0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Anladığım kadarıyla sizin aracınız dizel. Biz 0w/20 yağı benzinli araçlar için konuşuyoruz dizele olmaz zaten
Bu Motul marka yağın soğuk marş olayı kafamı kurcalıyor.Zırt bırt yağ markası değiştirmeyide düşünmüyorum fakat mobil1 ESP 5W30'un dexos2 onayı yok.Motul xclean fe 5w30'un dexos2 onayı olduğu için son değişimde GM marka yağdan vazgeçip motul almıştım.Bi fark gördünmü derseniz pek bi fark gördüğümü söyleyemem.Konya'da yaşıyorum ve sabahları oldukça soğuk bir hava var Motul markasında kalmalımıyım yoksa başka bi marka ile değişiklik mi yapayım ?
Terleme kullanılan yağın standartları ve motor üzerindeki keçelerin doğru ve ile ilgilidir, yağların bir çok özelliğinden biri de "sealing" (yalıtım) özelliğidir, bu viskozite ile alakasızdır.
Sıfır motorda terlemeye şahit oldum, 0-30 a geçince. 5-30 a geçtiğim andan itibaren üst kapak çevresi terleme tamamen kesildi, şuan zerre terleme yok.Bunun nedeni nedir? Keçe,conta 7.yıl 100.000 geçmesine rağmen.
1ZR FAE yani 1.6 valvematic motorda, 0-30 ve 0-20 koyup biraz yazın performanslı kullanın ve conta, karter conta kenarlarına dikkatlice bakın. Terleme yapar. Sıfır araç bile olsa. Aynen öyle. Herkes kendi yağını öneri aralığında kendisi seçmeli. Sürüş özelliği, sürüş koşulları, iklim, motorun ömrü vs. ye göre.Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 12:15:09Deneyimlere güvenirim.Yani kesinlikle yakıt tasarrufu odaklı kullanmak isteyenler 0-20 denemeli derim ben de. Alt devirleri canlandıracağı ve 'shift' ile senkronizasyonu artıracağı kesin. İlk uyarıda shift'e uyanlar bence de 0-20 kullanmalı.
Yağ sızdırma olayına iddiasına girelim anahtarına kabul müyüz?
Shell helix yağlarinin kalitesi nasildir?Mercedes yetkili servisinde calisirken Shell yağlarini kullaniyoduk bakima gelen araçlara.LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
0-30 0-20 sıkıştırmaya gelmez. İsteyen sıkıştırsın, o da kendi bileceği iş. 0-20 , 0-30 tasarım felsefesi olarak , yakıt ekonomisi ve emisyon için tasarlanmış bir yağdır. Kullanıcısı da bu tasarım özelliklerini dikkate almalı. Yakıt ekonomisi konusunda iddiaya girebilirsin mesela isteyen olursa.
HX serisini bilmiyorum ama Ultra iyidir, ağır vasıta yağlarında da eskiden çıta belirleyen markaydı.Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 15:05:470W20 ve 0W30 ile sıkıştırarak kullanacağım bir aracım olmadı ama 400 beygirlik supercharger V6 makineyi (5VZ-FE) Sustina 0W50 ile normal çalışma ısısına ulaştıktan sonra sıkıştırmak kelimesi hafif kalırcasına kullanıyorum
sızdırma demedim. Terleme dedim, keşke böyle testler yapacak bir garaj vs. olsa keyifli olurdu. Anahtar yaptırırız o sorun değil Terleme olayı benim kendi deneyimim. Aracı ilk aldığım dönemde ciddi anlamda sıkıştırdığım durumlarda terleme yaptı. Tabi benim terleme olarak gördüğümü , kullanıcıların büyük bölümü toz konmuş diye de algılayacak seviyede bir terlemeden bahsediyorum. 0-30 0-20 sıkıştırmaya gelmez. İsteyen sıkıştırsın, o da kendi bileceği iş. 0-20 , 0-30 tasarım felsefesi olarak , yakıt ekonomisi ve emisyon için tasarlanmış bir yağdır. Kullanıcısı da bu tasarım özelliklerini dikkate almalı. Yakıt ekonomisi konusunda iddiaya girebilirsin mesela isteyen olursa.
Ben motul eco-nergy 5-30 kullanmıştım. Her anlamda çok kaliteli bir yağ. 10.000 km sonunda halen pırıl pırıldı. Ama çok soğuk birkaç günde ilk marşta değil 2 marşta aldı, ben de Mobil1 esp 5-30 a döndüm.Onun dışında Motul'dan her konuda memnun kalmıştım. Mobil'de kesinlikle 2. marş olayı olmadı, -30 derece dahil. Xclean'i bilmiyorum. Sizin de deneyip görmeniz gerek.Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 12:44:31Sıfır motorda terlemeye şahit oldum, 0-30 a geçince. 5-30 a geçtiğim andan itibaren üst kapak çevresi terleme tamamen kesildi, şuan zerre terleme yok.Bunun nedeni nedir? Keçe,conta 7.yıl 100.000 geçmesine rağmen.
tamam terleme. senede 2 kez ortalama aracımın motor kısmını sağını solunu üst kapağın birleştiği yerleri vs silerim. 1. yılını doldurdu 0w20 ve terleme vs görmedim. lpgli ve devirli kullanırım 77 binde araç su an
Terlemiş soğumuştur Benim araçta terleme yaptı, yada o terleme eskiden de vardı ben fark etmedim. Üst kapak ile motor kısmının birleştiği yerde conta var orada tozlu bir ortam oluşmuş öyle yağ kaçağı gibi falan değil sadece kirlenmiş. Ben sen gibi hiç temizlik yapmadım. Aldığımdan beri neyse o
balata spreyi ile silip tekrar bak bakalım. devam edecek mi?ki sen daha önce de hep 5w30 kullandın. demekki bu gavur terlemesi 5w30 da da yapacak 0w20 dede. hal böyleyken 0w20 yi terletme yapar demek saçma
Balata spreyi contaya zarar vermesin sonra ıslak mendille sileyim bari nasipse yarın 5w30 kullandığım zamanlarda böyle birşey yoktu gibi hatırlıyorum, birde lpg taktırınca habire gaza abanmaya başladım. Benzinde iken 5w30 kullanmıştım o zamanlarda da gaza pek basmazdım