Gönderen Konu: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 1577658 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3000 : Nisan 06, 2016, 19:55:00 »
Daha önce bahsettiğim gibi yeni nesil motorlarda gömlek bulunmuyor, motor bloğu aynı zamanda silindir duvarına ev sahipliği yapıyor.

Yatay genleşme olmuyor ise hararet sonrası, piston-segman standart olsa dahi neden rektifiye yapılıyor ?

"Dikine uzama" kısmını hiç anlamadım Tekin bey, yani genleşme sonrası motorda alt ölü nokta, üst ölü nokta, yanma odası hacmi vs. değişiklik gösteriyor diyorsunuz ? doğrumu anladım ?

Yeni nesil Rektifiyede (diğer parçalara girmeden konumuz dahilinde) sadece piston ve sekmanda (kalınlık, genişlik gibi) değişikliğe gidiliyor, eski nesil gibi gömlek üstünde oynama şansı yok.

Eski nesil (silindir) gömleklerde genleşme uzunlamasına gerçekleşir, aksi halde motor silindir sayısı kadar bölünür/parçalanırdı.

Elbette yeni teknoloji yeni nesil blok gömlek çok daha sert ve uzun ömürlü. Alüminyum blok sayesinde ısı aktarım hızı eski motorlara göre kat kat yüksek, o nedenle motorun tüm fiziksel ısısı neredeyse gömleğe yakın oluyor.

Yeni nesil motorların hararete dayanımları çok daha yüksektir. Buna karşı yanlış viskoziteye dayanımlarıda bir o kadar zayıftır bunun sebebide aralık toleranslarının çok düşük oluşudur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3000 : Nisan 06, 2016, 19:55:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3001 : Nisan 06, 2016, 20:16:08 »
Bugün bakım yapıldı. Akşam düz duran yerde yağ çubuğuna baktığımda, çubuk max. çizgiden 2-3 mm kadar aşağıda duruyordu. Faturada ise 3.9Lt olarak yazıyor. Üst çizgide olması gerekmiyor mu?
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3002 : Nisan 06, 2016, 20:23:39 »


Eski nesil (silindir) gömleklerde genleşme uzunlamasına gerçekleşir, aksi halde motor silindir sayısı kadar bölünür/parçalanırdı.

Ben hala anlayamadım, silindir (yada gömlek) uzunlamasına (yani kranktan, silindir kapağına doğru) nasıl genleşir? Teknik yada mantıkli bir izahını bulamıyorum.
Bugün bakım yapıldı. Akşam düz duran yerde yağ çubuğuna baktığımda, çubuk max. çizgiden 2-3 mm kadar aşağıda duruyordu. Faturada ise 3.9Lt olarak yazıyor. Üst çizgide olması gerekmiyor mu?
2009 sonrasında 1ND-TV motorlar için yağ seviyesi, servis bülteni ile 4.1 litreden 3.9 litreye düşürüldü.Aynı servis  bülteninde yağ kontrol çubuğunun değişimi yada güncel yağ seviyesi noktasının markalanması gerektiği de mevcut.

2015 sonrası 1ND-TV motora sahip araçlarda da yağ seviyesi 3.7 litreye güncellendi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3003 : Nisan 06, 2016, 20:31:03 »
Teknolojinin ilerlemesiyle biliyoruz ki artık milim mikron hatta nano ölçüm klarenslerini hesaplar olundu. Toleranslar çok düşük oldu demenizden en başlı etken bence bu. Yağ filmi kalınlığı, sit,yatak Vs  yüzeylerin çalışma klaresleri gibi. Sizlerin burada belirttiginiz okadar bilgiyi, birazda tartışma havası sezdim! malzeme dayanimi, yeni alasimlar ve üretim tekniklerinin asıl konumuz olan yağlama yağlarıninda calisacaklari ortamlara tutunma tutma soğutma Vs bir sürü etmenide göze alındığını düşünüyorum. Kaldı ki yağın çalışma sıcaklığı ve cst ile ilgili kullanım kılavuzu ile servisler arasında çelişki olduğuna deginilmis.

 Cepten girdiğim için tam konuya hakim olamadım ancak okuduklarım hem zihnimi bulandırdı hemde okumaktan sikilmama sebep oldu. Malzeme dayanımi Vs malzeme bilgisi dersleri motor teknolojisi için bence başka veya yeni başlık altında inceleyelim tartışalım derim. Yağlar hakkında konu biraz yön değiştirdi kanaatindeyim. Saygısızlık olarak görülmesin  :saygi:
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3004 : Nisan 06, 2016, 20:48:54 »

Ben hala anlayamadım, silindir (yada gömlek) uzunlamasına (yani kranktan, silindir kapağına doğru) nasıl genleşir? Teknik yada mantıkli bir izahını bulamıyorum.

Yani uzunlamasına değilde yanlamasına doğru mu genişler demek istiyorsun? Öyle olunca doğru teknik açıklamamı oluyor?

Eğer bir gömlek genleşecekse (krankla ilgisi yok) bu zaten micron altı gerçekleşir ki uzunlamasına genleşir.

Zor bir teknoloji olmasa gerek.
Ortasında su soğutması olan gömlek üst ve alt kısımlarından uzunlamasına genleşir ve tekrarlıyorum micron altı ölçeklerdedir.
Örnek olarak tren rayları yanlamasına genleşmenin milyon katı kadar uzunlamasına genleşir.
Laminat parkeleri örneklersek yine aynı şey gerçekleşir, uzunlamasına genleşme oranı kat kat fazladır.

Burada yanlış olan nedir? anlayamadım? neden bu kadar çok sorgulanıyorum?

Birgün kitapçıktaki "Tercih" "Öneri" 5W-30 olarak değiştirilirse bu kadar verdiğim bilgilerden yine tereddüt edilecek mi?



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3005 : Nisan 06, 2016, 21:04:13 »
benim yine garip kafam çok karıştı, metalin eni boyu, diki yatayı mı oluyor, metal ısınınca her yöne genişler soğuyuncada her yöne daralır. yağın inceliği ve kalınlığı silindirlerin ve pistonların genleşmesiyle değil ısınan yağın incelmesi ve bunun tolere edilmesiyle ilgilidir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3006 : Nisan 06, 2016, 21:22:52 »
benim yine garip kafam çok karıştı, metalin eni boyu, diki yatayı mı oluyor, metal ısınınca her yöne genişler soğuyuncada her yöne daralır. yağın inceliği ve kalınlığı silindirlerin ve pistonların genleşmesiyle değil ısınan yağın incelmesi ve bunun tolere edilmesiyle ilgilidir.

Atilla abicim, sadece metaller değil, tüm maddeler şekillerine ve kullanıldıkları yere göre farklı yönlerde daha fazla genleşirler.

Yağın ince yada kalın seçilmesi öncelikle aralık tolerans ve kullanılan malzeme dayanımı teknolojisine göre ayarlanmaktadır.

Senin aracında da kalın viskozite kullanılmasının sebebi budur. Diğer yandan Ne kadar kalın? Öncelikle o motor sıcak iken bunu hangi yoğunluktaki Winter yağ sağlayabilir ihtiyacı, 15W ise, yani -15.C'ye kadarda donmadan hizmet edebiliyorsa sorun kalmıyor. Bunun ilk marşta rahat çalışıp çalışmaması ile bir ilgisi yok. Sekmanlarında aşınma da gerçekleşmez.

2016 model Enjektörlü bir araçta tek viskozite kullansak, ve bu viskozite 40W olsa, -30.C'de sabaha kadar park edip yağı tam katı hale getirsek bile, ilk marşta çalışır. İlk saniyelerdeki aşınma fazla olur ayrı konu, yinede 100 bin km yaşar. Eski teknoloji motorlar neden 100 bin km'de biterlerdi? kötü yağlardan dolayı mı? hayır parçaların ve üretim teknolojilerinin kötülüğünden, oysa o zamanları kullanılan 20W-50 bugün hala bazı motorlarda dünyanın bazı yerlerinde kullanılmakta ve ömürleri bir kaç 100 bin km kadar olabilmektedir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3007 : Nisan 06, 2016, 21:23:31 »

Ben hala anlayamadım, silindir (yada gömlek) uzunlamasına (yani kranktan, silindir kapağına doğru) nasıl genleşir? Teknik yada mantıkli bir izahını bulamıyorum.2009 sonrasında 1ND-TV motorlar için yağ seviyesi, servis bülteni ile 4.1 litreden 3.9 litreye düşürüldü.Aynı servis  bülteninde yağ kontrol çubuğunun değişimi yada güncel yağ seviyesi noktasının markalanması gerektiği de mevcut.

2015 sonrası 1ND-TV motora sahip araçlarda da yağ seviyesi 3.7 litreye güncellendi.
Ufuk hocam benim araç 2015 aralık çıkışlı, o zaman bu seviye normal mi diyorsunuz?
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3008 : Nisan 06, 2016, 21:55:37 »
Bugün bakım yapıldı. Akşam düz duran yerde yağ çubuğuna baktığımda, çubuk max. çizgiden 2-3 mm kadar aşağıda duruyordu. Faturada ise 3.9Lt olarak yazıyor. Üst çizgide olması gerekmiyor mu?

Motor sıcakken kontrol ettiyseniz düşük görünmesi normaldir.

Diğer taraftan motorunuz kaç litre alırsa alsın, kaç litreye güncellenirse güncellensin, çubuk üst çizgiye kadar yağ görünmesi gerekir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3009 : Nisan 06, 2016, 21:59:16 »
Avensis yağ çubuğu berbat bir tasarımda. Nasipse noktalar arasına ya çivi ile yada törpü ile çentik çizgi atacağım. Böyle olmayacak bu iş.  :argh:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3010 : Nisan 06, 2016, 22:00:32 »
Motor sıcakken kontrol ettiyseniz düşük görünmesi normaldir.

Diğer taraftan motorunuz kaç litre alırsa alsın, kaç litreye güncellenirse güncellensin, çubuk üst çizgiye kadar yağ görünmesi gerekir.
Tekin abi, Kontrol ettiğim de motor çok sogumus halde değildi. Motor yağı sanırım 250gr. a yakın eksik koyulduysa neden en üst çizgide görünsün ki abi? Sonuçta cubuk eksik miktarı göstermek için yok mu? Ufuk hocamın anlatmaya çalıştığı bişey var ama ben anlayamadım, ondan da açıklama gelirse sevinirim. Teşekkürler. [emoji1]
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3011 : Nisan 06, 2016, 22:03:11 »


Yani uzunlamasına değilde yanlamasına doğru mu genişler demek istiyorsun? Öyle olunca doğru teknik açıklamamı oluyor?

Eğer bir gömlek genleşecekse (krankla ilgisi yok) bu zaten micron altı gerçekleşir ki uzunlamasına genleşir.

Zor bir teknoloji olmasa gerek.
Ortasında su soğutması olan gömlek üst ve alt kısımlarından uzunlamasına genleşir ve tekrarlıyorum micron altı ölçeklerdedir.
Örnek olarak tren rayları yanlamasına genleşmenin milyon katı kadar uzunlamasına genleşir.
Laminat parkeleri örneklersek yine aynı şey gerçekleşir, uzunlamasına genleşme oranı kat kat fazladır.

Burada yanlış olan nedir? anlayamadım? neden bu kadar çok sorgulanıyorum?

Birgün kitapçıktaki "Tercih" "Öneri" 5W-30 olarak değiştirilirse bu kadar verdiğim bilgilerden yine tereddüt edilecek mi?

Tekin bey, neden bu kadar sinirlendiniz ki? Yorumlarınızda aklımızın almadığı, hayatımızca görmediğimiz şeylerin izahıno istememiz sizi sinirlendirecek ise hiç yazmayalım? Sizin dediğiniz doğrudur diyelim konu kapansın.

Kaldı ki "tereddüt" ve "sorgulamak" bilgiye ve ileriye gitmenin yegane anahtarıdır, bilmem kimin ne kitapçığında ne yazdığı çok sorun değil.

Evet aynen söylediğiniz gibi uzunlamasına genleşmez, genleşse dahi ölçülemeyecek derecede ve enlemesine genleşmesinin çok çok daha altında genleşir diyorum.Bu benim yaptığım teknik bir açıklama değil, içten yanmalı motorun üretim şekli ve gerekliliği, buyurun,



Siz bana silindirin uzunlamasına genleştiğinin açıklamasını yapan bir döküman, figür yada mühendislik örneği gösterebilir misiniz ?

Örnek verdiğiniz tren rayı veya parkenin  (ki ahşap ? ilginç oldu) genleşmesini gerek malzeme yapısı, gerek genleşme nedeni, gerek genleşme süreci ve genleşme esnasında ve sonrasında maruz kaldığı etkiler bakımından içten yanmalı bir motorun genleşmesi ile karşılaştırmak bana pek mantıklı gelmiyor.

Metallerin ısıl genleşme yönü, son verildikleri şekil ile de ilgilidir, genleşme esnasında ve sonucunda alması gereken şekil mühendislik sonucu belirlenebilir, bu konuyu anlayabilmek için yukarıdaki figürü yeniden inceleyebilirsiniz.

Silindirin uzunlamasına "Mikron altı" genleşmesi mümkün ise dahi bu durumun hangi teknoloji ile ölçüldüğünü  de söyleyebilir misiniz? Yoksa sadece sizin tahmininiz bu yönde mi?

Silindirin normal çalışma esnasında uzunlamasına "Mikron altı" genleşmesi gerçekleşir ise, hararet sorunu sonucu ile ovalleşen silindir yapısı ile silindir blok boyunun uzaması gerekmez mi?

Tekin bey bu uzunlamasına genleşme konusunda, siz silindir ile piston kolunu (biyel) karıştırıyor olabilir misiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3012 : Nisan 06, 2016, 22:05:29 »
Avensis yağ çubuğu berbat bir tasarımda. Nasipse noktalar arasına ya çivi ile yada törpü ile çentik çizgi atacağım. Böyle olmayacak bu iş.  :argh:
Yağ çubukları genelde hep aynı tasarımdir 2 çizgisi ya da noktası olur. En azından kullandığım japon kore fransız araçlarında öyleydi. ALLAHTAN Toyota yalın üretimle tek çizgi koymamış
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3013 : Nisan 06, 2016, 22:16:45 »


Tekin abi, Kontrol ettiğim de motor çok sogumus halde değildi. Motor yağı sanırım 250gr. a yakın eksik koyulduysa neden en üst çizgide görünsün ki abi? Sonuçta cubuk eksik miktarı göstermek için yok mu? Ufuk hocamın anlatmaya çalıştığı bişey var ama ben anlayamadım, ondan da açıklama gelirse sevinirim. Teşekkürler. [emoji1]

Haklısınız hocam, yağınızın eksik görülmesi gayet normal, 3.9 litre de aracınız için doğru miktar, servisinizin aksattığı tek nokta yağ çubuğunuzun yeniden markalanması yada güncel yağ çubuğu ile değişimini size önermemesi.

Yarın ilgili servis bültenini buradan paylaşırım.

:saygi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3014 : Nisan 06, 2016, 22:19:16 »
Tekin bey, neden bu kadar sinirlendiniz ki?

(ki ahşap ? ilginç oldu)

Tekin bey bu uzunlamasına genleşme konusunda, siz silindir ile piston kolunu (biyel) karıştırıyor olabilir misiniz?

Tam aksine hiç sinirlenmedim, aynı zamanda kahvemi içip küçük oğlumla şakalaşıyorum.. :)

Ahşabın, özellikle laminat, normal parke yada rabıta uzaması konusunda hiç tecrübeniz yok anlaşılan..

Hayır parçalar konusunda karışıklık yok.

Vermiş olduğun çizelgede de bana ters gelen bir sorun yok, keşke uzunlamasına genleşme ile olan bir çizelge de bulabilseydin, arkadaşlar içinde çok faydalı olabilirdi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3015 : Nisan 06, 2016, 22:20:44 »

Haklısınız hocam, yağınızın eksik görülmesi gayet normal, 3.9 litre de aracınız için doğru miktar, servisinizin aksattığı tek nokta yağ çubuğunuzun yeniden markalanması yada güncel yağ çubuğu ile değişimini size önermemesi.

Yarın ilgili servis bültenini buradan paylaşırım.

:saygi:
Teşekkür ederim Ufuk hocam,valla servislerin bilgisi sizin 10 da 1 niz kadar yok, o halde bu bülten bütün servislere normalde gönderildi, olmazsa bu konuda servisi bir test edeyim bari bilgileri var mı  ☺
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3016 : Nisan 06, 2016, 22:26:31 »
Tekin abi, Kontrol ettiğim de motor çok sogumus halde değildi. Motor yağı sanırım 250gr. a yakın eksik koyulduysa neden en üst çizgide görünsün ki abi? Sonuçta cubuk eksik miktarı göstermek için yok mu? Ufuk hocamın anlatmaya çalıştığı bişey var ama ben anlayamadım, ondan da açıklama gelirse sevinirim. Teşekkürler. [emoji1]

Eğer daha düşük miktara güncelleme varsa, ya karter o oranda küçültülür yada Ufuk arkadaşımızın belirttiği gibi çubukta güncelleme yapılır.

Buna göre, motor soğukken üst çizgide görünmesi gerekir demek istedim.

Sonuç olarak servis konması gereken miktarı koymuş ve çubukta eksik görüntü varsa, servisinizden gerekli düzeltmeleri yapmasını isteyiniz.

Zaten başkası size güncellenmiş bedava çubuk yada karter vermez.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3017 : Nisan 06, 2016, 22:38:21 »


Tam aksine hiç sinirlenmedim, aynı zamanda kahvemi içip küçük oğlumla şakalaşıyorum.. :)

Ahşabın, özellikle laminat, normal parke yada rabıta uzaması konusunda hiç tecrübeniz yok anlaşılan..

Hayır parçalar konusunda karışıklık yok.

Vermiş olduğun çizelgede de bana ters gelen bir sorun yok, keşke uzunlamasına genleşme ile olan bir çizelge de bulabilseydin, arkadaşlar içinde çok faydalı olabilirdi.

Ne bileyim Tekin bey, "niye bu kadar sorgulanıyorum?", "kitapçık değişince yinw sorgulayacak mısınız?" diyr çıkışınca sinirlendiniz sandım :) Bu arada evladınızı Allah bağışlasın.

Parke, ahşap vs. konusunda bilgi veya tecrübe sahibi değilim, bilmediğim konular, bildiğim şey ise dediğim gibi içten yanmalı motorların genleşme şekşi ve süreci ile alakasız oldukları :)

Ben 3 sınav ile 2000 kişi içinden seçilen 20 kişi ile iki sene boyunca toplam 20 kitaptan 24 sınav yapılan Toyota Teknik Eğitim Programını derece ile bitirdim, Yetkili Serviste 2 sene teknisyenlik yaptım 2 sınav sonunda "Toyota Pro Technician" belgesi aldım, bir çok defa motor söktüm taktım, yüzlerce hararet yapmış vs. motor gördüm, bunların hiç biri yetmezmiş gibi "belki" diyerek arama motorlarını talan ettim ama "Uzunlamasına Genleşen Silindir" konusunda bir tek şey bulamadım, affınıza sığınarak sizden bekliyorum.

Teşekkür ederim Ufuk hocam,valla servislerin bilgisi sizin 10 da 1 niz kadar yok, o halde bu bülten bütün servislere normalde gönderildi, olmazsa bu konuda servisi bir test edeyim bari bilgileri var mı  ☺

Estağfurullah hocam, herkes sizin gibi motor yağını, suyunu kontrol etmiyor.Servistir, yoğunlardır vs. deyin geçin, zaten servis bülteninden habersiz yada kaale almıyor olsalardı aracınıza 3.9 litre yerine 4.1 litre yağ kullanırlardı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3018 : Nisan 06, 2016, 22:46:00 »

Ne bileyim Tekin bey, "niye bu kadar sorgulanıyorum?", "kitapçık değişince yinw sorgulayacak mısınız?" diyr çıkışınca sinirlendiniz sandım :) Bu arada evladınızı Allah bağışlasın.

Ben 3 sınav ile 2000 kişi içinden seçilen 20 kişi ile iki sene boyunca toplam 20 kitaptan 24 sınav yapılan Toyota Teknik Eğitim Programını derece ile bitirdim, Yetkili Serviste 2 sene teknisyenlik yaptım 2 sınav sonunda "Toyota Pro Technician" belgesi aldım, bir çok defa motor söktüm taktım, yüzlerce hararet yapmış vs. motor gördüm, bunların hiç biri yetmezmiş gibi "belki" diyerek arama motorlarını talan ettim ama "Uzunlamasına Genleşen Silindir" konusunda bir tek şey bulamadım, affınıza sığınarak sizden bekliyorum.

Sağol Ufukcum.

Senin çok bilgili olduğunu ve belgeli teknik bilgilerin olduğunu biliyorum. Aferin, başarılarının devamını dilerim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #3019 : Nisan 06, 2016, 22:54:25 »
@Ufuk Sönmez (16363)  bey 2015 d4d lerde yağ miktarının 3.7 lt olması dpf temizliği sebebiyle yağ seviyesinin yükselmesimidir acaba? Çünkü bakım zamanına doğru nerdeyse yarım lt miktarı artıyor yağın.
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)