Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1576099 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4080 : Aralık 11, 2016, 15:28:36 »
Yırtılma, sıcak motorda yağ moleküllerinin yetersiz yoğunluk nedeniyle (düşük viskozite) kopmalarına verilen anlam.

İşte bunun minimum değeri var mı?
THE END

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4080 : Aralık 11, 2016, 15:28:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4081 : Aralık 11, 2016, 17:23:36 »
iznininzle atağın yönünü değiştirmek istiyorum :)

malumunuz Ankara'da hani işçiliğinden geçtim mantalite olarak anlaşabildiğim bir usta yok : )

geçen yağ değişimi yaptım bu lanet olası federal ustaya ısrarla belirtmeme rağmen bu araca 4 lt yağ koydu bunun 4,2 olması lazım değil miydi eklemeli miyim bi sakıncası olur mu saygılar ..
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4082 : Aralık 11, 2016, 18:25:40 »
iznininzle atağın yönünü değiştirmek istiyorum :)

malumunuz Ankara'da hani işçiliğinden geçtim mantalite olarak anlaşabildiğim bir usta yok : )

geçen yağ değişimi yaptım bu lanet olası federal ustaya ısrarla belirtmeme rağmen bu araca 4 lt yağ koydu bunun 4,2 olması lazım değil miydi eklemeli miyim bi sakıncası olur mu saygılar ..

Yağ çizgisi minimum maksimum arasında ise sıkıntı yok  :tamam: herkes 4 lt koyuyor  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4083 : Aralık 11, 2016, 18:41:48 »
iznininzle atağın yönünü değiştirmek istiyorum :)

malumunuz Ankara'da hani işçiliğinden geçtim mantalite olarak anlaşabildiğim bir usta yok : )

geçen yağ değişimi yaptım bu lanet olası federal ustaya ısrarla belirtmeme rağmen bu araca 4 lt yağ koydu bunun 4,2 olması lazım değil miydi eklemeli miyim bi sakıncası olur mu saygılar ..

Sanırım yağı boşaltırken içinde azda olsa kalır düşüncesiyle eksik koyuluyor. Benim araçta 4.2 lt. fakat bende 4 lt. koydurdum tam 2. çizgideydi.
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4084 : Aralık 11, 2016, 18:48:21 »
Sanırım yağı boşaltırken içinde azda olsa kalır düşüncesiyle eksik koyuluyor. Benim araçta 4.2 lt. fakat bende 4 lt. koydurdum tam 2. çizgideydi.

tam bir malumatı yok ama bu dibinde kalan yağı da şırıgayla alıyor bide gördüğüm kadarıyla yağ filitresi de bir miktar yağı alıkoyuyor bu bilgiler ışığında 4,2 koymak daha mantıklı geldi bana ama dediğim gibi tamamen varsayım teknik bilgim yok :)

Mesaj Birleştirildi: Aralık 11, 2016, 18:53:28
Yağ çizgisi minimum maksimum arasında ise sıkıntı yok  :tamam: herkes 4 lt koyuyor  :tamam:

bi ben miyim şu avensisin yağ çubuğundan çıkarım yapamayan :) çubuğun her yerinde yağ oluyor :)
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 885 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4085 : Aralık 11, 2016, 19:05:50 »
Ramazan bey,
Daha öncede bir yerlerde yazılmıştı diye hatırlıyorum avensiste çubuğu ilk çekişinizde bakacaksınız yağa ikinci kere bakmaya kalktığınızda her yerine yağ bulaşıyor nedense :)
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4086 : Aralık 11, 2016, 19:20:04 »
Aynen Ümit abinin dediği gibi Ramazan tek hamlede baktın baktın yoksa yarına kalır iş  :lol: saçma sapan bir tasarım. Benim yağdan 500 ml çekmeden önce ben hiç göremiyordum, şimdi biraz daha belirgin oldu. 4.2 litre bence fazla geliyor
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4087 : Aralık 11, 2016, 19:30:34 »
İşte bunun minimum değeri var mı?

Rakamsal olarak min yada max değerini bilmiyorum ama şu bilgilerle doğru orantılıdır.

Yaşadığımız ülkenin en sıcak bölgesine uygun viskozite seçersek, ömür boyu Yazları sorunsuz bir motorumuz olur.

Eğer böyle bir ülkede sürekli max. devir çevirerek sürüş yapıyorsak, seçmiş olduğumuz yazlık viskozite numarasının üzerine 10 yada 20 ilave etmeliyiz. Yağ kaybı yaşanmasına bakılarak karar verilebilir.

Kışları Sivas - Erzurum - Kars, Yazları İskenderunda yaşıyorsak 0W-40 yada 0W-50 kullanmalıyızlada yetinmemek gerekiyor, her 6 ayda bir yada 5.000km'de bir yağ ve yağ filtresi değişimi yapmamız gerekiyor.

Yetkili servisin seçtiği 5W-30 viskozitede sorun yok ama dışarda değişim yapıyorsanız 5W-40 seçmek daha iyi olur. Yazları daha dayanıklı moleküllerden zarar gelmez.

40.C ortamda sürekli rölantide çalışan bir motorun gömlek-sekmanları üzerindeki ısı ve basınç ile yüksek devir çeviren sekmanların ısıları aynı olmaz. İşte bu sebeple, F1 motorlarında 60 viskozite kullanılırken onları seyretmeye giden seyircilerin araçlarında 30 - 40 gibi viskoziteler bulunmaktadır.

0.C'de F1 yarışları yapılsaydı, 60 kullanmaya gerek kalmazdı, belki 40 - 50 yetebilirdi.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4088 : Aralık 11, 2016, 19:38:24 »
Rakamsal olarak min yada max değerini bilmiyorum ama şu bilgilerle doğru orantılıdır.

Yaşadığımız ülkenin en sıcak bölgesine uygun viskozite seçersek, ömür boyu Yazları sorunsuz bir motorumuz olur.

Eğer böyle bir ülkede sürekli max. devir çevirerek sürüş yapıyorsak, seçmiş olduğumuz yazlık viskozite numarasının üzerine 10 yada 20 ilave etmeliyiz. Yağ kaybı yaşanmasına bakılarak karar verilebilir.

Kışları Sivas - Erzurum - Kars, Yazları İskenderunda yaşıyorsak 0W-40 yada 0W-50 kullanmalıyızlada yetinmemek gerekiyor, her 6 ayda bir yada 5.000km'de bir yağ ve yağ filtresi değişimi yapmamız gerekiyor.

Yetkili servisin seçtiği 5W-30 viskozitede sorun yok ama dışarda değişim yapıyorsanız 5W-40 seçmek daha iyi olur. Yazları daha dayanıklı moleküllerden zarar gelmez.

40.C ortamda sürekli rölantide çalışan bir motorun gömlek-sekmanları üzerindeki ısı ve basınç ile yüksek devir çeviren sekmanların ısıları aynı olmaz. İşte bu sebeple, F1 motorlarında 60 viskozite kullanılırken onları seyretmeye giden seyircilerin araçlarında 30 - 40 gibi viskoziteler bulunmaktadır.

Tamam da abi F1 ciler kazanmaya odaklı motor sağlam kalmasada olur.  :tamam:

Hem yakıttan hemde motor arızasından ekonomi odaklı olan bizler ne yapmalıyız. Nette dolanırken görmüştüm bir ara direk minimum 10cst diyordu. Bende buna göre hareket edeceğim nasipse. Yukarıda hesap makinesi vermiştim sıcaklığa göre viskosite hesaplıyordu. O sitede baya hesaplama programı da var. Şu an için aklımda esp olmayan mobil 1 5w30 var ama tr de bulamadım aynı yağı hep esp modeli yada 3000 li model var.  API sn ve ilsac g5 sertifikalı güzel bir yağ
https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1
 
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4089 : Aralık 11, 2016, 20:11:47 »
Tamam da abi F1 ciler kazanmaya odaklı motor sağlam kalmasada olur.  :tamam:

Hem yakıttan hemde motor arızasından ekonomi odaklı olan bizler ne yapmalıyız.

Eğer kural değişikliği yoksa F1'de aynı motorla 2 yarış çıkartıyorlar ve kullandıkları viskozite hala aynı.

Sağlamlaşan yağ değil, kullanılan parçalar, dolayısiyle başka şeylerden ödün veriliyor.

Şimdi, sadece viskozite/yağ markası/yağ içeriği seçimi ile ekonomi yapmayı hayal ediyorsanız yanılıyorsunuz. Motor teknolojiniz ve ürettiği güç neyse elde edeceğiniz ekonomide odur.

Viskozite nedeniyle arıza yaşayan motor hiç duymadım (acayip uygulamalar yapan zihni sinirler haricinde) ama yaşanılan ortama uygun olmayan çok ince Yazlık viskozite kullanılırsa motor çabucak biter.

Her zaman söylediğim şeyleri tekrarlayacağım;

- Her 10.000km'de düzenli yetkili değişimi yapın, dışarda değişecekseniz 5W-40 kullanın.
- Eğer daha iyi bir şey yapıp motoru şımartmak isterseniz, bazen 5.000km'de sadece yağ filtresi değiştirip eksilen yağı tamamlayın,
- Yada 50.000km'de bir Oil Flush kullanın.
- Sürekli sakin kullanın, motorlar canlı olmadıkları için ciğerlerini açamazsınız, kollestrolleride çıkmaz.
- Eğer yıl bazında genelde trafik sıkışıklığında zaman geçirilen bir şehirde yaşıyorsanız, bu ağır şarta girer, her 5.000km'de yağ ve filtre değiştirin, her 20.000km'de hava filtresi.
- Her yıl MAF sensörü temizliği yapın ki motor fazla yakıt tüketip silindir içi hararetini artırıp yağa fazla yüklenmesin, ekonomik yakıt tüketim değerleri çıkartsın.
- Düzenli enjektör temizleyici kullanımı ile yine silindir içi harareti düşük tutulur ve yağa fazla yüklenilmez, yakıt ekonomisi güzel yan etkisidir.
- En önemliside şu: Dışarda değişim yapıyorsanız, iyi marka ve uygun içerik seçin.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 258 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4090 : Aralık 11, 2016, 20:16:42 »
Arkadaşlar ilk defa dizel bir aracım oldu. Bu dizel araçların yağlarının siyahlaşmasının sebebi nedir? Yeni yağı koyduktan 100km sonra bile siyahlaşmış. Bir de benzinli motordaki gibi yapışkan değil daha akışkan geldi bana yağ.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4091 : Aralık 11, 2016, 20:27:40 »
Arkadaşlar ilk defa dizel bir aracım oldu. Bu dizel araçların yağlarının siyahlaşmasının sebebi nedir? Yeni yağı koyduktan 100km sonra bile siyahlaşmış. Bir de benzinli motordaki gibi yapışkan değil daha akışkan geldi bana yağ.

Mazotun kirli bir yakıt olması vede dizel yağlarının çok deterjan içerikli olması  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4092 : Aralık 11, 2016, 22:44:45 »
Tamam da abi F1 ciler kazanmaya odaklı motor sağlam kalmasada olur.  :tamam:

Hem yakıttan hemde motor arızasından ekonomi odaklı olan bizler ne yapmalıyız. Nette dolanırken görmüştüm bir ara direk minimum 10cst diyordu. Bende buna göre hareket edeceğim nasipse. Yukarıda hesap makinesi vermiştim sıcaklığa göre viskosite hesaplıyordu. O sitede baya hesaplama programı da var. Şu an için aklımda esp olmayan mobil 1 5w30 var ama tr de bulamadım aynı yağı hep esp modeli yada 3000 li model var.  API sn ve ilsac g5 sertifikalı güzel bir yağ
https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1

ben ESPsiz 3000 li modelini kullandım yetersiz midir kendisi :)
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4093 : Aralık 11, 2016, 22:53:40 »
ben ESPsiz 3000 li modelini kullandım yetersiz midir kendisi :)

Mobil Super 3000™ XE 5W-30 bu diğeri x1 olandan daha iyi.  Ama onayları yetersiz  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4094 : Aralık 11, 2016, 22:57:26 »
Mobil Super 3000™ XE 5W-30 bu diğeri x1 olandan daha iyi.  Ama onayları yetersiz  :tamam:

vala tam bilmiyorum ama ESP sizdi onu biliyorum adam araç dizel oladığı için durduk yere ek para vermeye gerek yok deişti ki sizde TR'de yok diyorsunuz :)
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4095 : Aralık 11, 2016, 23:05:44 »
vala tam bilmiyorum ama ESP sizdi onu biliyorum adam araç dizel oladığı için durduk yere ek para vermeye gerek yok deişti ki sizde TR'de yok diyorsunuz :)

Evet bende aynı nedenle durduk yere ek para vermeyelim diye düşünmüştüm ama esp siz yok herhalde. Du bakalım araştıralım iyicene, nereye gider bu iş araştıra araştıra bilemedim yine 0w20 eneos premium ultra olur belki. Sürüş stilimizi değiştirem bari
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4096 : Aralık 11, 2016, 23:13:15 »
Evet bende aynı nedenle durduk yere ek para vermeyelim diye düşünmüştüm ama esp siz yok herhalde. Du bakalım araştıralım iyicene, nereye gider bu iş araştıra araştıra bilemedim yine 0w20 eneos premium ultra olur belki. Sürüş stilimizi değiştirem bari

hocam bence bu kadar düşünmeye gerek yok zira bu işin içinden çıkamayız sürüş sitilinizde ne var sanki işe giderken ki pol pozisyonunuzu korumaya mı çalısıyorsunuz :) bende aksine kendi kullanım sitilime uygun görüyorum 0-20 i ama tabi ki sizin kararınız benim teknik bi bilgim yok ama en kötü 0-40 denersiniz daha vizkoliteli :)
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4097 : Aralık 11, 2016, 23:15:38 »
5 30 ile 5 40 arasindaki fark nedir. Orijinali 5 40 imis. Bn mobil 1 esp 5 30 koymak istiyorum
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4098 : Aralık 11, 2016, 23:19:39 »
hocam bence bu kadar düşünmeye gerek yok zira bu işin içinden çıkamayız sürüş sitilinizde ne var sanki işe giderken ki pol pozisyonunuzu korumaya mı çalısıyorsunuz :) bende aksine kendi kullanım sitilime uygun görüyorum 0-20 i ama tabi ki sizin kararınız benim teknik bi bilgim yok ama en kötü 0-40 denersiniz daha vizkoliteli :)

Ramazan ben zaten arabayı çok kullanmıyorum, ayda 2 kere falan uzun yol oluyor. O zaman da çok basıyorum gibi hissediyorum, ne bileyim rampa falan çıkarken 4000 5000 devir oluyor uzun süre diğer türlü otoyolda o devirler oluyor. Normal yolda memur modunda gider gibiyim malum zırt pırt meskun mahal çıkıyor. Ha çok mu değişecek herşey hayır ama işte fantezi  :rofl: telefonuna güncelleme gelsin de yükleyem diye bekleyenler gibi işte  :rofl:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4099 : Aralık 11, 2016, 23:29:04 »
0W-40,
5W-30,  altına inmeyin.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)