. Güvenilirliğini bilemem, her kullanıcı kendisi test etsin ve sonucu görsün

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4440 : Aralık 05, 2017, 21:43:00 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 110000
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4441 : Aralık 05, 2017, 22:09:55 »
Bence eksiltme normal yağ çubuğu seviyesine göre, 10w40 yağ lpg varsa aracınızda kuru yakıt olmasından ötürü fazla yağ eksilttiriyor. Hele yüksek devirlerde kullanılıyorsa arac normaldir eksilmesi. 10w60 yağ daha kalın olması sebebi ile tavsiye ediliyor genelde. Ben kendi aracımda lpg yok ve sakin kullandığım 10w40 yerine son değişimde 5w40 kullandım. Deneyerek kendiniz gözlemeniz sağlıklı olur.
Anladım. Benim araç LPGli ve uzun yolda 140 150 basıyorum. Şehiriçi sakin kullanırım. 2000devirde bi alt vitese 3000 devirde bi üst vitese geçerim yani. Fazla zorlamam aracı.
Ayrıca yağın ilk koyulduğundaki seviye gördüğünüz gibi ikinci noktanın üzerinde. Bu durumda fazla yağ konulmuş olmuyor mu motora?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 297 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4442 : Aralık 05, 2017, 22:53:18 »
Anladım. Benim araç LPGli ve uzun yolda 140 150 basıyorum. Şehiriçi sakin kullanırım. 2000devirde bi alt vitese 3000 devirde bi üst vitese geçerim yani. Fazla zorlamam aracı.
Ayrıca yağın ilk koyulduğundaki seviye gördüğünüz gibi ikinci noktanın üzerinde. Bu durumda fazla yağ konulmuş olmuyor mu motora?

Sanırım sizin kullanım şeklinize göre bu kadar yağ eksilmesi normal, evet yağ seviyesi ilk konulduğunda fazla olmuş. Kaliteli marka tam sentetik 10w40 ile devam etmeninizi öneririm.
2001 1.4 Terra Special

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 110000
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4443 : Aralık 05, 2017, 23:40:13 »
Peki fazla yağ koyulmasının bir zararı var mı?
Ayrıca şu anki yağ Castrol Magnatec. Hangi markaları önerirsiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 297 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4444 : Aralık 06, 2017, 10:26:30 »
Peki fazla yağ koyulmasının bir zararı var mı?
Ayrıca şu anki yağ Castrol Magnatec. Hangi markaları önerirsiniz?

Benim aracımda da ağustos ayında değişimde aynı durumda seviye, üst çizginin az üzerinde. Şimdilik sorun yaşamadım, tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilir. Ben kendi aracımda Motul 5W-40 6100 serisi yarı sentetik yağ kullanıyorum, magnatec mineral bazlı bir yağ, tam sentetik mobil veya castrol kullanabilirsiniz.
2001 1.4 Terra Special

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 20000
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4445 : Aralık 06, 2017, 16:00:46 »
Toyota müşteri hizmetlerine yağ seçimi ile ilgili şikayetimi ilettim.

Tarafıma gelen bilgilendirme mailini sizlerle paylaşıyorum.

Kolay gelsin

Öncelikle başvurunuz için teşekkür ederiz.

Başvurunuz ile ilgili teknik birimlerimizin açıklaması aşağıdaki gibidir.

Üretim aşamasında hangi araç hangi ülkeye gidecek bilinse dahi, o ülkenin iklim şartlarına bağlı olarak bu yağ uygundur diyerek 6 çeşit yağın sürekli değiştirilerek ülke bazında koyulması üretim aşamasında karar verilecek bir durum değildir. Bu sebep ile kullanıcı el kitabında da belirtilen en zor şartlar göz önüne alınarak SAE 0W-20 tüm araçlara konulmaktadır. Sonrasında ise ülke distribütörleri kendi ülke şartlarına bağlı olarak bayilerini bilgilendirip araca en uygun yağın kullanılmasını sağlarlar. Bizim ülkemiz için de en uygun yağ 5W-30 olarak belirlenmiştir. Kitapta söylenmek istenen ise araç soğuk iklim şartlarında kullanılıyor ise 0W-20 bulamadığınız durumlarda arada 5W-30 u kullanabilirsiniz ama bunu alışkanlık haline getirmeyin denmek istenmekte. Bir alt parağrafta da yine başka bir örnekleme yapılarak detaylı bilgi verilmeye çalışılmaktadır. Sonuç olarak distribütör firmalar bayilerine ülke şartlarına en uygun olan yağı gönderirler. Bu bilgi daha çok yetkili bayimizde işlem yaptırmayan müşteriler için detay bilgi amaçlı yazılmaktadır.

Bilginize sunarız.

Saygılarımızla,
Toyota İletişim Merkezi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • MEB
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kan Grubu: ---
  • 54 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4446 : Aralık 06, 2017, 16:26:02 »
Bilgi güzelde ben hala şunu anlamıyorum. 0 yerine 5 olsun ama 20 yerine neden 30 oluyor o hala benim anlamadığım nokta çünkü pakistan amereika ingiltere rusya herkes bu 0w20 - 5w30 tartışıyor. Şimdi ben izmirden erzuruma gidip kışın 4 ay kalacaksam motorun yağını boşaltıp ona göremi yağ koyacam. Çünkü antalya ve erzurum tamamen ayrı iklim. Madem desinlerki 0w20 alıştırma yağı anlayalım. Biz burada 10w40 koyarken amerikada 0w20 5w30 koyuyorlarmış adamlar toyotalara. Karışık bu iş adamı götürür.
2003 benzinli  terra 1.6 VVT-I  dan sonra 2017 1,6 advance manuel benzinliyle yola devam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 8000
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4447 : Aralık 06, 2017, 17:43:03 »
bu yağ konusunu tartışmaya devam edeceğiz görünüyor,ancak garanti kapsamında olan araçlarımızı resmi servise teslim ettiğimiz için 3 yıl boyunca 5/30 tam % 100 sentetik yağı kullanmak durumundayız.farklı kıvamdaki yağı kendimiz kullanırsak yarın bir sorun çıkarsa suçu bize yüklerler.garanti bitince bölge,yol şartları ve km ye göre bu anlatılanların ışığında hareket edilmeli,acaba toyota servis erzurum,adana,istanbul gibi farklı bölgelerde de hep 5/30 mu kullanıyor,yoksa bölgenin iklim şartlarını mı dikkate alıyor?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 48484
  • Kan Grubu: AB+
  • 131 kere teşekkür etti
  • 279 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4448 : Aralık 06, 2017, 18:40:09 »
Fiyat almak için urfa servisi aradim bi bayan acti guzelcede yardimci oldu. En son 0w-20 yağ kaç lira dedim. 0w-20 diye yağ olmazki beyefendi dedi. Ustaya sordu usta oradan bizde yok diyor bizimkisi bakin ustada yok diyor 0w-20 diye yağ olmaz 20w-50 olur dedi. Bende tesekkur ettim.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 39999
  • Kan Grubu: A-
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4449 : Aralık 06, 2017, 19:49:28 »
Erzurum, van ve kayseride araç bakımı yaptırdım hepsi 5w 30 koymuş. servis faturalarında öyle yazıyordu. Aracın garantisi var servisw gitmeyeceğim. Koydukları belliki dandik. Boştan yere servisler yılda 8 10 milyon ciro yapıp 1 2 milyon kar etmiyor. Motul kulanacağım yağıda ya 5w40 c2 onaylı olanı bulursam bulamazsam 5 w30 8100 x clean efe...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 223000
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4450 : Aralık 06, 2017, 21:03:07 »
Arkadaslar yarin aracimin yağını değiştireceğim avensis 2.0 16V vvti 2001 model 223000km de motul denesemmi yada sizin öneriniz nedir teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • MEB
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kan Grubu: ---
  • 54 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4451 : Aralık 06, 2017, 22:48:03 »
Erzurum, van ve kayseride araç bakımı yaptırdım hepsi 5w 30 koymuş. servis faturalarında öyle yazıyordu. Aracın garantisi var servisw gitmeyeceğim. Koydukları belliki dandik. Boştan yere servisler yılda 8 10 milyon ciro yapıp 1 2 milyon kar etmiyor. Motul kulanacağım yağıda ya 5w40 c2 onaylı olanı bulursam bulamazsam 5 w30 8100 x clean efe...

Ee nasıl olacak şimdi niye oradaki servisler 0w20 koymamış. Bu 0w20 yağı kutuplar içinmi yapmışlar.  ;) Antalyada 5w30 koyuyor erzurumda 5w30 o zaman niye başka yağları öneriyorlar. Oysa 0w20 yağın açıklamalarına bakınca adamlar neler söylüyor. Bizimkilerse iklim diyor hala.
2003 benzinli  terra 1.6 VVT-I  dan sonra 2017 1,6 advance manuel benzinliyle yola devam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 36000
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4452 : Aralık 06, 2017, 23:11:48 »
Benim anlamadığım şu; eğer ki iklim şartları kullanılacak yağı etkileseydi kataloğa 0w 20 ile test ediyoruz fakat siz bölgesel şartları göz önünde bulunduran distribütörünüzün önerisine göre hareket edin yazmaz mıydı? Ayrıca motorum ve yağın ulaştığı ünitelerin sıcaklığı yazın bile olsa hava sıcaklığından az mı ki iklim şartı yağ seçiminde bir kriter olsun?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 39999
  • Kan Grubu: A-
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4453 : Aralık 07, 2017, 02:17:29 »
Motor iç sıcaklığı yazın sanırım daha çok kışın 100 derece ise yazın 140 oluyordur. Buda doğru yağ olmaz ise sıcakta ve yağ özelliği kalmıyor. Motor çok ısınınca gerçekten aracın çekişini sesini ve titreşimini etkiliyor tek açıklama servis bu araçlara doğru dürüst yağ koymuyor. Avrupada değişim 15bin bizde 10bin reno dizelde değişimi 20bin de yapıyor artık. Yapacak tek şey var deneyerek doğru yağı bulmak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • MEB
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kan Grubu: ---
  • 54 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4454 : Aralık 07, 2017, 10:14:35 »
Bizim servisler sallıyor yağ firmalarının açıklamalarında geçen gün gördüm bazı  0w20 yağlar ile ile 25000 diyor adamlar. Motorun iç sıcaklığı kışın yazın nasıl 40 derece farkediyorki, Sonuçta motorun bir sıcaklığı oluyor ternostat onu ayarlıyor, bence kışında yazında zorladığın kadar ve termostadın izin verdiği kadar olur sıcaklık. Aayrıca her yenilen motorda motor daha kaliteli ve daha kayıpsız üretildiğinden daha kaliteli yağ kullanmak lazım gibi. Bu 0w20 de olabilir 5w30 da olabilir.  http://lubes.mobil.ca/canada-english-lcw/carengineoils_products_mobil-1_ep-0w20.aspx
Ayrıca youtubede bir arkadaşa sorduğumda o da 0w20 önerdi.
2003 benzinli  terra 1.6 VVT-I  dan sonra 2017 1,6 advance manuel benzinliyle yola devam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 223000
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4455 : Aralık 07, 2017, 13:44:03 »
ARKADAŞLAR DÜNDEN BERİ MOTOR YAĞI KONUSUNDA YARDIM İSTEDİM ÇOK ŞÜKÜR YAZAN YOK... YARDIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1408 kere teşekkür etti
  • 1941 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4456 : Aralık 07, 2017, 13:50:38 »
ARKADAŞLAR DÜNDEN BERİ MOTOR YAĞI KONUSUNDA YARDIM İSTEDİM ÇOK ŞÜKÜR YAZAN YOK... YARDIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER

Gözden kaçmıştır, araç ile ilgili bilen yoktur. Müsait olan yoktur. Bu alınganlık niye? Herkes gönüllü olarak yardımcı olmaya çalışıyor, paralı değil.

Tavsiyeme gelirsek 230bin km.deki bir motora 10-60 tam sentetik koyardım. Mobil 1 extended life öneririm.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 8000
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4457 : Aralık 07, 2017, 18:42:24 »
km ye göre 10/60 yağ kullanmanız uygun olacak,zaten mutlu tekir beyde 10/60 ve tam sentetik olmalı demiş.katılıyorum.gelelim neden hemen cevap alamadım demenize,dün yorumunuzu okudum,zaten sürekli bu konuyu gündemde tutuyoruz,her gün okuyoruz,alelacele yanlış bilgi vermemek ve forum üyesini yanlış yönlendirmemek için dikkat ediyoruz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 260000
  • Kan Grubu: A+
  • 85 kere teşekkür etti
  • 451 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4458 : Aralık 07, 2017, 22:23:29 »
erzurumdayım gece -15 görüyoruz. şuan bile 5 40 yağ motoru zorluyor. -30 -40 olunca marş çevirmez diye korkuyorum... bence - 10 a kadar 10 numara yağlar kullanılabilir. daha düşük sıcaklıklarda ise risk alırsınız..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 26000
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4459 : Aralık 09, 2017, 06:14:35 »
Arkadaşlar aracın yağ değişim vakti geçti, baya bi okudum ama 5w30 ile 5w40 arasında kaldım. Araç uşakta yazları çok sıcak olmuyor 40'a gerek var mı? Tavsiye ettiğiniz marka nedir
- 2013 Advance 1.4 D-4D COROLLA -