Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1577864 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 42 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4040 : Aralık 10, 2016, 12:27:24 »
Anladığım kadarıyla sizin aracınız dizel. Biz 0w/20 yağı benzinli araçlar için konuşuyoruz dizele olmaz zaten
     Seçkin bey 0w20 bin dizele olmadığını bende biliyorum,  :) anlatmak istediğim litresi 80-90  liradan servise her 10 binde bir  0w20  yağ alıp gitmek  şahsi fikrim hem maddi zarar, hem de inceliğinden araca zarar... Bmw gibi 30binde bir bakıma da girmiyoruz. Param çok olsa Bemoşa binerim zaten.  :D
     Şaka bir yana, dediğim gibi şahsi fikrimdir...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4040 : Aralık 10, 2016, 12:27:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4041 : Aralık 10, 2016, 12:28:55 »
Bu Motul marka yağın soğuk marş olayı kafamı kurcalıyor.Zırt bırt yağ markası değiştirmeyide düşünmüyorum fakat mobil1 ESP 5W30'un dexos2 onayı yok.

Motul xclean fe 5w30'un dexos2 onayı olduğu için son değişimde GM marka yağdan vazgeçip motul almıştım.Bi fark gördünmü derseniz pek bi fark gördüğümü söyleyemem.Konya'da yaşıyorum ve sabahları oldukça soğuk bir hava var Motul markasında kalmalımıyım yoksa başka bi marka ile değişiklik mi yapayım ?
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4042 : Aralık 10, 2016, 12:42:22 »
Bu Motul marka yağın soğuk marş olayı kafamı kurcalıyor.Zırt bırt yağ markası değiştirmeyide düşünmüyorum fakat mobil1 ESP 5W30'un dexos2 onayı yok.

Motul xclean fe 5w30'un dexos2 onayı olduğu için son değişimde GM marka yağdan vazgeçip motul almıştım.Bi fark gördünmü derseniz pek bi fark gördüğümü söyleyemem.Konya'da yaşıyorum ve sabahları oldukça soğuk bir hava var Motul markasında kalmalımıyım yoksa başka bi marka ile değişiklik mi yapayım ?

Ben motul eco-nergy 5-30 kullanmıştım. Her anlamda çok kaliteli bir yağ. 10.000 km sonunda halen pırıl pırıldı.  Ama çok soğuk birkaç günde ilk marşta değil 2 marşta aldı, ben de Mobil1 esp 5-30 a döndüm.Onun dışında Motul'dan her konuda memnun kalmıştım. Mobil'de kesinlikle 2. marş olayı olmadı, -30 derece dahil. Xclean'i bilmiyorum. Sizin de deneyip görmeniz gerek.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 12:44:31
Terleme kullanılan yağın standartları ve motor üzerindeki keçelerin doğru ve ile ilgilidir, yağların bir çok özelliğinden biri de "sealing" (yalıtım) özelliğidir, bu viskozite ile alakasızdır.

Sıfır motorda terlemeye şahit oldum, 0-30 a geçince. 5-30 a geçtiğim andan itibaren üst kapak çevresi terleme tamamen kesildi, şuan zerre terleme yok.
Bunun nedeni nedir? Keçe,conta 7.yıl 100.000 geçmesine rağmen.

born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4043 : Aralık 10, 2016, 12:51:34 »
Sıfır motorda terlemeye şahit oldum, 0-30 a geçince. 5-30 a geçtiğim andan itibaren üst kapak çevresi terleme tamamen kesildi, şuan zerre terleme yok.
Bunun nedeni nedir? Keçe,conta 7.yıl 100.000 geçmesine rağmen.

Ben sıfır araçta (Toyota Marka bir araç değildi) motor yağ kaçağına şahit oldum :) Hatta aracın bant çıkışı ile benim gördüğüm süre arasında yaklaşık 3 ay olmasına rağmen 1 litre civarı yağ eksikti :)

Dediğim gibi terleme kullanılan keçenin malzemesi, uyumluluğu, ömrü ile beraber motor yağının viskozitesi haricinde özelliği ile de ilgili bir konudur, mesela iki adet 5W30 viskozitesinde yağımız var diyelim, biri API SM diğeri de API SN olsun, aşağıdaki tabloyu kontrol edin,



Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 12:58:40
Bu da, ILSAC GF4 - GF5 ve Dexos 1 özelliklerinin karşılaştırması,



Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 13:02:54
Bu da ILSAC GF5 ve GF6A özellikleri,


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4044 : Aralık 10, 2016, 13:42:35 »
Ufuk bey,
tabloları inceleyince de fikirlerim pekişti aslında yanlış bakmıyorsam. 
Emisyon ve Yakıt ekonomisi diyenler SN-5 0-20 Eneos gibi bir yağ tercihi doğru.

Ben tablo sonucuna göre de 5-30 Eneosta kalıyorum. DEXOS1 değil,  dexos 2 yalnız Eneos. DAyrıca Mobil 1 ESP 5-30 dan daha düşük viskositesi.
Dexos 1 benzin,  Dexos 2 dizel GM motorları için diyor. Eski bir Opel kullanıcısı olarak,  Toyota'nın GM ile kıyaslanamayacak kalitede motor yaptığını söyleyebilirim. GM motorlarının verimli ömrü benim gözlemlediğim kadarıyla daha düşük. Yani GM motorunu koruyan bir yağ Toyota motoruna fazla bile bence.

Neyse, daha iyisi elime geçene kadar (sustina vs. bulursam) ben Eneos Hyper Premium 5-30 ile devam ediyorum, cümle alem duysun :)
Denemedik yağ kalmamış Valvematic motorum da artık rahat etsin,  ENEOS HP 5-30 dur yağım,  bulamadığımda Mobil 1 ESP 5-30 kullanırım. 0-20 de kış döneminde karşıma çıkarsa hayır demem :)


born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4045 : Aralık 10, 2016, 14:30:21 »
1ZR FAE yani 1.6 valvematic motorda, 0-30 ve 0-20 koyup biraz yazın performanslı kullanın ve conta, karter conta kenarlarına dikkatlice bakın. Terleme yapar. Sıfır araç bile olsa.  Aynen öyle. Herkes kendi yağını öneri aralığında kendisi seçmeli. Sürüş özelliği, sürüş koşulları, iklim, motorun ömrü vs. ye göre.




Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 12:15:09
Deneyimlere güvenirim.
Yani kesinlikle yakıt tasarrufu odaklı kullanmak isteyenler 0-20 denemeli derim ben de. Alt devirleri canlandıracağı ve 'shift' ile senkronizasyonu artıracağı kesin. İlk uyarıda shift'e uyanlar bence de 0-20 kullanmalı.
Yağ sızdırma olayına iddiasına girelim anahtarına kabul müyüz?
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4046 : Aralık 10, 2016, 14:51:36 »
Shell helix yağlarinin kalitesi nasildir?Mercedes yetkili servisinde calisirken Shell yağlarini kullaniyoduk bakima gelen araçlara.

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4047 : Aralık 10, 2016, 15:00:34 »
Yağ sızdırma olayına iddiasına girelim anahtarına kabul müyüz?

sızdırma demedim. Terleme dedim,  keşke böyle testler yapacak bir garaj vs. olsa keyifli olurdu. Anahtar yaptırırız o sorun değil :)
Terleme olayı benim kendi deneyimim. Aracı ilk aldığım dönemde ciddi anlamda sıkıştırdığım durumlarda terleme yaptı. Tabi benim terleme olarak gördüğümü , kullanıcıların büyük bölümü toz konmuş diye de algılayacak seviyede bir terlemeden bahsediyorum.
0-30  0-20  sıkıştırmaya gelmez. İsteyen sıkıştırsın, o da kendi bileceği iş. 0-20 , 0-30  tasarım felsefesi olarak , yakıt ekonomisi ve emisyon için tasarlanmış bir yağdır. Kullanıcısı da bu tasarım özelliklerini dikkate almalı. Yakıt ekonomisi konusunda iddiaya girebilirsin mesela isteyen olursa.

born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4048 : Aralık 10, 2016, 15:02:54 »
Shell helix yağlarinin kalitesi nasildir?Mercedes yetkili servisinde calisirken Shell yağlarini kullaniyoduk bakima gelen araçlara.

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

HX serisini bilmiyorum ama Ultra iyidir, ağır vasıta yağlarında da eskiden çıta belirleyen markaydı.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 15:05:47
0-30  0-20  sıkıştırmaya gelmez. İsteyen sıkıştırsın, o da kendi bileceği iş. 0-20 , 0-30  tasarım felsefesi olarak , yakıt ekonomisi ve emisyon için tasarlanmış bir yağdır. Kullanıcısı da bu tasarım özelliklerini dikkate almalı. Yakıt ekonomisi konusunda iddiaya girebilirsin mesela isteyen olursa.

0W20 ve 0W30 ile sıkıştırarak kullanacağım bir aracım olmadı ama 400 beygirlik supercharger V6 makineyi (5VZ-FE) Sustina 0W50 ile normal çalışma ısısına ulaştıktan sonra sıkıştırmak kelimesi hafif kalırcasına kullanıyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4049 : Aralık 10, 2016, 15:27:20 »
HX serisini bilmiyorum ama Ultra iyidir, ağır vasıta yağlarında da eskiden çıta belirleyen markaydı.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 15:05:47
0W20 ve 0W30 ile sıkıştırarak kullanacağım bir aracım olmadı ama 400 beygirlik supercharger V6 makineyi (5VZ-FE) Sustina 0W50 ile normal çalışma ısısına ulaştıktan sonra sıkıştırmak kelimesi hafif kalırcasına kullanıyorum :)

100C de viskositeleri:

 eneos sustina 0-20 (7.9 ) ,  5-30 (10.3)  , 0-50 (17.3)      yani 400 hp bilmem kaç tork 100c de 17,3 . Sesi kulaklarımda şuan. Ah ah, benzin 5 tl olmasaydı.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4050 : Aralık 10, 2016, 15:37:37 »
Yağ sızdırma olayına iddiasına girelim anahtarına kabul müyüz?

Hah gari 0w20 yağ üreticisi gibi geldin yine  :rofl: :rofl: bu ne gari ergen muhabbeti anahtar manahtar.  :P hiç bişi olmaz sen kullan yahu, herkes istediğini kullansın sonuçta motorda arabada ona ait.



Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 15:47:53
sızdırma demedim. Terleme dedim,  keşke böyle testler yapacak bir garaj vs. olsa keyifli olurdu. Anahtar yaptırırız o sorun değil :)
Terleme olayı benim kendi deneyimim. Aracı ilk aldığım dönemde ciddi anlamda sıkıştırdığım durumlarda terleme yaptı. Tabi benim terleme olarak gördüğümü , kullanıcıların büyük bölümü toz konmuş diye de algılayacak seviyede bir terlemeden bahsediyorum.
0-30  0-20  sıkıştırmaya gelmez. İsteyen sıkıştırsın, o da kendi bileceği iş. 0-20 , 0-30  tasarım felsefesi olarak , yakıt ekonomisi ve emisyon için tasarlanmış bir yağdır. Kullanıcısı da bu tasarım özelliklerini dikkate almalı. Yakıt ekonomisi konusunda iddiaya girebilirsin mesela isteyen olursa.

Haklısın hocam, 0w20 yağ öyle devirli kullanmaya gelecek bir yağ değil  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4051 : Aralık 10, 2016, 17:21:37 »
Ben motul eco-nergy 5-30 kullanmıştım. Her anlamda çok kaliteli bir yağ. 10.000 km sonunda halen pırıl pırıldı.  Ama çok soğuk birkaç günde ilk marşta değil 2 marşta aldı, ben de Mobil1 esp 5-30 a döndüm.Onun dışında Motul'dan her konuda memnun kalmıştım. Mobil'de kesinlikle 2. marş olayı olmadı, -30 derece dahil. Xclean'i bilmiyorum. Sizin de deneyip görmeniz gerek.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 12:44:31
Sıfır motorda terlemeye şahit oldum, 0-30 a geçince. 5-30 a geçtiğim andan itibaren üst kapak çevresi terleme tamamen kesildi, şuan zerre terleme yok.
Bunun nedeni nedir? Keçe,conta 7.yıl 100.000 geçmesine rağmen.

Ben ikinci marşa araba gaza boğulunca kalıyorum şuanda.Onun haricinde ikinci marşa kalmadı hiç  :)
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4052 : Aralık 10, 2016, 17:34:35 »
sızdırma demedim. Terleme dedim,  keşke böyle testler yapacak bir garaj vs. olsa keyifli olurdu. Anahtar yaptırırız o sorun değil :)
Terleme olayı benim kendi deneyimim. Aracı ilk aldığım dönemde ciddi anlamda sıkıştırdığım durumlarda terleme yaptı. Tabi benim terleme olarak gördüğümü , kullanıcıların büyük bölümü toz konmuş diye de algılayacak seviyede bir terlemeden bahsediyorum.
0-30  0-20  sıkıştırmaya gelmez. İsteyen sıkıştırsın, o da kendi bileceği iş. 0-20 , 0-30  tasarım felsefesi olarak , yakıt ekonomisi ve emisyon için tasarlanmış bir yağdır. Kullanıcısı da bu tasarım özelliklerini dikkate almalı. Yakıt ekonomisi konusunda iddiaya girebilirsin mesela isteyen olursa.
tamam terleme. senede 2 kez ortalama aracımın motor kısmını sağını solunu üst kapağın birleştiği yerleri vs silerim. 1. yılını doldurdu 0w20 ve terleme vs görmedim. lpgli ve devirli kullanırım 77 binde araç su an
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4053 : Aralık 10, 2016, 17:36:06 »
HX serisini bilmiyorum ama Ultra iyidir, ağır vasıta yağlarında da eskiden çıta belirleyen markaydı.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 10, 2016, 15:05:47
0W20 ve 0W30 ile sıkıştırarak kullanacağım bir aracım olmadı ama 400 beygirlik supercharger V6 makineyi (5VZ-FE) Sustina 0W50 ile normal çalışma ısısına ulaştıktan sonra sıkıştırmak kelimesi hafif kalırcasına kullanıyorum :)
tekrar motor yaparsın hocam 2 bakım sonra (!)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4054 : Aralık 10, 2016, 18:25:13 »
tamam terleme. senede 2 kez ortalama aracımın motor kısmını sağını solunu üst kapağın birleştiği yerleri vs silerim. 1. yılını doldurdu 0w20 ve terleme vs görmedim. lpgli ve devirli kullanırım 77 binde araç su an

Terlemiş soğumuştur  :rofl:

Benim araçta terleme yaptı, yada o terleme eskiden de vardı ben fark etmedim. Üst kapak ile motor kısmının birleştiği yerde conta var orada tozlu bir ortam oluşmuş öyle yağ kaçağı gibi falan değil sadece kirlenmiş.  Ben sen gibi hiç temizlik yapmadım. Aldığımdan beri neyse o  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4055 : Aralık 10, 2016, 18:50:35 »
Terlemiş soğumuştur  :rofl:

Benim araçta terleme yaptı, yada o terleme eskiden de vardı ben fark etmedim. Üst kapak ile motor kısmının birleştiği yerde conta var orada tozlu bir ortam oluşmuş öyle yağ kaçağı gibi falan değil sadece kirlenmiş.  Ben sen gibi hiç temizlik yapmadım. Aldığımdan beri neyse o  :tamam:
balata spreyi ile silip tekrar bak bakalım. devam edecek mi?
ki sen daha önce de hep 5w30 kullandın. demekki bu gavur terlemesi 5w30 da da yapacak 0w20 dede. hal böyleyken 0w20 yi terletme yapar demek saçma
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4056 : Aralık 10, 2016, 19:31:08 »
balata spreyi ile silip tekrar bak bakalım. devam edecek mi?
ki sen daha önce de hep 5w30 kullandın. demekki bu gavur terlemesi 5w30 da da yapacak 0w20 dede. hal böyleyken 0w20 yi terletme yapar demek saçma

Balata spreyi contaya zarar vermesin sonra  :wacko: ıslak mendille sileyim bari nasipse yarın  :tamam: 5w30 kullandığım zamanlarda böyle birşey yoktu gibi hatırlıyorum, birde lpg taktırınca habire gaza abanmaya başladım.  Benzinde iken 5w30 kullanmıştım o zamanlarda da gaza pek basmazdım
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4057 : Aralık 10, 2016, 19:42:07 »
Balata spreyi contaya zarar vermesin sonra  :wacko: ıslak mendille sileyim bari nasipse yarın  :tamam: 5w30 kullandığım zamanlarda böyle birşey yoktu gibi hatırlıyorum, birde lpg taktırınca habire gaza abanmaya başladım.  Benzinde iken 5w30 kullanmıştım o zamanlarda da gaza pek basmazdım
yok ya o kadar sıcaktan bir şey olmayan balata spreyi ile de bir şey olmaz. Aksi halde silmek yağı çıkarmak zor olur
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 88000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4058 : Aralık 10, 2016, 19:43:01 »
Bende 40000 ve 50000 bakiminda 0w20 kullandim.  galiba 5w30 alacam bu sefer . fark oluyomu bakalim. Zaten sakinan goze cop batiyor amaaan :-[

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #4059 : Aralık 10, 2016, 19:43:48 »
Balata spreyi contaya zarar vermesin sonra  :wacko: ıslak mendille sileyim bari nasipse yarın  :tamam: 5w30 kullandığım zamanlarda böyle birşey yoktu gibi hatırlıyorum, birde lpg taktırınca habire gaza abanmaya başladım.  Benzinde iken 5w30 kullanmıştım o zamanlarda da gaza pek basmazdım
yok ya o kadar sıcaktan bir şey olmayan balata spreyi ile de bir şey olmaz. Aksi halde silmek yağı çıkarmak zor olur
Balata spreyi contaya zarar vermesin sonra  :wacko: ıslak mendille sileyim bari nasipse yarın  :tamam: 5w30 kullandığım zamanlarda böyle birşey yoktu gibi hatırlıyorum, birde lpg taktırınca habire gaza abanmaya başladım.  Benzinde iken 5w30 kullanmıştım o zamanlarda da gaza pek basmazdım
yok ya o kadar sıcaktan bir şey olmayan balata spreyi ile de bir şey olmaz. Aksi halde silmek yağı çıkarmak zor olur
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah