0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yırtılma, sıcak motorda yağ moleküllerinin yetersiz yoğunluk nedeniyle (düşük viskozite) kopmalarına verilen anlam.
iznininzle atağın yönünü değiştirmek istiyorum malumunuz Ankara'da hani işçiliğinden geçtim mantalite olarak anlaşabildiğim bir usta yok : ) geçen yağ değişimi yaptım bu lanet olası federal ustaya ısrarla belirtmeme rağmen bu araca 4 lt yağ koydu bunun 4,2 olması lazım değil miydi eklemeli miyim bi sakıncası olur mu saygılar ..
Sanırım yağı boşaltırken içinde azda olsa kalır düşüncesiyle eksik koyuluyor. Benim araçta 4.2 lt. fakat bende 4 lt. koydurdum tam 2. çizgideydi.
Yağ çizgisi minimum maksimum arasında ise sıkıntı yok herkes 4 lt koyuyor
İşte bunun minimum değeri var mı?
Rakamsal olarak min yada max değerini bilmiyorum ama şu bilgilerle doğru orantılıdır.Yaşadığımız ülkenin en sıcak bölgesine uygun viskozite seçersek, ömür boyu Yazları sorunsuz bir motorumuz olur.Eğer böyle bir ülkede sürekli max. devir çevirerek sürüş yapıyorsak, seçmiş olduğumuz yazlık viskozite numarasının üzerine 10 yada 20 ilave etmeliyiz. Yağ kaybı yaşanmasına bakılarak karar verilebilir.Kışları Sivas - Erzurum - Kars, Yazları İskenderunda yaşıyorsak 0W-40 yada 0W-50 kullanmalıyızlada yetinmemek gerekiyor, her 6 ayda bir yada 5.000km'de bir yağ ve yağ filtresi değişimi yapmamız gerekiyor.Yetkili servisin seçtiği 5W-30 viskozitede sorun yok ama dışarda değişim yapıyorsanız 5W-40 seçmek daha iyi olur. Yazları daha dayanıklı moleküllerden zarar gelmez.40.C ortamda sürekli rölantide çalışan bir motorun gömlek-sekmanları üzerindeki ısı ve basınç ile yüksek devir çeviren sekmanların ısıları aynı olmaz. İşte bu sebeple, F1 motorlarında 60 viskozite kullanılırken onları seyretmeye giden seyircilerin araçlarında 30 - 40 gibi viskoziteler bulunmaktadır.
Tamam da abi F1 ciler kazanmaya odaklı motor sağlam kalmasada olur. Hem yakıttan hemde motor arızasından ekonomi odaklı olan bizler ne yapmalıyız.
Arkadaşlar ilk defa dizel bir aracım oldu. Bu dizel araçların yağlarının siyahlaşmasının sebebi nedir? Yeni yağı koyduktan 100km sonra bile siyahlaşmış. Bir de benzinli motordaki gibi yapışkan değil daha akışkan geldi bana yağ.
Tamam da abi F1 ciler kazanmaya odaklı motor sağlam kalmasada olur. Hem yakıttan hemde motor arızasından ekonomi odaklı olan bizler ne yapmalıyız. Nette dolanırken görmüştüm bir ara direk minimum 10cst diyordu. Bende buna göre hareket edeceğim nasipse. Yukarıda hesap makinesi vermiştim sıcaklığa göre viskosite hesaplıyordu. O sitede baya hesaplama programı da var. Şu an için aklımda esp olmayan mobil 1 5w30 var ama tr de bulamadım aynı yağı hep esp modeli yada 3000 li model var. API sn ve ilsac g5 sertifikalı güzel bir yağhttps://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1
ben ESPsiz 3000 li modelini kullandım yetersiz midir kendisi
Mobil Super 3000™ XE 5W-30 bu diğeri x1 olandan daha iyi. Ama onayları yetersiz
vala tam bilmiyorum ama ESP sizdi onu biliyorum adam araç dizel oladığı için durduk yere ek para vermeye gerek yok deişti ki sizde TR'de yok diyorsunuz
Evet bende aynı nedenle durduk yere ek para vermeyelim diye düşünmüştüm ama esp siz yok herhalde. Du bakalım araştıralım iyicene, nereye gider bu iş araştıra araştıra bilemedim yine 0w20 eneos premium ultra olur belki. Sürüş stilimizi değiştirem bari
hocam bence bu kadar düşünmeye gerek yok zira bu işin içinden çıkamayız sürüş sitilinizde ne var sanki işe giderken ki pol pozisyonunuzu korumaya mı çalısıyorsunuz bende aksine kendi kullanım sitilime uygun görüyorum 0-20 i ama tabi ki sizin kararınız benim teknik bi bilgim yok ama en kötü 0-40 denersiniz daha vizkoliteli