0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yasin bu yağın kararması olayı yağdaki deterjan olayına da bağlı deterjan katkısı çok olan yağ temizliği sağlıyor. Ayrıca neden kararsın ki, motoru sağlıklı çalışıyor soğutması iyi yapılıyor vede güzel filtre ediliyorsa. Motora giren hava temizliği daha önemli bence
Yanma olan her kimyasal tepkimede tam yanmamış ürünler her zaman çıkacaktır. Karbon monoksit, kurum sürekli çıkar. Yağ oluşan bu kurumları da almakta,iyi güzel de ben motor iç temizleyici kullandıktan sonra mobil 1 5w-30 yağım hiç kararmamıştı 7-8 bin km. kadar. Ondan sonraki bakımda bu kararma süresi azalmıştı.Diyeceğim o ki, motor yağı yenilendiğinde tamamen temizlenmiyor, tüm eski yağ çıkmıyor. 250-500 lt kadar illaki kalıyor ve bu da yeni yağın renginin değişmesine yol açabilir.
Madem konu motor yağı bir soru da ben sorayım. Bu motor içi temizleyici ürünler nasıldır kulkanamaya lüzum var mı? Yağ değişiminden 15dk önce atıp rolantide çalıştırıp yağı boşaltıyorsun galiba uygulaması bu şekilde. Standart yağ değişim aralıklarında uyulmuş tam sentetik yağ kullanılan bir araçta mesela gerek var mıdır.?
Kendi aracımla ilgili bilgilendirme!Aracım 250bin kmye gelmek üzere iken yağ değişimi yapmak istedim. Bu zamana kadar hep 10 40 koyulmuş. Ufuk beyin tavsiyesiyle Eneos 5 30 yağ koydurdum. Kimisi karşı çıktı bu numara eksiltir vs. diye. Bugün aracım 255bin km ve gözle görülür bir eksiltme yok denecek kadar az. Ölçümümü aracı sabah çalıştırmadan yapıyorum.( ilk ölçümüde bu şekilde yapmıştım) Üst çizginin 1-2 milim aşağısında. Yalnız dikkatimi çekti yağ koyma kapağının oralarda hafif terleme yapmış bu neden olabilir.
Selman Abi tam sentetik yağa geçerek çok iyi yapmışsın. Ben 96 model 275bin km corollaya 0w40 koydum. Eksiltme yok fakat dediğin gibi motor kapağının bazı yerlerinden terleme yapıyor yağ ince olduğu için. Eskimiş conta, kapak, saplama civatası gibi parçalardan terleme yapıyor yenisiyle değişirse büyük ihtimal terleme sorunu kaybolur
Daha önce söylemiştim ama sayfalar arasında kaynıyor Talat. Kullandım ve 7-8 bin km. boyunca yağın rengini farketmek o kadar güçtü ki. 12 bin km.de yağı değiştirdiğimde sarıydı yeni farkedilebiliyordu. Yağ değişimlerinde 250-300 ml pis yağ kalabiliyor ve bu yağ yeni yağın da rengini değiştiriyor. Yarisimde kullanıp memnun kalmıştım. 108bin km.de mazdamda agresif kullandığımda biraz eksiltmeye yol açtı, fakat 2-3 bin km. sonra eksiltme durdu. Yine kullanmayı düşünüyorum açıkçası.
Mutlu aklımdaki soru işareti Şu: bu temizleyici yağ ile akıtılınca motor içinde bir miktar kalacak. Bu daha sonra yeni yağ ile karışacak falan korkum Odur.
Selman selam kardeşim, ben de geçen hafta Auris'in 120000km bakımını yaptırdım.. Araç 3 yıldır bende, sürekli 5/30 kullanıyorum..Sabahları ısınması daha çabuk oluyor,yaz-kış sorun yaşamadım.. Ben Mobil 1 ESP 5/30 tercih ediyorum. Castrol Edge veya Eneos'ta iyidir, eminim..
Ben de temizleyici kullandım fakat ucuz bir yağla çalıştırıp tekrar boşaltmadım. Bu yüzden sonraki bakımda yağ yine siyahtı. Motor temizleyici değil de ucuz yağla bir süre çalıştırıp boşaltıp yeni yağ koyduğun için o Mutlu Abi. Yağın temizleyici özelliğini dikkate almayıp hem de motor temizleme katkısı kullanarak kendimizle çelişkiye girmeyelim bence
Durulama yağını 1 lt koyduk ve motoru çalıştırmadım, karterdeki kalan ilacı alsın diye koydum. Yağ ilk çıktığında zift siyahlığındaydı. Durulama yağı kahverengimsi sarı çıktı. Yani temizleme olayında çelişki yok, sonra konulan yağdan değil, konulan iç temizleyiciden. İç temizleyici zaten yağı incelten ve konsantre temizleyiciye sahip. Mazdamda da dediğin gibi oldu, 2. defa istiyor yani.
Dediğin olay konsantre değil de enteresante olmuş Bence karteri söküp temizletmek en iyisi o zaman zaten ticariciler öyle yapıyor
Arkadaslar tesekkur ediyorum hepinize simdi aracin bakimindan geliyorum once renault servise ugradim bakim fiyati 479 lira dediler yag ne kullaniyorsunuz dedim petrol ofisi kullaniyoruz dediler ben de istemiyorum siz bana hava filtresi ve yag filtresiyle tapa contasini verin ben gidecem dedim 60 liraya aldim orj servis parcasi tanidik bir ustaya gittim polen filtresi ve castrol 5w40 edge istiyorum onlari tak dedim aldigim filtreleri de verdim castrol 120 liraymis toplam hepsine 160 lira istedi 60 liraya da servisten parca almistim 220 liraya hallettim hem de orj parcalarla bundan sonra 20 binde degil en gec 15 binde gidecegim servise bir yilda bir kere 20 binde verecegim parayla yilda 2 defa bakim yaparim hemde kaliteli yagla bu servisler bayaa bi opuyormus bizi SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Orjinal parca madem bu kadar ucuz keske polen filitresini de servisten orjinal alsaydiniz. Ayrica bir dahakine yaginizi da kendiniz alirsaniz daha da ucuza bakim yaptirabilirsiniz. Misal Toyotanin polen filitresi 100.tl mesela [emoji23] GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi